Konečně jsme usedli za volant nové Alfy Romeo Giulia. A vedle patrně nejprodávanější verze ve formě 2,2litrového turbodieselu jsme okusili i vrcholnou Giulii QV.
To sa musite pytat? Skutocny fanusik aut si na tuto otazku dokaze odpovedat okamzite a vymenuje hned niekolko dovodov podstatnych pre petrolheada... Exkluzivita... Toto auto neuvidite zaparkovane pred kazdym domom... Dizajn... Da sa BMW3 oznacit za nadherne auto? Charizma a dusa, pocity z auta... Otoci sa dnes niekto za BMW? Ani za Mkovou verziou dnes uz takmer nikto... Za tymto autom sa otoci kazdy kto ma aspon trochu rad auta.. A aj majitel sa za nim otoci zakazdym, ked ho zaparkuje. To nedokaze vela mainstreamovych aut. Je BMW, resp hocico z D3 exkluzivne? Drahe, premiove a dobre to ano... Ale exkluzivne uz davno nie. Davam prednost Alfe... Alebo Jaguaru, Infinity pripadne Lexusu.
Považuji se za skutečného fanouška aut, ale popravdě mě kromě designu (což je velmi subjektivní aspekt) nic moc nenapadá... Osobně se mi líbí váha Gulie, otázka je, zda to tak bude i v reálném světě a ne jen na papíře :-)
Je až do očí bijící, kde se Italové při návrhu Gulie inspirovali. Podívej se na fotku z profilu a porovnej s BMW 3er. Krátké přesahy, Greenhouse, atd... Podívej se na rozvor, který se liší myslím jen o 10mm.
Rozměry obrazovek 6,5 palce a 8,8 palce za příplatek nepoužíval zatím nikdo jiný než BMW (klidně mě někdo opravte :)), je opravdu náhodou, že to má Gulie stejně?
A dle německých novinářů komfort podvozku nedosahuje úrovně 3er. Myslím, že na českých silnicích se to velmi rychle projeví...
Osobně Alfě přeji, nějaký ten rok jsem jí prodával, ale 400.000 prodaných kusů v roce 2018 je absolutní utopie......... :no:
Jednoducho chcem, aby moje auto vyzarovalo nejaku emociu. Jasne nie u kazdeho pozitivnu ako vidno v tejto diskusii, ale aspon nejaku.... Nechcem auto, ktore uvidis 10 krat cestou do prace... Ale to je len moj nazor
Jaké hmotové rozložení by měl mít střední sedan s pohonem RWD? Zbytečně až konspirační hlášky.
Dle německých novinářů soudíš? To máš ale pěkně zkreslené představy. Velmi rád poreferuji, jakmile budu mít za sebou první jízdu, ale fakt je, že italské silnice se rapidně horší a tak zmíněné naladění se zmíněnou kombinací komfortu a ostrosti beru jako samozřejmost.
Btw.: těch německých testů s až nesmyslnými verdikty, jsem četl dost. V UK samosebou taky.
onoje treba si uvedomit, ze tohle auto jezdi nordschleife v case blizici se porsche turbo, jinymi slovy v case, o kterem se soucasne M3 ani nezda a to neni zrovna komfortni auto....
Pamatuji si test cca 10 let zpět A159, 3 a C. Byli si celkem rovni cenou, výbavou atd. Za pár let přišel TÜV Report a Alfa vyhrála, ale poruchovost. Tato bude to stejný. Ze začátku drahá, ale pak rychlý propad cen. BMW a MB si budou držet cenu o hodně výš.
A koupis si ji, jo? Rozumim tomu co pises, ale, bez urazky, zni to jako nazor fanouska, kterej by si, kdyby na to mel, treba jednou mozna..:)
Obavam se, ze ti realni vetsinovi kupci premie tohodle razeni uplne takhle nepremysli.
NoLimitBoy , keď nááhodou Alfa začne vyrábať toľko modelov, ako BMW a bude očkovať na všetky dizajn z Giulie, tak ver, že nikto si nevykrúti na ulici krk.
No, já mám M3 MY2016 a musím říct, že tolik vykroucených krků, tolik palců nahoru a tolik záblesků mobilů jsem ještě nezažil. Nemyslím, že by se za emkem už dneska nikdo neotočil. M3 je prostě jiné a s trojkou nemá skoro nic společného.
Ale jinak vcelku souhlas. Toto auto je zpestřením dnešního německého autosvěta. Na silnici bude zářit, o tom žádná. Ale já jako naprosto reálný zákazník bych o ni neuvažoval. Prostě asi nemám koule na to, kupovat si italské auto...
Krásná sportovní Alfa versus nudné dravé BMW...jasná volba srdce , otázka co rozum na to.
BMW mám rád , ale asi bych bral Alfu.
Je to také otázka peněženky..když na to máte , nějaký servis navíc nevadí. ;-)
Ferrari nebo Porsche...? Podobná otázka.
..Ferrari !
Samosebou je to každého věc. Ja se na své auto nemůžu vynadivat. Proste pro me je to symbol krásy a perfektně sladenych tvarů. A opravdu to poslední, jak bych definoval M3, je slovo nuda. To auto vypadá a jezdí jako protipól nudy. Dokonce i ten kritizovaný zvuk je naživo a v reálu proste super. Ale jak jsem říkal, nic proti Alfě, je to osvěžující ji vidět na silnici a vždycky dávám majitelům palec nahoru z otevřeného okýnka.
Přesně, M3 je překrásná. Na první pohled možná někoho zklame, ale stačí se dívat. Já to udělal tak, že jsem si dal do své garáže židli, dobrou kávu a jen se díval. Pak jsem tu židli ještě několikrát přesunul a z každého úhlu se do mých očí draly fotony smíchané s čistou láskou k autům.
se te normalne ptam...
protoze pro bychare je vzdycky ponekud snazsi rict, ze by si ji koupil radsi nez...
On se totiz svet z perspektivy, ve ktere se clovek realne nenachazi jevi dost jinak nez realita...
Neřídil, ale hodně se o to auto zajímám a pokud shlídneš toto, tak pochopíš.
Vtipné, jak z 1,4 TSI v nejsilnějších variantách se tu na ACZ dělají rakety a prostě nevěřím, že motor QV s 375 kW a 600 N.m. vyvinutý ve spolupráci s Ferrari je mdlý!!! Ferrari určitě nedělá mdlý motory!!!!
Dvouzónovou klimu, kde si může spolujezdec může navolit, který výdechy na něj budou foukat má i Grande Punto z roku 2006 nebo Alfa 159. Je vidět, že p. redaktor opravdu jezdí pouze v německých vozech, kde tuto vymeženost bude hledat marně.
To mi zní nějak divně, proč by to němci neměli, minimálně koncern to má... Naše Jetta z roku 2006 měla dvouzonovej climatronic a přesně tuhle funkci uměla, stejně tak to umí i služební dvojkové Oktávky a dvojkový Superb >:D A mohl bych pokračovat přes Fordy až k Renaultum...
si si isty, ze jetta z roku 2006, alebo aj dvojkova octavia vedia fukat z inych vyduchov na strane spolujazdca a na strane vodica? a kde si to mozem nastavit? lebo panel klimatizacie taku moznost nema...
Ne, směr tam pokud vím nejde tak jak to ukazuješ na obrázku, ale teplotu ano a o tom se bavíme ne? A nevím, jak to má teda Alfa, ale u VW, potažmo Škodovky lze jednoduše nechat otevřené jen ty výdechy, které chceš aby foukali >:D To Alfa neumí? A teplotu si navolí jak řidič, tak i spolujezdec jakou chce (Třeba Ford nedovolí větší rozdíl než asi 10 stupňů, ale u VW sem tohle omezení nezaznamenal) a výdechy si natočí jak chce... a i bez tlačítek, stačí k tomu ruka >:D Sám píšeš, že si teplotu nastavit můžeš, tak proč se na to ptáš?
Ne. Bavíme se o tom, že si spolujezdec může nezávisle nastavit, z kterých výdechů má foukat. A předpokládám, že manuální zavření se nepočítá (těžko bys zavřel například ten pro nohy). Tomu mínusákovi dám příklad: Panamera (alespoň končící generace). Možná ale není dostatečně německá. ;-)
Tak hlavně že to má Panda >:-[] Jo, už jsem pochopil o čem mluví, ale z 99% sem nikdy s tímto neměl problém a nastavil jsem si vše jak potřebuji, vlastně mne ani nenapadá, kdy by někdo v autě potřeboval využívat i rozdílných teplot, to sem využil tak 2x, když byla přítelkyně extra zmrzlá...
Tak já to také normálně nepoužívám. A když na to musím sáhnout, tak proto, abych odstavil výdech(y) přímo na mne, kde je manuální uzavření přijatelnou alternativou.
Já rozdílné teploty využívám při delších cestách přes noc (např. na dovolenou), kdy zbytek rodiny spí a já se podchlazuji, abych byl čilý.
Různý směr foukání moje auto (Superb II) neumí a docela bych to ocenil, zrovna nedávno jsem si chtěl ofouknout nožky a manželka se u toho málem počůrala. ;-)
Konečně Alfa přišla s velice solidním modelem, jenž po doplnění palet benzínových motorů může zatopit i zavedené německé, britské nebo japonské prémii... někomu může vadit absence kombi verze, každopádně jízdně je na tom Giulia velice dobře, prostorově typická Alfa, ale jako nástupce dosluhující 159ky o ní začínám vážně uvažovat.
PS. Odkud se vzaly testovací modely? Hned první fotka s Mkovou značkou se mi zdála povědomá a opravdu, jde o dealerské vozidlo. Velmi zajímavé, že dealer půjčuje vozy k novinářské prezentaci modelu...
Spíš mi jde o fakt, že oficiální dovozce nemá vlastní auta, že musí prodejce "zaskočit"? Což o to, daná Giulia jede velice dobře, ale ještě počkám, jak se situace vyvrbí ohledně benzínů.
Aha, takže kombi nebude? To si dělají srandu, ne? Ve verzi sedan je to v Evropě odsouzené k naprostému neúspěchu a vzhledem k tomu, že nikde jinde se Alfy pořádně neprodávají...
A nahrazování kombíku nějakým SUV, které navíc jak je u Alfy zvykem, přijde na sv. Dyndy, to zdejší zákazníci asi také nezkousnou.
Prostě amaterismus až na půdu, který tu značku už asi definitivně zabije.
bohužel realita, sice v tomhle odvětví se i sedany prodají, ale kombi by to opravdu chtělo už i pro ten jiný styl, o praktičnost tu ani tak moc nejde, chalupář si to nekoupí
Pak ale také můžeme říct, že Alfa a prodeje nejdou dohromady. Krom toho, 159 kombík byla a že by to byl paskvil, to bych tedy neřekl.
Ale hlavně, konkurence prostě kombík má. Bez něj se to hodí akorát pro pár nadšenců a jako manažerský sedan, kde ovšem Alfa realisticky prostě nemá šanci. Takže zbývají ti nadšenci a ti to rozhodně nevytrhnou.
Kombi sa im neoplati, pretoze mimo EU to nikto nekupi a predaje v EU ich nespasia... Tak ako kazdy iny vyrobca premiovych aut je toto zamerane na USA a Cinu, kto chce viac miesta, ma SUV...
Sedany jsou nejlepší auta na cestování. Do 164ky jsem vždy naložil vše, co jsem na dovolenou potřeboval pro dva dospělé a dvě děti, to vše pouze kufr a trochu věcí vzadu pod dětské nohy. Skvělá aerodynamika, nízké těžiště, vysoká pevnost v krutu - prostě řidičský ideál. Tedy, když výrobce ví, kdo sedany kupuje a proč... Hothatche jsou jen pro městské a mezivesnické blbnutí, ale ne na cestování. Giulia dává naprostý smysl právě a jen jako bella berlina...
mne se taky do 164 vzdycky vse veslo, az na ty dily, co byly potreba cestou...
jenze ty uz si mi vysvetlil, ze me zavady se nikdy nemohly stat, ze jsem si je vymyslel.... takze nic :-)
tak hlava treba ne, ale praskani bloku dvoulitrovych naft je celkem pruser...
je tam totiz chladici kanalek a ten se casem vyhreje a propadne, vysledkem je totalka...
pozice BMW? zero
To fakt idete porovnávať Alfu Romeo s legendárnou M3? Pre mňa toto auto nieje ničim unikátne pretože to považujem za kópiu 3er. Plagiátorstvo... Každopádne dúfam že bude niejaký konkurenčný boj
Nevím, zda porovnávat s M3, případně 3er. Nicméně designově je Alfa na tom lépe než BMW a pravděpodobně i Mercedes s Audi dohromady. Je to auto o emocích. Jen si nejsme jistý, zda zvolili správnou cestu jít proti prémii. Navíc s omezenou nabídkou. A mají tam ještě nejméně jednoho vážného konkurenta podobné filozofie, který mě jízdně nadchnul a to je Jaguar XE.
BMW, Mercedes a dokonce i Audi dohromady? No neke :-O
Tzn. Kdyz se udela soutez o nejhezci sedan. Zminene premiovky tam postavi sve nejnadupanejsi modely v danych tridach a necha se hlasovat. Soutez probehne na mezinarodni urovni, nikoliv jen v Italii ;-)
Pak se sectou hlasy vsech konkurentu proti hlasum co dostane Alfa. A Alfa jak tvrdis ty vyhraje. Nekdo nechape, ze kazdy ma jiny vkus. Nekdo nema rad obliny, nekdo zase hrany. Dokonce i v Italii najdes frajirky v M3, RS4, apod. V nekom nevyvolava design Alfy nic, ale to se clovek musi naucit vnimat. Vnimat ostatni nazory. Me osobne pripomina zadni casti Maserati a predek je takova evoluce Alfy obecne. Vzhledem k tomu, ze jsem ji videl uz davno a porad neni na cestach, tak me to nechava vlaznym.
Pokud mluvíme pouze o designu, tak je poráží. Ostatní už tak růžové asi nebude a zvláště ta cena na Itala je moc sebevědomá. Ale uvidíme, přeju Alfě vše nejlepší.
A neni nahodou 2.2 diesel v Alfe z Mercedesu? Objem by odpovidal. Jak uz jsem rikal. Design je u kazdeho individualni. Znamy ktery je ital by dal treba bod pro BMW. A ja bych bral Audi. Takze co rozhoduje, ze je dana vec hezci nez ta druha? Co treba prodeje? >:D
O tehle tride aut si muzu leda zabycharit, ale i prez svuj velky respekt k M3 i C63 AMG bych si Giulii sel minimalne projet. Proc ji dat prednost pred 3er? A proc ne? Motor z 3/4 z dilen ferrari, neokoukanost, podle prvnich testu skvely podvozek, skvely zvuk (u aktualni m3 casto kritizovan)... Nazivo si me to auto navic designove ziskalo, ma jednoduse neco do sebe, tak jako vetsina talianu, a ja proto Giulii preju jen uspech.
Hned je ten svet hezci kdyz clovek nepotkava jen A4, C Klasse a 3er, ale sem tam i XE a snad brzo i Giulii. :yes:
Tak jestli giulii jako takovou budeme nebo nebudeme potkavat rozhodnou r4 diesly, zadne sestivalce. A ze bude QV jednorozec mi tolik nevadi, tim min to asi bude vadit jejim stastnym majitelum neb tu raritnost beru jako plus (akcionari AR by to asi videli jinak >:-[] ).
Len aby už skoro boli nejaké dostupnejšie benzíny. Lebo QV je paráda, ale povedzme si otvorene, bude na cestách tak vzácna ako Ferrari. Chcelo by to už (avizovaný) benzínový dvojliter, to bude predsalen dostupnejšie Cuore sportivo.
Moc pěkný auto, tak hlavně, aby to taky uměli prodat, jedna věc je mít produkt a druhá prodávat. A to se budou muset snažit přetáhnout zákazníky z části ostatním.
S tímhle strojkem ne. S Alfou k tvému překvapení ano. Ale dnes je to de facto již jen obyčejný Fiat. Tedy až na ten nevhodný zadní náhon. Takže není o čem mluvit. Alfa vstane z popela až ji bude vlastnit VW. :-)
Skvělý podvozek, skvělý pocit z jízdy, nízká hmotnost, italský design, stále ještě vnímání značky.
A tohle vše nemá BMW (ano dříve....) posedlé rožširováním nabídky všemy směry...
Nemá to ani bezpohlavní Audi posedlé interiéry, světly a autonomii
Nemá to ani Mercedes, který je pořád tím Mercedesem, který neví kam se vrtnout...
Samozřejmě i Lambo má díly z Audi, nebo Audi z VW, tak proč pejorativně psát, že Alfa má něco z FCA? a Audi, BMW, Mercedes mají samozřejmě v interiéru jen samý hliník a žádný plast.
Vivat dalšímu autu pro řidiče!
P.S.: Type R je uskákaný, tvrdý jen na okruh. Q udělali jako rychlejší verzi na normální použití a zase špatně:)
Prosim, podel se o svou zkusenost s aktualni M3, ktera jiz nema skvely podvozek (co konkretne vadilo?), neda skvely pocit z jizdy, nema nizkou hmotnost (tech 10kg rozdil, 1524 u QV dle DIN vs 1535kg u M3 dle DIN byl tak zasadne citit?) a hlavne jak se za volantem projevuje na celkovem zazitku to "vnimani znacky".
Dik.
Zkusme srovnat motorovou paletu u Giulie a trojkového BMW. Tři různé převodovky vs. dvě. Pohon všech kol volitelný u všech výkonových verzí s výjimkou M3. Podvozek základní, nebo M-kový, nebo adaptativní M-kový. Mnoho různých karosérií, sedan, hatchback, kombi /a vlastně i kupé a cabrio a "čtyřdveřové kupé/.
Až bude několik srovnávacích testů, můžeme mít jasno, do té doby můžeme jen spekulovat...
Řeknu to jinak...BMW bylo lepší...dnes mě nenadchne, jako dřívější. V rámci D3 tak neviniká jako dřív. Jestli jí porazí v tomto Alfa?Má šanci víc nyní, než dříve.
Ado, ale ty přeci česky neumíš >:D >:D
Správně totiž je: Nauč se, chlapče, česky, když se chceš bavit s dospělými.
Vysvětlení, Ado: Oslovení ve větě jednoduché, je-li uprostřed věty, musí být z obou stran odděleno čárkami.
Ale to ty určitě víš >:D >:D
Na podobných diskusích se inerpunkce (a často i diakritika) moc neřeší, Ada aspoň ušetřil dva úhozy, kdežto ty ani jeden a přesto tam máš hrubku jako krává. ;-)
Ajo, pises o obyc modelech, takze uz mas dieslovou Giulii projetou? Klidne se rozepis, vazne me to srovnani s F30 zajima.
Svezt se s Giulii se taky chystam, ale az budou venku i benziny (treba hned ten zakladni).
jezdils nekdy v alfe? ja mam do mesta poblbany Mito a ver tomu, ze den ti spravi uz jen to, ze cesotu z prace te pozdravi vsichni alfisti co potkas. Je to proste trochu jak jezdit na motorce, akorat na tebe neprsi.
tak M3 je i podle meho nazoru trochu prehnane dramaticka a neposedna... ma tendenci se tocit tam, kde neni zadny duvod.
pro ilustraci je to asi nejlepe vystizeno v testu M3 proti Alpina D4 na youtube...
a Audi, BMW, Mercedes mají samozřejmě v interiéru jen samý hliník a žádný plast.
Tak jsem zabedněný... Myslíš to jako ironii, že? Pak je to v pořádku. BMW bohužel má na svých ovladačích jenom stříbrný plast. Má se to tvářit jako hliník, ale není to hliník. Jojo, šetřit se musí všude... ;-)
Ta tva reakce fakt patrila me? :-) Ja nic o interieru nepisu, vlastne jsem reagoval jen na ty prvni dve vety z kundalini_it-ho komentu.
EDIT: Ale kdyzs uz to nacal, az budes mit moznost sedni si do aktualniho TT s DSG a rekni mi co si myslis o padlech pod volantem. Nikdo neni neomylny (ikdyz BMW je rozhodne omylnejsi nez audi pokud jde o vnitrky, zvlast nizsich trid). ;-)
EDIT2: Btw. kdyz uz te tu mame, jakou ma psanou pohotovostni hmotnost v technicaku konkretne tva M3? Jen ze zvedavosti.
Jako nejvetsi vyhodu bych videl to, ze Alfu si koupi vyhradne clovek, co ma rad Alfu, potazmo zvlástní vztah k autum, zatímco BMW, Audi. MB, si ve velké vetsine kupuji lidi, co potrebují ukazovat, že mají prachy. Samozrejme, ze jsou vyjimky a tem cest (i kdyz podle me u Audi se podle me vyjimky pocitaji na promile), ale zastupci nemecko tria uz davno nejsou exkluzivni zbozi. Je to asi jako Iphone, je to drahy, je to dobry, ale ma to s prominutim kazdej blb.
To jsou ale zamindrákovaný pindy. Já bych zrovna tuhle Alfu klidně koupil, kdyby byla nějaká rozumná výkonná varianta s šestiválcem. A stála míň, než špičková 340i nebo XE s šestiválcovým kompresorem.
Já bych to obrátil, Giulii si koupí člověk, který má rád Alfu a navíc je ochoten dát za s prominutím neprémiové auto prémiové peníze. A vzhledem k tomu, jaké je současné portfolio Alfy, těch potenciálních kupců moc nevidím.
podepsán
každej blb (spokojenej s Iphone 6+:)))
pro spoustu lidí je ekluzivita vic, nez premiovost ;-) a Alfa mozna neni premiova, ale radi se zkrátka do jiné skupiny aut, pro me napr. spolu se subaru. Auta, co se nepodbízí, nikomu se necpou do zadnice, nenabící tisíc kombinací motoru, prevodovek a pohonu... proste chces/nechces a hotovo.
Takže když automobilka skoro krachuje, a nabízí na papíře deset nových modelů ale v reálu se zmůže na jeden s obrovským zpožděním, tak se vlastně nepodbízí:) děkuji za info.
vybiras auto podle toho, jestli se podbizi? to je jako tvuj pocit, nebo je to nejak definovano? kdyz jdes treba koupit novy auto, nevyjednavas slevu? a pokud ti ji daji,je to podbizeni???
>:D
To jsou. Tak BMW si kupují lidé, aby ukázali, že na to mají peníze? To je předsudek jako hrom. Sám ho také mám a navíc znám spoustu lidí, které je mají a nikdo z nich (nás) si ho nekoupil proto, aby ukázal, že na to má. Vydělají peníze a to poslední, na co by chtěli upozorňovat, je, "že na to mají" (jsme snad v mateřské školce?). Něco se jim líbí, něco chtějí (určité vlastnosti), tak si to koupili. A klidně i Mko. Je to auto jako každé jiné, prostě dopravní prostředek. Možná se najdou lidé, kteří auto vnímají jako statusovou věc, ale to mi přijde komicky nedospělé. Většina jejich majitelů taková není (alespoň tak soudím, podle těch, co znám).
Nějak nechápu, proč by si jako člověk, co ty prachy má, a odhlédněme od toho, jaký má charakter, měl kupovat třeba Dacii jen proto, aby okolí nevidělo, že si může koupit i tzv. prémiovou značku.
No, já prostě nevím. Možná s M3 můžu ukázat lidem, že mám prachy. S pětkou rozhodně ne, je to normální rodinný kombík. Ale když už bych měl něco v rámci mých jízd s M3 ukazovat, tak je to jednoduše příslušnost k fanouškům do aut. Je to má vizitka, že se o auta zajímám a že jsem si vybral to nejlepší, co svět aut nabízí. To samé ale platí o lidech s C63 nebo RS4. Toto prostě není touha ukazovat, kolik co stojí. Kámoška odhadla cenu mého emka na hodnotu nového Superba (většina lidí ani netuší, jaké jsouc ceny těchto specialit). To je důkaz respektu k tradičnímu výrobci a legendárnímu znaku.
Samozřejmě, že se najdou idioti, kteří trpí naivní představou, že když mají BMW nebo AUDI, že mají něco více, než lidi v Renaultu. To je blbost, pochopitelně...
Samozřejmě. Až když máš M3, tak teprve potom máš něco víc, než je Renault. Do té doby ne. X5ka je vlastně totéž což Kadjar.
Stealthe, začíná ti trochu je.b.a.t...
Potrefená husa? Pokud si myslíš, že se ti zvýší prestiž nějakou X5 více než Kadjarem, tak jsi prostě vedle. Je to jen znak na kapotě. Řec tu byla o tom, ze nějakým BMW lidi chtějí jiným lidem ukázat, ze mají něco navíc. A ja tvrdím, ze nemají.
Takže ty mluvíš o technice, ta je samozřejmě jinde, zatímco ja mluvím o ***ch, kteří si na silnicích mysli, ze jsou něco víc s nějakým ušmudlanym bavorakem.
Pětkové BMW je auto za milión plus a rozhodně to není běžný standard v CZ. Né, běžní lidé si nekupujou auto za milión. Ty "hraběcí řeči" jsou krásný, ale úplně mimo. Člověk, který si pořídí auto za 1.2 M a potom ho po dvou letech prodá za 600 tisíc tratí jenom 300 tisíc ročně na tom autě. To znamená, že reálně musí vydělat dejme tomu aspoň milion ročně. A to už několikanásobně překračuje průměrnou mzdu v ČR, na kterou jak víme, drtivá většina lidí zdaleka nedosáhne.
Takže klidně machruj, ale jsi úplně mimo realitu...
Ja mam do machrovani hodně daleko věř mi. Ja to ženu možná do zbytečných extrémů, ale skutečně nenávidím ty majitele bavoraku (možná mezi ne patříš), kteří stojí na zákazech zastaveni, přes dvě čáry, na invalidech, kteří si vynucuji právo na bezohlednou jízdu a to jenom proto, ze se povysuji na ostatní a mysli si, ze jsou proste něco víc. Toto nesnáším. To neni o mých autech, vůbec ne. Možná to tobě připadá, ze si myslím, ze každy si muze u nás dovolit pětku nebo m3. To si rozhodne nemyslím. Jenom me se..rou ti debilni povysenci, kteří ukazujou ostatním co mají za drahé auto. Proto bych jim chtěl vzkázat: "jste stejně obyčejní jako ti v Kadjaru". To je cele.
Tak potom máš jenom problém s vyjadřováním. Stačilo napsat "vadí mi arogantní řidiči v prémiových autech" >:-[]
Protože tohle
Možná s M3 můžu ukázat lidem, že mám prachy. S pětkou rozhodně ne, je to normální rodinný kombík.
si jinak vyložit neumím...
Tak naposledy. Možná jsme se proste nepochopili. Ja jsem napsal, ze pokud z tech dvou mých aut ma byt něco indikátorem prachů (což byla reakce na dr.Remoreyho), pak to je MOŽNÁ M3. Pětka je normální rodinný kombík. Pes je zakopany v tom, vůči komu je to normální rodinný kombík. Vůči ostatním na silnici. Polovina řidičů ho tak bere. Dalších 40 procent si to auto splete s trojkou, 5 procent ani nepozná, ze je to Bmw a zbývajících 5 procent jsme my, kteří se o auta aktivně zajímají.
škoda, že už tady není tvoje recenze pětky. moc rád bych si přečetl, jak jsi o ní tehdy tvrdil, že to je běžný rodinný kombík. co když se ti bude dařit a za pár let si koupíš třeba Bentley? budeš pak tvrdit, že M3 je běžné auto a možná s Bentley bys mohl prezentovat, že máš peníze?:)
Tak, tak. Tieto sporotove verzie beznych modelov su v ramci D3 defakto "neviditelne" - myslene tak, ze ked sa budes vozit v RS6, 95% ludi bude vidiet len nejaku "krajsiu" A6 a pocit zavisti je ovela mensi, nez keby si sa vozil v nejakej "socka A8" >:D
Proste este aj v ramci vyssej strednej triedy je to skoro ok. V horsom pripade ta budu brat len za nejakeho "kravataka" a pytat sa, ze ci je to 3.0 TDI alebo 3.0 BiTDi a nikomu nenapadne, ze ta "A6" v dobrej konfiguracii stoji kludne 3 mega. Preto paradoxne tieto auta niesu az takym trnom v oku ostatnym ( tym 95%, ktori nevedia co je RS6 zac - a to je len priklad, tvoja M3 je ten isty priklad, len v bledo modrom. ;-) )
Problem je ale iny - ze aj z tych 95%, ktori ta teda budu povazovat len za "kravataka", ti drviva väcsina z nich bude zavidiet aj tu "A6 kachle" a to, ze asi mas dobru robotu, sluzobne auto a nadpriemerny plat... :-! To, ze si si kupil nenapadne auto v spickovej specifikacii danej modelovej rady vdaka tomu, ze povedzme podnikas a mas ho len pre radost a nie koli imidzu / statusu, je pre nich vedlajsie. ( pritom statusove auto su fakt az najvyssie triedy a aj to az v topkach, pripadne supersporty, alebob az tie exkluzivnejsie znacky ) Lenze v CSSR je to proste tak. Mas nieco "nad standard" - si trnom v oku. :-!
S tou A8 bych si nebyl jistý. Stejně tak se 7er atp. Kdo se o auta nezajímá, bude mít problém to auto přesněji zařadit. Hlavně, když okolo jen projede. Pokud to není starý kus, tak samozřejmě může závidět, protože to nejsou levná auta a většina si je pohodlně dovolit nemůže. Jinak se to vůbec neomezuje na "ČSSR." Známého málem vyhodili z práce, protože jeho kolegové byli pobouřeni z toho, že si koupil letadlo (starší pístové, jednomotorové, nic extra za desítky milionů). Samozřejmě nemajíc ani páru, kolik taková sranda stojí (tedy že by si to i oni mohli dovolit, kdyby chtěli, tedy je bavilo létání). A to žije a pracuje ve Švýcarsku. To je jen jeden případ, jinde na "západě" je to to samé (Německo, UK, ...).
Jo, s tym lietadlom je to uplne krute: Ked som si robil na Foxovi preukaz na neho, skladacka vychadzala na 300 000 KČS :-) , Plus teda zmontovat ho, dat schvalit...to ty vies najlepsie. ;-) Pripadne vrtulnik - 2 miestny Robinson bol vtedy za 2 mega. :-)
Neviem ako sa ceny hybu teraz, ale podla mna za cenu priemernej O III kupist ULA tiez.
To ti nevím, ceny (obecně) šly v absolutních čísel nahoru oproti řekněme 15 letům zpět, co tak vím (inflace, trh se zrovna nezvětšuje). Zato použité stroje jsou k dispozici celkem levně, pochopitelně hlavně ty, které nikdo nechce (obecně dvoumotorové mají problém s držením hodnoty). Kolem dvou milionů je mezi moderními ultralighty (postavenými v továrně) výběr. Do milionu mě žádný nenapadá. Na druhou stranu bys do milionu mohl koupit pístový dvoumotorák, ale bude samozřejmě starý a úplně někde jinde nákladově (také s úplně jinými schopnostmi).
ale to uz mluvime o zavisti... ta je vsudypritomna a bohuzel je v dnesni dobe do lidi i tlacena tim, ze reklama jim cpe co vsechno by meli chtit a spousta jich na to nema love...
Stealth uz tady napsal, proc je jeho auto vic, proc on je lepsi, ze ma penize, ze ostatni jsou nuly, ze M3 nema s trojkou nic spolecneho, ale jinak je to skromny a mily chlapec:)))
Tak jistě, M3 je prostě něco daleko lepšího, opravňuje mě dělat na silnicích bordel a parkovat si můžu kde chci. A vůbec s takovýma sockama se tady nebudu bavit. Mám nejlepší auto pod sluncem a nikdo na mě nemá. Mám strašně moc peněz a na to taky nemáte. Jsem prostě lepším člověkem, protože mám M3.
No nic kluci, řešte si tu osudy jednotlivých diskutérů mezi sebou, já se zase na půl roku vzdálím, nic se tu nezměnilo...
LOL:)
Stealthe o tvojí M3 jsem se dozvěděl, že je krásná, že je nadřazená, že se za ní všichni otáčí, že se známýma diskutujete o tom kolik stála:)
ale o jízdních vlastnostech ani řádek ;-)
btw. parkuj kde chceš a jezdi jak chceš, pravidla silničního provozu platí pro všechny stejně a tudíž jsou všichni stejně postižitelní... ještě jsem nikdy neviděl, aby mně policajt bral jinak, když jedu v BMW nebo ve Fordu, možná tak spíš jako přitěžující okolnost:)
No, s tou tvojí pětkou bez motoru a ještě k tomu kombíkovou, fakt nikomu nic nemůžeš ukázat. Existují ale i pětky sedany a dokonce mají i motory. Ty už také ale stojí v základu dvojku a holé emko bezmála trojku. Však to dobře víš. Když chceš ukázat prachy, jde to i s pětkou a ještě se v ní nemusíš mačkat jako v trojce.
A tvrdím, ze chci někomu něco ukázat? S touto značkou toho moc ukazovat nejde. Na to je tady Pagani a další exkluzivity. Ja si z cele produkce Bmw vážím M modelu a i3/i8. To jsou auta, hodna respektu. Ale to je můj čistě osobní pohled. Nikomu nic nevnucuju. Pokud je pro tebe BMW nějakou ikonou, ke které vzhlizis a kterou obdivujes, tak prosím. Ja jsem psal o lidech, kteří se povysuji nad ostatní svým chováním na silnici jen proto, ze mají auto zmíněné značky. Psal jsem o pozerech, kteří jakoby ukazuji, ze mají prachy.
A co se tyče mého rozhodnuti. Nikdy jsem nelitoval dvoulitroveho dieselu ani kombiku. Tady bude asi důležitější spokojenost me jako majitele a ne diskutérů. Dneska bych se asi přiklonil k šestiválcové verzi, ale třeba sedmicka G02 na volnobeh se svým projevem zvenku liší od me pětky jen minimálně.
A upřímně, v trojce se za volantem cítím mnohem pohodlněji, než v petce. Mam ruce blíže volantu a celkově se mi sedí přirozeněji. Pokud bych volil mezi M3/M5 tak by to trojka s přehledem vyhrála.
ja uz som sice pomerne dost za zenitom a skutocne sportiaky som kupoval okolo roku 2000, ale jedno ti chcem povedat - nikdy neobhajuj svoje dovody, ze preco si kupis M3
Tam ( a u zopar podobne navrhnutych motorovych vozidiel na pozemnu komunikaciu - zial, nie je ich vela...) je dovod jediny - to auto je vymyslene pre radost z jazdy, ale to samozrejme vie vnimat iba ten, kto to vie aj nalezite prezivat a zvladat. Pre pozerov su ine auta a nastastie malokto vyhodi kopec penazi len za potesenie z pocitu pri riadeni dobre postaveneho auta! A to nemusi byt skutocne milionove auto, ale to kazdy petrolhead vie.
Ked to niekto nechape - nie je dovod vysvetlovat. Ved naco? :-!
uzivaj si to fajn auto!
Já si své důvody obhajuju jen před soudem mého mozku a motoristického srdce. Rozhodně jsem udělal nejlepší volbu svého života a jsem šťastný jako blecha. Vymýšlím cesty, kam pojedu, dívám se do map na ty nejlepší možné okresky. Mám nejlepší auto na planetě, ne absolutně, ale v mém srdci to tak je. Miluju svou M3, i když - jako každé BMW - vrže v interiéru. To vše se dá napravit. Zůstává mi jen čistá esence motoristické radosti, každým dnem se zdokonaluju a poznávám její chování. Je tak krásně vyvážená... Opravdu ji miluju... ;-)
Ja myslím, ze jsem to řekl jasně. Pokud je u tebe obvykle mi podsouvat něco, co jsem nenapsal, tak je to tvůj problém.
Ja jsem to nepsal ve vztahu k technice, ale na adresu tech, kteří si mysli, ze mají něco lepšího než ti co jezdí v Renaultu. Nemají. Pořad mají jen ušmudlane Bmw. Nic víc. Byla to provokace na adresu tech povysencu, predstirajicich, ze se stávají vlastnictvím nějaké značky s modrobilou vlajkou lepšími lidmi. A věř mi ze existuji. Ja naštěstí tímto netrpim. Pokud ty ano, tak si to musíš vyřešit sam v sobě.
Předpokládal jsem, že jsi chtěl napsat: "Tady ses mi nějak ztratil:", tedy on tobě, nikoli on tebe (viz tvé "Tady jsi mě nějak ztratil:") , ale to už je jedno...
Ne, netvrdíš a nikdy jsi netvrdil, to je pravda. Chtěl jsem jen poukázat, že i s BMW jde jakési prachy - ať majitel chce a nebo nechce - ukázat.
K i3 mohu říct jen to, že má své místo na slunci v souhrnu všech svých vlastností. Asi i i8, ale tady mám osobní problém s tříválcem a nízkým výkonem. Ale ani jedno íčko nemohu mít v hledáčku, ostatně ani jako žádné nové BMW.
Ale značka ikonou pro mě není, pořídil jsem si ji poprvé v životě, na stará kolena, když už nemám vůbec prachy. Asi mi bude víc, než tvému tatínkovi, jsem sám, tak mi prostě nenáročná 545 stačí a stačit musí.
Pokud se týká BMW v kombíku a s dvoulitrem. Ano, vyrábějí ho, může to možná i pro někoho být dobrá volba, ale já tomu nerozumím. Já, i kdybych byl pacient značky, naftový čtyřválcový dvoulitr bych nikdy do BMW nevolil. Zrovna tak bych nikdy nevolil BMW kombi. Kdybych potřeboval nutně variantu kombi (ke které mám, možná neprávem, osobní averzi napříč všemi značkami) můj život by se tudíž ubíral jiným profesionálním nebo osobním směrem a v tom případě by moje volba nepadla na BMW.
Seřizovacích prvků je tolik, že polohu za volantem já najdu v obou verzích (181 cm). Nepopírám, že se můžeš cítit přirozeněji v 3 proti 5, ale důvod ruce blíže volantu ?
M3/M5 - každá má něco, ale i nemá. Rozebírat detaily nemá smysl, to by nemělo konce. Já hypoteticky M5, ale zde bude hrát roli asi i ten můj věk. :-) Nižší hmotnost a tím i jakousi lepší agilitu pravá/levá vyměním za víc rozvahy a klidu bez dramatické ztráty rychlosti. Když to hodně přeženu dnes už raději parník než motokáru.
Jsme pod Alfou, tak s nadějí čekám, že se snad budou už konečně Italové v pečlivosti překonávat, už jen proto, že Alfě straním jako takové a Giulia si to i už zase zaslouží. Přesto jí nechci porovnávat s BMW. Porovnat je lze, ale jen katalogově a po svezení. Zbytek však musí ukázat čas.
No můj tatínek je ročník 1938, tak nevím. ;-)
Jinak já chápu averzi vůči kombíkům, já ji mám zase vůči krabicím SUV/SAV apod.
Dvoulitrová nafta byla jediným možným řešením. Já to auto nekupoval pro sebe, ale pro manželku a děti (v té době jsem měl totiž služební auto, ve kterém jsem trávil 99% času). Takže motor byl v našem rodinném výběru na úplně posledním místě /někde za head up displejem :-) ). Kupovat pro manželku šestiválec a utratit kvůli tomu dalších 250 tisíc se mi fakt nechtělo.
Co se týče přirozeného posedu za volantem, já preferuji ruce k volantu tak, aby nebyly příliš natažené, lépe se mi to auto vede v zatáčkách. M3/M5, no empětka je takový dálniční expres, s M3 si myslím člověk dokáže pohrát více. Ale s M5 F10 jsem jezdil jen pár desítek kilometrů, takže nemohu posoudit. Pro čistou radost bych asi volil M2, ale zase M3 dává jistou dávku komfortu na přesunech mezi státy...
Tak tatínek je o hodně lepší, (vypadá fakt v cajku) to já už nebudu mít papíry, když budu žít ;-) , s SUV to mám stejně, manželku máš i tak stejně asi moc rád, M3, M2 - pohrát, M5 - dálniční expres to je ta moje motokára proti parníku, takže souhlas.
Mě by zajímalo, jak jsi hodnotil zvukový projev M4. Mluvil jsi vždy o sametovém běhu benzinových R6, ale hodně od kamarádů slýchávám, že zvuková kulisa u M3/M4 je prostě jiná. Já jsem s žádným BMW R6 v benzinu nejezdil, tak nemůžu posoudit...
asi aj preto, lebo pre mna bola vzdy M5 rychla aj bez tych beznych efektov a afektov - proste velmi dobre postaveny rychly sedan ( az kym prisla s desatvalcom s drsnou prevodovkou - to je u mna najmenej podarena seria, ktora ale jasne davala najavo svoju agresiu, ale tu som mal v M6, nie v 5)
Naproti tomu ja mam zapisanu M3 ako sportovejsie vozitko, ktore dava radost aj mimo vysokych rychlosti ( okreska a pod)
ja uz M4 az tak nepoznam, ale som sledoval, ze nedopadla az tak dobre v testoch.
Nechci mít takový život, abych potřeboval kombíka. Každý to máme jinak.
Kam ? Neuvažoval jsem o tom. Nechci o tom uvažovat, jako nechci dopředu promýšlet, jak budu žít, když třeba ochrnu na spodní polovinu těla. Nic ve zlém, jestli mi rozumíš.
v poho.
ja mam maly deti a musim sebou tahat spoustu kramu. navic ho pouzivam jako osobni karavan na ruzne akce, coz se sedanem dost bolelo :-)
zkousel jsem ruzna SUV i A6 a proste se mi to nelibilo...
ja jsem dlouholetym zakaznikem bmw...
ale uz pri posledni koupi (2014) jsem vazne vahal.
to neustale prizpusobovani se sirokemu spektru zakazniku bohuzel totalne vzdaluje parametry novych modelu skalnim zakaznikum.( audi dela to same s tim, ze jde z opacneho konce a MB nasel jakous novou tvar az ted - vse muj nazor)
to je bohuzel cesta z premie ven...
dokud můžeš koupit RWD auto se silným motorem, manuálem, sportovním podvozkem - nevěřím ti, že si u BMW nevybereš. Snad jen pravověrní milovníci atmosfér můžou brblat - ale nic jim nebrání vykuchat turbo/a/:)
Mas recht. Umis trefit do cernyho. Mrkni na to stado hus. Zijou ve vezeni na svobode, kupuji BMW, Audi a MB, pritom slintaj potaji nad Alfama, jenze nemuzou jinak, musi mit iPhony a ukazovat, ze maji prachy. A pritom vsichni by chteli Kaktus s polstarkama.
Teď nedávno jsem se musel začít smát, když jsem koukal na nějaké studio fotbal a seděl tam láďa šmicrů a mně jen blesklo hlavou "jo ku*va, to je přesně ten (polotupý) výraz jako má Giulia."
Fandím jí, ale přijde mi podle prvního popisu, že na to, aby vydělala Alfě nějaké zajímavé peníze, je moc málo mainstreamová. Když už v prvním předtestu redaktor napíše, že na zadní sedadla si ani nesedal, protože tam není místo, a ještě se tam špatně leze, tak to je problém (u auta této kategorie, i když ano, u Alfy to asi vadí míň, než u Audi).
Zadruhé, jak se podařilo Italům z 2,2 litrového dieselu (podotýkám nového) "vyždímat" 100-132kW, to mi moc hlava nebere. Vždyť to se pohybujeme v horních sférách dnešních 1,6-tek. Už poměrně archaický 2,2 HDi od Citroenu dával před nějakými pěti roky tuším 150kW (ano, bylo to biturbo, ale i tak), dneska bych od nového motoru čekal tak o 15 víc určitě.
uz to ma v texte zarazilo, ze sa tu pise o nejakom nastupcovi Alfy 159 alebo 156...?
Dalsia vec - sportova verzia, ktora nadchla cely motoristicky svet svojim vykonom ( cca 3.9 sec na 100 ! ) prekvapila pana redaktora prave s tym, ze nebola dost rychla! Takze jeho dojem - auto bolo mdle a neposobilo vykonnym dojmom ( no dobre, potom sa uz dozvedel, ze mal dat viac plynu - ale to uz bolo neskoro )
dizajn rozhodne nie je zastaraly ale povedal by som ze uz je viac globalny ako by som ocakaval a uz to nie je taka typicka alfa aku by som chcel vidiet...zboku z profilu je to kludne bawo 3 ( slo by to ).... a zozadu by to mohlo byt aj Infiniti.... neviem... ale aspon mna kokretne tato alfa nechava chladnym a nejako ma vazne neocarila ..... pritom 156tka alebo 166tka sa mi kedysi moc pacili ....
kazdopadne to ale bude urcite hodne .. fakt hodne dobre auto ktore otvara alfe nove moznosti a je to aj taky pomyselny zaciatok jej novej ery... tak drzme palce nech sa jej dari :yes:
PS: obvlast tie predne amorfne kukadla na giulii mi vobec nesedia .. chcelo to asi ostrejsie rysy ;-\
No musím říci, že z toho designu mám pořád rozporuplné pocity. Ten předek je takový rozpláclý a vzadu mi to připadá zase moc německé. Prostě ta italská elegance, která je pěkně vidět třeba u Giulietty se z toho nějak vytrácí. Ale nejlépe bude počkat na živý dojem.
Ale na začátek nové éry bych to rozhodně neviděl. Nebude kombík, redaktoři něco melou o tom, že vzadu málo místa, cena asi taky nebude nijak lákavá, no, nechci být špatným prorokem, ale tohle podle mě Alfu nevytrhne, spíš jí to dá ještě dalších pár let potácení, jakého jsme svědky v posledních 10-15 letech.
to je prave ten globalny dizajn... ze z kazdej strany na teba posobi inak len nie alfovito ;-\ .. na predku inak vidim vela plastu/plechu a ovalnej lakovanej hmoty vo farbe kasne plast/plech.... co spolu s tymi amorfnymi svetlami dava divny kukuc.... ale podobny "problem" ma aj giulietta... svetla ma sice kompaktne co je fajn... ale cely predok je doslova obaleny masou plechu/plastu vo farbe kasne a posobi to pri pohlade priamo spredu aspon na mna kusok zvlastne .. pritom 166tka mala malicke kukadla aj 156tka ale tento problem nemali...
mne by sa viac pacila alfa z hranatejsim stylom ako za cias 155tky alebo 146tky .... lebo nejake svalnate roztecene megaobliny su ozaj uz nie moc pekne ... giulia takto potom posobi hodne prerastene a tazkopadne aj ked v reale vo vysledku je lahucka co je ozaj super ...
PS: ako na giuliu som ovela viac zvedavny na to nove velke SUV od alfy ... ktore by uz ozaj mohlo v eu zacat predavat serioznejsie cisla ako tieto terajsie alfy a znacku tak vyraznejsie posunut vpred.. zrejme az s prichodom SUV pride skutocny zlom a alfa sa uz rozhybe :yes:
Nová Julča bude nádherné oživění u nás totálně germanizované prémie střední třídy, stejně jako třeba nový Jagoš. Ale doufám, že této Alfičky se u nás prodá přece jen více. Ano, na toto auto se čekalo opravdu dlouho, ale určitě to stálo za to. Teď ještě aby co nejdříve nabídli také benzinové čtyřválce s manuální převodovkou! :-):yes:
AR i Jag zůstanou zatím alternativou nejen u nás. Bez ohledu nakolik to jsou nebo budou průměrná či nadprůměrná auta.
Skvělou zprávou je, že se paleta modelů rozšiřuje a právě tito výrobci mohou být impulzem pro zlepšení D3.
U AR vidím jako největší problém marketing, ten absolutně nefunguje. Čekám na testovací Giulii, která měla dorazit už před týdnem a stále není. To je další problém.
V komentároch tu často vidím kritiku na cenu nastavenú „prémiovo“, teda porovnateľnú s priamou konkurenciou Audi A4, MB C, BMW 3, prípadne Jaguar. Pri pohľade do oficiálneho cenníku však vidím cenu nastavenú výrazne a to slovo zdôrazňujem, výrazne nižšie ako u uvedenej konkurencie. Predpokladám, že nebude nikto porovnávať základ, ale porovnateľne vybavené modely, kde sa v prípade príplatkovej politiky nemeckej trojky láme chleba, v tomto prípade výrazne v prospech AR. Slušne vybavenú Giuliu s motorom 2.2 D, 180k s množstvom príplatkovej výbavy môže mať zákazník za cca 40 000 €, čo je v prípade nemeckého tria viac menej utópia, respektíve úplné holátko, ktoré napr. v prípade BMW 3 vyzerá hlavne v interiéry tragicky. Cena Giulie ju stavia skôr do pozície vysoko našpecifikovaných mainstreamových modelov ako Mazda 6, Insignia, Talisman, Passat atď. Je krásne sledovať cenu „už od“ napr. u Audi, ale nevyhnutné príplatky (základ bez tempomatu je v tomto prípade trúfalosť) cenu vždy navýšia minimálne o min. 8 – 10 000 €, čo nie je zanedbateľná čiastka ani v strednej triede. Navyše, na cenníkové ceny Giulie sa treba pozerať so statusom novinky, reálne pôjdu nižšie. V prípade avizovaného cca 200 k benzínu má ísť o najlacnejšiu verziu za 27 900 €, teda cca 750 000 CZK.
Tahle Giulie je problém. Nejen, že pochází ze slavného automobilového rodu a má fantastický podvozek. Ona je krásná zvenku i zevnitř! A i když všichni tak nějak tušíme že nějaké ty vrtochy bude mít tak na ní musíme kdykoliv usedneme do těch našich přísných, zralých a spolehlivých Němek myslet.
Tohle je prostě milenka a ne paní pro všední den co vám bude domů vozit nákupy a na zadních sedadlech hýčkat děti. Nemůžeme se proto zlobit ani na autora, že podal zrychlení 0/100 za 3,9s jako pomalé. Pokud by to nenapsal tak by ho doma asi nečekala teplá večeře.
Ale zadaní pánové nezoufejte, mám pro vás jednu dobrou zprávu, ty naše škatule o ní vědí, ohlížejí si jí ze všech stran a brzy budou zase i ony o kus hezčí, každá z nich bude chtít pro nás vypadat a jezdit jako Giulia!
Někdy cca 2 měsíce zpět tu někdo v diskuzi psal, že je zvědavý, kdy už se tu konečně dočkáme jízdních dojmů s novou Giulií. A někdo mu na to odpověděl, že v Alfě nejsou blázni a nikomu z auto.cz ji nepůjčí, protože by ji akorát pomluvil. A opravdu se tak stalo! Dozvěděli jsme se, že oproti BMW vlastně nic nenabízí (vždyť je akorát hezčí, levnější a podle snad všech testů i lépe jede - a to nemám nic proti BMW) a také, že verze QV s motorem od Ferrari, zrychlením za 3,9 a maximálkou 307 je líná a pomalá.
K ostrosti QV: z různých testů jsem o QV slyšel a četl, že je nezáludná, dobře čitelná na limitu a i přes vysoký výkon použitelná pro běžný provoz. Já osobně toto považuji za velké plus; záludnost nemá co dělat s rychlostí (záludná je i Felicie) a čitelnost je známkou perfektně naladěného sportovního auta. Teprve až nějaký profík zajede na Nordschleife s QV o čtvrt minuty horší čas než s BMW M3, tak uznám, že QV je pouze "rychlé přesunovadlo" a ne sporťák.
A na normální Giulii, na tu jsem zatím slyšel jen samá superlativa, hlavně co se jízdních vlastností týká (a to byla zatím testována jen s dieselem).
S tím testem jsem to byl já. Během těch dvou měsíců jsem si našel spoustu testu Giulii na anglických fórech, tudíž mě tento test už s ničím nepřekvapil. Až teda na tu lenost ostré verze :-)
:-( Neviem, ale mám pocit že toto auto po dizajnovej stránke je už opozerané a to aj pre to že fotky obiehajú internet cca 2 roky ! Nie je to až taká pecka ako sa očakávalo ! Predný nárazník ako spred 6 rokov bez zmeny ! Taký istý má aj MITIO a to je už nejakú dekádu na trhu ! Oblý tvar karosérie je už za zenitom a chýba mu dravosť Talianských prémiových automobilov. Nie je vyslovene škaredé, ale už tuctové ! To u Alfa romeo nebolo ! Po roku po ňom ani pes neštekne , ak neprejde v skrátenej dobe faceliftom a to radikálnym ! Je to škoda, lebo sa mi Alfa vždy páčila, ale recenzie na kvalitu od 154 až po 156 , či 166 , boli nelichotivé ! Tak že pozrieť áno, ale kúpiť nie ! Môj názor !
Ano, o možná až příliš oblém designu nové Giulie by se dalo diskutovat. Je ale známo, že návrh s výraznějšim italským stylem nakonec nebyl vybrán a upřednostnila se jeho globálnější varianta, aby se auto líbilo nejen v Evropě, ale i v Americe a Asii. Taková je prostě doba, a pokud by se nejednalo o celosvětově úspěšný model, obrovské náklady na jeho vývoj by se nikdy nezaplatily. I tak se ale jedná o velmi atraktivní vůz, i když je asi více podobný BMW 3 a Jaguaru XE, než by nám bylo milé.
Jinak ale tvůj příspěvek hodnotím jako příliš pesimistický. Jo a ještě by mě zajímalo, kdy se vyráběla "Alfa 154". O milánskou značku se zajímám dobrých 30 let, ale o takovém modelu jsem nikdy neslyšel! >:D
s tou zaobelnou vizazou to vidim podobne :yes: ... ako som uz pisal vyssie tiez by som dnes uz radsej videl alfu v hranatejsej kasni s hranatejsimi a mensimi kukadlami ... lebo tieto roztecene megaobliny jej podla mna vobec neslusia... mne hlavne chyba viac alfy na tom dizajne.. cele je to take vo vysledku az moc globalne... akoby sme zmixovali dizajn 4 roznych znaciek... lenze takto to nefunguje... a asi aj preto z tejto alfy uz vobec na mna nic nevyzaruje ani nic necitim ... skratka z nej vobec na zadak nepadam ako vacsina ... pritom o jej kvalitach samzorejme nepochybujem ... bude to dozaista hodne dobre auto
Topper...Alfa je krásné auto !
Jenže to milovník korejských přesunovadel nemůže pochopit... >:D
Chápu že padáš na zadek když potkáš Hjondaje..a Alfa je pak nic nevyzařuje..
Ono vlastně i to Ferrari je moc kulaté a mohlo být lepší.. >:-[]
Jenze treba takova Optima je snad i hezci, nez tenhle vytvor. Chapu, ze je to Alfa a ta musi byt tak nejak automaticky hezka, ale chtelo by to trochu otevrit oci.
že alfě se při prezentaci giulie povedl šikovný tah, v podstatě dokázal podsunout natěšenému publiku, že giulia rovná se giulia QV. Stranou pak stojí fakt, že giulia jde na trh s jedním čtyřválcovým dýzlem, který sice bude znamenat gró prodejů, ale z hlediska konkurenceschopnosti modelu jako takového odhaluje nepříjemnou skutečnost, že jí hrubě chybí motory. Střednětřídní premiový model prostě nutně potřebuje jako vrchol šestiválce, jak v benzinu tak v naftě. Prodeje se možná rozběhnou dobře, dloooouhé čekání na novou alfu v této třídě se do prodejů v prvním roce jistě promítne, ale co dál? QV za dvě mega je jako imagemaker fajn, ale i jako ojetina bude (třeba pro místní alfaklub) nedosažitelná.
Osobně sice nejsem nijak odvařenej z exterieru giulie, naopak se mi velmi líbí interier (poprvé u alfy, pominu-li klasické modely z šedesátých let a starší), a i přes nevalnou pověst stran kvality bych si giulii s klidem pořídil, bude-li jezdit tak, jak první recenze naznačují, ale bez šestiválce zůstane v mém případě ono bych jen bychem. ;-)
Taky je divný, že na anglických webech jsou už dávno recenze benzínového dvoulitru a u nás se píše, že přijde tak někdy příští rok. Je to trošku chaos. Pokud jde o ty šestiválce, tak nevím, co jím nějak mimořádně brání je nasadit, když ty motory mají jiné značky koncernu.
Sejří mě to, auto ukazujou pomalu dva roky, svézt se tím nedá, šestiválce v koncernu jsou, v julče ne... Díky za každou novou zadokolku, ale mám obavu, že tohle dopadne zas tak nějak polovičatě, poalfovsku.
čtyřválcová nafta jako jediná možná volba je smutná. Zadokolka super, obzvlášť když je jich tak málo /evropských/ a navíc ještě míň dobrých /neberu v potaz MB, potažmo Lexus - oba prakticky jen s nevalným automatem prakticky bez možnosti manuálu/.
Ale třeba Alfa "spustí lavinu" a zadokolky začnou vyrábět i jiní výrobci, kteří je dřív v repertoáru měli, jako Opel např.
4válec v sazometu mi vůbec nevadí.Volvo už taky dávno kašle na svý pětiválce a nikomu to nevadí.Je to lehký a dostatečně výkonný,tak proč mít zbytečně o metrák těžší motor?! Redaktor je dobrej týpek,když neumí šlápnout na plyn a nerozumí názvům...
A vůbec nebude špatnej: 2.0 Multiair... 200 koní při 5000ot a 330 Nm od 1750.
A stát bude asi stejně jako to XE od Jaguára... to jest přibližně 0,9 násobek ceny srovnatelného BMW.
Tak tak, je hloupost dlabat na dvoulitrové rakety B s výrazně lepší ekonomikou vlastnictví i provozu. Diesly stejně představují slepou uličku, což ukazuje hlavně vývoj ve Volvu. Chce to E85 a hlavně vodík, ale ne způsobem, který navyšuje ceny pořízení i náklady vlastnictví a provozu. Dnes stačí flexi turbobenzín dynamicky lehce nad úrovní 1750 TBi...
Něco jako levnější QV s turbobenzínem s možností míchat paliva (e85) by mě značný tržní potenciál. Přeci jen je to i o pojistných sazbách, byť ne těch pověstných italských. Lehší dvoulitrový čtyřvál by dodal mršnosti, snížil spotřebu a hlavně cenu, protože dva melouny za QV je prostě mimo i pro dobře situovaného pilota. Za ty peníze lze mít jiné pozemní střely...
Vcera jsem konecne projel giulii qv, tak posilam par postrehu.
Auto krasny, interier celkem fajn, odpustil bych mu hodne :-)
Skorepiny dobry na sezeni, krasny zezadu ale chatrny a ridicova uz vrzala (4870km)... Volant mohl mit tlustsi venec (zvyk z M), packy blinkru jsou utopene, coz bude problem s automatem a jeho padly.
Motor ma cca od 4000 krasnej zvuk. Je znat snaha, aby auto pusobilo drsneji - razeni, spojka... Manualni prevodovka je dobra na ovladani, rychlosti tam hezky zapadnou, ale zprevodovovani je delsi a motoru pomalu padaji otacky, takze prerazeni z 1 na 2 doprovazi podstatne kopnuti i pri pouze sviznejsi jizde. Hlavne z techto duvodu bych volil automat.
Rizeni je hodne lehke i kdyz s citem, ktereho BMW posledni dobou dosahuje tezko. Lehky chod ma i brzdovy pedal, brzdy jsou ale dobre davkovatelne (kotouce uz byly znicene novinari), celkove nedavaly moc velky pocit jistoty (porad clovek zkousi jestli to brzdi i vic), ale clovek si asi zvykne...
Odpruzeni prekvapilo svou relativni komfortnosti, predek je vybornej, rizeni prime, auto reaguje okamzite, zadek je pro me trochu zklamani, dost se houpe/poskakuje. Zadek celkove pusobi, jako by tam byla listova pera.(snazim se popsat pocit, vim, ze technicky na zadku neni na co nadavat)
Nejvetsi problem auta je precitlivela kontrola trakce, ktera se neda vypnout !! a nijak na svou cinnost neupozornuje (pokud jsem neprehledl), ale pri sebemensim prokluzu katne vykon. Na jednicku, pokud nejdes pres spojku si auto ani nehrabne. To vyusti v pocit, ze auto tzv. nejede. Podle me se to projevuje i na dalnici, kdyz pod plynem zadek poskoci na spare, okamzite auto polevi a citis se, jako by te nekdo zezadu zatahl za triko. Na ostrejsich brzdach auto trochu plave mozna diky agresivnejsi geometrii predku nebo diky tomu, co ma auto za sebou (jezdil jsem stejnym jako je tu nafocen). Strasne otravne je to spousteni vystraznych svetel pri jakemkoli normalnim brzdeni - pry se da nastavit citlivost, ale uprimne pochybuju, spis je to slib, ktery se po koupi rozplyne. blika to porad a nahlas cvaka, aniz by se clovek priblizil k cinnosti ABS.
Giulia QV je pouzitelna kazdy den uplne v pohode, ani moc nezere. Je hodna, treba proti c amg to auto proste neni chuligan. A prave to je ale u tohoto auta spatne.
Infotainment stoji za prd, je nedotazenej a otocne ovladace jsou tragicky. display mezi budiky oslepne na primem slunci, navigace mala, (umi pouze anglicky) a zpetna kamera komicky malinka.
Ale to neni u QV dulezite (u standardnich verzi je to ale megadulezite).
Hruza je, ze cervena metla competizione je pro giulii vinovo hneda...
celkovy dojem - rozpaky, nedotazene auto
proc bych chtel mit auto, ktere mi nedovoli pouzit vykon?
vysledkem trakcniho diktatu je, ze nikdy nevite, co se stane, kdyz slapnete na plyn. jednou jednicka zabere, podruhe se to rozjizdi jen jak 330i protoze trakce asi zaznamenala miroprokluz.
ten vykon tam asi je, ale to auto proste zije svym zivotem a to je presne to, co nechces...
ke standardni Giulii jen tolik, ze konkurence pro 3er to neni ani nahodou.rozhodne ne za stejne penize... je mi to lito, protoze smer, kterym se ubira BMW se mi nelibi a vsichni vime co pripadny neuspech giulie bude znamenat pro Alfu...