PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

 

Výroba Renaultu Clio ve Francii je údajně o 1.300 euro dražší než výroba tohoto auta v Turecku.

Francouzské automobilky Renault a PSA Peugeot Citroën se shodly, že se jim ekonomicky nevyplácí vyrábět malé vozy v továrnách ve Francii. Zástupci z vedení obou automobilových výrobců to uvedli před ekonomickou komisí francouzského Senátu.

Ekonomická komise francouzského Senátu si vyslechla Carlose Tavarese, provozního ředitele Renaultu, a Denise Martina, výkonného viceprezidenta PSA pro průmyslové činnosti. Tavares komisi podrobně popsal, jak jsou ve Francii výrobní náklady vysoké. Martin zase hovořil o tom, že francouzské továrny nejsou konkurenceschopné. Renault i PSA vyjádření svých zástupců potvrdily serveru Automotive News Europe.

Zástupci obou výrobců uvedli, že se ostatním automobilkám snaží konkurovat především malými automobily – Renaultem Clio a Peugeotem 207 (již brzy 208). Tavares Senátu prozradil, že výroba Clií ve francouzské továrně Flins stojí o 1.300 euro více (asi 32.500,- Kč) než výroba těchto aut v turecké Burse.

Obě automobilky nemohly snižovat své náklady kvůli francouzské vládě. Ta jim totiž v roce 2009 poskytla úvěr v hodnotě 6 miliard euro (cca 150 miliard korun) výměnou za to, že zachovají počet pracovních míst a nebudou zavírat své továrny. PSA i Renault tento úvěr splatily v loňském roce.

Dražší výroba ve Francii obě automobilky zasahuje v současnosti o to více z toho důvodu, že jednotliví výrobci snižují ceny svých aut, aby nalákali nové zákazníky a neklesly jim tak prodeje nových vozů.

Renault si pochvaluje alespoň prodeje automobilky Dacia, kterou vlastní. Tavares měl dokonce uvést to, že Renault zůstává ziskový jen díky tomu, že Dacia měla dobré výsledky. Zástupce PSA zase prohlásil, že subkompaktní vozy nejsou pro tento koncern v západní Evropě, a Francii především, ziskové.

Hospodářská komise francouzského Senátu údajně oba výrobce vyzvala, aby demonstrovaly svoje ekonomické vlastenectví. Jak ale upozorňují francouzští analytici, vláda nehledí na to, že obě automobilky chtějí zůstat ziskové. PSA ani Renault po vládě nechtějí další finanční podporu, žádají ale svobodnou restrukturalizaci svých francouzských továren, aby si udržely svoji životaschopnost.

Na podobné téma nedávno hovořil i šéf Fiatu Sergio Marchionne, když přiznal, že tento italský výrobce aut v loňském roce v Evropě prodělal 500 milionů euro. Marchionne dokonce uvedl, že budoucnost automobilového průmyslu může být na starém kontinentě ohrožena nadbytečnou kapacitou místních továren.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česká Arriva změní podobu Česká Arriva změní podobu

Vznikne nová společnost Arriva City pro městskou dopravu.…

Pohledem Jaroslava Bukovského: Potěšení pro pacienty i investory Pohledem Jaroslava Bukovského: Potěšení pro pacienty i investory

Téměř o čtyřicet procent si během několika obchodních…

Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, zjistili kontroloři Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, zjistili kontroloři

Ministerstvo školství rozdělovalo v letech 2013 až 2015…

Finanční správa prošetřuje od podzimu skupinu RSJ Finanční správa prošetřuje od podzimu skupinu RSJ

Specializovaný úřad zkoumá oprávněnost předloňských…

 
 

Přidat názorDiskuse: PSA a Renault: Výroba malých vozů ve…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 






 
Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Dnes 08:00

Ferrari Challenge má za sebou více než dvě desítky sezón. Přitahuje pozornost díky závodům s identickými vozy, kde je hlavním rozdílem umění jezdců a souhra jejich týmů.




Blesk.cz

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce, zakousl ho pes. Co dělat?

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce,…

David (26) nastěhoval své morče ke kamarádce, protože odjížděl na delší dobu pryč. Jenže k jeho kleci se…

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl obklopen milovanými“

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl…

Ve věku 98 let zemřel bývalý řecký premiér Konstantinos Mitsotakis. Rodina v krátkém prohlášení uvedla, že…

 

iSport.cz

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to kluci zvládnou!

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to…

Ve žlutém opavském moři, které v posledním kole FN ligy hnalo Slezský FC Opava zpátky mezi elitu, byl i jejich…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník Rozloučení připomíná rodiče zachráněných dětí

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník…

Na pražském hlavním nádraží byl umístěn pomník, který připomíná rodiče Wintonových dětí. Působivý pomník se…

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní válečníci a kde vznikl trdelník?

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní…

Kdo byli Sikulové? Odkud přišli a co po nich zůstalo? Po stopách dávného etnika se vydáme jen kousek za hranice…