První jízdní dojmy: Suzuki SX4

První jízdní dojmy: Suzuki SX4

 
 

Absolvovali jsme první kilometry cestou-necestou s ambiciózní japonskou novinkou

Není povolanějšího výrobce obratných malých čtyřkolek, než právě Suzuki. Svůj malý off-road SJ410 prodával již v době, kdy 4X4 znamenalo hlavně terén a většina automobilek ani řidičů s pohonem všech kol neměla žádnou zkušenost. Podobně vizionářská byla i Vitara, která v roce 1988 způsobila kombinací civilního pohodlí a solidních terénních vlastností malé pozdvižení a teprve šest let po ní přišla Toyota se svým podobně střiženým superhitem RAV4.

Vitara se stala Grand Vitarou, povyrostla, podražila a poohlíží se po kategorii SUV. Kdo chce malou čtyřkolku a maličké Jimny je pro něj příliš spartánské, může se poohlédnout po civilnějším Ignisu, případně po novince - zvýšeném hatchbacku SX4, který už odsouvá terén mezi méně důležitá místa, přesto se v něm neztratí, zejména s příplatkovým pohonem všech kol.

Sesterský model Fiatu Sedici přichází na trh dříve, proto jsme využili příležitost s oběma verzemi absolvovat několik prvních kilometrů. Osahali jsme si dvoukolku 1.5i i čtyřkolku 1.6i, očekávaný diesel zatím v nabídce importéra chybí.

4x2

doprovází v základním provedení vnější vzhled Urban Line, který z vysokého autíčka dělá klasický hatchback, i když poněkud zkrácený a zvýšený. Již na pohled zaujme krátká a neobvykle střižená záď, která rezignovala na nahánění kubických decimetrů. Nápaditý design s lišácky protaženými čirými světlomety patří k hlavním kladům - malé Suzuki si všimne každý, zvláště v některé z pastelových metalíz. Vysoká okna slibují dobrý výhled a také tomu tak je; velkými plochami proudí dovnitř dostatek světla a z auta je vidět velký kus okolního světa.

Jízda je ve znamení sportovně laděného, jednoduchého podvozku a celkově krátké stavby. Vozík kopíruje každou nerovnost a záď jeví tendence k neklidu. Zato se s ním ale dá proplétat mezi překážkami, kužely či prostě jen tak; obratnost je druhé jméno malé Suzuki. Zážehová patnáctistovka patří do staré školy šestnáctiventilů - k životu potřebuje otáčky a s nimi přicházejí i decibely. Jinak ovšem s jedenáctisetkilovým vozíkem hýbe velmi slušně a rozhodně nebrzdí provoz. Místa je uvnitř vzhledem k vnějším rozměrům luxusní dostatek, zavazadla jsou na tom trochu hůře.

4x4

je k mání momentálně výhradně se silnější zážehovou šestnáctistovkou VVT. Bojové oplastování Outdoor Line dělá z malého asiata velmi působivě vyhlížející nástroj, který se jakoby neleká práce v žádném terénu. Většina doplňků je ovšem výhradně estetických a chrání tak nejvýš přes městským lišejem, ve skutečném terénu by zřejmě dlouho neodolávaly. Přesto je výsledný dojem bezchybný a chudší městští kovbojové si už mohou masírovat prkenice.

Čtyřkolka ještě trochu přitvrdila podvozek, takže jízda po rozbité silnici se podobá vibrační masáži. O třídu lepší služby odvádí modernější šestnáctistovka s variabilním časováním ventilům - výmluvné jsou prakticky shodné papírové hodnoty s dvoukolovou patnáctistovkou. V praxi má více síly zejména ve spodní polovině otáček a není třeba ji tolik točit. Přidané mechanické části uklidnily zadní nápravu a zatáčky lze projíždět daleko suverénněji. S aktivovaným samočinným rozdělováním síly (až 47 % na zadní nápravu) lze posunout hranice adheze o další kus a takto lze také projet jakýmkoliv lehkým terénem i po značně uklouzaných povrchách. Do středně těžkého pak lze aktivovat zámek mezinápravové elektromagnetické spojky, k tomu je třeba sešlápnout spojku i brzdový pedál. Tato volba, suplující uzávěru mezinápravového diferenciálu, se hodí především v ostrých stoupáních a na větších zlomech, zapínat ji na rozbité lesní cestě postrádá smysl. Ovšem SX4 není terénní vůz, takže tuto funkci běžný městský majitel doopravdy využije 0 - 5x za rok. Ovšem díky za ni, například při zimním vyprošťování zapadlého auta bude jistě neocenitelná.

Suzuki SX4

si opět vytvořila kategorii sama pro sebe. Nechává stranou opravdový terén a vyhledává především městskou džungli, ve které bude bojovat především nápadným opeřením. Je větší a civilnější, než Ignis, není zmenšeným derivátem Vitary, je to především asfaltový, trochu nafouklý a zvýšený hatchback, který mimochodem nabízí možnost pohonu všech kol. Většině zákazníků to přesně takhle bude stačit.

Suzuki SX4: ceny v ČR

Spolupracujeme s TipCars.com
Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh

Budoucí právní postavení občanů Evropské unie v Británii…

Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví

Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní…

VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech

Vykoupené vozy z kauzy Dieselgate Volkswagen shromažďuje…

Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk

Česká exportní banka (ČEB) loni poprvé za 12 let nežádala…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

 




Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami

Nová generace Suzuki SX4 absolvovala sérii testů Euro…

Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč

Druhá generace Suzuki SX4 už je za dveřmi, ta první ale…

 



 
Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Včera

Životopis kopřivnické Tatry je Čechům a Slovákům velmi dobře znám. V západní Evropě ale dlouho nebyla v obecném povědomí, šlo o libůstku pro znalce.




Blesk.cz

Mladík (†25) se ztratil cestou do práce: Kamarádi ho našli v břiše krajty!

Mladík (†25) se ztratil cestou do práce: Kamarádi ho…

Pořádný šok čekal na vesničany z Indonésie, kteří hledali svého nezvěstného kamaráda. Pětadvacetiletého mladíka…

Nákupy z Číny: Zapomeňte mobily a pozor na hračky a šperky, říká expert

Nákupy z Číny: Zapomeňte mobily a pozor na hračky a…

Přemýšlíte, že si nakoupíte zboží v Číně přes internet, protože vás zaujala široká nabídka a nízké ceny?…

 

iSport.cz

Český tajfun řádí! Plíšková se pomstila za Melbourne, v Miami je v semifinále

Český tajfun řádí! Plíšková se pomstila za…

Tenistce Karolíně Plíškové vyšla na turnaji v Miami v duelu s Mirjanou Lučičovou-Baroniovou odveta za Australian…

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4, Motor dobyl Pardubice

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4,…

Velké překvapení nabídly úvodní zápasy baráže o Tipsport extraligu. Oba kluby, hájící příslušnost v elitní…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…