PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

 

Výroba Renaultu Clio ve Francii je údajně o 1.300 euro dražší než výroba tohoto auta v Turecku.

Francouzské automobilky Renault a PSA Peugeot Citroën se shodly, že se jim ekonomicky nevyplácí vyrábět malé vozy v továrnách ve Francii. Zástupci z vedení obou automobilových výrobců to uvedli před ekonomickou komisí francouzského Senátu.

Ekonomická komise francouzského Senátu si vyslechla Carlose Tavarese, provozního ředitele Renaultu, a Denise Martina, výkonného viceprezidenta PSA pro průmyslové činnosti. Tavares komisi podrobně popsal, jak jsou ve Francii výrobní náklady vysoké. Martin zase hovořil o tom, že francouzské továrny nejsou konkurenceschopné. Renault i PSA vyjádření svých zástupců potvrdily serveru Automotive News Europe.

Zástupci obou výrobců uvedli, že se ostatním automobilkám snaží konkurovat především malými automobily – Renaultem Clio a Peugeotem 207 (již brzy 208). Tavares Senátu prozradil, že výroba Clií ve francouzské továrně Flins stojí o 1.300 euro více (asi 32.500,- Kč) než výroba těchto aut v turecké Burse.

Obě automobilky nemohly snižovat své náklady kvůli francouzské vládě. Ta jim totiž v roce 2009 poskytla úvěr v hodnotě 6 miliard euro (cca 150 miliard korun) výměnou za to, že zachovají počet pracovních míst a nebudou zavírat své továrny. PSA i Renault tento úvěr splatily v loňském roce.

Dražší výroba ve Francii obě automobilky zasahuje v současnosti o to více z toho důvodu, že jednotliví výrobci snižují ceny svých aut, aby nalákali nové zákazníky a neklesly jim tak prodeje nových vozů.

Renault si pochvaluje alespoň prodeje automobilky Dacia, kterou vlastní. Tavares měl dokonce uvést to, že Renault zůstává ziskový jen díky tomu, že Dacia měla dobré výsledky. Zástupce PSA zase prohlásil, že subkompaktní vozy nejsou pro tento koncern v západní Evropě, a Francii především, ziskové.

Hospodářská komise francouzského Senátu údajně oba výrobce vyzvala, aby demonstrovaly svoje ekonomické vlastenectví. Jak ale upozorňují francouzští analytici, vláda nehledí na to, že obě automobilky chtějí zůstat ziskové. PSA ani Renault po vládě nechtějí další finanční podporu, žádají ale svobodnou restrukturalizaci svých francouzských továren, aby si udržely svoji životaschopnost.

Na podobné téma nedávno hovořil i šéf Fiatu Sergio Marchionne, když přiznal, že tento italský výrobce aut v loňském roce v Evropě prodělal 500 milionů euro. Marchionne dokonce uvedl, že budoucnost automobilového průmyslu může být na starém kontinentě ohrožena nadbytečnou kapacitou místních továren.

Spolupracujeme s TipCars.com
Hazard jen pro vyvolené? Na státní licenci čekají desítky sázkovek Hazard jen pro vyvolené? Na státní licenci čekají desítky sázkovek

Ačkoliv o licenci k provozování hazardních her v Česku…

Petrochemickému koncernu Orlen vzrostl zisk, také díky uzavření rafinerií Petrochemickému koncernu Orlen vzrostl zisk, také díky uzavření rafinerií

Největší polské rafinérské společnosti PKN Orlen stoupl…

Holding Unipetrol díky stabilnímu provozu rafinérií zdvojnásobil svůj zisk Holding Unipetrol díky stabilnímu provozu rafinérií zdvojnásobil svůj zisk

Čistý zisk petrochemického holdingu Unipetrol ve třetím…

 
 

Přidat názorDiskuse: PSA a Renault: Výroba malých vozů ve…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Krátké svezení s Citroënem C3 Aircross: Stylový pohodář

Krátké svezení s Citroënem C3 Aircross: Stylový pohodář

Dnes 08:00

Malé SUV z dílny Citroënu je na českém trhu nabízeno se čtyřmi motory. V příštím roce se však nabídka kompletně promění, z důvodu příchodu přísnějších emisních norem.




Blesk.cz

Uložte zahrádku k zimnímu spánku: 5 tipů, co byste měli nyní udělat

Uložte zahrádku k zimnímu spánku: 5 tipů, co byste…

Říjen je měsíc, kdy ukládáme zahrádku k zimnímu spánku. Je potřeba udělat mnoho prací, než můžete z chat a…

Velký knižní čtvrtek nabídne 16 novinek. V Praze je představí Viewegh, Kosatík i Soukupová

Velký knižní čtvrtek nabídne 16 novinek. V Praze je…

Všichni nedočkaví vášniví čtenáři dnes mají pré! Velký knižní čtvrtek na pulty knihkupectví přinese hned 16…

 

iSport.cz

Mrázek střídal Howarda po 16 minutách. Prohru s Torontem neodvrátil

Mrázek střídal Howarda po 16 minutách. Prohru s…

Petr Mrázek z Detroitu zasáhl do středečního duelu NHL v Torontu od 16. minuty za nepříznivého stavu 1:3,…

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí mu fintu nespolkl

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí…

Gerard Piqué se opět dostal do centra dění. Tentokrát nebyly na vině jeho výkony, výroky na adresu hlavního…

 

Reflex.cz

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do vlády s Babišem je v zájmu vlasti, říká Švejnar

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do…

Prakticky všechny přední strany vylučují povolební spolupráci s Andrejem Babišem a jeho hnutím ANO. Podle…

Ultraortodoxní židé nosí na letišti pásky přes oči. Bojí se nemravných žen

Ultraortodoxní židé nosí na letišti pásky přes oči.…

Nejnovější příklad podivného chování motivovaného náboženstvím zachytil uživatel internetového fóra Reddit…