Mazda Classic – Automobil Museum Frey je oficiální název vůbec prvního muzea automobilů značky Mazda v Evropě. Za jeho vznikem stojí Walter Frey se syny Joachimem a Markem.
Sbirka pana Freye je opravdu paradni! Uz pred lety v ceskem AMS Classic v cisle zima/2012 byla krasna Mazda s rotacnim motorem z jeho sbirky. A letos na Retro Classics jsem obdivoval jeho tmave zeleny Rotary Pick-up. Do Augsburg to mam nejakych 100km, takze se tam behem leta urcite planuji podivat. :-)
minule na auto motor sport kanali bol nejaky dokument o "klube" bentley boys ( ani neviem ci sa to takto spravne pise ) ... teda clenoch klubu vlastnikov staruckych bentley este zo zavodnej ery znacky ... ktore sa v 20 rokoch vyrabali kazdy kus na zakazku na preteky takze co auto to original na mieru .. napriklad niektore z nich mali plynovy pedal v strede... vraj na udajne medziplyny v zatackach .. velmi poucny dokument.. a jeden pan co vlastni nejaky takyto starucky bentley z tej este prvej zavodnej ery znacky.. nemec.. s nim chodi niekde v nemecku kazdy rok na stretnutie bentley boys ... velmi zaujimavo v tom dokumente rozpraval prave o tychto starych autach ( okrem ineho ma aj astona DB5 ) ake su ridicsky zaujimave ... ale je tam samozrejme na tom "zraze" aj kopec inych starsich kuskov od staruckych porsche cez astony brouky az po nove golfy GTI .. ale nazov toho mesta fakt neviem... ;-\
Jako... řidičsky zajímavé je takové ošidné spojení, občas to může znamenat, že se tě auto pokouší zabít :-)
Co se Mazdy týče, je tam obrovský skok dopředu u druhé generace RX-7 - to už je auto, které se fakt hezky řídí, dobře brzdí, podvozek si nechá hodně líbit. Zato první generace je fakt mnohem víc veterán a mně osobně už by to vadilo...
A co teprve podvozek RX8, ..... ten si toho nechá líbit ještě víc. :yes: Nebo co dokáže řada 323, od mrkačky po V6 GT, jak umí jezdit MX3. Je to toho dost. ;-)
Srovnání RX-7 FC a RX-8 už je složitější... FC nemá žádné výrazné slabiny a co do dynamiky je rychlejší (i přes deficit 30k). Je to asi tak oldschool, jak bych byl ochoten akceptovat - samozřejmě bez airbagů a bez stabilizace, moc nesvítí... ale jinak se s tím autem dá příjemně jezdit.
RX-8 je trošku čitelnější, má lepší brzdy i řízení a samozřejmě úplně jinou výbavu. Osobně si myslím, že co do podvozku je ze všech nejdál třetí generace RX-7 FD.
Tu jsem neřídil, takže nemůžu sloužit. Ale obecně co podvozkově dokáží mazdy nabídnout je prostě super, i mimo třeba řadu RX. Řízení tě vtáhne do děje, čitelnost podvozků a podobně. Kamarádi, co třeba jezdili doposud v koncernu, tak vždycky na mě koukali jako na mimozemšťana, když jsme tohle řešili. A to jen do té doby, než do nějaké té mazdy vlezli.