PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

 

Výroba Renaultu Clio ve Francii je údajně o 1.300 euro dražší než výroba tohoto auta v Turecku.

Francouzské automobilky Renault a PSA Peugeot Citroën se shodly, že se jim ekonomicky nevyplácí vyrábět malé vozy v továrnách ve Francii. Zástupci z vedení obou automobilových výrobců to uvedli před ekonomickou komisí francouzského Senátu.

Ekonomická komise francouzského Senátu si vyslechla Carlose Tavarese, provozního ředitele Renaultu, a Denise Martina, výkonného viceprezidenta PSA pro průmyslové činnosti. Tavares komisi podrobně popsal, jak jsou ve Francii výrobní náklady vysoké. Martin zase hovořil o tom, že francouzské továrny nejsou konkurenceschopné. Renault i PSA vyjádření svých zástupců potvrdily serveru Automotive News Europe.

Zástupci obou výrobců uvedli, že se ostatním automobilkám snaží konkurovat především malými automobily – Renaultem Clio a Peugeotem 207 (již brzy 208). Tavares Senátu prozradil, že výroba Clií ve francouzské továrně Flins stojí o 1.300 euro více (asi 32.500,- Kč) než výroba těchto aut v turecké Burse.

Obě automobilky nemohly snižovat své náklady kvůli francouzské vládě. Ta jim totiž v roce 2009 poskytla úvěr v hodnotě 6 miliard euro (cca 150 miliard korun) výměnou za to, že zachovají počet pracovních míst a nebudou zavírat své továrny. PSA i Renault tento úvěr splatily v loňském roce.

Dražší výroba ve Francii obě automobilky zasahuje v současnosti o to více z toho důvodu, že jednotliví výrobci snižují ceny svých aut, aby nalákali nové zákazníky a neklesly jim tak prodeje nových vozů.

Renault si pochvaluje alespoň prodeje automobilky Dacia, kterou vlastní. Tavares měl dokonce uvést to, že Renault zůstává ziskový jen díky tomu, že Dacia měla dobré výsledky. Zástupce PSA zase prohlásil, že subkompaktní vozy nejsou pro tento koncern v západní Evropě, a Francii především, ziskové.

Hospodářská komise francouzského Senátu údajně oba výrobce vyzvala, aby demonstrovaly svoje ekonomické vlastenectví. Jak ale upozorňují francouzští analytici, vláda nehledí na to, že obě automobilky chtějí zůstat ziskové. PSA ani Renault po vládě nechtějí další finanční podporu, žádají ale svobodnou restrukturalizaci svých francouzských továren, aby si udržely svoji životaschopnost.

Na podobné téma nedávno hovořil i šéf Fiatu Sergio Marchionne, když přiznal, že tento italský výrobce aut v loňském roce v Evropě prodělal 500 milionů euro. Marchionne dokonce uvedl, že budoucnost automobilového průmyslu může být na starém kontinentě ohrožena nadbytečnou kapacitou místních továren.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
O miliardy na stavbu chytrých sítí není zájem. Ministerstvo je přesouvá jinam O miliardy na stavbu chytrých sítí není zájem. Ministerstvo je přesouvá jinam

Ministerstvo průmyslu a obchodu kvůli slabému zájmu…

Česko nebude žalovat Evropskou komisi kvůli emisím Česko nebude žalovat Evropskou komisi kvůli emisím

Česká republika se nepřidá k žalobě proti limitům…

Babišova vláda si schválila demisi Babišova vláda si schválila demisi

Menšinová vláda Andreje Babiše (ANO) ve středu schválila…

Starostové chtějí, aby zákon o volební kampani dovoloval trestat zahraniční firmy Starostové chtějí, aby zákon o volební kampani dovoloval trestat zahraniční firmy

Starostové a nezávislí (STAN) chtějí změnit zákon o…

 
 

Přidat názorDiskuse: PSA a Renault: Výroba malých vozů ve…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 





 
Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Dnes 08:00

Mezi nejdůležitější novinky letošního Severoamerického autosalonu patří Mercedes-Benz G nebo Ford Mustang Bullitt. V Detroitu ale nechybí ani Číňané.




Blesk.cz

Těhotná druhá

Těhotná druhá "manželka" miliardáře Janečka: Proč…

Vztah ve třech není pro kněžku Liliu Khoustnoutdinovou (29) nic nového. Před miliardářem Karlem Janečkem (44)…

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Černý den českých barev. Prokop i Macík nabrali ztrátu, Kolomý šel na bok

Černý den českých barev. Prokop i Macík nabrali…

První argentinská etapa jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar se příliš nevydařila nejlepším českým jezdcům v…

 

Reflex.cz

Babiš a jeho vláda podávají demisi. Premiér míří na Hrad za Zemanem

Babiš a jeho vláda podávají demisi. Premiér míří na…

Menšinová vláda Andreje Babiše (ANO) ve středu brzy ráno schválila svou demisi, v úterý totiž nezískala důvěru…

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a zkuste trek v Prokletých horách

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a…

Albánie má posledních několik desetiletí špatnou pověst. A drsná krajina severu země nese nelichotivé…