reklama


První polovina MS RALLY 2003 - hodnocení

První polovina MS RALLY 2003 - hodnocení

 
 

Letošní ročník MS rally odstartoval tradičně v Monte Carlu s úpravou pravidel a novým bodovacím systémem. Ze šampionátu byla vyškrtnuta Rally Safari, která byla nahrazena Tureckou rally, termín konání se změnil hned u několika soutěží.

Rally Nový Zéland a rally Argentina byly přesunuty na začátek šampionátu, naopak rally Tour de Corse a Rally Catalunya téměř na konec šampionátu, u ostatních soutěží se převážně jednalo o kosmetické úpravy termínů.

Poprvé do kompletního ročníku vstoupil tovární tým Citroën s hvězdným obsazením C. McRaem, S. Loebem a C. Sainzem. Jezdec týmu Citroën C. Sainz nastoupil jako týmová trojka se zaručeným startem v celé sezóně u kterého došlo i k výměně spolujezdce. Jeho dlouholetého „mitfáru“ L. Moyu, který se s týmem Citroën nedohodl na angažmá, nahradil M. Marti. Peugeot nasadil k obhajobě titulu osvědčenou dvojici M. Grönholma a R. Burnse, jako týmové trojky se střídají G. Panizzi a H. Rovanperä. V „béčku“ Peugeotu týmu Bozian Racing se budou střídat jezdci C. Robert, J. Pykälistö a poněkud překvapivě Roman Kresta, se spolujezdcem M.Hůlkou. Hyundai nasadil dvojici A. Schwarze a F. Loixe, jako trojka ve vybraných závodech bude startovat J. Välimäki. Tým Subaru jako jediný má k dispozici na startu do nové sezóny nový vůz a dvojici P. Solberg a T. Mäkinen. Ford nasadil novu generaci jezdců, plnou důvěru dostala dvojice M. Martin a F. Duval. Jako trojka týmu bude jezdit M. Hirvonen. Změna nastala také v týmu Škoda, kdy do role testovacího jezdce nastoupil K. Eriksson a jeho místo zaujal D. Auriol. Druhým jezdcem týmu zůstal T. Gardemeister. Dlouho dopředu se šeptá, že tato sezóna je pro vůz Škoda Octávia WRC poslední. Nahradit by jej měl utajovaný vývoj vozu Škoda Fabia WRC. Ze šampionátu odstoupil tovární tým Mitsubishi, který se soustředil na vývoj konkurenceschopného vozu pro MS rally. Měl by se účastnit několika soutěží a nastupovat by měl až v samotném závěru šampionátu.

1. Monte Carlo 22.-26. 1. 2003

Letošní ročník přinesl zajímaný průběh soutěže. Tradičně se nedařilo vozům Peugeot, přestože téměř do poloviny soutěže vedl M. Grönholm, ale po jezdecké chybě se propadl startovním polem. Dokonale vyšla premiéra týmu Citroën, který obsadil první tři místa. Vyhrál S. Loeb druhý dojel C. McRae a třetí C. Sainz. Poprvé se také prosadili mladíci Fordu, kteří obsadili čtvrté místo M. Martinem, a sedmé místo F. Duvalem. Pátý dojel R. Burns a na sedmém místě C. Robert, testovací jezdec týmu Peugeot. Pro bod do hodnocení jezdců si dojel na domácí půdě A. Schwarz. V továrním týmu Škoda dojel D. Auriol na devátém místě. Dlouho se na bodech držel i R. Kresta, ale v závěru soutěže se propadl na desáté místo.

V týmech bodoval Citroën 18 bodů za (1+2. místo), Ford 10 bodů za (3+5. místo) Peugeot 6 bodů (4+8. místo) Hyundai 3 body (6. místo) Škoda 2 body (7. místo). Nebodoval tovární tým Subaru, který neměl ani jednoho jezdce v cíli.

2. Uddeholm Swedish Rally 5.-9.2. 2003

Celé soutěži od druhé RZ kraloval M. Grönholm s vozem Peugeot 206 WRC a potvrdil tak nadvládu finských jezdců na Švédské rally. Letos tu vyhrál již potřetí, poprvé v roce 2000, podruhé v roce 2002, a vyrovnal tak vítězství T. Mäkinena z let 1996,1998-99. Malé drama nastalo v osmé RZ kdy došlo ke srážce vozů J. Pykälistä (ten zůstal stát na trati za horizontem) a H. Rovanpery (který neviděl přes horizont stojící vůz J. Pykälisty a narazil do něj), havárie se naštěstí obešla bez zranění. Zajímavě se na letošním ročníku projevilo samotné počasí. Nejprve sněžilo, pak byla špatná viditelnost s mlhovým oparem a v závěru soutěže začalo pršet. Na druhém místě dojel T. Mäkinen, třetí R. Burns, čtvrtý M. Martin, pátý C. McRae, šestý P Solberg, sedmý S. Loeb a osmý T. Gardemeister. Na velmi slušném čtrnáctém místě dojel R. Kresta Peugeot a osmnáctý D. Auriol.

V týmech bodoval Peugeot 16 bodů za (1+3. místo), Subaru 11 bodů za (2+6. místo) Citroën 6 bodů (4+7. místo) Škoda 1 bod (8. místo). Nebodoval tovární tým Hyundai, u kterého začínají jak technické, tak finanční problémy. Subaru, který neměl ani jednoho jezdce v cíli.

3. Rally Of Turkey 9.- 14.4. 2003

Prvnímu ročníku náročné Turecké rally dominovaly výkony jezdů z druhé vlny. Historicky prvním vítězem se stal C. Sainz, který tak dostihl v počtu vítězství Colina McRaeho a shodně mají oba na kontě celkem 25 vítězství. Vítězství C. Sainze bylo o to překvapivější, že tým Citroën nemá mnoho zkušeností ze šotolinových soutěží typu Safari, nebo Akropolis. Na druhém místě dojel R. Burns, a překvapivě třetí dojel F. Duval na Fordu. Na čtvrtém místě dojíždí C.Mcrae, který má se svým spolujezdcem D. Ringerem roztržku, ale vše se daří urovnat! Na pátém místě dojel G. Panizzi, který tak definitivně sundal nálepku asfaltového specialisty. Šestý M. Martin, sedmý T. Gardemeister a osmý T. Mäkinen, devátý D. Auriol.

V týmech bodoval Citroën 15 bodů za (1+4. místo), Ford 10 bodů za (3+5. místo) Peugeot 9 bodů (2+8. místo) Škoda 3 bod (6. místo), Subaru 2 body (7. místo). Opět nebodoval tovární tým Hyundai. Naplno se začíná projevovat nový bodovací systém, který notně oživil bojovnost ve startovní poli. V podstatě je to i skvělá zpráva pro diváky, protože ti vidí jezdce, kteří by již dávno odstoupili ze soutěže, jet až do cíle soutěže na body pro tým.

Průběžné pořadí po třech závodech jezdci:

1. R.Burns (GB) 18, 2. C. McRae (GB) 17, 3. C. Sainz (E) 16, 4. M. Martin (EE) 13, 5. S. Loeb (F) 12, 6. M. Grönholm (FIN) 10, 7. T. Mäkinen (FIN) 9, 8. F. Duval (B) 8, 9. G. Panizzi (F) 4, 10.Solberg (N) 3….. 12. T. Gardemeister (FIN) 3,

Průběžné pořadí po třech závodech továrny:

1. Citroen 39, 2. Peugeot 31, 3. Ford 25, 4. Subaru 13, 5. Škoda 6, 6. Hyundai 3.

4. Propecia Rally New Zealand 9.- 13.4. 2003

Deštivé počasí v úvodu první etapy přineslo dramatickou zápletku na kterou doplatil tým Citroën, který měl potíže s orosenými okny.

Komplikace na trati přinesla i druhá polovina soutěže, kde v rozbahněné trati nejvíce ztrácely posádky vozů startujících vpředu. V cíli se radoval M. Grönholm, velký úspěch zaznamenal i tým Škoda, pro který bodovaly poprvé v sezóně oba vozy. Druhý dojel R. Burns, třetí P. Solberg čtvrtý mohutně finišující S. Loeb, pátý T. Gardemeister, šestý A. McRae (Mitsubishi) sedmý T. Mäkinen a osmý D. Auriol.

V týmech bodoval Peugeot 18 bodů za (1+2. místo), Subaru 9 bodů (3+6. místo), Škoda 6 bodů (5+7. místo), Citroën 5 bodů (4. místo) a Ford 1 bod za (8. místo). Nebodoval tovární tým Hyundai.

5. Rally Argentina 7.- 11.5. 2003

Z vítězství se radoval M. Grönholm, bylo to pro něj třetí vítězství v letošním ročníku, ale ani to mu nezaručilo první příčku průběžného pořadí seriálu MS rally. Dochází ke změně spolujezdce F. Duvala, Jeana-Marc Fortina nahradil spolujezdec Stephane Prevot, nám dobře známý z působení v týmu Škoda. Dramatická zápletka je ve druhé etapě, kdy dochází k fatální chybě posádky C. Sainz - Marc Marti (Citroën), kdy za předčasný vjezd do ČK je posádka penalizována a ztrácí první místo průběžného pořadí. Rally končí tedy na druhém místě, třetí je R. Burns, který si tak drží první místo v průběžném pořadí, čtvrtý H. Rovanperä, pátý P. Spolberg, šestý D. Auriol, sedmý T. Gardemeister a osmý F. Duval.

V týmech bodoval Peugeot 16 bodů za (1+3. místo), Citroën 8 bodů (2. místo) Škoda 7 bodů (5+6. místo) Subaru 5 bodů (4. místo), Ford 3 body za (7+8. místo). Nebodoval tovární tým Hyundai.

6. Rally Acropolis 4.- 8. 6. 2003

Od druhé RZ se do čela dostal M. Martin, který si udržel vedení v soutěži až do samotného závěru. Bylo to nejen první vítězství pro M Märtina v MS, ale také pro novou modifikaci vozu Ford Focus RS WRC 03. M .Martin zvítězil po dvou nedojetých závodech na Novém Zélandu a v Argentině. Dramatický souboj o druhé místo nakonec pro sebe uhájil nestárnoucí Carlos Sainz na voze Citroën. Třetí dojel P. Solberg, čtvrtý R. Burns, pátý T. Mäkinen, šestý H. Rovanperä, sedmý G. Panizzi osmý C. McRae. Devátý D. Auriol boduje pro tým. Na rally Akropolis startuje i R. Kresta (Peugeot) Miloše hůlku na postu spolujezdce nahrazuje Jan Tománek, který bude pojede s Romanem Krestou až do konce sezóny 2003. Po proražení chladiče odstupuje R. Kresta z desátého místa.

V týmech bodoval Peugeot 16 bodů za (1+3. místo), Citroën 8 bodů (2. místo) Škoda 7 bodů (5+6. místo) Subaru 5 bodů (4. místo), Ford 3 body za (7+8. místo). Nebodoval tovární tým Hyundai.

7. Cyprus Rally 18.- 22. 6. 2003

Kyperská rally přinesla drama v úvodní páté RZ druhého dne, kdy postupně odpadlo celkem osm jezdců. Do vedení šel P. Solberg, který si vedení udržel až do cíle a dosáhl tak druhého vítězství v MS Rally Poprvé na Kyperské rally startovali vozy Citroën. Premiéra to byla ukázková, všechny tři vozy dorazili do cíle na třetím S. Loeb, čtvrtém C. McRae a pátém místě C. Sainz. Ostatní týmy měli v cíli po jednom soutěžním voze: Subaru P. Solberga (1), Peugeot týmovou trojku H. Rovanperu (2), Ford překvapivě trojku M. Hirvonena (6) a Hyundai A. Schwarze (7). Překvapením bylo osmé místo, které zajel finský mladík Alister Ginley s vozem Ford Focus RS WRC, jak sám prohlásil, historie se neptá s jakým časovým odstupem dojel. Pro historii dojel a získal bod!

Soutěž se nevyvedla továrnímu týmu Škoda, který jel soutěž naposledy s továrními vozy Škoda Octavia WRC, se kterými soutěžil v modifikacích EVO I, II, II od roku 1999. Přesto D. Auriol zaznamenal na Kyperské rally dílčí úspěch, když na první RZ zajel třetí nejrychlejší čas. V osmém podniku sezóny, Německé rally bude tovární tým Škoda startovat s vozy Škoda Fabia WRC. Na Kyperské rally se konečně prosadil tovární tým Hyundai, který konečně bodoval a pro A. Schwarze to bude jistě vzpruha před domácím publikem.

V týmech bodoval Citroën 11 bodů za (3+4. místo), Subaru 10 bodů (1. místo) Peugeot 8 bodů (5. místo) Ford 4 bodů (5. místo), Hyundai 3 body za (6. místo). Nebodoval tovární tým Škoda.

S blížící se druhou polovinou soutěže se blíží i přestupový kolotoč a podle zákulisních informací to vypadá na velké „škatulata batulata, hejbejte se“! Více bude jasné, až FIA definitivně rozhodne o postavení týmových trojek! Zatím je vše v úrovni spekulace.

 

Průběžné pořadí MS po sedmi odjetých soutěžích jezdci:

1. R. Burns (GB) 37, 2. C.Sainz (E) 36, 3. M. Grönholm (FIN) 30, 4. P. Solberg (N), 5. S.Loeb (F) 23 6. M. Märtin (EE) 23, 7. C. McRae (GB) 23, 8. H. Rovanperä (FIN) 16, 9. T. Mäkinen (FIN) 15, 10. F. Duval (B) 9, 11. T.Gardemeister (FIN) 9, 12. G. Panizzi (F) 6, 13. D. Auriol (F) 4, 14. M. Hirvonen (FIN) 3, 15. A. McRae (GB) 3, 16. C. Robert (F) 3, 17. A. Schwarz (D) 3.

Průběžné pořadí MS po sedmi odjetých soutěžích tovární týmy:

1. Peugeot 81, 2. Citroën 73, 3. Subaru 47, 4. Ford 43, 5. Škoda 20, 6. Hyundai 6 bodů

Spolupracujeme s TipCars.com
Reklamní experti stojí tisíce za hodinu, i tak je jich málo Reklamní experti stojí tisíce za hodinu, i tak je jich málo

Hodinové sezení s kreativním ředitelem komunikační…

Porsche pomůže s integrací uprchlíků Porsche pomůže s integrací uprchlíků

Výrobce sportovních vozů Porsche se chce zapojit do…

Zeman chce do etické komise donašeče StB, Sobotka jmenování nepodepíše Zeman chce do etické komise donašeče StB, Sobotka jmenování nepodepíše

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) odmítl podepsat…

Kovosvit chce po problémech expandovat, v hledáčku má Německo a Rumunsko Kovosvit chce po problémech expandovat, v hledáčku má Německo a Rumunsko

Strojírenská firma Kovosvit MAS Sezimovo Ústí na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 






 
Co se stane, když u vozu s automatem během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?

Co se stane, když u automatu během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?

Dnes 09:53

Dnešní automobily jsou čím dál více přetechnizované, ani jednoduché ovládání však nemusí zcela odfiltrovat chyby řidiče. Je to tak i v případě, že u vozu s automatem během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?




Blesk.cz

Horor u známé slovenské zpěvačky: Švagr na ni vzal sekeru!

Horor u známé slovenské zpěvačky: Švagr na ni vzal sekeru!

Známá slovenská zpěvačka si toho v životě prožila opravdu hodně. Pokaždé stačilo málo a nemusela být mezi námi.…

Co bude s bývalým „pasťákem“ v Králíkách? Pelikán chce vězení, Babiš prodej

Co bude s bývalým „pasťákem“ v Králíkách? Pelikán…

Blíží se další politický spor? Dost možná ano, jelikož Andrej Babiš by rád prodal budovu bývalého dětského…

 

iSport.cz

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne jen fandit z lavičky

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne…

V první polovině ledna ještě absolvoval soustředění se Slavií v Číně, ale jeho pozice v kádru „sešívaných“ pro…

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a nevýrazný Moravec

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a…

Do startu biatlonového mistrovství světa v Hochfilzenu zbývá pouhých šestnáct dní. A přípravy jsou v plném…

 

Reflex.cz

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent. Policie zaznamenala i méně vražd

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent.…

V Česku loni meziročně klesla kriminalita o 12 procent na 217.927 trestných činů. Klesající trend policisté…

Internet zesměšňuje Trumpova nejmladšího syna. Zastala se ho dcera Clintonové

Internet zesměšňuje Trumpova nejmladšího syna.…

Internetoví trollové vcelku pravidelně zesměšňují všechny veřejné činitele a nic jim není svaté. V případě…

 
 
reklama