Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První oficiální foto nového Fordu Focus: Maskování stále nesundal

Očekávanou novinku Modrého oválu jsme si zatím mohli prohlédnout na špionážních fotkách. Nyní dostáváme do rukou oficiální snímek, vůz však zůstává i nadále maskován.
Zpět na článek
26. 12. 2017 16:21
26. 12. 2017 17:15
26. 12. 2017 17:43
26. 12. 2017 18:24
26. 12. 2017 19:30
26. 12. 2017 20:18
26. 12. 2017 22:53
26. 12. 2017 23:45
27. 12. 2017 12:00
28. 12. 2017 13:48
27. 12. 2017 12:29
27. 12. 2017 13:07
27. 12. 2017 18:12
26. 12. 2017 22:46
27. 12. 2017 06:57
27. 12. 2017 12:03
27. 12. 2017 12:51
27. 12. 2017 00:27
28. 12. 2017 13:51
27. 12. 2017 11:28
27. 12. 2017 11:48
27. 12. 2017 11:57
27. 12. 2017 15:25
26. 12. 2017 21:31
27. 12. 2017 12:09
27. 12. 2017 18:13
26. 12. 2017 20:16
26. 12. 2017 20:59
26. 12. 2017 21:22
26. 12. 2017 22:51
27. 12. 2017 10:31
27. 12. 2017 13:10
27. 12. 2017 18:53
26. 12. 2017 21:23
27. 12. 2017 02:32
26. 12. 2017 21:35
27. 12. 2017 12:13
27. 12. 2017 18:24
27. 12. 2017 19:15
27. 12. 2017 19:30
27. 12. 2017 19:49
27. 12. 2017 20:22
28. 12. 2017 17:34
27. 12. 2017 02:39
26. 12. 2017 16:21
Ja ti nevim Karle
Zepredu Korea nebo Ka, profil BMW1 a zadek z Fiatu Tipo. No jak se rika, Mazda to neni a opet se potvrdilo, ze od Forda, jedine facelit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - IbizaFR
26. 12. 2017 17:15
By
mě zajímalo co dají po těch problémech s RS do nového modelu za motor ;-\
Rozbalit vlákno
24
26. 12. 2017 17:43
Re: By
Myslis do noveho RS nebo do beznych modelu ? V beznem modelu bude co ted - 1.0 a 1.5 podle meho
26. 12. 2017 18:24
Re: By
Mě by zajímaly dvě věci, vzhledem k tomu, že můj současný Focus II má na krku téměř 10 let a 200tis. km. A to motorizace a cena. To, že tam bude 1,0EB je jasné. To že tam bude 1,5 EB asi celkem také. Otázkou ale je, kolik výkonových verzí 1,0EB bude na českém trhu. Jestli jen 74 a 92 kW nebo i 103Kw, případně nějaká podladěná verze s méně než 74kW. Jde o to (v mém případě), že tříválec nechci. A zajímá mě, jestli 1,5EB bude třetí motorizace nebo třeba až pátá. Protože podle toho bude naceněna. Další otázkou je, jestli 1,5EB bude tří nebo čtyřválec. U Fiesty ST se mluví o tříválci a nevěřím tomu, že Ford vyvíjel motor jen pro jednu aplikaci. Na druhou stranu doufám, že u Fordu nejsou natolik šílení, že by v běžných verzích Focuse prodávali jen tříválcové motory. I když po jejich OneFord strategii bych se už nedivil ničemu . . .
Druhou otázkou bude cena. Myslím v prvních řekněme dvou letech prodeje. Trošku se bojím toho, že české zastoupení jako vždy podlehne svým vlhkým snům a nastřelí ji nereálně vysoko. Něco samozřejmě půjde spravit přímo u prodejce, ale je otázka nakolik i poté bude Focus konkurenceschopný. No uvidíme, docela rád bych u Fordu zůstal, ovšem nikoliv za každou cenu.
26. 12. 2017 19:30
Re: By
Trivalec, pliv pliv pliv, tfuj, trivalec nechci ani videt, fuj fuj, bla bla bla... Sorry, furt ta stejna pisnicka. Zkusils aspon ten trivalec projet? V nove Fieste je tichy tak, ze na volnobeh o nem nevis, vibrace veskere zadne, pri jizde se nejaky zvuk zacne projevovat az kolem tri tisic otacek a zni velice prijemne, a 103 kW je slusny tahoun. Mam pro tebe spatnou zpravu - trivalce jsou pro vyrobce kusem svateho gralu - spotrebuji na ne mene materialu, usetri hmotnost, odlehci predni naprave, muzou zvetsit vnitrni prostor a tak dale, takze by byli blazni, kdyby je nechteli namontovat do kompletni modelove rady. Problemem byly diesely, ty delaly sileny kraval a vibrace, ale soucasny ustup dieselu z nekterych kategorii - vcetne HB, to castecne resi, navic nastup hybridu hraje trihrnkum do karet...
Jestli bude Focus dal montovat viceprvek dozadu bez vyjimek, a podvozek bude tak dobre naladeny, jako u soucasne generace, tak bych se - byt tebou - klidne Focusu drzel dal a s radosti si tam nechal i ten trivalec. Je treba ale necist plky zdejsich redaktoru, kteri kolikrat ani vlastne nevi, co maji pod kapotou, a maji casto jen potrebu nazvracet na jinak hodne povedeny vyrobek, a vyzkouset si konkretni auto na vlastni kuzi.

Cenu Ford klasicky napali tak, ze potencialni zakaznici jako vzdy utecou k VW/Hyundai/Kia, po par mesicich nastoupi slevy v radech desitek procent, tohle je fordi nepochopitelna strategie uz dlouha leta.
26. 12. 2017 20:18
Re: By
Já rozhodně souhlasím.
Dal bych tady těm chytrejm poslechnout 10 aut na volnoběh. 5 tříválců a 5 čtyřválců. Jedna chyba a přidělil bych mu dvouválec. :-)
Btw mám např. 10ti válec, ale občas jedu i s tříválcem a je to naprosto OK na normální přesunování. Pro frajera s fíkusem co má 10let a dvě kila úplnej svatej grál.
26. 12. 2017 22:53
Re: By
Budeš se možná divit, ale frajer se starým fíkusem si vyzkoušel funglovku s 1,0EB 92 kW. Po vyzkoušení se velice rád vrátil za volant atmosférické 1,6ky. To myslím není moc dobré vysvědčení pro litrový tříválec ve Focusu.
Avatar - CHerokee
26. 12. 2017 23:45
Re: By
Máš recht. Manželka měla 1,0 EB ve Fiestě, na týden jsem měl půjčenou i tu novou se stejným motorem. Jak se to naloží nejede to ani ve městě. Mimo město nad 80 zdechlý motor. Gumová převodovka. Ve vyšších otáčkách zní jak utrápené zvíře a úsporné to není - pod 6 litrů se člověk nepodívá. A když ti i technik řekne, že víc jak 250 000 km to nezvládne, tak tu něco není v pořádku.

Poté co sezačly řešit podvody automobilek se spotřebami a emisemi se ukazuje, že 3 válce nejsou cesta. Navíc je to vynuceno restrikcemi ne vývojem. Jen Ford do 3 válců tolik nainvestoval, že je te´d musí prodávat.
Avatar - iudex
27. 12. 2017 12:00
Re: By
Spoza volantu sa to ešte možno dá pomýliť, ale vystúp von, prípadne otvor kapotu a musel by si byť na obe uši hluchý, aby si ten trojvalec nepoznal: [odkaz]
28. 12. 2017 13:48
Re: By
Ale no tak... Sam musis slyset, ze tam nejvice slysis cvkani vstrikovacu, ostatne autor videa to pise jasne: "If you're wondering how smooth Ford's 3-cylinder engine is, the answer is: shockingly smooth for a 3-cylinder engine. Keep in mind that the camera tends to pick up and amplify certain noises so the injector noise that you can hear in the video if far less pronounced in person. Vibration is well checked and all-in-all this is as smooth as many small displacement four-cylinder engines out there."
Tezko to napsat lip...
Avatar - Machýrek
27. 12. 2017 12:29
Re: By
Pridavam se. K 270 kW V6 jsem si poridil jeste Golfa s 81 kW trivalcem a musim potvrdit, ze pri kazde jizde s nim jsem ohomen jeho agilitou, jizdni efektivitou a kultivovanosti. Kdysi jsem jel z Prahy do Plzne a zpet pujcenou Fabii 1,2 HTP, vyrazil jsem s plnou nadrzi a vratil s prazdnou se zaverem, ze trivalec je * co mi nikdy nesmi do baraku. Letos jsem to porusil a nelituji.
Avatar - iudex
27. 12. 2017 13:07
Re: By
Otázka znie, či by si sa rovnako nerozplýval nad Golfom s 1,2TSI. Zjavne to, čo Ťa na Golfe oslovilo, nebude tá konfigurácia R3, ale ostatné vlastnosti motora (teda hlavne tých 110k a 200 Nm) a auta samotného (agilita, kultivovanosť, komfort). Skús si len tak pre porovnanie Polo (alebo Up) s atmo R3 a uvidíš, že tie spomienky na HTP sa veľmi rýchlo vrátia. ;-)
Avatar - miromen
27. 12. 2017 18:12
Re: By
No jde o to, že motory TSI maji, ja řikam prostě bezcharakterni zvuk, kdežto 1.0EB ma určity charakter a jde o to jestli ti sedi nebo ne, navic u focusu je použivany zvukovod, takže když se přitlači na pilu, tak se docela jadrně projevi. A znam osobně 2 lidi, kterym se zvuk 1.0EB libi vice než 1.2TSI. Jednim z nich je moje druha polovička, ale jakmile slyšela 1.6EB tak na to jen řekla, hm tak to je zase o něčem jinem. Takže i mezi těmito "chcipaky" dokaže byt dost velky a odlišny rozdil.
26. 12. 2017 22:46
Re: By
JJ, 1,0Eb 92kW jsem zkusil v současném Focusu. Cca 40km. Nezaujal.

Abych to upřesnil, nejsem zaměřený proti třívalcům jako takovým. Nicméně nejsem příznivcem litrových tříválců v autě nižší střední třídy. Do Fiesty považuji tento motor za slušný.

Právě že proti zvuku 1,0EB nemůžu říct jediné slovo. V nízkých a středních otáčkách výborně odhlučněný, ve vysokých má fajn dravý zvuk. Tohle by mi určitě nevadilo.

Co mi ale vadilo a to hodně je zoufalá dynamika právě v těch nižších otáčkách, řekněme 1500 - 2500. A ohánět se tím, že ten motor umí mít až 103kW není nejlepší argument. Je to sice pravda, ale současně je potřeba se podívat na zpřevodování. To je zatraceně těžké. Ono zpřevodování je nachlup stejné jako u 1,5EB 110kW, ten má ale o 70Nm více. A určitě není přetočený. Ono i varianta s 92kW umí s Focusem slušně zahýbat. Když ji vytočíš nad 3tis. otáček. Jenomže to znamená jet okrsky na trojku a při výjezdech ze zatáček řadit za dvě. Takže ano, ten motor umí 103kW. Teoreticky. Jak často prakticky tohoto nebo blízkého výkonu při jízdě dosáhneš? Jak často jezdíš ve 130kmh na trojku? Nebo v 90kmh na dvojku? Protože právě o tom to je.
Avatar - wakantanka
27. 12. 2017 06:57
Re: By
Nic proti osobnym pocitom, ale 1,6 v II Focuse ako tak stacila a ked clovek chcel aku taku dynamiku musel ju tocit vysoko a spotreba letela hore. V prvom Focuse to islo lepsie a papalo menej. Nejak sa mi nechceverit aby vykonnejsi motor isiel horsie.
Avatar - iudex
27. 12. 2017 12:03
Re: By
Jj, mal som 1,6 vo FoFo II a bolo to zlé, na prijateľnú dynamiku sa musel furt vytáčať a to potom spotreba išla hore. Ale to je už téma atmosféra vs. turbo, pričom debata pôvodne bola R3 vs. R4.
Avatar - wakantanka
27. 12. 2017 12:51
Re: By
Mno reagoval som hlavne na ten odstavec, kde Bobikovi chýba dynamika v nízkych otáčkach u ECOboostu a poukazujem na priam zúfalú dynamiku atmosféry ktorou jazdí teraz. :-) Apriori mu podľa všetkého prejav R3 nevadí, tak teda neviem čo prekáža na motore s väčším výkonom a podľa všetkého aj priebehom. :-)
Avatar - iudex
27. 12. 2017 00:27
Re: By
Ja teda neviem, ale teraz som mal na tri dni doma R6 a všetky tie reči, ako trojvalec nepoznáš a počet valcov nie je dôležitý atď sa mi akosi ťažšie akceptujú. Lebo stačí naštartovať R6 a každé odobratie jediného valca sa javí zrazu ako smrteľný hriech. >:D
28. 12. 2017 13:51
Re: By
Samozrejme po presednuti z sestivalce je v podstate cokoliv mensiho (mozna krome petivalce) hodne poznat, nicmene tu to ted neni o BMW 7er, ale o Focusu a jeho aktualni konkurenci, takze pokud jako protivahu nechces dat ponekud uletove M140i, tak stale tvrdim, ze trivalec auto v teto kategorii nijak nicim nedegraduje, a ohrnovat nad nim nos zpoza volantu stareho litinoveho ctyrhrnku je jen marna poza...
Avatar - praděda7
27. 12. 2017 11:28
Re: By
Má jediná zkušenost s tříhrnkem je BMW 1.5l 218i Active Tourer v automatě. Maximální spokojenost. A to je co říct, když se tady tak škaredě vyjadřuju už o čtyřhrncích....... ;-) Asi to bude tím, že je to polovina šestiválce.... :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2017 11:48
Re: By
Jj neni nad 2 poloviny pospolu [odkaz] :-)
Avatar - praděda7
27. 12. 2017 11:57
Re: By
To jo. Akorát že ten motor z odkazu není šestiválec a tak jak vypadá by asi nešel ani nastartovat..... ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2017 15:25
Re: By
To je k těm 4hrnkum o kterejch se už škaredě vyjadřuješ = ty když sou obě poloviny dohromady :yes: :-)

Těhle 467 nedopovanejch koníků de okamžitě nastartovat [odkaz] ;-)
Avatar - twistedTSD
26. 12. 2017 21:31
Re: By
Proslýchalo se, že 1.5 ve FoFo má být také tříválec.
Avatar - iudex
27. 12. 2017 12:09
Re: By
No a to je veľká otázka: zostane vo Focuse 4 štvorvalcový 1,5EB ako je doteraz, alebo príde nový R3 ako vo Fieste? Fakt neviem, čo Ford spraví. Logika hovorí, že ak relatívne nedávno spravil 1,5EB (ktorý nahradil predchodcu 1,6EB), tak ho len tak nehodí cez palubu. Predsalen je to stále moderný downsizovaný priamovstrekový turbobenzín spĺňajúci aktuálne emisné normy, ktorý je skoro vo všetkých modeloch Fordu. Teraz ho nahrádzať rovnako objemným trojvalcom mi nepríde úplne racionálne. Avšak to nebolo ani uvedenie R3 vo FieSTe; mali 1,5 R4 v x výkonových verziách a oni napriek tomu spravili R3. Fakt som zvedavý, s čím nový Focus príde. A tiež som zvedavý, čo bude poháňať verzie ST a RS.
Avatar - miromen
27. 12. 2017 18:13
Re: By
Už se psalo, ale ne zde, že ze začatku produkce dostane focus puvodni 1.5EB.
Avatar - 3_diamanty
26. 12. 2017 20:16
vyzera to
na riadny megahatch ... masivny vysoky siroky a celkovo objemny.... tak snad to uz vnutri nebude ako v sucasnom focuse ktory je popravde priestorom tak na urovni fabie alebo nejakej 208micky...
Rozbalit vlákno
8
26. 12. 2017 20:59
Re: vyzera to
Uaaa, dalsi teoretik... Uz jsi nekdy do soucasne generace Focusu neco zkousel nacpat, nebo si sednout dozadu? Nevim, s cim srovnavas, ale Soucasny Focus je prostorny dostatecne, napriklad dozadu se daji dat i tri detske sedacky, coz do Fabie ani do 208 nedas. Nejdriv zkus, potom pis, fakt to pomaha abys nebyl za pako.
26. 12. 2017 21:22
Re: vyzera to
Naopak, současný Focus je doslova prostorový tragéd - hlavně vpředu kvůli absurdně hluboké přístrojové desce a moc široké středové konzole. Taky kufr má výrazně podprůměrný. Snad to u nové generace odstraní... :-O
26. 12. 2017 22:51
Re: vyzera to
Prostorový tragéd to není. Hodnotím kombi. Ve předu je tragická ta přístrojovka, ta omezuje hlavně spolujezdce. Pokud si chce sednout pohodlně, pak se musí odsunout dozadu, za ním je to už pak jen pro dítě. Ale u řidiče je to lepší, já se svýmí 178cm si sám za sebe sednu v pohodě. Vyšší postavy už asi moc ne. Takže možná podprůměr, ale tragédií bych to nenazval.

Kufr naopak super. Neoslní teoretickým objemem, ale tvarem. Není to hluboká jeskyně jako u koncernu (Golf, Leon, Octa), ale je krásně široký. Zkoušel jsem Leon, litrově mnohem výše než Focus, ale kdyby byl jediným kritériem výběru kufr u kombi verze, beru jednoznačně Focuse.
Avatar - wakantanka
27. 12. 2017 10:31
Re: vyzera to
Ale no, vo Focuse II to tiež nie je s miestom v kabíne žiadna hitparáda. Som podobne vysoký a aby som mal pocit jeho nadbytku sa nedá povedať. :-)
Avatar - iudex
27. 12. 2017 13:10
Re: vyzera to
Záleží, či hatch alebo kombi. V predu bolo kráľovsky miesta v oboch (ostatne šírka 184 cm by bola na špici i dnes), vzadu sa to líšilo. Ja som mal kombík a so svojimi 193 cm som si v pohode sadol "sám za seba". V hatchi dosť klesala strecha a na hlavu to bolo o dosť horšie. Generácia 3 bola menej priestranná vo všetkých smeroch.
Avatar - wakantanka
27. 12. 2017 18:53
Re: vyzera to
Poznam osobne priestor len v hatchoch. V kombi len vpredu takze nerozporujem. :-)
26. 12. 2017 21:23
Re: vyzera to
No vzadu toho mista na rozdavani rozhodne neni, tam by to chtelo vylepsit.
Avatar - miromen
27. 12. 2017 02:32
Re: vyzera to
Až tě heverem vytahnou z tvojeho pola, jako špunt z vany tak se přesvěč, že ve fabii ani v 208 opravdu neni tolik mista jako v součastnem focusu. Ono je ho tam totiž vice. S mistem to podělali akorat u spolujezdce pro levou nohu, kde je ho tam snad jako v tom polu, diky hodně zasahujici palubovce.
Avatar - twistedTSD
26. 12. 2017 21:35
Dyzajn
Přijde mi, že na tohle by mohla svůj znak klidně nalepit libovolná čína.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
27. 12. 2017 12:13
Re: Dyzajn
Hej, vyzerá trošku genericky, ale problém by som v tom nevidel. Polep takto Astru či iný hatch a bude vyzerať rovnako zameniteľne. Ford zjavne už nechce polarizovať dizajnom, ako pri predstavení 3. generácie. Dôležité budú ako obvykle jazdné vlastnosti a či dôjde k zlepšeniu hlavných nedostatkov aktuálnej generácie (zle využitý vnútorný priestor, malý kufor, nevzhľadná palubovka so slabším vypracovaním atp).
Avatar - miromen
27. 12. 2017 18:24
Re: Dyzajn
Co to je nevzhledna palubovka se špatnym vypracovanim ? Vypracovani palubky je u součastneho focuse na lepši a to evidentně urovni než ma takovy šestkovy golf, ktery byl znatelně nachylnějši na pazvuky a povrzavani. Nemluvě o poctivějšim zakladu a kvalitnějšich materialech na namahanějšich mistech. A co se vzhledu tyče tak za mě je třeba nevzhladna palubovka u Audi A3, kdežto tu ve fokalu považuji třidně za nadpruměr. Navic jsou majitele, kteři u ni oceňuji pravě tu mohutnost. Jinak jak asi mysliš, že naženou vnitřni rozměry...tou nejjednodušši cestou a to zvětšenim vnějšich rozměru, což považuji za jasne minus. U kombi verze se piše o narustu o teměř 11cm. U fordu očekavam odvazanějši vzhled a klidně na ukor prostoru a určitě ne opačně.
Avatar - white label
27. 12. 2017 19:15
Re: Dyzajn
Nevzhledná palubka se špatným zpracováním je něco, co ty jako "nezaujatý" majitel Fo3 nemůžeš nikdy pochopit.
A to, že má (podle tebe) A3 nevzhlednou palubku, kdežto tu ve tvém Focusu považuješ za třídní nadprůměr, už je jen pověstná třešnička na dortu. A vnitřní rozměry mohou být velmi slušné i při třídně podprůměrné vnější délce (a rozvoru), viz třeba aktuální Golf hb.
Avatar - miromen
27. 12. 2017 19:30
Re: Dyzajn
Tak jinak. Pokud ma focus špatne zpracovani tak u VW je da se řict velmi špatne a v testech se dočteš jak je přikladne. A už zdaleka nejsem sam co se nad tim podivujeme po osobni zkušenosti nejen s VW. Ostatně kluby docela slušně napovy, co majitele trapy. A co se vzhledu tyče, tak si představ, že třeba pro mě je nejpohlednějši mimo premii stale ten v Golfu, ale bez těch obrazovek a jiny majitel focuse nevzal golfa, pravě pro vzhled jeho palubky a že tomu je a byva naopak, neni nic neobvykleho. Holt rozdilne vnimani vzhledu je evidentni. No a to, že se mi nelibi pro mě minimalisticky ja tomu řikam vykradeny interier bez jakekoliv osobitosti u A3 je opět o tom rozdilnem vnimani.
Avatar - white label
27. 12. 2017 19:49
Re: Dyzajn
"...napovy, co majitele trapy."?
Zkus nějaké solidní třídní srovnávačky kompaktů s Fo3. Nejde ani tak o konečné pořadí, jako o hodnocení prostornosti a zpracování interiéru.
Avatar - miromen
27. 12. 2017 20:22
Re: Dyzajn
Jako z kradodobych zkušenosti a bez toho aniž bych vymetal ruzne kluby značek se těžko něco hodnoti. Třeba jsem si docela slušně prošel noveho Megana a ten je s tim prostorem na tom velmi podobně jako novy Focus. Zde je třeba golf 7 nejen realně, ale už na pohled o dost vzdušněji. Takova 6 pusobi oproti focusu vzdušněji, ale realně je celkově větši jen minimalně. Na vyšku nabidne určitě vice, ale zase je užši, předevšim v zadni časti, kde naopak nabidne o něco vic mista pro kolena. Ještě nabidne o chlup větši kufr, ale ne nějak zasadně. Spiš se mi u něj libi naprosta kompaktnost, na kterou se začina v tehle třidě docela zapominat. A o zpracovani jsem ti myslim, už jednou psal. Vlastně se da řict, že u fordu se toho od prvni generace focuse evidentně hodně změnilo a určitě jsem to nečekal. A je to docela i znat pravě na těch forech, kde je teď docela slušna nuda, kde se pro mě řeši spiš nepodstatne věci. Ale osobně se pravě ani nedivim.
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2017 17:34
Re: Dyzajn
FoFo 3 byl fakt děs. Ale podívej na dvojkový Focus, ten nikoho nepolarizpval (spíše naopak) a přesto si ho s ničím nespleteš.
Avatar - miromen
27. 12. 2017 02:39
Už zase
Vždyť jste tu tyhle fotky už jednou davali a teď jste nepřišli s ničim novym ani textově. Docela zbytečny članek. Jinak zatim posledni verze jak by mohl novy focus vypadat. No za mě by to byla parada, ale moc tomu nevěřim.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0