Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První statické dojmy: Kabriolet Opel Cascada má v hledáčku střední třídu

David Bureš
Diskuze (11)
Oproti předchůdci je Cascada výrazně delší. Svými tvary i technikou vychází z Astry.

Opel se vrací do segmentu čtyřmístných kabrioletů. Na ženevském autosalonu debutuje nástupce Astry Twin Top, čtyřmístný kabriolet Cascada.

Cascada se proti předchůdci v lecčems liší. Už není Astrou, což marketingově vysvětluje i nárůst délky, kvůli čemuž je vůz automobilkou řazen do střední třídy. Pevnou stahovací střechu pak nahradila plátěná střecha.

Nový kabriolet na délku měří 4.697 milimetrů, rozvor se proti Astře Twin Top natáhl o 71 milimetrů na 2.685 milimetrů. Rozvor je tak shodný s pětidveřovou Astrou a kombi Astrou Sports Tourer, které je stejně dlouhé jako Cascada.

Shodný technický základ s Astrou Cascada nezapře. Jednotlivé prvky designu jsou velice podobné – například řešení přídě nebo prolisy na boku karoserie. Přístrojovou desku mají oba modely stejné.

Na zadní sedadla se snadno nastupuje, přední sedačka se následně automaticky vrací do původní polohy. Dospělí pasažéři se dozadu sice vejdou, sedadla však slouží spíše k převážení než vození. Místa tu není nazbyt, a tak zde delší trasy budou utrpením. Děti se sem však lehce vejdou.

V případě víkendu pro dva musí Cascada na cestu vyrážet s nasazenou střechou. Po jejím složení v zavazadelníku není moc prostoru, polovinu jeho výšky totiž zabere stažené plátno. Při natažené střeše činí objem kufru 350 litrů. Prostor na zavazadla je dále možné zvětšit sklopnými zadními sedačkami.

Kufr se otevírá stisknutím dolní části loga na zádi, po jeho otevření se objeví zajímavý detail – za koncovými světly se totiž schovávají odrazky, které tu jsou kvůli bezpečnostním normám.

Opel Cascada se začal vyrábět 1. března v polských Gliwicích, kde vzniká i Astra. Prodej automobilu bude zahájen příští měsíc, krátce před letní sezónou. Cena v Německu startuje na částce 25.945 eur včetně německé DPH, což je v přepočtu asi 664.000 Kč.

David Bureš
Diskuze (11)
6. 3. 2013 16:29
Re: Uz Zasa???
Do střední třídy klidně může, rozvor 2695 mm je větší než u 'českého Passatu' a kufr má větší objem (380 l) než Audi A5 Cabrio (320 l).

Zajímavý srovnávací test:
[odkaz]
6. 3. 2013 15:55
Bulvár Auto.cz
Článek je bohužel na úrovni sloupku Auto-moto v jistém bulvárním plátku.
:no: :no: :no:

Opel Cascada měří 4696 mm, rozvor činí 2695 mm a objem kufru je při natažené střeše 380 l.

Přístrojová deska vychází z Astry, ale není stejná.

Za koncovými světly v kufru nejsou jen odrazky, ale zjednodušená (bezpečnostní) koncová světla. Stejné řešení používá i Opel Insignia Sports Tourer.

Zde je video:
[odkaz]
5. 3. 2013 23:55
střední třída
Nehledě na velikost auta, už z kukuče lze vyčíst, že tento Opel míří výš, interiér je přepracovaný a s Astrou má společné jen základní křivky a tlačítka. Nepochybuju, že materiály budou na úrovni a kvalitně zpracované, v takém kokpitu bych se rád svezl, pááč mi je interiér klasické Astry velmi sympatický a cítím se v něm dobře a bezpečně.
Tento model mi hodně připomíná tah Citroenu a obnovu modelů DS - taková modifikovaná, kvalitněji udělaná Astra.
5. 3. 2013 20:53
Uznání Gilgitovi
Musím uznat Gilgitovu kritiku některých pisálků na tomto serveru. Pokud je zajímají auta, nemůžou napsat takovou pitomost jako je cena nového kabria od Opelu ve výši 14.000 Eur a ještě to chytře přepočíst na 370.000 Kč. Vždyť i "pitomá" Mazda MX5 se nesežene pod půlmilion.. :no:
5. 3. 2013 20:45
Re: Cena?
To jednak. A za druhé je cena plně v korelaci s konkurencí, jako např. s Peugeotem a Renaultem. Čili cenově to nebude nijak dostupnější.