První jízdní dojmy: Suzuki SX4

První jízdní dojmy: Suzuki SX4

 
 

Absolvovali jsme první kilometry cestou-necestou s ambiciózní japonskou novinkou

Není povolanějšího výrobce obratných malých čtyřkolek, než právě Suzuki. Svůj malý off-road SJ410 prodával již v době, kdy 4X4 znamenalo hlavně terén a většina automobilek ani řidičů s pohonem všech kol neměla žádnou zkušenost. Podobně vizionářská byla i Vitara, která v roce 1988 způsobila kombinací civilního pohodlí a solidních terénních vlastností malé pozdvižení a teprve šest let po ní přišla Toyota se svým podobně střiženým superhitem RAV4.

Vitara se stala Grand Vitarou, povyrostla, podražila a poohlíží se po kategorii SUV. Kdo chce malou čtyřkolku a maličké Jimny je pro něj příliš spartánské, může se poohlédnout po civilnějším Ignisu, případně po novince - zvýšeném hatchbacku SX4, který už odsouvá terén mezi méně důležitá místa, přesto se v něm neztratí, zejména s příplatkovým pohonem všech kol.

Sesterský model Fiatu Sedici přichází na trh dříve, proto jsme využili příležitost s oběma verzemi absolvovat několik prvních kilometrů. Osahali jsme si dvoukolku 1.5i i čtyřkolku 1.6i, očekávaný diesel zatím v nabídce importéra chybí.

4x2

doprovází v základním provedení vnější vzhled Urban Line, který z vysokého autíčka dělá klasický hatchback, i když poněkud zkrácený a zvýšený. Již na pohled zaujme krátká a neobvykle střižená záď, která rezignovala na nahánění kubických decimetrů. Nápaditý design s lišácky protaženými čirými světlomety patří k hlavním kladům - malé Suzuki si všimne každý, zvláště v některé z pastelových metalíz. Vysoká okna slibují dobrý výhled a také tomu tak je; velkými plochami proudí dovnitř dostatek světla a z auta je vidět velký kus okolního světa.

Jízda je ve znamení sportovně laděného, jednoduchého podvozku a celkově krátké stavby. Vozík kopíruje každou nerovnost a záď jeví tendence k neklidu. Zato se s ním ale dá proplétat mezi překážkami, kužely či prostě jen tak; obratnost je druhé jméno malé Suzuki. Zážehová patnáctistovka patří do staré školy šestnáctiventilů - k životu potřebuje otáčky a s nimi přicházejí i decibely. Jinak ovšem s jedenáctisetkilovým vozíkem hýbe velmi slušně a rozhodně nebrzdí provoz. Místa je uvnitř vzhledem k vnějším rozměrům luxusní dostatek, zavazadla jsou na tom trochu hůře.

4x4

je k mání momentálně výhradně se silnější zážehovou šestnáctistovkou VVT. Bojové oplastování Outdoor Line dělá z malého asiata velmi působivě vyhlížející nástroj, který se jakoby neleká práce v žádném terénu. Většina doplňků je ovšem výhradně estetických a chrání tak nejvýš přes městským lišejem, ve skutečném terénu by zřejmě dlouho neodolávaly. Přesto je výsledný dojem bezchybný a chudší městští kovbojové si už mohou masírovat prkenice.

Čtyřkolka ještě trochu přitvrdila podvozek, takže jízda po rozbité silnici se podobá vibrační masáži. O třídu lepší služby odvádí modernější šestnáctistovka s variabilním časováním ventilům - výmluvné jsou prakticky shodné papírové hodnoty s dvoukolovou patnáctistovkou. V praxi má více síly zejména ve spodní polovině otáček a není třeba ji tolik točit. Přidané mechanické části uklidnily zadní nápravu a zatáčky lze projíždět daleko suverénněji. S aktivovaným samočinným rozdělováním síly (až 47 % na zadní nápravu) lze posunout hranice adheze o další kus a takto lze také projet jakýmkoliv lehkým terénem i po značně uklouzaných povrchách. Do středně těžkého pak lze aktivovat zámek mezinápravové elektromagnetické spojky, k tomu je třeba sešlápnout spojku i brzdový pedál. Tato volba, suplující uzávěru mezinápravového diferenciálu, se hodí především v ostrých stoupáních a na větších zlomech, zapínat ji na rozbité lesní cestě postrádá smysl. Ovšem SX4 není terénní vůz, takže tuto funkci běžný městský majitel doopravdy využije 0 - 5x za rok. Ovšem díky za ni, například při zimním vyprošťování zapadlého auta bude jistě neocenitelná.

Suzuki SX4

si opět vytvořila kategorii sama pro sebe. Nechává stranou opravdový terén a vyhledává především městskou džungli, ve které bude bojovat především nápadným opeřením. Je větší a civilnější, než Ignis, není zmenšeným derivátem Vitary, je to především asfaltový, trochu nafouklý a zvýšený hatchback, který mimochodem nabízí možnost pohonu všech kol. Většině zákazníků to přesně takhle bude stačit.

Suzuki SX4: ceny v ČR

Spolupracujeme s TipCars.com
Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami

Nová generace Suzuki SX4 absolvovala sérii testů Euro…

Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč

Druhá generace Suzuki SX4 už je za dveřmi, ta první ale…

 



 
Dobový test Lady Niva 1600 z roku 1989. Změnilo se od té doby vůbec něco?

Dobový test Lady Niva 1600 z roku 1989. Změnilo se od té doby vůbec něco?

Dnes 08:00

Terénní automobil Lada Niva (VAZ 2121) s pohonem všech kol představoval v době svého vzniku výraznou změnu v tradici konstrukce sovětských vozidel obdobného určení a vlastností.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Policie zatkla Sládka. Čechů odvolilo přes 40 procent, boj vrcholí

Volby ONLINE: Policie zatkla Sládka. Čechů odvolilo…

Volební místnosti po celém Česku se v sobotu úderem osmé hodiny znovu otevřely a Češi můžou o složení nové…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Co pro vás chystáme na víkend a proč sledovat volby s Reflex.cz

Co pro vás chystáme na víkend a proč sledovat volby…

V sobotu ve 14:00 se zavřou volební místnosti. Už hodinu před tím začne náš on-line přenos z voleb s aktuálními…

Krásná a fotogenická modelka: Dýně se konečně vyhřívá na výsluní

Krásná a fotogenická modelka: Dýně se konečně…

Už jsme se s nimi skamarádili. Pár let nám to trvalo, ale nakonec jsme to zvládli. Náš vztah k dýním se stal…