První jízdní dojmy v terénu: Suzuki Grand Vitara

První jízdní dojmy v terénu: Suzuki Grand Vitara

 
 

Lehký terén, pro který je především určena, jsme navštívili s novou Grand Vitarou

Již první pohled na čtyři lehce zaprášené exempláře, místo dokonale osvětlených frankfurtských ramp postávající na středočeské louce, prozradil, že Suzuki se vydala cestou skvělého designu. Po nápadném a hravém Swiftu přijíždí další výrazný a pohledný automobil, prořezávající si cestu k pozornosti skrz okolní obliny pomocí výrazných hran. Některé z nich sice nejsou příliš originální, avšak to je dnes normální jev a není třeba se nad ním pozastavovat.

Vyzkoušeli jsme si delší pětimístné pětidveřové provedení, osazné silnějším zážehovým dvoulitrem (alternativně šestnáctistovka a diesel 1,9 l) a vybavené elektricky řazenou redukční převodovkou s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu.

Hlavní dojem z interiéru je citelný nárůst vnitřního prostoru a velký skok v kvalitě i tvarování interiéru ve srovnání se stávající Grand Vitarou. Všechny dveře se otevírají snadno i se zkříženými nápravami, což značí velmi dobrou tuhost karoserie s integrovaným rámem. Přístup do objemného zavazadelníku zprostředkují do boku otevíratelné dveře s plynovou vzpěrou, s jejíž pomocí se odklopí téměř samy; pihou na kráse je, že se bohužel opět otevírají po japonsku doprava. Sedačky jsou dostatečně rozměrné a drží tělo, seřízení však vyžaduje cvik a krásný volant, ne nepodobný těm v Mazdách, se nastavuje pouze výškově. I tak lze najít pohodlí i pro vzrostlá těla, téměř dvoumetrový urostlý redaktor se usadil bez problémů.

Motor patří ke starší konstrukční škole a prozrazuje, že na jeho vývoj už nezbylo tolik prostředků, kolik by si tvůrci přáli. Je dosti slyšet i cítit, horší ale je, že do tahu je třeba jej točit, což není do terénu ideální. Avšak mnohé řeší redukce a zcela vyřešeno bude s turbodieselem. Elektrická volba způsobu pohonu funguje bezchybně, stačí zastavit na rovině; uprostřed stoupání občas redukce nechce "docvaknout". Průchodivost terénem je jako u všech malých a lehkých Suzuki nadprůměrná, letité zkušenosti jsou znát na každém zlomu, kořenu nebo výmolu. Při extrémním zkřížení občas chybí zadní uzávěrka; vůz zavěšený šikmo na dvou kolech protáčí dvěma zbývajícími ve vzduchu a nejede. Většinou však stačí couvnout, nebo přenést váhu s pomocí spolujezdce. Také na rozbahněném terénu by mohly vzniknout problémy, to jsme však nevyzkoušeli. Většinu situací zvládá Vitara brilantně a nelze si nevšimnout, že proti starším térénním "S" se nepoměrně snáze ovládá. Už žádné riziko vykloubení palců, zapomenutých uvnitř volantu, či hledání rychlostního stupně v nepřesné kulise. Velmi dobře naladěné pérování Vám také nevyrazí zuby při propadnutí do výmolu, přesto všach nenechá podvozek propérovat příliš.

Ježdění mimo silnice se tedy dá s malou Suzuki zvládnout s úsměvem na rtech a především za velmi rozumné ceny. Základní třídveřové čtyřmístné provedení JX s motorem 1,6, postrádající redukci a uzávěru diferenciálu, avšak nikoliv automatickou klimatizaci, vyhřívání sedaček, kompletní elektrifikaci, 6 airbagů, ABS či kvalitní Hi-Fi, stojí slušných 579.900,-. Námi testovaný pětidveřový model přidává kromě zmíněné uzávěry a redukce ještě loketní opěrky, lakované kliky a několik dalších detailů, to vše za výborných 649.900 v provední JLX či o 100 tisíc dražším JLX Comfort, které doplňuje výbavu na naprosto dostačující, když nechybí tempomat, CD měnič, keyless go, celokožený interiéru či xenonové světlomety. To z Grand Vitary činí jednu z nejvýhodnějších nabídek, zejména proto, že oproti většině konkurentů se jedná o téměř plnohodnotný off-road, nikoliv pouze efektní SUV.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Europoslanec Ježek končí spolupráci s ANO, nesouhlasí s podporou Zemana Europoslanec Ježek končí spolupráci s ANO, nesouhlasí s podporou Zemana

Europoslanec Petr Ježek končí spolupráci s hnutím ANO.…

Banky zažily dobrý rok, jejich byznys navíc vstupuje do další éry Banky zažily dobrý rok, jejich byznys navíc vstupuje do další éry

Banky v Evropě stojí na prahu nové éry svého byznysu. Po…

Rittigův bývalý advokát čelí obvinění z daňového úniku za desítky milionů Rittigův bývalý advokát čelí obvinění z daňového úniku za desítky milionů

Policie obvinila advokáta Davida Michala z krácení daní,…

Imunitní výbor nechce vydat exprimátora Svobodu k trestnímu stíhání Imunitní výbor nechce vydat exprimátora Svobodu k trestnímu stíhání

Sněmovní mandátový a imunitní výbor doporučil plénu, aby…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Suzuki Grand Vitara 2013: Kompletní české ceny Suzuki Grand Vitara 2013: Kompletní české ceny

Ceny modernizovaného SUV japonské značky na českém trhu…

Modernizované Suzuki Grand Vitara na našem trhu od 499.900 Kč Modernizované Suzuki Grand Vitara na našem trhu od 499.900 Kč

Modernizovaná Grand Vitara míří na český trh. Základ leží…

 



 
Řidič zvolil pro otáčení nejhorší možné místo. Jak to asi mohlo skončit?

Řidič zvolil pro otáčení nejhorší možné místo. Jak to asi mohlo skončit?

Dnes 12:50

V Kansasu se odehrál incident, jenž by klidně mohl posloužit jako výukový materiál v autoškolách. Vysvětluje, proč je podobné otáčení se striktně zakázané.




Blesk.cz

Tragédie v Uhříněvsi: Mladík (†27) spáchal sebevraždu nárazem do stromu!

Tragédie v Uhříněvsi: Mladík (†27) spáchal…

Na jihovýchodě Prahy se v úterý brzy ráno stala tragická dopravní nehoda. Mladý řidič v Uhříněvsi naboural do…

Hororové sanatorium na vlastní oči ve virtuální realitě: Recenze The Inpatient

Hororové sanatorium na vlastní oči ve virtuální…

Kdo jste, si nepamatujete. Nevzpomínáte si ani na to, kde jste a jak jste se tam dostali. Trpíte totiž silnou…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Hašek o brankářích pro olympiádu: Líbí se mi, že máme jistotu

Hašek o brankářích pro olympiádu: Líbí se mi, že…

Od zlaté cesty českého hokejového národního týmu na olympijských hrách v Naganu uběhlo už téměř 20 let. „Co se…

 

Reflex.cz

Zeman s oblibou peskuje lidi, když něco neví, sám teď prokázal neznalosti zeměpisu

Zeman s oblibou peskuje lidi, když něco neví, sám…

Miloš Zeman při rozhovorech, ve svých knížkách či vystoupeních dlouhodobě peskuje lidi, kteří něco neví.…

Leninovi balzamovači: Jak udržet naživu nejvyššího vůdce a další bizarnosti sovětského komunismu

Leninovi balzamovači: Jak udržet naživu nejvyššího…

Velká říjnová socialistická revoluce bylo nejdůležitější výročí celého východního bloku, co na tom, že se…