Přesně tak.
A pološílenej motoristickej rádobynovinář nás horečnatě informuje o tom, že dorazila loď s prvními kusy.
Kristepane, to je fakt jak sekta. A jako každá sekta, je i tahle plná dem...ntů se kterejma nemá cenu se pokoušet bavit.
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
A ještě dizajn těch aut je pro mne nepřijatelný. Ovšem byly doby, kdy se mě model S docela líbil. S odstupem času je dizajn vyčpěly. Prostě zestarnul. Minulý týden jsem shodou okolností vedle červené Tesly parkoval a tak trochu obě auta srovnával. Odešel jsem s dobrým pocitem. :-):-)
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
Od toho zmetku, co za potlesku zfanatizovaných tupých ekoprasat zasírá planetu čoudem z uhelnejch elektráren, odejdeš spokojen, ať vedle toho zaparkuješ s čímkoliv.
>:D:-!
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
Ne asi, v newtonmetrech.....
Četl si tak poslední 2 měsíce zprávy? V Chicagu je -30 Celsia, jinde -40 až -50 Celsia.
40 let starej pikap v tom funguje normálně, Tesla ne >:D >:D >:D
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
Vedle u Scaly si nemohl dospat, aby si se hned posmesne vyjadril na skodahatery. A ejhle, clanek o Tesle, a prvni tady hejka... Arese. Tak hlavne, ze jsi objektivni...
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
Bohužel se snažíš srovnávat nesrovnatelné! ;-) Škoda Scala je pro mě dobré auto, produkty Tesly jsou jen jakési pojízdné a prachbídně sestavené PC. :-O A navíc jsem svůj příspěvek přece ukončil naprosto smírně, že to kupujícím těchto výrobků naprosto přeju! ;-)
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
jako jedna věc je bavit se jestli mají ele auta budoucnost nebo ne, ale porovnávat Teslu se zrychlením za 3,5s s absolutní tuctovkou (to není hanlivé označení, ale přesně tohle to auto je a chtělo být aby se prodávalo) Scala je snad trochu silný kafe.
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
3,5s, tušíš jaký je to frkot? To je jen o 1s horší než formule 1...
Nahon 4x4, 427l kufr. Pohodlné, tiché... jen třeba ty brzdy, to je krása pro každého technika. jak to chceš z hlediska techniky srovnávat se scalou?
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
Úplně v pohodě - Scala je totiž pro normálního člověka víceméně dostupná a snadno provozovatelná, proto má smysl o ni i po technické stránce reálně uvažovat. Prostě ideální auto pro typickou českou rodinu. :-) Kdežto Tesla je jen pro uzounkou hrstku superbohatých elektronadšenců a ekopozérů.
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
Psal si o technice teď píšeš o ceně. Cenově je scala a tesla 3 nesrovnatelná. Pokavaď ale hledáš auto které je kvalitní a má takový výkon tak Tesla 3 už nebude mít moc levnějších konkurentů.
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
Arese zrovna - ať si o něm myslím co chci, nepatří mezi agresiví diskutéry.
Jediný, s čím se dá souhlasit je to, že obojí je špatně. Kéž by sis to i ty zapamatoval.
Nebo - když se zastáváš nenáviděného Hyundaie, považuješ se za Hyundai fanatika?
Re: HELE FTÁKU JÓ ZKUS NĚCO KLOUDNÝHO VYGENEROVAT :)))
Děkuji :-) Jen nemám rád lži,desinformace, agresivní chování.O Hyundai jsem vždy říkal, říkám že je to špička v technologiích, spolehlivost..o škodofce jsem snad nikdy nic lživého, hanlivého nenapsal.Jo a marketing mě moc nezajímá.. Hyundai se nesmí navést do škodofky,proč ne?Vždyť ani není naše..psal jsem to vedle..jako Opel v Německu..taky by se tam z něj asi nikdo nepokakal..;-)
Pokud si kupujete toto auto s tím, že si uděláte radost: [odkaz] ta NO Problém, ale pokud si ho pořizujete s tím, že ušetříte, máte smůlu. Spočítejte si někdy provozní náklady auta co má velký nájezd a budete hledět. Já to svého času udělal a zjistil jsem, že čím více vydělám, tím více utratím, ale to neznamená, že si kupuji hlouposti.
Zase na druhou stranu kde by byl pokrok kdyby všichni uvažovali takto? :-)
Tak tohle je taková pseudopremie, trochu tržním postavením asi jako Volvo. Má to své přednosti (pohon+dojezd+"digitální" výbava). To kupuješ protože to chceš a něco ti to dává ve smyslu emocí než praktičnosti/úspory. Tesla je pro early adopters, myslím že úsporu od toho nikdo nečeká.
Mam roboticky vysavac s lithiovou baterii a lidarem pro navigaci, takze ma v podstate techniku autonomniho elektromobilu :-) Petrolheadi, mate doma benzinovy vysavac?
Tvl, kam na to chodíš? Přesto, že sekačka spotřebuje oproti autu minimum energie, tak kdo má větší plochu trávníku kupuje benzínovou, ve tvém jazyce fosilní. I v těchto násobně skromnějších strojích je elektřina jen druhořadou alternativou.
A kdyby sis sám pořídit robotický vysavač, věděl bys, že celý den parkuje u nabíječky.
Ja roboticky vysavac mam uz dlouho, ano, nabiji se par hodin, ale vysat cely byt na jedno nabiti zvladne kazdy den, stejne tak jako dojezd EV do nejakych 400 km denne pokryjes nabijenim pres noc v garazi :-)
Muj puvodni cil byl navest fosily k tomu, aby priznali, ze nemaji benzinovy vysavac proto, ze dela smrad, ale nepodarilo se :-) A taky ukazat, ze v zarizeni typu roboticky vysavac by byl spalovaci motor zbytecne velky, tezky, narocny na udrzbu, hlucny a tezko ovladatelny pocitacem pro precizni pohyby. A to vsechno se da do budoucna prenest i na auta. Elektro napr. umoznuje ultimatni pohon 4x4 - kazde kolo vlastni motor, vykon lze libovolne regulovat pro kazde zvlast.
Smrad v bytě by opravdu byl problém. I s druhou větou souhlasím. I když hlučný je bohužel i robotický vysavač. Bude fajn převést tebou jmenované výhody na auta - třeba až se budou dát nabíjet panelem na střeše auta, a bude to stačit. V tuhle chvíli ...... ale to je stále stejná a zbytečná debata. V tuhle chvíli jako druhé auto pro manželku - možná. Až to bude stát normální peníze.
Nerob z toho vedu, Arese pichol do osieho hniezda a osy zabzučali, to je celé. ;-) Tieto prekáračky asi netreba brať vážne, človek pri tom potrepe kde-čo.
Tesla samozrejme nie je pre každého, jednak z finančného hľadiska, jednak možnosťami dobíjania.
Je fakt, že Tesla ešte v kvalite má čo robiť.
Tiež je pravda, že na auto s obmedzeným použitím má privysokú cenu.
Ale pravda je aj to, že vyjmúc dovolenky a podobne dlhé cesty je to pre väčšinu jazdiacej verejnosti auto s dostatočne veľkým akčným rádiusom, aj keď tu mnohí slintajú o dojazde aspoň 600 km a väčšom, ale podľa mňa zväčša zbytočne, je to len o zvyku, nie o potrebe
.
Keby som mal kupovať auto v podobnej cene, tak by som nad Teslou váhal, ale nie kvôli dojazdu (považujem ho za dostatočný pre moje potreby), jazdné výkony sú viac ako lákavé, ale odrádzala by ma mizerná servisná sieť, resp. u nás skoro neexistujúca. To je faux-pas Tesly, keď do nejakej krajiny spravím homologizáciu a predávam tam autá, tak najprv pripravím servisnú sieť, to je skrátka základ.
Ako dosť dobre použiteľné auto vidím Nissan Leaf, Keby cena klesla bližšie k 20 tisícom €, tak by ich na cestách bolo dosť, ale aj tak je to najčastejší EV u nás. A kupodivu vídam dosť BMW i3, po Bratislave jazdí aj niekoľko Nissanov E-NV200, ale teda plechové dodávky, nie osobné autá. Naproti tomu Renault v elektrine som u nás doteraz nevidel žiadny, ani VW eUp!, eGolf tuším raz. Doba ešte nedozrela, ale myslím, že nás ešte zastihne, keď budú dnešné decká v našom veku, na spaľováky v osobných autách už budú asi len spomínať.
Ale jo, netřeba to brát smrtelně vážně, na druhou stranu je tu té vzájemné nevraživosti už i bez Tesly dost. Kdykoliv vyjde článek o Tesle, zhádáme se tu se stále stejnými argumenty jak psi (mě nevyjímaje). :-)
U nás takové auto zatím nemá smysl. Nyní je to akorát modní výstřelek. Zajímavost se kterou se chcete ostatním předvést. Komfort používání je určitě horší než s klasickým autem.
Až nám EU skrz limity zakáže benzín a naftu, tak očekávám zvýšený zájem o Teslu. Má určitě na to být zajímavější a inovativnější, než auta klasických automobilek
To je nezmysel. Kazde EV ma zmysel, ci uz kvoli emisiam (kazdy co tu omiela hoaxy o neekologickosti EV nema vedomosti), bezstarostnej udrzbe pohonneho ustrojenstva (aj ked Tesla vie potrapit inymi poruchami :-) ), a pohodlim jazdy. ICE auto nema sancu konkurovat EV na jazdy po meste a do prace ak ho vie majitel v pohode nabijat doma, nema nudzu o peniaze a na dlhe trate ma druhe, tretie.. atd auto... Takze EV zmysel ma a to velky, ale nie pre kazdeho! A to treba konecne pochopit.
A ak hovorime o najoblubenejsom a najpredavanejsom EV sveta, hate voci nemu je osobny problem mensiny :-)
Jasně, takže každý, kdo má dnes benzín / nafta auto si bude kupovat další - elektro. To se samozdřejmě autmobilkám líbí. A budeme potřebovat další místa na parkování. Sídliště a centra měst ani nezmiňuji.
Ale jak vyřešit to, když někam pojedu fosilem, ale pak do města mně nepustí ?
Elektroauta v zimě nikam moc nedojedou, ale čím víc jich bude, tím víc bude potřeba el. energie, která se ve světě vyrábí převážně z uhlí, takže nám i více bude stoupat teplota na zemi - až už žádne zimy nebudou a elektroauta budou mít optimální podmínky pro provoz. Akorát se bude muset zapomenout na klimatizaci.
Ocividne si potrebujes dostudovat vedomosti o zdrojoch el. energie. Celosvetovo sa uhlie podiela menej ako 30% tami a kazdym rokom to klesa, CR pod 40% a SR pod 10% a pritom kazda uholna elektraren ma vyssiu efektivitu ako ktorekolvek ICE auto.. Aj v zimnom dojazde mas gulas.. ako bezny diskusny troll..
A to tvrdis na zaklade pochybnej studie AAA na 5tich EV ktoru hned Tesla spochibnila na zaklade realnych dat z milionov odjazdenych mil :-) Nechces nam este porozpravat ako sa vacisne el. energie vyraba z uhlia? :-)
Ty vobec rozmyslas, alebo zvazujes zistit si fakty predtym ako napises blud do diskusie? Prenosove straty tvoria od 0,5% do 1,1%, na SR 1,08%. Mas este nejaky dalsi vymysleny a nepodlozeny argument? Mas sice google a vies si to zistit sam, ale pravdepodobne si zo skoly nauceny byt poucovany.
Připadáš mi jak človíček, že kterého si dělají srandu a on na všechno skáče, jak odbarvená afričanka. Zkus dát jedno kolečko po kuchyni na vysavači a zamysli se znova.
Kym nemas nieco k veci tak si tu zbytocne lestis ego. Ak vidim bullshit, tak sa k nemu vyjadrim. Nerozoberam ako to mysli autor alebo ako to pochopit iny citatel..
Jasně, uhlí se ve světe vůbec nepoužívá. A všude maj obnovitelné zdroje a jmenujou se zemní plyn a atom vid.
Celosvětově uhlí, dřevo, lehké topné oleje, plyn a atom tvoří 80% výroby elektrické energie a tepla >:D >:D >:D >:D
Jak super funguje cokoliv z obnovitlných zdrojů ukazuje aktuální zima v USA. Psal borec, že jich solární elektrárna má výkon za letošní leden 41% proti lednu 2018. Na panelech je totiž asi 40 cm sněhu a 10 cm ledu. Za jeden den byl výkon dokonce jen 21%.
KVALITA!!!!
Větrníky v -40 pro změnu nefungují vůbec!!!!
Nedávno jsem přemýšlel, jestli mi vadí elektromobily. Nevadí. Ač o elektromobil nestojím, kdo ho chce, ať si ho pořídí - je to jeho svobodná volba. Co mi vadí, je "hejt" evropských politiků vůči spalovákům a tlačení elektromobilů lidem, co je - stejně jako já - nechtějí.
Jestli tu někdo odstartoval haterství vůči elektromobilům, jsou to blbí politici a tupoňové, co se toho chytli, protože se jim to zrovna líbí, aniž by si uvědomovali, že tohle sociální inženýrství se může v jiných věcech kdykoli otočit proti nim. Elektromobil jako takový je v tom nevinně, za všechno může potřeba s*át své preference někomu jinému.
Jo jo. Taky najdeš lidi, kteří obhajují Hitlera - nechal postavit dálnice, dělníci za jeho éry jezdily na rekreace, nízká zločinnost, pořádek... Děkuji, diktaturu nechci. Ani hnědou, ani rudou a ani zelenou! 8-s8-s8-s
Silná demagogie tahat sem taková jména. ;-\
Situace je taková, že města ve kterých žijí lidé jsou zamořována emisema aut. Ty emise nejen že smrdí, ale jsou i zdraví škodlivé.
Jakmile bude většina současně provozovaných aut vybavena nejmodernější antiemisní technologií a jejich dobrý technický stav se bude skutečně nemilosrdně vynucovat na STK a jakmile se v široké míře uplatní u městských autobusů pohon na plyn, situace se zásadně zlepší! ;-)
Je to podložené tvrzení? Množství aut je enormní a neustále stoupá. Např v německu kde je složení automobilového parku o mnoho lepší mají stejné problémy s emisema.
Všechny testy na emise probíhají v optimálním prostředí a s novými motory.Takový studený start je i u nového auta pěkný smrad. U strašího auta se emise mění a STK v dnešní podobě měří jen velmi málo emisních parametrů. Zavedení přísnějších STK např v ČR by rapidně omezilo možnost vlastnit auto. Opravdu je to cesta kterou chce veřejnost?
Takže budeme šrotovat auta po 150 000km protože takové auto už dávno nemá emise jako nové. Zavedem měření emisí jak při homologaci auta na STK takže žádné starší auto neprojde? STK bude stát 10000kč. To je to co prosazuješ?
Spalovací auto má optimální emise jen v měřícím cyklu, v mrazech a při přechodových stavech smrdí i moderní auto pekelně.
Ano, všechno má dvě strany. Někdo zase nechce za vesnicí atomovou nebo jinou elektrárnu.
Dnešní auta mají emise velice slušný, stačí trochu zrychlit obměnu vozového parku, odstavit auta s vykuchanými filtry atd. Není nutné jít na srnku s tankem a kvůli starším smraďochům překopávat infrastrukturu a vrážet bambiliony do baterek.
Tak atomovku nechce spousta lidí a právě elektromobilita je jednou z cest jak se jí vyhnout. Největší problém ele energie je skladování. Milióny ele aut zapojených v chytré energetické síti je úžasná příležitost pro energetiku.
Ak by sme uplne odignorovali hydro a veternu energiu, ktora mimochodom zaziva v US velky boom + zakazali velky rozmach solarnych panelov na domoch a fabrikach, moze cele US 24/7 fungovat na jednej velkej solarnej farme s baterkami. Zadna troska a pritom lahko zrealizovatelne, pritom samozrejme nemozeme a kvoli potrebnej diverzite nechceme ignorovat dalsie obnovitelne zdroje a velmi vitanu decentralizaciu solarnych mini elektrarni. Jadrove elektrarne su cielena (veeelmi zla) volba, nie nevyhnutnost. My na SR sa teda nemame cim chvalit oproti CR uhliu..
v USA prožívají největší boom plynové a paroplynové elektrány, lháří!
Nahrazují s nimi atomové, jenže plyn není obnovitelná energie vid kecálku, tak se ti to nehodí do krámu a zas účelově ohýbáš pravdu!
Kvoli starsim smradochom? Prave tie najmodernejsie motory s priamim vstrekovanim vytvaraju tie najkarcinogennejsie splodiny - modernizovat nepomaha, treba prejst na tisickrat znovupouzitelne baterie ako spalit plnu nadrz a padla.
:-) Kym sa AdBlue dolieva a DPF nevyreze. Stale je mnohonasobne pouzitelna bateria s jej 98% recyklovatelnostou ovela lepsie rieseni, neviem preco sa robi z nich taky strasiak ked ekologicka katastrova v podobe tazby ropy je dnes brana ako bezna sucast modernej doby, nehovoriac o vojnach.. skor sa cudujem ako pomaly rastu fabriky na ne..
AdBlue se dolívá po několika tkm, záležitost stokorun. Bez něj auto nenastartuje. Ceny DPF spadly na rozumnou výši.Já problém nevidím. Takže revoluce v automobilismu kvůli dolévání AdBlue?
No problemov je az az.. super nespolahlive ICE a vsetky jeho komponenty s potrebou kazdorocneho servisu oproti bezudrzbovemu elektromotoru ktory ma vykonove charakteristiky o ktorych moze ICE iba snivat a to pri mensich rozmeroch, vahe, nakladoch na vyrobu a prakticky nulovej potreby dalsich investicii do vyvoja a to nehovorim o hlukovom a emisnom smogu po aplikovani vsetkych filtrov a mocovin, zaroven o emisiach pri vyrobe nahradnych dielov.. atd.. je toho vela a uz len fakt ze ICE su zalozene na neobnovitelnom zdroji energie + ich podiel na zlom stave ovzdusia z nich robia absolutne no GO ;)
To jsou všechno argumenty pro to, aby sis chtěl EV koupit, ne pro to, aby byly ICE uměle/příkazem nahrazeny EV.
Jedné věci moc nerozumím - "vaši" tu pořád píší, jak jsme úplně v zadnici, jak nám ujíždí vlak v technologiích, jak jsme sto let za opicema, a ty píšeš "prakticky nulovej potreby dalsich investicii do vyvoja ". Já si tedy taky myslím, že kromě baterek to není "žádná věda", ale pořád tu říkáte prakticky opak.
Chceli znizit emisie tak vymysleli adblue ktore sa skladuje v plastovych flaskach a bandaskach. To nieje dalsie nezmyselne produkovanie plastov? Naco sa to preboha predava v roznych mnozstvach litrov? Aj ti dojde tak musis doliat myslim minimalne 4l a viac. Tak naco sa to predava v 1 aj 2 litrovych flaskach? Nestacilo by 5,10l ? Alebo jednoducho len so stojanov ako benzin. Toto je ta ekologia?
Skutečně netuším, proč dělají AdBlue v 1l petkách. Je to nesmyslné. Já si kupuju balení 10l a nejraději bych ho tankoval na stojanech, což už někde je.
Nikto nikomu neprikazuje vymienat ICE za EV, na zaklade coho to tvrdis? Ak niekto zakaze vstup preukazatelne karcinogennych dieslov ktore maju na svedomi statisice umrti, je to jeho pravo na ochranu svojho zdravia, nikomu neprikazuje jazdit tam a teda menit ICE za EV. Maju na to pravo, tiez by som to chcel v mojom meste.
Toto vsetko su prave argumenty preco je ICE obstarozne a voci elektromotoru posobi ako parny stroj voci ICE. Ludia si EV kupuju pretoze sami chcu, kto akoze nuti majitelov Tesly platit za Model 3 viac ako za etablovanu premiovu konkurenciu ktoru uplne prevalcoval? Ludia vidia a citia ich vyhody a ak to je mozne, idu do toho lebo ich zaujal samotny produkt a fylozofia okolo udrzatelnej mobilite.
Neviem co ti "vasi" pisali.. a co znamena ze vlak "nam" ujizdi.. ten ujizdi akurat konkurencii Tesly, ktora EV akosi stale neberie s plnou vaznostou a este ani nema plan ako dobehne povodne Tesla clanky 2170, pricom Tesla si uz patentovala novu chemiu pre ne. Tesle k dokonalosti EV s lithiovymi baterkami chybaju super kapacitatory a 4 elektromotory ktore uplne nahradia trecie brzdy a pomer rekuperacie sa moze blizit k perpetum mobile - (nabijacie + vybijacie + motorove + drain + trecie loziskove straty) a k tomu sa Tesla zase viac priblizila kupou spolocnosti Maxwell, pravdepodobne to bolo nevyhnutne na dosiahnutie/vylepsenie parametrov Roadsteru 2.0. Pre vsetky sportove EV budu super kapacitatory velkym prinosom na okruhoch kde sa prudko brzdi a nasledne prudko akceleruje a teda prehrievanie bateriek Tesly S na NurbRingu bude minulostou a EV bude vediet odjazdit okruhy s ovela mensou baterkou ktorej kapacita pokryje vlastne iba spominane straty.
Zamiesal si moje tvrdenie o elektromotoroch (prakticky nepotrebuju vyvyjat nic nove okrem niekolko storocneho motora vylepseneho uz v prvej Tesle S) s pravdivym tvrdenim ze baterky ktore sa v dnesnej podobe vyvyjaju iba poslednych 10-20 rokov potrebuju este vela vyvoja aby EV dorovnali a prekonali vsetky parametre ICE aut, nemiesajme to.. ;-)
Dominantnim dodavatelm AdBlue pro Evropu je nějakej slovák co tunelama v 90. letech v sousednim státě jednom chudym postkomunistickym státě tak zbohat = že si za to dneska koupil to AdBlue. Nápověda = lidi v tom sousednim státě ho za ty megatunely = opakovaně volej a maj za nej- politika >:D >:-[]
O akom hate europskych politikov voci ICE alebo nuteni EV ludom pises?
Nic take sa nedeje, emisne normy sa stale sprisnuju - to je samozrejme vitane od kazdeho, ci je za alebo proti EV. Rakovina z emisii zabija rocne statisice ludi v US a miliony v azii.
Taktiez EU nikomu EV nenuti, akurat zmiernuje ich financnu nevyhodnost EV voci ICE autam, pretoze ich bezemisnu prevadzku zabuda vacsina ludi zaratavat do kalkulacie. Ak by EU mala byt voci EV ferova, dotacie by mali byt ovela vacsie..
Koniec koncov maju zodpovednost a zavazok zlepsovat kvalitu ovzdusia a kedze neexistuje efektivna technologia na cistenie ovzdusia, jedina moznost je zamedzit dalsiemu zamorovaniu a implementacia EV je dokazatelne najefektivnejsia a najlacnejsia metoda.
Hele, a jak jsi přišel na to, že "neexistuje efektivna technologia na cistenia ovzdušia"? Třeba moderní auta jsou jí komplet prolezlá a komíny fabrik už taky zdaleka nečoudí jako kdysi! ;-)
No predsa na obrovskej lodi,ktora vypustila do ovzdusia obrovske mnozstvo skodlivych latok.To sa mi na ekofanusikoch lubi,ze sa vytesuju z Tesly,ktora doplava na niecom co patri medzi najvacsich znecistovatelov ovzdusia.Nastastie aj na ne dojde a od roku 2020 sa im rapidne znizia emisie oxidov siry a oxidov dusika.Miesto aut na baterky by mali vymysliet ako zmenit lodnu dopravu na baterky nech uz viac nie je lodna doprava svetovym znecistovatelom ovzdusia v rozmedzi priemerne 25% svetovych emisii oxidov dusika a 10% oxidov siry.
Tak isto ako ine ICE auta, Mazdy do CR/SR a ostatne auta po celom svete, marny pokus o pospinenie Tesly :-) Elektrifikacia lodi uz prebieha, prevadzka je super ekonomicky vyhodna a preto je o e-trajekty velky zaujem. Tu vsak hovorime o velkych vzdialenostiach a energeticka hustota dnesnych bateriek dnes neumoznuje efektivnu lodnu alebo letecku dopravu. Suhlasim ze treba pozadovat o prisnejsie normy pre tieto lode, dotovat elektrifikaciu vsetkych prostriedkov kde to je mozne.
Přesně tak, stejně jako u elektromobilů. Těm taky současná energetická hustota a ceny baterií neumožňují efektivní osobní dopravu, nemluvě o jejich obludné hmotnosti. :-)
Ano, preto su na EV plne cakacky, ziadne ICE v historii nedosiahlo take predobjednavky, ICE auta sa hromadia na skladoch a automobilky obmedzuju vyrobu.. lebo ludia proste miluju svoje neefektivne EV a chcu ich viac nez 2 miliony rocne
Nemluve o rovnakej vahe Modelu 3, MB C a BMW 3 avsak nerovnakom zrychleni.
Presne ako pises,ze taku dopravu pouzivaju aj ine automobilky,ale ich fanusikovia nie su taky ekologicky a fanaticky zeleny ako ludia co fandia EV a to je ten rozdiel.
Hrate to na prirodu a pritom prehliadate vsetko okolo vratane dopravy vasich EV do EU.
Treba postihovat silnych a bohatych hracov ako je lodna doprava a to aj bez dotacii.Preco vy EV furt chcete nejake vyhody a dotovanie???Mne nikto nic nezadotuje a ja svoje dane nechcem vam odovzdavat zadarmo.Neboj,lodny dopravcovia o nic nedojdu a cele si to zaplati koncovy uzivatel omnoho vyssou cenou,ale to predsa chcete ekofanusikovia,vsak?Cisty vzduch "zadarmo" nebude.Potom som zvedavy kolko ludi bude nadavat ked sa mu jeho nove EV,alebo spalovacie auto o 20% predrazi len vdaka doprave ekologickou lodou.
Namorni doprava, prestoze se jedna o diesel (nebo jeste neco horsiho), je asi ta nejekologictejsi, jaka existuje.
Jen pro zajimavost jsem zhruba spocetl emise co2 potrebne pro dopravu z Los Angeles do Evropy (14400km pres Panamsky pruliv). Zapocetl jsem 3g co2 na tunu a km. A vyslo mi pod 100kg co2. To jsou emise, ktery vypustim svym autem (jen spalovanim benzinu, jeho vyrobu a dopravu nezapocitavam) za min nez 700km :-)
Jinymi slovy 100kg co2 za dopravu bohate vyvazi 22 tun :yes: usetrenych co2 za 300 tisic kilometru.
Btw. pro pochybovace, jedna se o well-to-wheel emise i se zapoctenim vyroby auta ;-)
To je dost tendenční. Na tunu nákladu ti to vychází hezky. Ale v absolutním množství je to obrovský množství bordelu(emisí), pokud někdy převáží jako balast vodu je to ekologický průser, ideální by bylo nevozit zbytné zboží přes půl planety. Pomíjím, že některé lodě se vyhýbají emisním/ekologickým povinnotem.
To souhlasim. Je to velky mnozstvi bordelu, ktery ale pomuze usetrit 220 krat vetsi mnozstvi bordelu.
Anebo jinak. Tohle mnozstvi (100kg co2) dela jen 4 promile toho, co vytvori M3 za 300 tisic kilometru.
Co je na tom tendencniho?
A samozrejme souhlasim, ze idealni by bylo nevozit zbozi pres pul planety :-)
Ale my bohuzel nezijeme v idealnim svete. A treba ja si obcas koupim banany, prestoze bych mohl jist jen lokalni jablka..
Já tě asi špatně chápu, protože mi to zní, jako bys tvrdil, že ta loď vyprodukuje z ameriky sem emise jako tvoje auto na 700km.
A navíc úplně pomíjíš hlavní problém lodí - síru.
Edit: tak jsem to jen tak propočetl, a těch 100kg jsi zřejmě myslel na 1 Teslu. No, já našel údaj 13g/1tuna nákladu [odkaz] což je hned 4x víc, než jsi počítal. Počítal jsi s cca dvěma tunami na Teslu a zapomněl jsi připočíst kontejner, což je hned váha druhé Tesly, to máme už 8x víc, než jsi počítal.No a nakonec - když někdo počítal průměrné emise na tunu nákladu, dost možná počítal s jinou váhou, než zabere v jednom kontejneru 1 Tesla, ten kontejner má 10x větší nosnost a dost možná jezdí v průměru daleko víc naložený, než jen dvěma tunami. Vyšlo ti hausnumero.
Ja myslím, že sa doťahujete zbytočne. Karel si rád rýpne, ale zas ho chápem, pretože Ty si voči Tesle, potažmo voči EV úplne nekritický a voči spaľovacím motorom kritický až trošku moc. Čo tak skúsiť trošku miernejšie hodnotenie? Atmosfére na ACZ by to prospelo. ;-)
Ja myslim, ze se tema diskuzema trochu nazorove sblizujeme, nebo alespon se chapeme :-)
No minimalne sem chodime podiskutovat a dozvedet se neco novyho.
Ja treba az do dnesni nemel ani paru o co2 lodnich emisich lodi, ani o tom, jak velky producent ropy je USA, nebo ze ropa se k nam dopravuje ze Samary :-)
Už jsem ti to napsal, tak tedy podruhé. Je hezké, že se tu poplácáš po ramenou, jak málo loď na tunu nákladu vyprodukuje emisí, oproti jízdě spalováků. Ale je holým faktem , který se dočtěš i na vašich eko friendly webech, že lodě jsou obrovská ekologická zátěž. Ty se tu počítáš s CO2, a úplně pomíjíš síru, která je hlavním problémem lodí (a i to už jsem ti napsal). Tohle je věc, která by se měla řešit prioritně. Vozit jen to, co je opravdu nezbytné. Třeba suroviny. Vyrobit si vše umíme, a co neumíme, to se holt musíme naučit. Jen nám to (Evropě) prospěje. Každého z nás to trochu omezí, holt si nekoupíme japonské auto a neobjednáme z Amazonu levnější řídítka na motorku.Ale tobě bych tu Teslu nechal dovézt. Každý má právo být šťastný. :-)
Třeba aby jsme nemuseli vozit loděma ropu kterou pak spalujeme ve městech v autech?.)
I na lodě jsou zevedené a zavádějí nové emisní limity. Ale ono jak to technicky provést? Lodě jsou z různých částí světa, jak najít shodu a jak kontrolovat?
Jsou nyni nejvetsim producentem ropy na svete, asi 11.5 milionu barelu za den.
Ale sami spotrebuji priblizne 20 milionu barelu za den. Navic neco z te sve exportuji
Takze ve finale cca 60% sve ropy dovazeji. Tento graf je z r. 2012 ale zas tolik se toho od te doby nezmenilo, importuji z mexika, venezuely, kanady, arabie i z afriky: [odkaz]
Uz jsem si myslel, ze budu muset jezdit E-Golfem. :-)
Jak jsem ti psal s tou (treba lodni) dopravou s tebou plne souhlasim.
Ale globalizace je cim dal intenzivnejsi, takze trend je porad bohuzel spis opacny (nez omezovani dopravy).
Myslim, ze jedinym resenim je technologicky pokrok, vyuzivani obnovitelnych zdroju atd.
Ostatne obdobne jako v individualni preprave osob, viz tahle Tesla ;-)
Jinak mne by se taky nejvic libil lokalni elektromobil, treba se casem bude v Koline nebo v Nosovicich neco smysluplnyho vyrabet.
Btw. Poznamka Henldyho je k veci. Doprava ropy tisice kilometru taky neni zadarmo (narozdil od dopravy uhli k uhelne elektrarne hned vedle dolu..).