reklama


První jízdní dojmy v terénu: Suzuki Grand Vitara

První jízdní dojmy v terénu: Suzuki Grand Vitara

 
 

Lehký terén, pro který je především určena, jsme navštívili s novou Grand Vitarou

Již první pohled na čtyři lehce zaprášené exempláře, místo dokonale osvětlených frankfurtských ramp postávající na středočeské louce, prozradil, že Suzuki se vydala cestou skvělého designu. Po nápadném a hravém Swiftu přijíždí další výrazný a pohledný automobil, prořezávající si cestu k pozornosti skrz okolní obliny pomocí výrazných hran. Některé z nich sice nejsou příliš originální, avšak to je dnes normální jev a není třeba se nad ním pozastavovat.

Vyzkoušeli jsme si delší pětimístné pětidveřové provedení, osazné silnějším zážehovým dvoulitrem (alternativně šestnáctistovka a diesel 1,9 l) a vybavené elektricky řazenou redukční převodovkou s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu.

Hlavní dojem z interiéru je citelný nárůst vnitřního prostoru a velký skok v kvalitě i tvarování interiéru ve srovnání se stávající Grand Vitarou. Všechny dveře se otevírají snadno i se zkříženými nápravami, což značí velmi dobrou tuhost karoserie s integrovaným rámem. Přístup do objemného zavazadelníku zprostředkují do boku otevíratelné dveře s plynovou vzpěrou, s jejíž pomocí se odklopí téměř samy; pihou na kráse je, že se bohužel opět otevírají po japonsku doprava. Sedačky jsou dostatečně rozměrné a drží tělo, seřízení však vyžaduje cvik a krásný volant, ne nepodobný těm v Mazdách, se nastavuje pouze výškově. I tak lze najít pohodlí i pro vzrostlá těla, téměř dvoumetrový urostlý redaktor se usadil bez problémů.

Motor patří ke starší konstrukční škole a prozrazuje, že na jeho vývoj už nezbylo tolik prostředků, kolik by si tvůrci přáli. Je dosti slyšet i cítit, horší ale je, že do tahu je třeba jej točit, což není do terénu ideální. Avšak mnohé řeší redukce a zcela vyřešeno bude s turbodieselem. Elektrická volba způsobu pohonu funguje bezchybně, stačí zastavit na rovině; uprostřed stoupání občas redukce nechce "docvaknout". Průchodivost terénem je jako u všech malých a lehkých Suzuki nadprůměrná, letité zkušenosti jsou znát na každém zlomu, kořenu nebo výmolu. Při extrémním zkřížení občas chybí zadní uzávěrka; vůz zavěšený šikmo na dvou kolech protáčí dvěma zbývajícími ve vzduchu a nejede. Většinou však stačí couvnout, nebo přenést váhu s pomocí spolujezdce. Také na rozbahněném terénu by mohly vzniknout problémy, to jsme však nevyzkoušeli. Většinu situací zvládá Vitara brilantně a nelze si nevšimnout, že proti starším térénním "S" se nepoměrně snáze ovládá. Už žádné riziko vykloubení palců, zapomenutých uvnitř volantu, či hledání rychlostního stupně v nepřesné kulise. Velmi dobře naladěné pérování Vám také nevyrazí zuby při propadnutí do výmolu, přesto všach nenechá podvozek propérovat příliš.

Ježdění mimo silnice se tedy dá s malou Suzuki zvládnout s úsměvem na rtech a především za velmi rozumné ceny. Základní třídveřové čtyřmístné provedení JX s motorem 1,6, postrádající redukci a uzávěru diferenciálu, avšak nikoliv automatickou klimatizaci, vyhřívání sedaček, kompletní elektrifikaci, 6 airbagů, ABS či kvalitní Hi-Fi, stojí slušných 579.900,-. Námi testovaný pětidveřový model přidává kromě zmíněné uzávěry a redukce ještě loketní opěrky, lakované kliky a několik dalších detailů, to vše za výborných 649.900 v provední JLX či o 100 tisíc dražším JLX Comfort, které doplňuje výbavu na naprosto dostačující, když nechybí tempomat, CD měnič, keyless go, celokožený interiéru či xenonové světlomety. To z Grand Vitary činí jednu z nejvýhodnějších nabídek, zejména proto, že oproti většině konkurentů se jedná o téměř plnohodnotný off-road, nikoliv pouze efektní SUV.

Spolupracujeme s TipCars.com
Proti modřanskému sportovnímu centru se postavil plánovací úřád Proti modřanskému sportovnímu centru se postavil plánovací úřád

Podle pražského Institutu plánování a rozvoje jde o…

Projev vděku: Asad uzavřel ekonomické smlouvy s Íránem Projev vděku: Asad uzavřel ekonomické smlouvy s Íránem

Íránská vláda a představitelé vlivných republikánských…

Loterním nelegálům hrozí pokuta 50 milionů. A doměření daně Loterním nelegálům hrozí pokuta 50 milionů. A doměření daně

Některé české sázkové firmy nejsou se současným stavem…

Trump je nejneoblíbenějším prezidentem v historii - prý je jako hvězda wrestlingu Trump je nejneoblíbenějším prezidentem v historii - prý je jako hvězda wrestlingu

Zvolený americký prezident Donald Trump překonal již nyní…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Suzuki Grand Vitara 2013: Kompletní české ceny Suzuki Grand Vitara 2013: Kompletní české ceny

Ceny modernizovaného SUV japonské značky na českém trhu…

Modernizované Suzuki Grand Vitara na našem trhu od 499.900 Kč Modernizované Suzuki Grand Vitara na našem trhu od 499.900 Kč

Modernizovaná Grand Vitara míří na český trh. Základ leží…

 



 
Eadon Green Black Cuillin: Do Ženevy míří nová automobilka, o které nevíme nic

Eadon Green Black Cuillin: Do Ženevy míří nová automobilka, o které nevíme nic

Dnes 15:56

Na ženevském autosalonu bude mít premiéru automobil Black Cuillin od doposud neznámého výrobce Eadon Green.




Blesk.cz

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

V Modřanech nevznikne sportovní centrum: Odborníci se bojí záplav

V Modřanech nevznikne sportovní centrum: Odborníci…

Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) nedoporučil stavbu sportovního centra na hranici Modřan…

 

iSport.cz

Program Australian Open: Berdych i Kristýna Plíšková hrají na centrkurtu

Program Australian Open: Berdych i Kristýna Plíšková…

Kristýna Plíšková a Tomáš Berdych si o osmifinále Australian Open zahrají v pátek v Melbourne Parku na…

Musím to vstřebat, hlesl Vukadinovič. Od Zlína však dostane prémii

Musím to vstřebat, hlesl Vukadinovič. Od Zlína však…

Dostal nejlepší nabídku na hráče za celých 16 let, co stojí v čele zlínského fotbalu. Přesto ji Zdeněk Červenka…

 

Reflex.cz

Konec selfíček u Památníku holocaustu? Unikátní projekt upozorňuje na nevhodné fotky turistů

Konec selfíček u Památníku holocaustu? Unikátní…

Dělají stojky, skáčou po šedých kvádrech a u toho do objektivu špulí rty. Mladí návštěvníci Památníku holocaustu…

Kdo přijde a kdo nepřijde na inauguraci Trumpa. Exprezidenti nakonec ano, mnoho demokratů ne

Kdo přijde a kdo nepřijde na inauguraci Trumpa.…

Na páteční inauguraci Donalda Trumpa nakonec dorazí i bývalí američtí prezidenti s výjimkou George Bushe…

 
 
reklama