Volkswagen představil nový Golf už před půl rokem na autosalonu v Paříži. Tehdy se rovnou ukázala i sedmá generace GTI, jen s přívlastkem koncept. Jak se liší sériové provedení? Nijak!
Mě nějak nesedí ten čumák, ne na GTI, ale na G7 obecně. Přijde mi, a je to asi legislativní nutnost, že je jakoby ufouknutý vzad, prostě místo aby se linie měnila až nad světly, tak už od půlky jejich výšky začíná ubíhat dozadu. Nemám rád auta s příliš položenými světly, mimo těch, kde je to přirozené, jako jsou supersporty. Docela bz7fdas a
Mně zas asi chybí to lakování mezi žebry nárazníku, oblejší světla s tím šperkařským designem a trochu větší maska. Celkově je to takové... hmm... nevím...
Tak nevím, možná je to otázka zvyku, ale 5tka se mi moc líbí, 6tku bych vzal na milost ve verzi R, ale 7 nevím nevím, zatím jsem chvilku jel jen v nejslabší verzi. Schází manuální ruční brzda, ESP taky nejde vypnout (ač to asi jde pořešit kabelem). Vzhledově mi asi nevyhovuje tolik ostrých křivek, prolisů. Co ale beru jako velké pozitivum je Performance Pack (ač nevím jeho cenu), protože montovat dodatečně diferenciál je docela pakárna, hlavně ve verzi s DSG. Větší brzdy taky potěší, ač to není problém i mimo sériovou dodávku. Výkonově by mi to na Prahu asi moc nestačilo, ale jako základ dobré, jen nevím, co zvládne motor do budoucna při úpravách. Určitě se těším na Rko, jsem zvědav, co s ním udělají.
Krásného bílého Golfa V GTI Edition 30, 18" originál černá kola (takže ideál, co tu níže popisuje white label), upraveného na cca 400k, svorný diferenciál a tak dále :-) Jinak to byl samozřejmě vtip, že by mi to na Prahu nestačilo. Nestačilo by mi to na nic, protože, ač jsem tomu nevěřil, s jídlem roste chuť :-(
Jen v bíle barvě a mám na černo piano nastříkané plasty kolem mlhovek a gril, nápis GTI a znak VW v bílé barvě karoserie, zadní GTI a VW zase v černé piano. A brzdy, ty mam Rkové, takže taky černá (tedy zatím jen předek, čekám na zadek)-
G5 GTI je stále krásné auto (teda pokud někomu nevadí jeho celková, dle mě téměř dokonalá, celková "kulatost"), ale pokud možno na origo 18" Detroit a ideálně v bílé barvě, kde nejlépe vynikne nejen kontrast s černou maskou, u černého laku naopak maska zcela splyne s okolím.
[odkaz]
Tady je na zimních 17", na letních 18" vypadá znatelně odhodlaněji.
Takže vlastně jezdím ideální vůz, mám bílou verzi ED30 a na léto originál černé 18" Detroit, zimu jezdím 17" Denver, které ale taky nechám tento rok nalakovat na černo.
Já jsem při výběru od verze Edition 30 nakonec ustoupil ke klasice právě k vůli rozdílnému designu. Nelíbilo se mi černé matné lakování Detroitů (které nejlépe vyniknou ve "dvoubarevném" provedení), ani ty lakované spodní plasty, připadalo mi to na GTI poněkud tunerské. To nepraktické celolakování nesluší (zejména zezadu) hlavně bílé (a světlým barvám), kterou jsem rozhodně chtěl.
Ale píšeš, že to máš opticky individuálně upravené, nemáš nějaký odkaz na fotku?
Tak samozřejmě, jsou tam menší rozdíly, ale i tak to pořád vypadá "nudně", nepřišlo mi to tunerské. Já to právě upravil tak, aby to bylo dvoubarevné, resp. se k tomu snažím dostat, červenou nechám jen linku kolem masky a pak samozřejmě interiér, kde jsou červeně obšity volant, řadička, ručka, možná nechám ještě loketku předělat na červenou nit. Hliníkové obložení možná udělám na bílo (jen folií). Koberečky taky mají červené obšití, zimní zatím mám klasické Golfové, ale na další sezonu bych koupil originál USA verze s logem. No a mám ještě výplně madel předních sedaček, ty jsou hliníkové a červeným textem "GTI". Foto mi sem dát nejde, údajně spam, ale na www.vw-club.cz mám téma a jsou tam i fotky. S těma kolama je to diskutabilní, někdy mám chuť je dát do bíla, jindy nechat černě. Co mi na nich vadí je ten nelakovaný lem, tam by vynikla asi červená linka, nebo bílá, ale to už by zase bylo pro mně moc tunerské a nápadné a já radši "nudu" a nepřitahovat pozornost vzhledem :-)
Najdi si tam sekci v Golfu V s názvem "(ne)Jen můj Golf V / Jetta" a pak je tam téma "Swenakovo GTI úprava BB", začínám asi od 9 strany, ono to nebude jako galerie, ale průběžně tam píšu a dávám fotky, takže to budeš muset trošku přeskakovat, jsou tam i nějaká videa z jízdy.
No, teď se na to dívám a i bez registrace to tam je, musíš nahoře vybrat "fórum" a pak už to tam snad bude. Zdá se ale, že bez registrace se právě do té sekce o vozech klubáků nedostaneš :-( Tak se zaregistruj určitě budeme rádi, když se tam ukážeš s Golfíkem :-)
No a samozřejmě, docela zásadní je rozdíl v motorech, měl jsem předtím 2x GTI MKV, obě s AXX motorem, jsem si jist, že bych na nich nešel na těch 400k, co mám s BYD motorem, který je téměř stejný s motorem v S3.
JJ, to souhlasím, ale je to použitelné, samozřejmě, S3 to není, proto bych právě šel jen do Rkové verze, kvůli 4x4, ač to je "jen" Haldex. Ale diferenciál tomu opravdu pomohl, mám i vypnuté standardně ESP do 30km/h, teď v podstatě ani nevím, co je to zasahování ESP, maximálně vidím, že prokluzuju, ale neustále táhnu (když nejsem na ledě/sněhu oběma kolama), ale ESP neotravuje, ani když není vypnuté. Pravdou je, že nemám problém ve 130 při plném plynu koukat na blikající ESP, ale to spíše až když je vlhko, na suchu to prokluzne tak kolem 100km/h.
Ne ne, to: "než ty překombinované 19"", jsem do věty pouze vložil.
Ale uvidíme hlavně až naživo. Třeba na té titulce se mi to červené 5dv. GTI vůbec nelíbí, vypadá tam nějak "disproporčně" a díky 5dv. a dělení prosklení i u předních dveří (tedy celkem čtyři prosklená pole z profilu) to vypadá jak nějaký Golf plus GTI. A ta červená linka ve světlech, to je balancování na hranici kýče, snad to v reálu bude zřetelně schůdnější, než na některých fotkách.
Souhlasím, titulní fotka se mi také vůbec nelíbí. Já ho minulý rok letmo viděl ve Vídni, v bílé se třemi dveřmi na těch hranatých Detroitech. A nevypadal zase tak špatně. Nicméně se krčil v koutě a pořádně jsem si ho neprohlédl, bude to chtít detailnější průzkum.
Souhlas. A byla to bílá perleť, nebo jen "uni" bílá?
Jinak oblíbenost bílé způsobila u nového Golfu zajímavý "úkaz", tedy že už se připlácí i za uni bílou "Pure White" (137 Euro), podobně jako už dříve za uni červenou "Tornadorot". Jediný nepříplatkový lak je tak u G7 uni lak "Uranograu".
Možná, že u zrovna tohoto odstínu nebude nutná, ale chtělo by to vidět naživo. Takový Higline na slušných kolech by mohl být téhle barvě dost zajímavý a navíc poměrně málo vídaný.