První polovina MS RALLY 2003 - hodnocení

První polovina MS RALLY 2003 - hodnocení

 
 

Letošní ročník MS rally odstartoval tradičně v Monte Carlu s úpravou pravidel a novým bodovacím systémem. Ze šampionátu byla vyškrtnuta Rally Safari, která byla nahrazena Tureckou rally, termín konání se změnil hned u několika soutěží.

Rally Nový Zéland a rally Argentina byly přesunuty na začátek šampionátu, naopak rally Tour de Corse a Rally Catalunya téměř na konec šampionátu, u ostatních soutěží se převážně jednalo o kosmetické úpravy termínů.

Poprvé do kompletního ročníku vstoupil tovární tým Citroën s hvězdným obsazením C. McRaem, S. Loebem a C. Sainzem. Jezdec týmu Citroën C. Sainz nastoupil jako týmová trojka se zaručeným startem v celé sezóně u kterého došlo i k výměně spolujezdce. Jeho dlouholetého „mitfáru“ L. Moyu, který se s týmem Citroën nedohodl na angažmá, nahradil M. Marti. Peugeot nasadil k obhajobě titulu osvědčenou dvojici M. Grönholma a R. Burnse, jako týmové trojky se střídají G. Panizzi a H. Rovanperä. V „béčku“ Peugeotu týmu Bozian Racing se budou střídat jezdci C. Robert, J. Pykälistö a poněkud překvapivě Roman Kresta, se spolujezdcem M.Hůlkou. Hyundai nasadil dvojici A. Schwarze a F. Loixe, jako trojka ve vybraných závodech bude startovat J. Välimäki. Tým Subaru jako jediný má k dispozici na startu do nové sezóny nový vůz a dvojici P. Solberg a T. Mäkinen. Ford nasadil novu generaci jezdců, plnou důvěru dostala dvojice M. Martin a F. Duval. Jako trojka týmu bude jezdit M. Hirvonen. Změna nastala také v týmu Škoda, kdy do role testovacího jezdce nastoupil K. Eriksson a jeho místo zaujal D. Auriol. Druhým jezdcem týmu zůstal T. Gardemeister. Dlouho dopředu se šeptá, že tato sezóna je pro vůz Škoda Octávia WRC poslední. Nahradit by jej měl utajovaný vývoj vozu Škoda Fabia WRC. Ze šampionátu odstoupil tovární tým Mitsubishi, který se soustředil na vývoj konkurenceschopného vozu pro MS rally. Měl by se účastnit několika soutěží a nastupovat by měl až v samotném závěru šampionátu.

1. Monte Carlo 22.-26. 1. 2003

Letošní ročník přinesl zajímaný průběh soutěže. Tradičně se nedařilo vozům Peugeot, přestože téměř do poloviny soutěže vedl M. Grönholm, ale po jezdecké chybě se propadl startovním polem. Dokonale vyšla premiéra týmu Citroën, který obsadil první tři místa. Vyhrál S. Loeb druhý dojel C. McRae a třetí C. Sainz. Poprvé se také prosadili mladíci Fordu, kteří obsadili čtvrté místo M. Martinem, a sedmé místo F. Duvalem. Pátý dojel R. Burns a na sedmém místě C. Robert, testovací jezdec týmu Peugeot. Pro bod do hodnocení jezdců si dojel na domácí půdě A. Schwarz. V továrním týmu Škoda dojel D. Auriol na devátém místě. Dlouho se na bodech držel i R. Kresta, ale v závěru soutěže se propadl na desáté místo.

V týmech bodoval Citroën 18 bodů za (1+2. místo), Ford 10 bodů za (3+5. místo) Peugeot 6 bodů (4+8. místo) Hyundai 3 body (6. místo) Škoda 2 body (7. místo). Nebodoval tovární tým Subaru, který neměl ani jednoho jezdce v cíli.

2. Uddeholm Swedish Rally 5.-9.2. 2003

Celé soutěži od druhé RZ kraloval M. Grönholm s vozem Peugeot 206 WRC a potvrdil tak nadvládu finských jezdců na Švédské rally. Letos tu vyhrál již potřetí, poprvé v roce 2000, podruhé v roce 2002, a vyrovnal tak vítězství T. Mäkinena z let 1996,1998-99. Malé drama nastalo v osmé RZ kdy došlo ke srážce vozů J. Pykälistä (ten zůstal stát na trati za horizontem) a H. Rovanpery (který neviděl přes horizont stojící vůz J. Pykälisty a narazil do něj), havárie se naštěstí obešla bez zranění. Zajímavě se na letošním ročníku projevilo samotné počasí. Nejprve sněžilo, pak byla špatná viditelnost s mlhovým oparem a v závěru soutěže začalo pršet. Na druhém místě dojel T. Mäkinen, třetí R. Burns, čtvrtý M. Martin, pátý C. McRae, šestý P Solberg, sedmý S. Loeb a osmý T. Gardemeister. Na velmi slušném čtrnáctém místě dojel R. Kresta Peugeot a osmnáctý D. Auriol.

V týmech bodoval Peugeot 16 bodů za (1+3. místo), Subaru 11 bodů za (2+6. místo) Citroën 6 bodů (4+7. místo) Škoda 1 bod (8. místo). Nebodoval tovární tým Hyundai, u kterého začínají jak technické, tak finanční problémy. Subaru, který neměl ani jednoho jezdce v cíli.

3. Rally Of Turkey 9.- 14.4. 2003

Prvnímu ročníku náročné Turecké rally dominovaly výkony jezdů z druhé vlny. Historicky prvním vítězem se stal C. Sainz, který tak dostihl v počtu vítězství Colina McRaeho a shodně mají oba na kontě celkem 25 vítězství. Vítězství C. Sainze bylo o to překvapivější, že tým Citroën nemá mnoho zkušeností ze šotolinových soutěží typu Safari, nebo Akropolis. Na druhém místě dojel R. Burns, a překvapivě třetí dojel F. Duval na Fordu. Na čtvrtém místě dojíždí C.Mcrae, který má se svým spolujezdcem D. Ringerem roztržku, ale vše se daří urovnat! Na pátém místě dojel G. Panizzi, který tak definitivně sundal nálepku asfaltového specialisty. Šestý M. Martin, sedmý T. Gardemeister a osmý T. Mäkinen, devátý D. Auriol.

V týmech bodoval Citroën 15 bodů za (1+4. místo), Ford 10 bodů za (3+5. místo) Peugeot 9 bodů (2+8. místo) Škoda 3 bod (6. místo), Subaru 2 body (7. místo). Opět nebodoval tovární tým Hyundai. Naplno se začíná projevovat nový bodovací systém, který notně oživil bojovnost ve startovní poli. V podstatě je to i skvělá zpráva pro diváky, protože ti vidí jezdce, kteří by již dávno odstoupili ze soutěže, jet až do cíle soutěže na body pro tým.

Průběžné pořadí po třech závodech jezdci:

1. R.Burns (GB) 18, 2. C. McRae (GB) 17, 3. C. Sainz (E) 16, 4. M. Martin (EE) 13, 5. S. Loeb (F) 12, 6. M. Grönholm (FIN) 10, 7. T. Mäkinen (FIN) 9, 8. F. Duval (B) 8, 9. G. Panizzi (F) 4, 10.Solberg (N) 3….. 12. T. Gardemeister (FIN) 3,

Průběžné pořadí po třech závodech továrny:

1. Citroen 39, 2. Peugeot 31, 3. Ford 25, 4. Subaru 13, 5. Škoda 6, 6. Hyundai 3.

4. Propecia Rally New Zealand 9.- 13.4. 2003

Deštivé počasí v úvodu první etapy přineslo dramatickou zápletku na kterou doplatil tým Citroën, který měl potíže s orosenými okny.

Komplikace na trati přinesla i druhá polovina soutěže, kde v rozbahněné trati nejvíce ztrácely posádky vozů startujících vpředu. V cíli se radoval M. Grönholm, velký úspěch zaznamenal i tým Škoda, pro který bodovaly poprvé v sezóně oba vozy. Druhý dojel R. Burns, třetí P. Solberg čtvrtý mohutně finišující S. Loeb, pátý T. Gardemeister, šestý A. McRae (Mitsubishi) sedmý T. Mäkinen a osmý D. Auriol.

V týmech bodoval Peugeot 18 bodů za (1+2. místo), Subaru 9 bodů (3+6. místo), Škoda 6 bodů (5+7. místo), Citroën 5 bodů (4. místo) a Ford 1 bod za (8. místo). Nebodoval tovární tým Hyundai.

5. Rally Argentina 7.- 11.5. 2003

Z vítězství se radoval M. Grönholm, bylo to pro něj třetí vítězství v letošním ročníku, ale ani to mu nezaručilo první příčku průběžného pořadí seriálu MS rally. Dochází ke změně spolujezdce F. Duvala, Jeana-Marc Fortina nahradil spolujezdec Stephane Prevot, nám dobře známý z působení v týmu Škoda. Dramatická zápletka je ve druhé etapě, kdy dochází k fatální chybě posádky C. Sainz - Marc Marti (Citroën), kdy za předčasný vjezd do ČK je posádka penalizována a ztrácí první místo průběžného pořadí. Rally končí tedy na druhém místě, třetí je R. Burns, který si tak drží první místo v průběžném pořadí, čtvrtý H. Rovanperä, pátý P. Spolberg, šestý D. Auriol, sedmý T. Gardemeister a osmý F. Duval.

V týmech bodoval Peugeot 16 bodů za (1+3. místo), Citroën 8 bodů (2. místo) Škoda 7 bodů (5+6. místo) Subaru 5 bodů (4. místo), Ford 3 body za (7+8. místo). Nebodoval tovární tým Hyundai.

6. Rally Acropolis 4.- 8. 6. 2003

Od druhé RZ se do čela dostal M. Martin, který si udržel vedení v soutěži až do samotného závěru. Bylo to nejen první vítězství pro M Märtina v MS, ale také pro novou modifikaci vozu Ford Focus RS WRC 03. M .Martin zvítězil po dvou nedojetých závodech na Novém Zélandu a v Argentině. Dramatický souboj o druhé místo nakonec pro sebe uhájil nestárnoucí Carlos Sainz na voze Citroën. Třetí dojel P. Solberg, čtvrtý R. Burns, pátý T. Mäkinen, šestý H. Rovanperä, sedmý G. Panizzi osmý C. McRae. Devátý D. Auriol boduje pro tým. Na rally Akropolis startuje i R. Kresta (Peugeot) Miloše hůlku na postu spolujezdce nahrazuje Jan Tománek, který bude pojede s Romanem Krestou až do konce sezóny 2003. Po proražení chladiče odstupuje R. Kresta z desátého místa.

V týmech bodoval Peugeot 16 bodů za (1+3. místo), Citroën 8 bodů (2. místo) Škoda 7 bodů (5+6. místo) Subaru 5 bodů (4. místo), Ford 3 body za (7+8. místo). Nebodoval tovární tým Hyundai.

7. Cyprus Rally 18.- 22. 6. 2003

Kyperská rally přinesla drama v úvodní páté RZ druhého dne, kdy postupně odpadlo celkem osm jezdců. Do vedení šel P. Solberg, který si vedení udržel až do cíle a dosáhl tak druhého vítězství v MS Rally Poprvé na Kyperské rally startovali vozy Citroën. Premiéra to byla ukázková, všechny tři vozy dorazili do cíle na třetím S. Loeb, čtvrtém C. McRae a pátém místě C. Sainz. Ostatní týmy měli v cíli po jednom soutěžním voze: Subaru P. Solberga (1), Peugeot týmovou trojku H. Rovanperu (2), Ford překvapivě trojku M. Hirvonena (6) a Hyundai A. Schwarze (7). Překvapením bylo osmé místo, které zajel finský mladík Alister Ginley s vozem Ford Focus RS WRC, jak sám prohlásil, historie se neptá s jakým časovým odstupem dojel. Pro historii dojel a získal bod!

Soutěž se nevyvedla továrnímu týmu Škoda, který jel soutěž naposledy s továrními vozy Škoda Octavia WRC, se kterými soutěžil v modifikacích EVO I, II, II od roku 1999. Přesto D. Auriol zaznamenal na Kyperské rally dílčí úspěch, když na první RZ zajel třetí nejrychlejší čas. V osmém podniku sezóny, Německé rally bude tovární tým Škoda startovat s vozy Škoda Fabia WRC. Na Kyperské rally se konečně prosadil tovární tým Hyundai, který konečně bodoval a pro A. Schwarze to bude jistě vzpruha před domácím publikem.

V týmech bodoval Citroën 11 bodů za (3+4. místo), Subaru 10 bodů (1. místo) Peugeot 8 bodů (5. místo) Ford 4 bodů (5. místo), Hyundai 3 body za (6. místo). Nebodoval tovární tým Škoda.

S blížící se druhou polovinou soutěže se blíží i přestupový kolotoč a podle zákulisních informací to vypadá na velké „škatulata batulata, hejbejte se“! Více bude jasné, až FIA definitivně rozhodne o postavení týmových trojek! Zatím je vše v úrovni spekulace.

 

Průběžné pořadí MS po sedmi odjetých soutěžích jezdci:

1. R. Burns (GB) 37, 2. C.Sainz (E) 36, 3. M. Grönholm (FIN) 30, 4. P. Solberg (N), 5. S.Loeb (F) 23 6. M. Märtin (EE) 23, 7. C. McRae (GB) 23, 8. H. Rovanperä (FIN) 16, 9. T. Mäkinen (FIN) 15, 10. F. Duval (B) 9, 11. T.Gardemeister (FIN) 9, 12. G. Panizzi (F) 6, 13. D. Auriol (F) 4, 14. M. Hirvonen (FIN) 3, 15. A. McRae (GB) 3, 16. C. Robert (F) 3, 17. A. Schwarz (D) 3.

Průběžné pořadí MS po sedmi odjetých soutěžích tovární týmy:

1. Peugeot 81, 2. Citroën 73, 3. Subaru 47, 4. Ford 43, 5. Škoda 20, 6. Hyundai 6 bodů

Spolupracujeme s TipCars.com
Investice podle církve: katolíci sází na půdu a nemovitosti Investice podle církve: katolíci sází na půdu a nemovitosti

Diecéze římskokatolické církve vloni vydaly téměř…

Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus

Uprostřed druhé světové války vyvinuli v kopřivnické…

Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě

Ve stovce polských měst se večer konají demonstrace proti…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus

Uprostřed druhé světové války vyvinuli v kopřivnické…

 





 
Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

Dnes 08:00

Po letech, kdy se oleji viskozitní specifikace SAE 0W-20 jen vyhrožovalo, se staly skutečností. Z továrny s nimi vyjíždějí už i první modely škodovek.




Blesk.cz

„Nemám manželku ani psa,“ uvedl se Pirát Pikal  poslancům. A odmítá Babišovu nabídku

„Nemám manželku ani psa,“ uvedl se Pirát Pikal…

Nejsme jen ajťáci, říká o Pirátech Vojtěch Pikal (30), který se stal novým místopředsedou Sněmovny. Do jejího…

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou vždycky na povrch, nebraňte se jim

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou…

Při pohledu zvenčí může Sycamore Glen vypadat jako naprosto obyčejné ospalé maloměsto. Ale za bílými plaňkovými…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Hvězda to schytala! Rána holí a dvacet stehů

TOP zajímavosti z NHL: Hvězda to schytala! Rána holí…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný souboj, chválil Američan

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný…

Férová „kanadská“ bitka se vším všudy. V extralize se příliš často nevidí, že by hráči shodili rukavice a bili…

 

Reflex.cz

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická specialita nájezd fastfoodových řetězců?

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická…

Byla jednou jedna houska. Ale nebyla to obyčejná houska, byla to mexická torta.

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle tradice mělo začít s pečením cukroví

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle…

První adventní neděle letos vychází až na 3. 12. Je to den, kdy by hospodyně měly začít péct cukroví. Není třeba…