PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

 
16.2. 2012 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

Výroba Renaultu Clio ve Francii je údajně o 1.300 euro dražší než výroba tohoto auta v Turecku.

Francouzské automobilky Renault a PSA Peugeot Citroën se shodly, že se jim ekonomicky nevyplácí vyrábět malé vozy v továrnách ve Francii. Zástupci z vedení obou automobilových výrobců to uvedli před ekonomickou komisí francouzského Senátu.

Ekonomická komise francouzského Senátu si vyslechla Carlose Tavarese, provozního ředitele Renaultu, a Denise Martina, výkonného viceprezidenta PSA pro průmyslové činnosti. Tavares komisi podrobně popsal, jak jsou ve Francii výrobní náklady vysoké. Martin zase hovořil o tom, že francouzské továrny nejsou konkurenceschopné. Renault i PSA vyjádření svých zástupců potvrdily serveru Automotive News Europe.

Zástupci obou výrobců uvedli, že se ostatním automobilkám snaží konkurovat především malými automobily – Renaultem Clio a Peugeotem 207 (již brzy 208). Tavares Senátu prozradil, že výroba Clií ve francouzské továrně Flins stojí o 1.300 euro více (asi 32.500,- Kč) než výroba těchto aut v turecké Burse.

Obě automobilky nemohly snižovat své náklady kvůli francouzské vládě. Ta jim totiž v roce 2009 poskytla úvěr v hodnotě 6 miliard euro (cca 150 miliard korun) výměnou za to, že zachovají počet pracovních míst a nebudou zavírat své továrny. PSA i Renault tento úvěr splatily v loňském roce.

Dražší výroba ve Francii obě automobilky zasahuje v současnosti o to více z toho důvodu, že jednotliví výrobci snižují ceny svých aut, aby nalákali nové zákazníky a neklesly jim tak prodeje nových vozů.

Renault si pochvaluje alespoň prodeje automobilky Dacia, kterou vlastní. Tavares měl dokonce uvést to, že Renault zůstává ziskový jen díky tomu, že Dacia měla dobré výsledky. Zástupce PSA zase prohlásil, že subkompaktní vozy nejsou pro tento koncern v západní Evropě, a Francii především, ziskové.

Hospodářská komise francouzského Senátu údajně oba výrobce vyzvala, aby demonstrovaly svoje ekonomické vlastenectví. Jak ale upozorňují francouzští analytici, vláda nehledí na to, že obě automobilky chtějí zůstat ziskové. PSA ani Renault po vládě nechtějí další finanční podporu, žádají ale svobodnou restrukturalizaci svých francouzských továren, aby si udržely svoji životaschopnost.

Na podobné téma nedávno hovořil i šéf Fiatu Sergio Marchionne, když přiznal, že tento italský výrobce aut v loňském roce v Evropě prodělal 500 milionů euro. Marchionne dokonce uvedl, že budoucnost automobilového průmyslu může být na starém kontinentě ohrožena nadbytečnou kapacitou místních továren.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zadrženému exdetektivovi ÚOOZ hrozí na Ukrajině sedm let vězení Zadrženému exdetektivovi ÚOOZ hrozí na Ukrajině sedm let vězení

Čechem zadrženým v pondělí na Ukrajině je bývalý vysoký…

Historický korejský summit zahájily úsměvy a dlouhé podání ruky Historický korejský summit zahájily úsměvy a dlouhé podání ruky

Zlaté dveře majestátní severokorejské budovy v pohraniční…

O2 i přes evropské regulace roamingu zvýšila zisk O2 i přes evropské regulace roamingu zvýšila zisk

Operátor O2 zvýšil v prvním čtvrtletí čistý zisk o 3,4…

Zisk i tržby Microsoftu překonaly díky cloudu odhady Zisk i tržby Microsoftu překonaly díky cloudu odhady

Čistý čtvrtletní zisk americké softwarové společnosti…

 
 

Přidat názorDiskuse: PSA a Renault: Výroba malých vozů ve…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Nissan Navara prošel převýchovou u Arctic Trucks. Může jej něco zastavit? Nissan Navara prošel převýchovou u Arctic Trucks. Může jej něco zastavit?

Japonský výrobce předvedl svůj nový počin ve spolupráci…

 





 
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

TEST: Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Dnes 08:02

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější rok ve světě motorsportu. Oslavné Fabii však něco chybí...




Blesk.cz

Nemocný syn (3) Dany čekal na „papír“ z úřadu rok a půl. Dostal 20 tisíc

Nemocný syn (3) Dany čekal na „papír“ z úřadu rok a…

Více než rok čekala maminka tříletého chlapce s Downovým syndromem na to, než jí úřady přiznaly příspěvek na…

Bill Cosby vinen: Soud ho usvědčil ze znásilnění!

Bill Cosby vinen: Soud ho usvědčil ze znásilnění!

Soudní porota dnes shledala amerického komika Billa Cosbyho vinným z omámení a znásilnění Andrey Constandové v…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Kouč brankářů Vsetína září ve florbale: O inzerátu na gólmana či Dopitovi

Kouč brankářů Vsetína září ve florbale: O inzerátu…

Brankářským žargonem: Marek Zapletal "slajduje" mezi dvěma sporty. Ve florbalové Superlize dotáhnul Otrokovice…

 

Reflex.cz

Jaký je rozdíl mezi prevítem a hajzlem? Z hlediska původu významu slov žádný!

Jaký je rozdíl mezi prevítem a hajzlem? Z hlediska…

U slova prevít se musíme podívat daleko do historie. Prevét byl totiž typ středověkého záchodu. Slovo pochází z…

Hlavně se nestresovat! To je motto obyvatel kanárského ostrova La Palma

Hlavně se nestresovat! To je motto obyvatel…

O kanárském ostrově La Palma internet tvrdí, že je veřejnosti prakticky neznámý. Nevěřte tomu. Na ostrov…