Když se před několika měsíci objevily upravené fotografie sportovní Dacie Sandero, jen málokdo byl ochoten věřit tomu, že tento vůz vznikne. Vypadá to však, že příští rok spatří Sandero RS světlo světa.
Každý by měl být hrdý na pole své působnosti. Totéž platí pro Dacii - měla by být pyšná na to, jaké kvality dokáže vměstnat do velmi levného automobilu. Hra na "RS" je buď smutná, nebo legrační...
Zalezi na uhlu pohledu. Clarkson ted napsal clanek, kde presne popisuje ulohu techto verzi a to zlepsit image tech zakladnich. Nevim, jak moc to v pripade dacie padne na urodnou pudu, ale vysperkovane sandero me nijak nepohorsuje.
Presne tak, fungovalo to v CR a SR s modelmi Skoda vRS.
Nie je dovod, preco by Rumuni nemali mat zaujem o pseudosportovu verziu serioveho lowcostu domacej znacky, najma ak vezmeme do uvahy fakt, ze Dacia na svoje auta nasadzuje adekvatne cenovky.
A koniec koncov, aj Golf, po kazdej strane middle of the road masovka, do velkej miery tazi z povesti povodneho GTI.
Přesně bude to jak u škody. Prostě sportovně laděná imidžovka. Žádnej závoďák, ale auto, který sportovně vypadá a možná bude mít trochu silnější motor, než běžná serie. Vždyť o tom je většina takovejch aut.
Přesně tak, z hlediska marketingu nejde ani tak o to kolik se prodá RS verzí, ale kolik lidí si na svoji základní verzi přikoupí RS paket = nárazníky, prahy a pár log do interéru za pětinásobek standartní ceny.
Závodění je vždy drahá zábava, cena auta jako takového to ovlivňuje jen z části, mnohem více dělají náklady na dopravu, trénikové jízdy, pneu, tlumiče a další díly... Ale Dacia může být jistě levnější, než třeba Ford, to ano.
pride s tym sandero a potom zase dacia spusti lavinu dalsich "warm" hatchov...... nie kazdy tuzi a ma na 200 konove male auto... je to velakrat v beznej prevadzke k nicomu takyto naslahany cukrik a skor len ako ukazka technickej vymozenosti.... ale povedzme si pravdu.....zase aj tych 66kw Tce tiez kazdemu stacit nemusi a tak je dobre ponukat aj nieco medzi.... nieco povedzme s vykonom 90-100 kw ..... prave toto vykonove okno ma malo aut v malej triede pokryte.... mame tu 60-70 kilowatove auticka prditka a potom bum rovno 200 konove top verzie robene pomaly na okruhy.... dacia vie ze toto vykonove okno moze vyplnit a uspech ju neminie....... a zase tento jej sikovny tah bude kazdy kopirovat, to sa normalne vsadim :yes: dacia :yes: sikovna znacka
Dle mne nabídka pro ty, kteří nechtějí vrcholné modely, vcelku velká.
A když se kouknu na ceny těchto spotřebních aut (nehrají si na žádné RS), tak začínají tak nízko, že bych chtěl opravdu vidět někoho, kdo by si pak třeba u nás koupil drahou verzi levné Dacie.
To samozřejmě ano, ale pokud za 275 můžu mít Corsu, třeba P208 od 308, tak nějaký velký cenový prostor pro Daciu už není. A taky je nutné počítat s určitým potřebným cenovým odstupem vzhledem k chybějící image.
Jakou Corsu, jaký Peugeot 208 a 308, můžeš mít za 275? Tady se bavíme o sportovně laděné verzi Sandera, takže k ní přirovnej sportovní Corsu, sportovní P208 - ty asi za 275 nebudou.
Tady se bavíme o vozech o výkonu okolo 90kw. A tyhle za ty ceny můžu mít. A tomu výkonu obvykle odpovídá podvozek nebo brzdy, a je jedno, jestli si to někdo nazve "sportovní" verzí jako v případě Dacie nebo ne a prodává to jako tuctové auto, protože má sportovní verze posazené výkonově i cenově někde jinde.
V případě Sandera RS - bude-li jaké - zatím ani netušíme, jaký bude mít výkon, takže klidně můžeš psát o autech s 90 kW, já zase můžu oponovat auty se 147 kW+ a nedovíme se nic.
slyší, a to dokonce i u Dacie. Vidívám až překvapivě vysoké procento Dacie Sandero Stepway, což je defakto jen oplastované základní Sandero - ale díky těm plastům vypadá o dost "hodnotněji", skoro jako SUV a pořád je za solidní cenu. Stejně je ale něco špatně - Fabia RS se nechystá a Sandero RS by mělo být? Kam ten svět spěje ;-\
...se mi líbí, Stepway v modré metle je docela hezký zjev na cestě a pokud se dá ladit do "terénu", tak proč by nemohla existovat i verze sportovní? A jestli by se o ladění opravdu postarali u Renaultsportu, mohlo by se jednat o hodně zajímavou alternativu zavedeným rychlým prckům.
Navíc každý, kdo tuní auto (ok, možná jen 99,99%, ale to pořád většina), ho tuní do "sportovna", jedno jestli je modlou rallye, nebo okruhy a tento segment zákazníků zatím Dacii dokonale míjel.
Za mně palec :yes:
Vidím to podobně, kvičení o tom, že se má Dacia krčit v koutku a lovit ty, co nemaj na olítanou Oktávku v Áčkách, je mi cizí. Koneckonců, nikdo nás nenutí to kupovat, a třeba Dacia znovu překvapí. Její produkce mě nijak neuráží...
PS: Sandero Stepway je podle mého zatím vizuálně nejzvládnutější Dacia. Tu už bych se nebál označit za hezký auto. Myslím samozřejmě exteriér.
Přesně tak. Dacia je výrobce, jako každý jiný, klidně ať nabízí poladěné verze. Navíc si myslím, že na platformě jednoduchého, lehkého, auta bude taková RS verze docela zajímavá.
[odkaz] :yes:
Už vymýšlím k budoucím recenzím nějaké ty komentáře a pokračování „série básní a parodií“. (to je ale bez uvozovek krkolomná věta...)
Zatím jen předešlu, že by mohlo být i videjko a že zástupci stejného koncernu by seděli o malinko líp. No... ;-)