První jízdní dojmy: Suzuki SX4

První jízdní dojmy: Suzuki SX4

 
 

Absolvovali jsme první kilometry cestou-necestou s ambiciózní japonskou novinkou

Není povolanějšího výrobce obratných malých čtyřkolek, než právě Suzuki. Svůj malý off-road SJ410 prodával již v době, kdy 4X4 znamenalo hlavně terén a většina automobilek ani řidičů s pohonem všech kol neměla žádnou zkušenost. Podobně vizionářská byla i Vitara, která v roce 1988 způsobila kombinací civilního pohodlí a solidních terénních vlastností malé pozdvižení a teprve šest let po ní přišla Toyota se svým podobně střiženým superhitem RAV4.

Vitara se stala Grand Vitarou, povyrostla, podražila a poohlíží se po kategorii SUV. Kdo chce malou čtyřkolku a maličké Jimny je pro něj příliš spartánské, může se poohlédnout po civilnějším Ignisu, případně po novince - zvýšeném hatchbacku SX4, který už odsouvá terén mezi méně důležitá místa, přesto se v něm neztratí, zejména s příplatkovým pohonem všech kol.

Sesterský model Fiatu Sedici přichází na trh dříve, proto jsme využili příležitost s oběma verzemi absolvovat několik prvních kilometrů. Osahali jsme si dvoukolku 1.5i i čtyřkolku 1.6i, očekávaný diesel zatím v nabídce importéra chybí.

4x2

doprovází v základním provedení vnější vzhled Urban Line, který z vysokého autíčka dělá klasický hatchback, i když poněkud zkrácený a zvýšený. Již na pohled zaujme krátká a neobvykle střižená záď, která rezignovala na nahánění kubických decimetrů. Nápaditý design s lišácky protaženými čirými světlomety patří k hlavním kladům - malé Suzuki si všimne každý, zvláště v některé z pastelových metalíz. Vysoká okna slibují dobrý výhled a také tomu tak je; velkými plochami proudí dovnitř dostatek světla a z auta je vidět velký kus okolního světa.

Jízda je ve znamení sportovně laděného, jednoduchého podvozku a celkově krátké stavby. Vozík kopíruje každou nerovnost a záď jeví tendence k neklidu. Zato se s ním ale dá proplétat mezi překážkami, kužely či prostě jen tak; obratnost je druhé jméno malé Suzuki. Zážehová patnáctistovka patří do staré školy šestnáctiventilů - k životu potřebuje otáčky a s nimi přicházejí i decibely. Jinak ovšem s jedenáctisetkilovým vozíkem hýbe velmi slušně a rozhodně nebrzdí provoz. Místa je uvnitř vzhledem k vnějším rozměrům luxusní dostatek, zavazadla jsou na tom trochu hůře.

4x4

je k mání momentálně výhradně se silnější zážehovou šestnáctistovkou VVT. Bojové oplastování Outdoor Line dělá z malého asiata velmi působivě vyhlížející nástroj, který se jakoby neleká práce v žádném terénu. Většina doplňků je ovšem výhradně estetických a chrání tak nejvýš přes městským lišejem, ve skutečném terénu by zřejmě dlouho neodolávaly. Přesto je výsledný dojem bezchybný a chudší městští kovbojové si už mohou masírovat prkenice.

Čtyřkolka ještě trochu přitvrdila podvozek, takže jízda po rozbité silnici se podobá vibrační masáži. O třídu lepší služby odvádí modernější šestnáctistovka s variabilním časováním ventilům - výmluvné jsou prakticky shodné papírové hodnoty s dvoukolovou patnáctistovkou. V praxi má více síly zejména ve spodní polovině otáček a není třeba ji tolik točit. Přidané mechanické části uklidnily zadní nápravu a zatáčky lze projíždět daleko suverénněji. S aktivovaným samočinným rozdělováním síly (až 47 % na zadní nápravu) lze posunout hranice adheze o další kus a takto lze také projet jakýmkoliv lehkým terénem i po značně uklouzaných povrchách. Do středně těžkého pak lze aktivovat zámek mezinápravové elektromagnetické spojky, k tomu je třeba sešlápnout spojku i brzdový pedál. Tato volba, suplující uzávěru mezinápravového diferenciálu, se hodí především v ostrých stoupáních a na větších zlomech, zapínat ji na rozbité lesní cestě postrádá smysl. Ovšem SX4 není terénní vůz, takže tuto funkci běžný městský majitel doopravdy využije 0 - 5x za rok. Ovšem díky za ni, například při zimním vyprošťování zapadlého auta bude jistě neocenitelná.

Suzuki SX4

si opět vytvořila kategorii sama pro sebe. Nechává stranou opravdový terén a vyhledává především městskou džungli, ve které bude bojovat především nápadným opeřením. Je větší a civilnější, než Ignis, není zmenšeným derivátem Vitary, je to především asfaltový, trochu nafouklý a zvýšený hatchback, který mimochodem nabízí možnost pohonu všech kol. Většině zákazníků to přesně takhle bude stačit.

Suzuki SX4: ceny v ČR

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Předvolební hra s cinklými kartami Komentář Lukáše Kovandy: Předvolební hra s cinklými kartami

To bylo na přelomu roku slávy, že Česká republika…

Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě zemřela Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě zemřela

Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě v noci zemřela,…

Facebooku se daří, zisk sociální sítě prudce stoupl Facebooku se daří, zisk sociální sítě prudce stoupl

Čistý zisk provozovatele sociální sítě Facebook ve druhém…

I v Sovětském svazu měli vozy podobné Velorexům. Vypadaly ještě podivněji, podívejte se I v Sovětském svazu měli vozy podobné Velorexům. Vypadaly ještě podivněji, podívejte se

Tříkolky a čtyřkolky SMZ byly určeny invalidům. Vyráběly…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami

Nová generace Suzuki SX4 absolvovala sérii testů Euro…

Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč

Druhá generace Suzuki SX4 už je za dveřmi, ta první ale…

 



 
SMZ: I v Sovětském svazu měli Velorex. Vypadal ještě podivněji

SMZ: I v Sovětském svazu měli Velorex. Vypadal ještě podivněji

Dnes 08:00

Tříkolky a čtyřkolky SMZ byly určeny invalidům. Vyráběly se až do druhé poloviny 90. let v desetitisícových sériích, na západ od hranic bývalého SSSR na ně ale narazíte vzácně.




Blesk.cz

Dětská hvězda Kudláčková: Zahrává si se smrtí? Chodí po kolejích

Dětská hvězda Kudláčková: Zahrává si se smrtí? Chodí…

Jen co se Michaela Kudláčková (48) vzpamatovala z pokusu o sebevraždu a pátrala po ní policie, znovu si zahrává…

Co s obyčejným provazem? Vyrobte si mísu na ovoce!

Co s obyčejným provazem? Vyrobte si mísu na ovoce!

Hledáte jednoduchý, ale efektivní nápad, jak vylepšit domácnost? Pokud možno co nejlevněji? Tak to se vám bude…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Po roce v Evropě. Jak se sestava Slavie proměnila od ostudy v Tallinnu?

Po roce v Evropě. Jak se sestava Slavie proměnila od…

Je to zajímavé srovnání. Vzpomínáte na první zápas Slavie v evropských pohárech po dlouhých letech? Ještě pod…

 

Reflex.cz

Památka na studenou válku: Smíchovské nádraží skrývá zapomenutý protiatomový kryt

Památka na studenou válku: Smíchovské nádraží skrývá…

Nádraží Praha-Smíchov skrývá unikátní technickou pamětihodnost z období studené války. Dlouhá léta zde v…

„Nezabiješ demokracii“, znělo Varšavou při dalších protestech proti vládní straně

„Nezabiješ demokracii“, znělo Varšavou při dalších…

Několik stovek odpůrců kontroverzní soudní reformy dnes demonstrovalo v centru Varšavy před sídlem vládní strany…