Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST První jízdní dojmy: Jak jezdí faceliftovaná Dacia Sandero & Duster?

Dacia letos očekává rekordní prodeje, ale ve snaze zatraktivnit celou modelovou řadu rozhodně nepolevuje.
Zpět na článek
1. 1. 2017 08:44
1. 1. 2017 12:01
1. 1. 2017 13:41
1. 1. 2017 15:15
2. 1. 2017 15:09
1. 1. 2017 15:58
2. 1. 2017 09:47
2. 1. 2017 10:39
1. 1. 2017 14:46
1. 1. 2017 17:16
1. 1. 2017 18:21
1. 1. 2017 20:19
2. 1. 2017 13:16
29. 4. 2017 17:40
1. 1. 2017 08:44
Žádný dojmy
žádný extra výkony, lacino pojezdit a zahodit.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 09:07
Re: Žádný dojmy
auto ako take sa mi paci.... len nedavno som si pozrel test stepway s 1,5 dci ... pri 90tke zerie 4 litre co je sice fajn ale pri 130 ( 2700ot ) je to zrazu az 7 litrov ( co je viac ako hocijaky maly benzinak ) ... ta spotreba tam rastie dramaticky uz potom asi aj vdaka masivnej ale nie moc aerodynamickej kasni .... a kupit zase do relativne masivneho sandera trojvalec 0,9tce alebo lenive 1.0atmo ( mimo stepway ) s ktorym aj malicke twingo je doslova ze lenoch? auto pritom je fakt pekne ( sam som sa dokonca pohraval s myslienkou na vyvyseny stepway po facelifte ... je fakt krasny uz ) ..... ale bohuzial motoricky je sandero podla mna zle posadene .. a skoda aj tej 1,2ky stvorvalca z clia.... ta podla mna bola prave tym vhodnym zakladom po ktorom ludia sli .... takze nechapem preco skoncila.... lebo bola rozhodne pouzitelnejsia ako to nove 1.0sce ktore si kupi kto? dnes snad uz ani dochodca a ani solventny student ktory len za kusocek vacsie peniaze moze ist povedzme uz kludne do ovela zivsieho swiftu alebo noveho ignisu.... no a 0,9tce s tromi valcami ja tiez kapitola sama o sebe... chvalu na tento motor som necital snad nikde.. ani v sanderu ani v cliu ani v capture... podla mna keby sandero malo aspon to stvorvalcove 1,2tce z clia tak by to bola parada.. pripadne tu 1,6 sce z megana/dustera.... ta by mu sedela asi najlepsie ... ako fakt auto takto je moc sikovne ale motoricky to uplne ze prekaucovali.. uz horsie to motoricky snad ani neslo nakonfigurovat ( fakt si nie je co vybrat ) .. vecna skoda.. lebo inak auto sa mi ako take vizazou aj sikovnostou paci ( a najviac prave ten vyvyseny stepway )

PS: prajem stastny novy rok vsetkym automobilovym fandom :yes:
1. 1. 2017 10:22
Re: Žádný dojmy
Stepway má výšku přes 1,6 m, obrovská madla na střeše, hranatou karoserii ... to prostě na dálnici nemůže úsporné. Ale souhlasím, že nabídka motorů se stává slabinou evropského Sandera. Ale mimo Evropu to celkem jde, třeba v Brazílii má Sandero nejen 1.6 SCe, ale i 2.0 16V, v nabídce je i automatická klimatizace atd.
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 10:26
Re: Žádný dojmy
evropská legislativa zkrátka úspěšně pracuje na zdecimování osobní svobodné automobilové dopravy :-!
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 11:27
Re: Žádný dojmy
tam v brazilii je to tusim predavane ako renault sandero... teda s logom renault.. a ano ma tam aj krasny benzinovy dvoliter ... v tomto im mozeme len zavidiet
Avatar - Joky
1. 1. 2017 10:15
na nic si nehraje
U Dacie se mi líbí, že si na nic nehrají, přiznají, že používají starší techniku a mají velmi příznivé ceny ..
Na druhou stranu jsou automobilky, které starší techniku vydávají za převratný pokrok....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
1. 1. 2017 12:40
Re: na nic si nehraje
Oni nepoužívají starší techniku, jen levnější. 0.9TCe i 1.0SCe jsou nové motory.
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 10:22
Nejlepší začátek roku
Dacia vsadila na opravdu dlouhodobě podceňovaný segment lowendů. Je spousta lidí (vč. mě), kteří zkrátka jen potřebují jezdit, auto berou jako sluhu na každý den, co musí zvládnout cesty a občas i necesty. Pro zábavu prostě vidím úplně jiná auta a nemusím je nutně vlastnit.

Je skvělé, že Dacia nehrne nové a nové modely jen kvůli módním vlnám a naopak cíleně pracuje na zlepšování těch stávajících :yes: Přitom slova kritiky slyší, takže pracuje právě na těch věcech, které se nelíbí...

Otázka motorů však začíná být poněkud palčivá, tlak na nesmyslné emise je prostě krutořpísný a Dacia z toho musí nějak vyváznout. Jak se to povedlo, uvidíme.

Každopádně dojmy nedojmy redakce jsou podivné. Hodnotí vůz jako atraktivnější a vyzrálejší, ale tříválec nepřesvědčil... Tak nějak nevím, co si o tom myslet. Podle mě redakce zase přesedla "ze Superbu" (resp. zřejmě z Kodiaqu >:-[] ) a opět nepochopila, o čem Dacia se základním motorem je :-!
Rozbalit vlákno
37
1. 1. 2017 10:28
Re: Nejlepší začátek roku
Redakce špatně opsala článek ze SM. :-)
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 11:15
Re: Nejlepší začátek roku
ja tiez potrebujem len jazdit... nepotrpim si na nejaky superkomfort ani vykon .... a dokonca ani nejako moc tych km rocne nenajazdim ( do tych 12-13 tisic rocne ) ale napriek tomu ako asi kazdy zakaznik chcem vo svojom aute ( ktore nekupujem na rok ani na dva ) mat uz aj nejaky ten normalny a pouzitelny motor .... a prave tu podla mna sandero pokrivkava ... lebo ano .. auto je pritom sikovne krasne a ozaj priestranne a beznou vybavou vacsine bohate postaci... vo verzii stepway si dovolim tvrdit ze posobi aj hodne stylovo neokukane a nestrati sa ani medzi drahsimi kuskami ovela renomovanejsich znaciek... fakt vie posobit az luxusne a draho ... ale bohuzial motoricky ho uplne "pokaslali" .. to dci na dialnici nad 100km rychlost zerie viac ako hociktory bezny benzin.... zakladne litrove sce atmo je zase slabucke ako caj.... a 0,9tce je dalsi trojvalcovy zazrak ktory vsade viac kritizuju ako chvalia ... pritom co brani renaultu supnut do dacii aspon pre tu stylovu stepway verziu nejaku tu 1,6sce alebo 1,2tce z meganu? predajom by to predsa len a len pomohlo ... ved tieto motory by sa tam predpokladam v pohode vosli...
1. 1. 2017 11:31
Re: Nejlepší začátek roku
0.9tce mám v Loganu a je v pohodě. Vykašli se na recenze a běž si ho projet. Dynamika dostatečná, spotřebu mám 5,5 v létě a 5,7 v zimě. Bez problémů jsme dali s naloženým autem 1500 km cestu k moři. Tempomat na 130 a drželo to v pohodě do všech kopců. Spotřeba HK-Pelješac 5,8
Navíc nevím o jakémkoliv problému u těchto motorů a to se dělají 5 let. Mám tu mojí recenzi s dojmy z tohohle motoru, tak na to můžeš mrknout
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 11:45
Re: Nejlepší začátek roku
Přesně tak. 0,9 TCe sklízel kritiku především za nevyrovnaný průběh křivek, kdy ve středním pásmu docházelo k poklesu, ale tohle si myslím Renault již dávno vyřešil aktualizací a odladěním SW ŘJ.

Jinak nevím, že by motor na něco trpěl. O kolika TSI se tohle dá říct?
Avatar - _Karel_
1. 1. 2017 16:59
Re: Nejlepší začátek roku
Vůbec nic proti tvému názoru a příspěvku, ale- nemůžu věřit, že 66kw tříválec udrží naložený Logan na tempomat 130kmh ve všech dálničních stoupáních. Že s tím k moři v pohodě dojedeš, to samozřejmě jo.
1. 1. 2017 17:29
Re: Nejlepší začátek roku
Karel Jel jsem přes Maďarsko a pak až na konec HR dálnice. Po dobu tyhle cesty 130 na tempomat v pohodě udržel. Jestli jsou někde větší stoupání kde by to neudržel nemůžu soudit
Avatar - _Karel_
1. 1. 2017 17:52
Re: Nejlepší začátek roku
:-) pak je ten motor skvělý. Mám auto 1200kg, 88kw 210Nm, a plné auto na dálnici rozhodně všechny kopce neudrží. Tedy pokud nebudu výrazněji podřazovat.
1. 1. 2017 17:58
Re: Nejlepší začátek roku
Asi jezdíš přes větší kopce. Nemám důvod si to vymýšlet ;-)Dokonalý ten motor určitě není. Za studena má hroznej projev, pod 2 tis.otáček moc nereaguje....Ale určitě není vůbec tak špatný jak se píše
1. 1. 2017 20:52
Re: Nejlepší začátek roku
Švagrov švagor ma bral na svojej trojročnej Astre. Na jednom dialničnom kopci to dával do štvorky. Dosť ma to prekvapilo, lebo mne tam na 0,9TCečku päťka v pohode podrží.
Asi iný gang. >:-[]
2. 1. 2017 13:05
Re: Nejlepší začátek roku
A není to náhodou tím, že máš u svého auta 6st. převodovku, zatímco Logan má jen 5st.? :-)
Avatar - dr.biker
1. 1. 2017 17:36
Re: Nejlepší začátek roku
Přesně tak, motor 0,9 TCe je v pohodě, zítra to bude měsíc, co jsem převzal od prodejce nové Clio s tímto motorem. Motor mě mile překvapil, na normální každodenní cestování bohatě stačí. Motor je v záběhu, mám najeto nějakých 1800 km, takže motor zbytečně nevytáčím a přesto žádná brzda provozu nejsem. Průměrná spotřeba nějakých 5,8 l/100 km, na syrový nezajetý motor a zimní podmínky pěkná hodnota.
Takže tohoto motoru bych se nebál, běžte si jej vyzkoušet a uvidíte.
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 17:43
Re: Nejlepší začátek roku
hezká flamme myslím;-)
1. 1. 2017 23:50
Re: Nejlepší začátek roku
Před Vánoci jsem ho právě v modernizovaném Cliu zkoušel a za mě subjektivně tragédie. Výkon tam je, ale je třeba ho vytáčet a potom zvláštně vrčí. Když bych jezdil tak, jak jsem zvyklý jezdit v poklidném tempu se starým 1.2 8V 60k - do 2000 otáček a zařadit vyšší stupeň, tak se asi nikdy nerozjedu, pod ty 2000 tam prostě nic není... :no:
Avatar - Blue Sun
2. 1. 2017 10:02
Re: Nejlepší začátek roku
Do dvou tisíc otáček? Chudák motor, to je pro něj trápení. Mám 1.2, 55 kW a nejlíp mu chutná nad 2500 otáčkami. Naopak kolem dvou tisíc se jen tak převaluje. Jede, ale zrychlení žádné nedá.
2. 1. 2017 21:33
Re: Nejlepší začátek roku
Ano a ne, tomu motoru to vůbec nevadí, dokud ten plyn jenom lechtáš. Paradoxně to bohatě stačí na to, abych jen s řidičem jel plynule v městském provozu. Když je třeba zrychlit, tak samozřejmě otáčky jdou výše, výrazně... ;-)
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 11:55
Re: Nejlepší začátek roku
Logan/Sandero 1.0 SCe
54 kW, 1050 kg ... 19,5 kg/1kW
(97 Nm)

Polo 1.2 TSI
66kW, 1200 kg ... 18,2 kg/1kW

cena Pola se blíží dvěma Sanderům... Dacia je prostě základ, nic víc. Navíc nezlob se, ale poměr výkonu a váhy zcela odpovídá tomu, co nabízí v základu koncern VW (Fabia 1.0 55kW, 1055 kg, 95 Nm).

Se zájmem si přečtu na ACZ o tom, jak základní motor Fabie nepřesvědčil, nicméně až dosud jsme tu četli pravý opak /"Je to tedy nejen velmi tichá a úsporná, ale i překvapivě dostačující jednotka, byť pružnost nepatří mezi její devizy."/ :-!
Avatar - twistedTSD
1. 1. 2017 12:06
Re: Nejlepší začátek roku
1200 kg? Kde to bereš, tolik pomalu váží základní Octavia. Já našel pohotovostní hmotnost 1032 kg. Kromě toho, TSI má o více než 60 Nm více, jízda bude zcela nesrovnatelná. 54 kW v 6300 ot. je ti při běžné jízdě k ničemu.
Avatar - Joky
1. 1. 2017 12:22
Re: Nejlepší začátek roku
klid , chápeme , že nejde srovnávat motory z Dacie a motory které krom Škodovky a spol používají určitě i v NASA.....
Avatar - twistedTSD
1. 1. 2017 13:45
Re: Nejlepší začátek roku
Úplně by stačilo chápat, že nejde srovnávat litrovou atmosféru s turbomotorem o větším objemu.
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 16:10
Re: Nejlepší začátek roku
presne tak... s tym sa da suhlasit
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 12:58
Re: Nejlepší začátek roku
Ano, mělo být 1100 kg ;-)

Podstatné není srovnánís 1.2 TSI, to jsem napsal čistě pro HK. Podstatné je srovnání se základem 1.0 MPI. A tam Dacia nabízí zcela srovnatelné hodnoty jako koncernové modly :-!
Avatar - twistedTSD
1. 1. 2017 14:04
Re: Nejlepší začátek roku
Já taky při příchodu 1.0 MPI do B segmentu nijak nejásal. Ale v autě jako Logan (MCV), odpovídající na délku nižší střední, už mi to přijde fakt směšné. Navíc Dacia není automobilkou, jejíž zákazníci by si rádi za cokoli připláceli a 1.0 MPI jistě nezůstane jen ceníkovou kuriozitou.

Zkrátka, Dacia by měla mít normální atmosféru, tak jako ji má Tipo, Vesta, 301 i C-Elysée.
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 15:08
Re: Nejlepší začátek roku
naopak, prodávají se v podstatě jen Arcticy, tj. zákazníci Dacie si naopak docela rádi připlatí.
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 15:45
Re: Nejlepší začátek roku
polo s tsi bez vodica vazi 1032kg .... cize nejakych 1107kg aj so 75kg vodicom ... takze 1,2 tony ako pise rohypnol su akoze uplne ze mimo misu... ono ked si to porovnas s inymi malymi vozmi tak polo stale patri este k tym lahsim malym vozom ... v tomto ozaj klobuk dole

dam priklad : polo s 1,2tsi vazi 1107kg aj s vodicom ... fiesta 1,0 ecoboost vazi s vodicom 1157kg ... tazke tu polo napriek vacsiemu objemu motora je napriklad nadalej o slusnych 50kg lahsie ako fiesta.... koniec koncov dynamika 66kw tsi voci 74kw ecoboostu to len potvrdzuje... fiesta ani s vacsim vykonom o 8kw na 90 konove polo nestiha ani v zrychleni ani maximalkou .. nicim .. ale okrem nizsej hmotnosti v prospech pola aj tu zrejme plati ze valce a objem len tak lahko nenahradis ;-) .. stvorvalec je proste stvorvalec ... takyto vacsi motor sa aj odspodu zbera ovela lahie ako tie kdejake malicke trojvalce ... aj reakcia na plynovy pedal v tsi je fakticky okamzita ... ved uvidime v praxi ako pojde .... dam vediet
Avatar - Emel
1. 1. 2017 13:05
Re: Nejlepší začátek roku
Nechme teď stranou Polo, já našel na svém autoweek 1007kg, ale to je jiné téma.

Jsou tady tři problémy:

- Za prvé, litr nahrazuje povedenou osvědčenou 1.2 16V a stojí myslím stejně
- Za druhé, z různých míst jsem slyšel, že je ten motor zklamání i v dané třídě a přes papírově slušné údaje (viz třeba mariachiho blog o Twingu: "základ s litrovkou je opravdu spíš odstrašující příklad pro lidi, kteří pochybují o koupi TCe" [odkaz] ).
- Za třetí, 0.9TCe je lehce problematická alternativa. Až ve třetí výbavě, s příplatkem 31t a navíc turbo nemusí cílovce Dacie úplně vyhovovat
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 13:12
Re: Nejlepší začátek roku
Podívej, 1.0 ve Fabii taky můžeš popsat, že to je jen odstrašující příklad pro ty, po pochybují o příplatku za TSI ;-)

Tak to zkrátka dopadá, když EU tlačí výrobce úplně jinam, než si přejí zákazníci... Dacia v tom není sama. O tom, že bych bral 1.2 mnohem raději, o tom žádná pochybnost není.

Taky mi nikdo nenamluví, že 1.0 MPI jede líp jak tolik proklínané HTP :-!
Avatar - Emel
1. 1. 2017 13:34
Re: Nejlepší začátek roku
Ne, to můžeš napsat na základě papírových údajů ty, já bych musel to auto projet. Když budu věřit názorům ostatních (třeba mariachimu, nemyslím teď legendární cestu na Ještěd), tak je CitiGo 1.0 55kW dynamičtější, i přes papírově stejný výkon.

A ještě k té Fabii - tam je příplatek za 1.2TSI 66kW oproti 1.0MPI 55kW 16.000Kč, což podle mě dá každý, kdo plánuje s tím autem jezdit i mimo město. Ale úplný základ je 1.0 44kW.
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 13:39
Re: Nejlepší začátek roku
44 kW, no právě, to jsem sem ani netahal.

Já 1.0 MPI ve Fabii jel a jede prostě hůř jak HTP 47kW.
Avatar - twistedTSD
1. 1. 2017 13:55
Re: Nejlepší začátek roku
Citigo je ale lehoučké auto. Fabia HTP, ať už první čři druhé generace, váží o metrák více.
Avatar - Emel
1. 1. 2017 15:01
Re: Nejlepší začátek roku
Ale jo, to bylo v kontextu toho blogu o Twingu...
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 15:46
Re: Nejlepší začátek roku
odkedy vazi polo s tsi 1,2tony? nepozeras nahodou uz golfik? ....... ja mam v brozure u pola cistu hmotnost 1032kg bez vodica a 1107kg s vodicom.. a uzitocna hmotnost je 531kg ... ;-) twistedTSD ti to pise dobre .... co tak najprv si nieco overit a nepisat tak zbytocne haluze... v dobrom... :yes:
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 17:14
Re: Nejlepší začátek roku
ano, psal jsem výš že mělo být 1100 kg ;-) Právě že jsem se prvně na tu váhu díval, no nějak jsem přehlídl číslo...

Ale jak jsem psal, zásadní vidím to srovnání s 1.0 MPI a tam si prostě nemají VAG s Renaultem co vyčítat.
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 18:05
Re: Nejlepší začátek roku
tu ano... tie litrove zaklady su vsade uz moc podobne.... jak 1.0sce tak 1.0mpi .... a aj 1.0 v i10 alebo 1,0 v aygu/ yarise maju vsetko uz velmi podobne parametre .. tu bez turba a s tromi valcami ani nejde moc carovat a to ani s kroutakom ani s vykonom zvlast ked ide o motory nastavene na defenzivnu mestsku ekojazdu... mne tieto motorizacie inak pridu mimo mesta uz absolutne nepouzitelne a na vozenie pri zatazi (par osob ) uz proste nevhodne .... ved este aj ta 50kw felda ma dnes nadalej vacsi kroutak ako tieto zakladne atmosfericke kosacky... co v spojeni s jej nizkou hmotnostou jej dava neraz aj lepsiu dynamiku ako tieto ozaj podivne "moderne" zaklady ... kolko asi tak moze tocit fabia s 1.0mpi pr 130? urcite to bude aspon 3700-3800 ot ak nie viac... a to je ozaj uz moc... a nejde len o spotrebu a vydrz motora... ale aj o celkovy komfort jazdy ... tieto motory mi fakt mimo nejakej autoskoly alebo rozvozu pizze po meste zmysel vobec nedavaju ...
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 19:28
Re: Nejlepší začátek roku
víš ty co, začínám mít pocit, že ti hodně rychle roste hřebínek >:-[] Nikdy nezapomeň na začátky.

Já třeba s novýma 1.0 MPI taky dvakrát ztotožněný nejsem, ale úplně klidně dokážu pochopit tenhle motor jako základní motorizaci ve Fabii. Řeči o starých 1.3kách ve Feliciích jak to jelo nejelo měvždy pobaví, protože lidi mají evidentně velmi krátkou paměť. Ne, 1,3 OHV z dob Felicií nejela, nejela a nejela a s moderními motory se absolutně nedá srovnávat.

Ano, ten litr sice bude točit kolem 4 tis. na dálnici, ale ten motor je i v těchto otáčkách solidně odhlučněný a tichý. A otázka životnosti? To se uvidí, nicméně tolik před pár lety úplně běžně točily atmosferické 1.6...

Jinak řečeno, pro toho kdo nespěchá, jsou i tyhle základní motory použitelné a bez problému snesitelné. Jen od toho samozřejmě člověk nesmí čekat dynamiku odpovídající dnešním turbomotorům, které se pomalu stávají standardem.
2. 1. 2017 13:10
Re: Nejlepší začátek roku
No, Feliciová 1.3 OHV se vyráběla ve dvou zásadně odlišných verzích - s SPI a MPI vstřikováním. Zatímco s tím jednoboďákem to byla fakt mrtvola mrtovlná i ve verzi s 50 kW, tak MPI 50 kW jelo na svou dobu opravdu parádně! :-) :yes:
1. 1. 2017 20:45
Re: Nejlepší začátek roku
0,9TCe mam v Stepway. Spotreba od 5 litrov ECO po 8 litrov nieECO. >:-[] Ako ti piše Logan1 najprv vyskúšaj. :-) Chorvátsko-Gradac 1300km,plne neložený, tempomat 122 km/h,klima. spotreba 6,2l. Maximálnu "neobjektívnu" rýchlosť čo som z nej vytlačil bolo 195 km/h tacho. (Samozrejme na nemeckej dialnici).Fotku mám v rodinnom albume, pre neveriacich kamarátov. ;-\
Logan1 tu má veľmi peknú recenziu. :yes:
Avatar - Floyd
1. 1. 2017 15:21
Re: Nejlepší začátek roku
Nebýt Světa motorů, tak se redakce Auto.cz neuživí, respektive by musela ještě víc opisovat od druhých >:D >:D >:D
Avatar - twistedTSD
1. 1. 2017 12:01
Zdechlina
Na pohled facelift prospěl, zejména v interiéru bylo co zlepšovat. Ale litr pod kapotou je neštěstí, resp. celá nabídka motorizací. Dobře, typickému zájemci o Sandero za 200 tis. litřík na skákání po městě postačí a na dálnici se stejně nalepí na kamion. Ale do Loganu MCV, rodinného auta? Stačí trochu naložit a jízda bude utrpení spojené s neustálým podřazováním.

Nepochopím, proč Dacia při svých ne zas tak nízkých objemech prodejů nemůže dostat do základu nějakou upravenou 1.4.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 12:04
Re: Zdechlina
Protože komu nestačí základní 1.0 SCe a hodlá se pohybovat i po dálnicích nebo s vyšším zatížením, má k dispozici 0,9 TCe.

Osobně mě taky mrzí, že 1.2 vypadl, protože to byl takový zlatý střed a nebylo nutno připlácet za 0,9 TCe. S novou nabídkou už bych si asi připlatil právě za 0,9 TCe.
Avatar - twistedTSD
1. 1. 2017 12:13
Re: Zdechlina
Což znamená automaticky příplatek 31 tisíc, resp. 50+ tis. vzhledem k tomu, že je až v nejvyšší výbavě. Za motor, který mi k Dacii příliš nesedí.
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 13:02
Re: Zdechlina
no bohužel, zadarmo ti ho nikdo nedá...

Ale nepochybuji o tom, že základ od Dacie pojede důstojně a adekvátně s ohledem na pořizovací a provozní náklady. O tom, že je to krok zpět nepochybuji, ale za to děkujme evropské unii, které ve jménu záchrany světa po*ere co může 8-s 8-s
1. 1. 2017 13:41
Re: Zdechlina
Problém je v tom, že i ta 0.9 TCe je zdechlina, v Cliu Grandtour byla zoufalá i v mírném dálničním kopci i při obsazení 2 dospělých osob, neudržela na 5ku 110km/h na tempomat. Tj Dacia je s benzinem stále na štíru. Škoda, že do Stepwaye nedali 1.2 TCe jako důstojnou motorizaci ;-)
1. 1. 2017 15:06
Re: Zdechlina
Ja tu 0.9 mam a mohu s klidem rict,ze to jede dobre.Pri 130 to toci trochu nad 3000ot a je to velmi tichy motor.Vlastne je to prvni motor,ktery v Dacii pri dalnicnich limitech neni slyset.Je to nahrada za 1.6,ktera byla ve vsech smerech proste horsi.Mam ho v Loganu MCV a jel jsem s nim Praha Poprad plne nalozeny,ctyry lidi.Za Prahou jsem kopnul tempomat na 130 a proste to tak jelo az na Slovensko.Proc by ten motor mel byt vzdechlina?Nebo by meli Davat do Dacie 3litr s turbem ?
1. 1. 2017 15:15
Re: Zdechlina
Ale to nic nemeni na tom, ze kdyby misto 0.9 udelali 1.2 tak, jako to ma PSA, tak by to bylo lepsi.
1. 1. 2017 19:19
Re: Zdechlina
Tak nevim jestli si rozumime,ale preplnovana 1.2 Tce se take dava do Dacie,myslim,ze ji ma Lodgy a Duster a u Renaultu do Megane.Ta 0.9 se dava do Sander a Loganu.Ja za 0.9 proste stojim, ze se jedna o dobry motor,kteremu ani na dalnici dech nedochazi.Otazka je kdo je na co zvykly.Ja mel pred tim Astru G 1.6 8V 55kw pri 1200kg a to byl na dalnici ocistec.To ta 0.9 je proti tomu raketa a to doslova!! :-)
2. 1. 2017 15:09
Re: Zdechlina
No dokonce. Tak se meli na 0.9 vykaslat a davat misto ni podladenou 1.2 TCe. Nepochybuju o tom, ze 0.9 jezdi v pohode, ale 1.2 by jezdila jeste pohodoveji.
1. 1. 2017 15:58
Re: Zdechlina
0.9TCe je vhodná do města a na okresky, na dálnici jí dochází dech. To je zkušenost, co jsem po týdením ježdění s tímhle motorem nabral. Pro velmi klidné řidiče bude tenhle motor dostačovat. Nicméně ten, kdo chce od něj trochu dynamiky, bude dost zklamán, jednak jízdním projevem a když ho bude tahat "za fousy", tak i spotřebou. Např 1.2TSi ve Fabii Combi o stejném výkonu 90k je úplně jinde, jede výrazně živěji s menším apetitem.

Nikdo do Dacie nechce 3l motor, stačil by 4válec 1.2TCe jako mají větší modely značky, alespoň pro Stepway ;-)
Avatar - dr.biker
1. 1. 2017 17:43
Re: Zdechlina
Motor 0,9 TCe není zdechlina, při obsazení dvou osob je to naprosto dostačující motorizace. Nevím, kudy jezdíte, ale moje Clio s tímto motorem s dálničními stoupáními nemá problém.
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 16:17
Re: Zdechlina
mne by tam sedela ta 1,6sce z meganu... docela klido pido atmo ... lahkej dacii by pasovalo ... teda aspon pre stepway mohla byt... skoda .. ;-\ .. naopak mne nedava zmysel uz takato udusena atmo v novom mainstreamovom megane ( ktory sa chce hrat uz pomaly na premiu ) kde je to uz celkom lenoch aj na papieri ... ale asi mam len iny pohlad na veci ako chlapci z renaultu alebo dacie ... kazdopadne dacia stepway by s tou 1,6 z megana fakt nemala jedinu chybu ... no jo ;-\
2. 1. 2017 09:47
Re: Zdechlina
Tady jsou dynamická data vypočtená simulací ProfessCar:
[odkaz]
je to jen výpočet, ale na př u mého vozu sedí na 100%,
60-100 na 4ku 10.5s
Overtaking factor 80-120 9.1 - to je stejně jako Fabia II 1-2TSI 63 Kw.
0-100 za 11.4 jako Swift 1.3 ..
Zdechlina tedy asi těžko..
Avatar - Emel
2. 1. 2017 10:39
Re: Zdechlina
Tohle mi po pravdě není úplně jasné. Jak je v tom výpočtu třeba zohledněna aerodynamika, chápu správně, že vůbec? Nevidím tam ani, že by to nějak pracovalo s křivkami výkonu nebo momentu.

Pomocí krátkých kvaltů samozřejmě lze trošku "vyzrát" na pružnost, jenže z mého pohledu je to vítězství Pyrrhy, že mám na 4 při 80 tolik otáček co ostatní na 5 tomu reálně dynamiku nepřidá.
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 13:27
Dojmy jiného redaktora
Musím říct, že jsem se nového základního motoru pro Sandero bál, protože v Renaultu Twingo na mě působil velmi špatným dojmem. I proto jsem byl nakonec docela příjemně překvapený.

více na [odkaz]

Asi nikdo nebude jásat z nahrazení 1.2 novým 1.0, ale z druhé strany se žádná tragedie nekoná... Bohužel, EU přinesla další automobilovou oběť :-!
Rozbalit vlákno
7
1. 1. 2017 13:35
Re: Dojmy jiného redaktora
Ta 1.2 už byla zastaralá..
1. 1. 2017 18:37
Re: Dojmy jiného redaktora
Čo na nej bolo zastarané? Bol to spoľahlivý, výkonovo dostačujúci motor, výborne sa hodiaci k Dacii. Neplnil europrdlačky, preto ho stahli.
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 20:26
Re: Dojmy jiného redaktora
napriklad 1,2 z rady fire v pande tiez nie je ziaden motor novacik pritom prave on aj nadalej robi pande tie klucove predaje.... a ja sa obavam trosku ako sa teraz k tomuto 1.0sce motoru postavia zakaznici dacie ked zistia ze benzinovy 4valec si uz proste dnes v dacii sandero nekupia ... vobec by ma neprekvapil odchod ku konkurencie .. lebo taky povedzme swift v zaklade sa da kupit za 9-10 litrov.... a to uz sa podla mna ta tisicka dve oplati priplatit a mat normalny motor s dospelejsim prejavom ... tu to podla v dacii mna kusok prekaucovali ...
1. 1. 2017 20:44
Re: Dojmy jiného redaktora
Topre, ty jsi s tím Polem zpychnul. To je veletoč... Dříve jsi tyto motory a tato předražená auta pomlouval, dnes ti není dobrá atmosfera u Renaultu. Ale tak dalo se to čekat. :-)

No a počítám, že se zde brzy objeví žebříček nejčastějších přispivatelů do diskuze, tak už čekej poštu. A jelikož bych si tě dovolil vyhlásit králem trojtečky, požádal bych redakci o jednu knihu pro tebe navíc.

Ale chtěl bych poprosit, víc piš k věci, trochu zapřemejšlej, jestli je nutný psát tolik románů k jednomu tématu, a MOOOC prosím, míň tečkuj. Děkuju

A ať ti to vyturbený Polo jezdí. ;-)
2. 1. 2017 13:13
Re: Dojmy jiného redaktora
Král trojtečky... >:D >:D >:D :yes: To fakt sedí! >:D >:D >:D :yes: Fakt si myslím, že už má totálně zdevastované pérko pod mezerníkem... >:D
Avatar - Emel
1. 1. 2017 13:35
Re: Dojmy jiného redaktora
Dobře, to zní docela... povzbudivě :yes:
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 13:41
Re: Dojmy jiného redaktora
jak říkám, na jásot to nebude, ale viděno optikou základní motorizace u opravdu základního modelu, tak bych se až tak nebál. Renault nedělá takové přešlapy jako koncern VAG >:-[]
1. 1. 2017 14:09
"Jak jezdí faceliftovaná Dacia Sandero & Duster?"
A kde je ten test tohu Dusteru??
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
1. 1. 2017 15:24
Re: "Jak jezdí faceliftovaná Dacia Sandero & Duster?"
To bude až v dalším článku. Je třeba drobit, drobit, drobit >:D >:D >:D
Avatar - chetoos
1. 1. 2017 14:46
Dacia
Je skvělé, že i levné auta jdou s dobou. Upřímně bych dal Sanderu přednost před Fabií, která na mě působí nudně. V inovovaném Sanderu se mi moc líbí interiér a nový volant, ten je nádherný. I zadní svítilny se mi moc líbí a vypadají dobře. Z přední masky bych možná trochu ubral chromu, ale vše hodnotím kladně. Ale ten motor 0.9 Tce do něj bych moc nechtěl jít. Radši starou ale dobrou 1.2
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 17:16
Re: Dacia
Dacia i Fabia jsou pojetím každý jinde. Ale co se techniky a spolehlivosti týká - ano, Fabia či Sandero, všecko je to stejná spotřební záležitost.
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 18:21
Re: Dacia
mam rad daciu.. sandero stepway je moc pekne... ale popravde fabia je nadalej tak 10 rokov pred sanderom.... to treba priznat... radenie... riadenie... interier.. podvozok... nastavovanie sedaciek.. vonkajsie klucky dveri..... celkovo tu je fabia nadalej iny vesmir... este musi dacia hodne zapracovat aby fabiu celkovou sofistikovanostou a kvalitou dobehla ... casom sa to podla mna fakt zrovna ale dnes ozaj este citit ze dacia nadalej straca... ide ale spravnym smerom co sa tyka okruhu zakaznikov a cieleniu na rodiny.... to je fakt fajn .... obavam sa ale ze renault ju technicky proste kusok mozno aj brzdi....vid ta nepochopitelna absencia 1,2 tce v sandere ( pripadne 1,6sce v stepway ) ... inak by dacia opat bola urcite blizie ku vyspelejsej konkurencii ... ale raz ako vravim sa to zrovna ( ako tomu bolo aj v pripade skody.... tam to tiez neslo hned a kusok trvalo kym skoda sa dostala az tam kde je dnes .. spomenme si na prvu octaviu alebo feldu... tiez tie auta neboli ziaden zazrak voci zabehnutej konkurencii ... dajme dacii cas )
1. 1. 2017 19:35
Re: Dacia
Dacia bude vzdycky cilit na co nejnizsi cenu pri jeste unosne kvalite.Sam mam Logana MVC 2015 s Tce a uz kdyz jsem ji kupoval tak mi bylo jasne,ze to neni vydobytek luxusu.Jenze uroven toho auta s ohledem na cenu asi zatim moc konkurence proste nema.Navic nove modely jsou proste uz i pohledna auta coz se o minule generaci jeste rict moc nedalo :-)
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2017 20:19
Re: Dacia
faceliftovanemu sanderu rozhodne pomoze novy volant s klaksonom uz konecne v nom ako aj el okna ovladane konecne vo dverach ... lebo to ovladanie el okien dole na stredovej konzole som naposledy videl este v pole z 90 rokov a to uz je automobilova historia.... chapem ze dacia hra na cenu a ide jej to dobre zatial... ale ak chce byt kvalitnejsia a nadalej konkurencieschopna casom sa zdrazeniu uz nevyhne.... a za mna je velka skoda ze ked uz tam dali ten krasny moderny volant ze sa uz rovno nepohrali aj s budikmi ktore su stale kusok "archaicke" a nepasuju mi tam vobec .. aj starucka felda po facelifte ich ma podla mna krajsie nic v zlom ... ale casom sa dacia urcite posunie dopredu... konkurencia nepusti ... a pokrok tiez nezastavime.... pritom uz dnes nechyba dacii vela.. ozaj len zlepsit ten interier a ponuknut nejake vhodnejsie motory plus nejaku lepsiu preciznejsiu prevodovku a pojde to... lebo veci ako klima central alebo dotykac uz ma dnes kazdy .... daciu nevynimajuc... ano nove dacie su krasne... kasnou moc pekne vyvazene a ozaj pohladne az elegantne posobi sedan logan v nejakej bezovej metle na elektronoch .. pekna mala limuzina... alebo taky stepway na 16tkach s vyvysenym podvozkom posobi doslova ako paradna oplastovana stylovka to ano... auta su to pekne ... ale napriklad sedacky a ich nastavovanie to je docela sklamanie .... ale ok... za danu cenu je to stale zaujimava volba...
2. 1. 2017 13:16
Re: Dacia
Přesně tak, úroveň designu se u II. generace Sadera/Loganu ohromně zvedla, fakt se mi ty auta zvenku docela líbí. :-!
1. 1. 2017 18:35
S Dusterem opatrně
S Dusterem opatrně, aby vám nevypadlo péro na silnici >:D >:D

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2017 19:20
Re: S Dusterem opatrně
stále lepší než tohle [odkaz] 8-s
1. 1. 2017 19:44
Re: S Dusterem opatrně
Nebo tohle [odkaz] 8-s
2. 1. 2017 13:18
Re: S Dusterem opatrně
No, jedno lepší než druhé! >:-[] >:-[] >:-[]
2. 1. 2017 13:51
Dacie je fajn, ale má své limity
Jasně, uživatelé, kteří od svého auta chtějí hlavně to, aby to nebyla ojetina a aby přitom bylo hlavně levné, jsou u Dacie na správné adrese. Ale je třeba říci i ta negativa - u produktů této značky se musí uživatel smířit nejen s lacinými plasty v interiéru a horšími jízdními vlastnostmi, ale také s vyšší úrovní vnitřního hluku v rychlostech již nad 100 km/h a hlavně horší pasivní bezpečností... :-O
P.S. Jinak ta současná nabídka benzinových motorizací je u Sandera/Loganu opravdu nepříliš zdařilá - nový základní litr dle papírových parametrů (toč. moment) jezdí asi fakt hůř, než klasická čtyřválcová 1.2. A místo vyhoněného turbotříválce o objemu pouhých 0,9 l by kupující těchto vozů určitě raději upřednostil poctivou atmosféru o objemu 1,4 či 1,6 l... A špičkové benzinové Sandero i Logan by si určitě zasloužili i jednotku 1.2 TCe, jakou má nyní Duster... :-!
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2017 17:40
Dacia
Měla jsem možnost si oba vozy vyzkoušet, když jsem se rozhodovala, jaké auto si koupím a nakonec jsem šla do Dusteru. Pocit z jízdy i jeho vybavení je pro mě nenahraditelné. A to bych původně do Dacie vůbec nešla, ale shodou náhod jsem objevila [odkaz] kde byli natolik ochotní a nápomocní, že za mě prakticky všechno vyřídili oni, pomohli mi vybrat ideální vůz přímo pro mě a ještě mi zajistili výhodné financování. :-)
Rozbalit vlákno
0