PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

 

Výroba Renaultu Clio ve Francii je údajně o 1.300 euro dražší než výroba tohoto auta v Turecku.

Francouzské automobilky Renault a PSA Peugeot Citroën se shodly, že se jim ekonomicky nevyplácí vyrábět malé vozy v továrnách ve Francii. Zástupci z vedení obou automobilových výrobců to uvedli před ekonomickou komisí francouzského Senátu.

Ekonomická komise francouzského Senátu si vyslechla Carlose Tavarese, provozního ředitele Renaultu, a Denise Martina, výkonného viceprezidenta PSA pro průmyslové činnosti. Tavares komisi podrobně popsal, jak jsou ve Francii výrobní náklady vysoké. Martin zase hovořil o tom, že francouzské továrny nejsou konkurenceschopné. Renault i PSA vyjádření svých zástupců potvrdily serveru Automotive News Europe.

Zástupci obou výrobců uvedli, že se ostatním automobilkám snaží konkurovat především malými automobily – Renaultem Clio a Peugeotem 207 (již brzy 208). Tavares Senátu prozradil, že výroba Clií ve francouzské továrně Flins stojí o 1.300 euro více (asi 32.500,- Kč) než výroba těchto aut v turecké Burse.

Obě automobilky nemohly snižovat své náklady kvůli francouzské vládě. Ta jim totiž v roce 2009 poskytla úvěr v hodnotě 6 miliard euro (cca 150 miliard korun) výměnou za to, že zachovají počet pracovních míst a nebudou zavírat své továrny. PSA i Renault tento úvěr splatily v loňském roce.

Dražší výroba ve Francii obě automobilky zasahuje v současnosti o to více z toho důvodu, že jednotliví výrobci snižují ceny svých aut, aby nalákali nové zákazníky a neklesly jim tak prodeje nových vozů.

Renault si pochvaluje alespoň prodeje automobilky Dacia, kterou vlastní. Tavares měl dokonce uvést to, že Renault zůstává ziskový jen díky tomu, že Dacia měla dobré výsledky. Zástupce PSA zase prohlásil, že subkompaktní vozy nejsou pro tento koncern v západní Evropě, a Francii především, ziskové.

Hospodářská komise francouzského Senátu údajně oba výrobce vyzvala, aby demonstrovaly svoje ekonomické vlastenectví. Jak ale upozorňují francouzští analytici, vláda nehledí na to, že obě automobilky chtějí zůstat ziskové. PSA ani Renault po vládě nechtějí další finanční podporu, žádají ale svobodnou restrukturalizaci svých francouzských továren, aby si udržely svoji životaschopnost.

Na podobné téma nedávno hovořil i šéf Fiatu Sergio Marchionne, když přiznal, že tento italský výrobce aut v loňském roce v Evropě prodělal 500 milionů euro. Marchionne dokonce uvedl, že budoucnost automobilového průmyslu může být na starém kontinentě ohrožena nadbytečnou kapacitou místních továren.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
 

Přidat názorDiskuse: PSA a Renault: Výroba malých vozů ve…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…