První jízdní dojmy v terénu: Suzuki Grand Vitara

První jízdní dojmy v terénu: Suzuki Grand Vitara

 
 

Lehký terén, pro který je především určena, jsme navštívili s novou Grand Vitarou

Již první pohled na čtyři lehce zaprášené exempláře, místo dokonale osvětlených frankfurtských ramp postávající na středočeské louce, prozradil, že Suzuki se vydala cestou skvělého designu. Po nápadném a hravém Swiftu přijíždí další výrazný a pohledný automobil, prořezávající si cestu k pozornosti skrz okolní obliny pomocí výrazných hran. Některé z nich sice nejsou příliš originální, avšak to je dnes normální jev a není třeba se nad ním pozastavovat.

Vyzkoušeli jsme si delší pětimístné pětidveřové provedení, osazné silnějším zážehovým dvoulitrem (alternativně šestnáctistovka a diesel 1,9 l) a vybavené elektricky řazenou redukční převodovkou s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu.

Hlavní dojem z interiéru je citelný nárůst vnitřního prostoru a velký skok v kvalitě i tvarování interiéru ve srovnání se stávající Grand Vitarou. Všechny dveře se otevírají snadno i se zkříženými nápravami, což značí velmi dobrou tuhost karoserie s integrovaným rámem. Přístup do objemného zavazadelníku zprostředkují do boku otevíratelné dveře s plynovou vzpěrou, s jejíž pomocí se odklopí téměř samy; pihou na kráse je, že se bohužel opět otevírají po japonsku doprava. Sedačky jsou dostatečně rozměrné a drží tělo, seřízení však vyžaduje cvik a krásný volant, ne nepodobný těm v Mazdách, se nastavuje pouze výškově. I tak lze najít pohodlí i pro vzrostlá těla, téměř dvoumetrový urostlý redaktor se usadil bez problémů.

Motor patří ke starší konstrukční škole a prozrazuje, že na jeho vývoj už nezbylo tolik prostředků, kolik by si tvůrci přáli. Je dosti slyšet i cítit, horší ale je, že do tahu je třeba jej točit, což není do terénu ideální. Avšak mnohé řeší redukce a zcela vyřešeno bude s turbodieselem. Elektrická volba způsobu pohonu funguje bezchybně, stačí zastavit na rovině; uprostřed stoupání občas redukce nechce "docvaknout". Průchodivost terénem je jako u všech malých a lehkých Suzuki nadprůměrná, letité zkušenosti jsou znát na každém zlomu, kořenu nebo výmolu. Při extrémním zkřížení občas chybí zadní uzávěrka; vůz zavěšený šikmo na dvou kolech protáčí dvěma zbývajícími ve vzduchu a nejede. Většinou však stačí couvnout, nebo přenést váhu s pomocí spolujezdce. Také na rozbahněném terénu by mohly vzniknout problémy, to jsme však nevyzkoušeli. Většinu situací zvládá Vitara brilantně a nelze si nevšimnout, že proti starším térénním "S" se nepoměrně snáze ovládá. Už žádné riziko vykloubení palců, zapomenutých uvnitř volantu, či hledání rychlostního stupně v nepřesné kulise. Velmi dobře naladěné pérování Vám také nevyrazí zuby při propadnutí do výmolu, přesto všach nenechá podvozek propérovat příliš.

Ježdění mimo silnice se tedy dá s malou Suzuki zvládnout s úsměvem na rtech a především za velmi rozumné ceny. Základní třídveřové čtyřmístné provedení JX s motorem 1,6, postrádající redukci a uzávěru diferenciálu, avšak nikoliv automatickou klimatizaci, vyhřívání sedaček, kompletní elektrifikaci, 6 airbagů, ABS či kvalitní Hi-Fi, stojí slušných 579.900,-. Námi testovaný pětidveřový model přidává kromě zmíněné uzávěry a redukce ještě loketní opěrky, lakované kliky a několik dalších detailů, to vše za výborných 649.900 v provední JLX či o 100 tisíc dražším JLX Comfort, které doplňuje výbavu na naprosto dostačující, když nechybí tempomat, CD měnič, keyless go, celokožený interiéru či xenonové světlomety. To z Grand Vitary činí jednu z nejvýhodnějších nabídek, zejména proto, že oproti většině konkurentů se jedná o téměř plnohodnotný off-road, nikoliv pouze efektní SUV.

Spolupracujeme s TipCars.com
EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad

Elektronická evidence tržeb (EET), která byla spuštěna od…

Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU

Ukončit rozhovory o přistoupení Turecka k Evropské unii…

Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Suzuki Grand Vitara 2013: Kompletní české ceny Suzuki Grand Vitara 2013: Kompletní české ceny

Ceny modernizovaného SUV japonské značky na českém trhu…

Modernizované Suzuki Grand Vitara na našem trhu od 499.900 Kč Modernizované Suzuki Grand Vitara na našem trhu od 499.900 Kč

Modernizovaná Grand Vitara míří na český trh. Základ leží…

 



 
Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Dnes 13:42

Škoda představila v Šanghaji studii elektromobilu Vision E. Jak vznikaly její tvary? Spolupracovali na nich návrháři z více než dvacítky zemí.




Blesk.cz

Evakuace volebních místností i vysoká účast: Francouzi si volí prezidenta

Evakuace volebních místností i vysoká účast:…

Volební účast v prvním kole francouzských prezidentských voleb dosáhla v nedělní poledne 28,5 procenta, tedy jen…

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

 

iSport.cz

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí, hrozila i kontumace

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí,…

Dlouho Barcelona hledala cestu, jak nasadit potrestaného Neymara v dnešním El Clásiku. Na první pohled jasný…

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

 

Reflex.cz

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat francouzské volby

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat…

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním urnám, aby si vybrali novou hlavu státu. Poprvé v…

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…