První jízdní dojmy + české ceny: Subaru Forester

První jízdní dojmy + české ceny: Subaru Forester

 
 

Subaru Forester modelového roku 2009 je konečně tady. Na rozdíl od států evropské patnáctky se i u nás můžeme těšit z benzinových orgií, přeplňovaný dvouapůllitr je totiž v nabídce také. A zanedlouho přijde i diesel...

Forester je se svým podílem 39 % na prodejích vozů značky Subaru (380 z celkem 978 prodaných vozů) základním stavebním kamenem úspěchu značky v ČR. Od nové generace si lidé od Subaru slibují nárůst prodejů, což je po osobním setkání s tímto vozem cíl myslím velmi lehko dosažitelný. Navíc ještě v listopadu tohoto roku bude paleta motorů rozšířena o agregát dieselový, totiž o nový čtyřválcový boxer diesel, což evropské prodeje jistě posune do zatím pouze vysněných čísel. Pusťme se nyní do podrobnějšího průzkumu tohoto modelu. Nejprve si odpovězme na otázku, jak se vlastně nový Forester chová na silnici.

Jízda

Podvozek nového Foresteru mile překvapil. Ve srovnání s předchozí generací je ovšem nová generace Foresteru o kousek méně mrštná. Za to může jednak větší pohotovostní hmotnost (zhruba o 80 kg), vyšší světlá výška (o 10 mm) a také prodloužený rozvor náprav. Ten ze zvětšil o 90 mm, Foresteru se tak nyní více líbí plavná, klidná jízda. Nenechte se ale zmást, lidé od Subaru recept na zábavnost nezapomněli a tak je-li třeba, Forester umí přitvrdit muziku. I když zmužněl, stále je v něm ukryta duše zlobivého kluka odvedle a stále patří svými jízdními vlastnostmi (zde svou roli hraje také nízké těžiště vozu díky nízko uloženému motoru boxer) mezi nejlepší SUV na trhu. Při ostrém manévru se nejdříve nakloní, jako by chtěl zatáčku uctivě pozdravit, kola se ale stále zarytě drží své stopy. Teprve až když to s rychlostí opravdu přeženete následuje nedotáčivý smyk a ke slovu se dostane stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamic Control), který je nově standardem u všech modelů. V nové verzi také například na zadních kolech u žádné specifikace nenajdete bubnové brzdy, všechny verze bez výjimky dostaly brzdy kotoučové na všechna kola. A je to hned znát, Forester brzdí velmi dobře. Novináři měli tu čest pouze s dvoulitrovým benzinovým atmosférickým agregátem, ten přeplňovaný (převzatý z WRX) pochopitelně slibuje daleko hlubší dynamické zážitky a větší vír v nádrži. Těšíme se ale zejména na dieselového Forestera, protože vznětový agregát bude zřejmě nejlépe vyhovovat charakteru vozu.

Interiér

Jak již bylo řečeno, Forester nám v nové generaci přibral a narostl do všech směrů. Potěšíme ale milovníky terénních vložek - nájezdové úhly vpředu i vzadu, stejně jako úhel přechodový, se totiž také o kousek zvětšily. Kromě rozvoru vzrostla také výška (+ 85 mm), šířka (+ 45 mm) a délka (+ 75 mm). To pochopitelně přináší více místa zejména na zadních sedadlech, kde byl omezený prostor, který nabízela předchozí generace někdy kritizován. Zadní sedadla dostala přepracované sedáky a tak se dá již s klidným svědomím označit prostor a komfort pro pasažéry na zadních sedadlech jako naprosto dostatečný. Ti přední byli spokojeni i v generaci minulé, i nyní nabízí Forester řidiči a jeho spolujezdci velkoryse dimenzovaná sedadla jakož i dostatek prostoru pro lokty a kolena. Interiér byl po vzoru Imprezy také notně přepracován a působí hodnotněji. Měkčené plasty v něm nenalezneme, to by snad ale ani zákazníkům nemuselo v segmentu SUV vadit. Nabízena jsou dvě barevná provedení interiéru, my bychom si z černého (Black) a béžového (Platinum) pravděpodobně vybrali to černé. Béžový interiér se jednak rychle zašpiní a také béžové plasty vypadají o něco laciněji. Pozitivně kvitujeme možnost nastavení volantu ve dvou osách. Poslední zastávkou v interiéru je zavazadlový prostor, který narostl (jak jinak) o znatelných 63 litrů na konečných 450 l. Zajímavostí je, že jeho podlaha není v rovině ale směrem od nákladové hrany do vnitřku vozu lehce stoupá.

Nepřehlédněte
Subaru Legacy 2.0 D: první diesel v Legacy - jízdní dojmy

Výbavy

Nový Forester je nabízen ve čtyřech výbavových stupních od nejnižší Trend přes výbavy Active a Comfort až po nejvyšší Executive. Základní Trend nabídne například manuální klimatizaci, automatické vyrovnávání nivelety zadní nápravy, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, dva přední, dva boční a hlavové airbagy pro přední i zadní pasažéry či rádio s CD.

Druhý stupeň Active je navíc vybaven například automatickou klimatizací, vyhříváním předních sedaček, vyhříváním předních stěračů či lakovanými nárazníky. Comfort nabízí dále například tempomat, ovládání audia na volantu, rádio se zásobníkem na 6 disků a sedmi reproduktory, hliníková litá kola či mlhovky. Spolu s dvoulitrovým benzinovým motorem nabídne ještě panoramatické, elektricky ovládané střešní okno (to je u verze s přeplňovaným agregátem až u nejvyšší výbavy).

Vrcholem výbav je stupeň Executive, který k výše jmenovaným doplňkům nabídne například kožený volant MOMO, DVD navigační systém, kožený interiér či v 8mi směrech elektricky seřiditelnou sedačku řidiče.

Všechny modely s manuální převodovkou jsou navíc osazeny systémem Hill-Assist, který pomáhá s rozjezdy do kopce. Rozdíly ve výbavách přeplňované a atmosférické verze jsou zejména ve velikosti kol (rozměry jsou 17 resp. 16 palců), verze 2,5 XT spoléhá místo na elektrický posilovač řízení na hydraulický a pyšní se také lakovanými klikami dveří a střešním spojlerem. Pouze pro výbavový stupeň Executive a přeplňovaný motor je součástí výbavy bezklíčový vstup a systém startování pomocí tlačítka Start/Stop. Příplatek za přestavbu na N1 by měl být 26.800,- Kč (zatím ve schvalovacím procesu), čtyřstupňový automat namísto pětistupňové manuální převodovky je nabízen k oběma motorům za příplatek 40.000,- Kč.

Shrnutí

Forester zmužněl, vypadá mohutněji (a také mohutnější je) a na poli výbavy a designového zpracování interiéru ušel dlouhou cestu. Starý Forester, hranatý, mrštný zvýšený kombík navždy odjel a jeho místo nahradilo nové, větší SUV, které jakoby si z něj vzalo to nejlepší a zbytek doplnilo výtažkem z Tribeky. Na otázku, zda je konečný mix vyvážený či ne ale odpovíme až v podrobném redakčním testu.

Subaru Forester 2009 na českém trhu
model2,0 X2,0 XS2,5 XT
motor2,0 l boxer2,0 l boxer2,5 l boxer turbo
Válce/ventily4/44/44/4
Zdvihový objem [cm³]199419942457
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]110 / 6000110 / 6000169 / 5200
Max. toč. moment [Nm/ot./min ]196 / 3200196 / 3200320 / 2800
Průměrná spotřeba [l/100 km]8,48,410,5
Emise CO2 [g/km]198 (199)198 (199)248
Zrychlení 0‑100 km/h [s]11 (12,7)11 (12,7)7,1 (7,9)
Max. rychlost [km/h]184 (185)184 (185)214 (207)
Cena ve výbavě Trend [Kč]648.800,---
Cena ve výbavě Active [Kč]728.800,---
Cena ve výbavě Comfort [Kč]-788.800,-838.800,-
Cena ve výbavě Executive [Kč]-878.800,-1.038.800,-

Pozn.: údaje v závorce platí pro automatickou převodovku

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů

Apple se v roce 2018 pravděpodobně stane první…

Turecká armáda se probojovala do Afrínu. Chce vytvořit bezpečnou zónu Turecká armáda se probojovala do Afrínu. Chce vytvořit bezpečnou zónu

Turecké pozemní síly se v neděli probojovaly do…

 
 

Přidat názorDiskuse: První jízdní dojmy + české ceny: Subaru Forester







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Honda, Nissan a Subaru svolávají své vozy za oceánem do servisu Honda, Nissan a Subaru svolávají své vozy za oceánem do servisu

Preventivní svolávací akce jsou dnes běžné a nejen v USA.…

Subaru Forester zlevnil na 471 tisíc Kč Subaru Forester zlevnil na 471 tisíc Kč

Subaru sice chystá pro USA a Japonsko novou generaci…

 



 
Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Dnes 15:21

Počátkem ledna jsme v redakční garáži měli vzácnou společnost – Porsche Cayenne S. Příležitost jsme využili k dalšímu ostrému pokusu v Bělé pod Bezdězem.




Blesk.cz

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Moravec s Krčmářem dojeli v závodě s hromadným startem ve druhé desítce. Vítkové se nedařilo

Moravec s Krčmářem dojeli v závodě s hromadným…

 V dnešních závodech Světového poháru s hromadným startem v Anterselvě si lépe vedla mužská část českého…

 

Reflex.cz

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle kategorií, který jinde nenajdete

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle…

Máte rádi klasiku od klasiků, nebo jste fajnšmekři a hledáte ukrytý klenot? Anebo se těšíte na pokračování či…