Diskuse

PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

8.6.2015

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým odpružením tu s námi jsou šest desetiletí. Nevydrží však dlouho, zvoní jim umíráček.

 

  • 90 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 08.06.2015  08:16

    vetsi komfort???

    "...Daleko více se ovšem prosazují elektronicky řízené alternativy v podobě adaptivních podvozků, které jsou levnější na vývoj i výrobu a ve finále poskytují větší komfort..."

    S prvou castou vety suhlasim. Ale povedzte mi KTORY adaptivny podvozok poskytuje vacsi komfrot, ako Hydractive v poslednej verzii???
    • 60 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 08.06.2015  08:49

      « Re: vetsi komfort???

      To by mne také zajímalo. Myslím, že R-R by to jinak nebral...nebo ne?
      • 30 Reagovat !

        foto Kharl-ANTIDIESEL

        Kharl.ANTIDIESEL 08.06.2015  10:52

        « TO NIC CHLACI NESMUTNĚTE ...

        jj
        KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUZI :
        Jesipak víte že NEJLEPŠÍ z NEJLEPŠÍCH [odkaz] používá v podvozku standartně vzduchově stavitelný systém AIRMATIC od MERCEDES-BENZ ;-) [odkaz] [odkaz]
        >:D
        >:D >:D
        >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
        • 10 Reagovat !

          foto Histspeed

          Histspeed 09.06.2015  18:07

          « Re: TO NIC CHLACI NESMUTNĚTE ...

          Soudruhu si vedle jak ta jedle..a tie smajle zmaž a najlepšie celý ten hlúpy príspevok...

          Systém je patentovaný automobilkou Citroën. Licenčne však bol použitý v širokej škále techniky nielen v oblasti automobilizmu.

          V licencii sa používal v automobiloch

          Audi A8 D11 (Audi V8 Quattro), D2 (Audi A8), Typ 44 a C4
          BMW rad 7 E32 – 735 iL, 740iL a 750iL
          BMW rad 5 (E34) – Touring 525i a 530i
          BMW rad 7 (E38) – 740 iL a 750iL
          Rolls-Royce Silver Shadow
          Bentley T1/T2
          Mercedes-Benz 450SEL 6.9
          Mercedes-Benz W 116 – 1975 do 1980
          Mercedes-Benz W 126 – 1979 do 1991
          Maserati Quattroporte II.
          Porsche 911L
          Berliet nákladné vojenské vozidlá
          Peugeot 405 4x4 (iba pre zadnú nápravu
          • 01 Reagovat !

            foto Kharl-ANTIDIESEL

            Kharl.ANTIDIESEL 09.06.2015  18:24

            « Re: Re: TO NIC CHLACI NESMUTNĚTE ...

            ty bláho, ses nejakej chytrej, jaks na to přišel? ja měl za to že plodná spolupráce Mercedes-Tesla vynesla fíčovinky typu volant blinkr páčky pak Brembo-Tesla brzdy a vypadá to že i Citrón nebyl takovej škrt :-) Toviš no jak Elon rozumě říkal u drobností už netřeba objevovat ameriku ;-) Má RECHT !! >:D >:D >:D >:D >:D >:D
  • 61 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 08.06.2015  08:17

    DS

    „Cílem DS je i nadále být v pohodlí nejlepší, budoucí řady však využijí jinou techniku.“

    Jinou techniku než dnes nebo jinou techniku než hydropneumatické odpružení?

    Jinak je sympatické že se nenechali odradit současnými neúspěchy a nadále je jejich cílem být nejlepší ;-) .
    • 04 Reagovat !

      foto maros

      maros 08.06.2015  12:58

      « Re: DS

      Tak chtít být nejlepší můžou. Taky můžu chtít být špičkový tenista, ale s bučkem v křesle toho asi těžko dosáhnu. Citroen a kvalita.. to je stejný příměr.
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 08.06.2015  13:26

        « Re: Re: DS

        O kvalitě řeč nebyla.
        • 13 Reagovat !

          foto maros

          maros 08.06.2015  13:51

          « Re: Re: Re: DS

          aha,.. nebyla. Tak v čem tedy chtějí být nejlepší? Jaké jsou nyní cíle firmy Citróó & Pažóó? Co dělá prémii, když né kvalita?

          Vy ortodoxní zastávači francouzkých šunek v tom fakt máte chaos.
          • 10 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 08.06.2015  13:54

            « Re: Re: Re: Re: DS

            Fakt seš tak naivní a žiješ v bludech že nejkvalitnější bejvá nejprodávanější? >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 08.06.2015  13:58

            « Re: Re: Re: DS

            V té větě byla řeč o pohodlí.
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 08.06.2015  14:02

              « Re: Re: Re: Re: DS

              Vzhledem k všeobecnýmu omezování rychlosti a plánum ANO který plánuje zvýšit kontroly úplně všeho bohužel včetně tý rychlosti [odkaz] je sázka na pohodlí asi docela rozumnym směrovánim :-|
              • 10 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 08.06.2015  14:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: DS

                Já taky C5 v tomhle duchu respektuju - je to něco za něco. Musíš sice obětovat nějakou jízdní agilitu, ale dostaneš za to nadstandardní komfort... a to je dobrá nabídka. Petrolheadi kroutí hlavama, ale spousta normálních lidí by udělala lépe, kdyby hodila za hlavu klišé o tom, jak nutně potřebují být dravcem silnic a soustředila se třeba... třeba na masážní sedačky.
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 08.06.2015  14:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: DS

                  Takhle vidí budoucnost Audi [odkaz] a bohužel maj asi pravdu
                • 00 Reagovat !

                  foto petr164

                  petr164 14.06.2015  15:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: DS

                  Pán zjevně nikdy neslyšel o aktivní bezpečnosti. S houpadlem bez výkonové rezervy o aktivní bezpečnosti hovořit nelze. Nejsem pertolhead, ale člověk, který se rád sveze sportovně a současně bezpečně. Jinak to, že posádka vnímá pohodlí znamená, že podvozek jako celek to zvýšené tlumící úsilí někde fyzikálně odskáče. Rostoucí počet "strejdů na komfortním špacíru" na našich silnicích dramaticky zvýšilo kolizní a nebezpečné situace.
  • 122 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 08.06.2015  08:25

    Smutné, smutné

    Pan redaktor to vystihl úplně přesně, odchodem hydropneumatického pérování ztratí Citroëny poslední výlučný technický prvek, na kterém ještě mohl marketint stavět, nemluvě o tom, že by se tato technika velice hodila i větším modelům DS... :-( :no:
    • 30 Reagovat !

      foto Sky-for-everybody

      Sky for everybody 08.06.2015  08:48

      « Re: Smutné, smutné

      Je to velmi smutné... naopak jsem doufal, že skupina DS v budoucnu tyto podvozky "nasadí"... říkal jsem si dokonce, že budu zvědavě vyčkávat novou C5 právě kvůli tomu podvozku (po mladických zkušenostech před mnoha a mnoha lety s BéiXem se mi mnoho a mnoho let po "mořském" vlnění stýská). Tak jen věřím, že pánové z Citroenu vědí, co dělají... ale moc je nechápu
  • 140 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 08.06.2015  08:35

    a proc

    a proc to jako vyvyjej, jzdyt soucasna generace toho podvozku je vytecna, kdyby ho dali do vsech vetsich Citroenu tak se jim zaplati rychle, ale neeeee, oni musi prece z toho udelat neco vyjimecneho aby to nasledne mohli pohrbit pro nezajem
  • 75 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 08.06.2015  08:48

    Klasické PSA rozhodnutí

    PSA filosofie je šidit zákazníka a maskovat to bizarnostma. Chtějí vyrábět prémiové auta, ale zruší jediné prémiové. Na trhu je prostor pro prémiové auto střední třídy, ale to nikdy nedokáží frantíci vyrobit. Museli by mít DS5 sedan a kombík na hydropneumatice, s odladěným 8° automatem a případně i 4x4. Střední prémie je trochu menší než mainstream a proto by mohli mít navrch proti konkurenci prostorem a pohodlím. Jenže oni raději udělají DS5 s trubkou a chromovanou hokejkou.
    • 21 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 08.06.2015  11:21

      « Re: Klasické PSA rozhodnutí

      Ty trubky v DS nebo Lagune je typicka Francouzovina, no ale nechci predbihat, protoze trubku mel i Prasat B5 a kdo vi, mozna ji brzi dostane kdyz ne on, tak alespon limuzina pro vychodni prezidenty z Kvasin
      • 20 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 08.06.2015  11:36

        « Re: Re: Klasické PSA rozhodnutí

        Na tom neni nic typicky francouzskýho to je kravina ;-)
  • 61 Reagovat !

    foto Johnnn

    Johnnn 08.06.2015  08:48

    Divný krok

    Tak když chtějí z DS udělat plnohodnotnou lux značku, tak mi tento krok uniká. Elektronické hejbátka jsou supr, ale německá trojkombinace měchy prostě má. Koncern nabízí obojí, ale DCC prostě nestojí tak vysoko jak hydropneumatické odpružení.
  • 40 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 08.06.2015  08:56

    Cesta do záhuby

    Zrovna v sobotu jsem si prohlížel nádherný DS z roku 72 a říkal jsem si,kde v tý době Citroen byl...dokázal vyrobit auto jako z jinýho světa a kde je dneska ? Většina lidí z mýho okolí co má Citroeny,je má hlavně kvůli hydractive....
    • 60 Reagovat !

      foto Sky-for-everybody

      Sky for everybody 08.06.2015  09:03

      « Re: Cesta do záhuby

      Jasně že kvůli tomu podvozku si lidi Citroen kupují... je to divné... zahodit tolik let vývoje a zdokonalování. Nebývám melancholický, ale z tohoto rozhodnutí je mi smutno... vždyť cesta na chatu po lesní cestě se zdviženým podvozkem je přímo královská jízda tam, kde ostatní auta za sebou nechávají tlumiče výfuků a spodní plasty... a na dálnici si malinko přizvednout zadek... škoda
    • 00 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 08.06.2015  16:39

      « Re: Cesta do záhuby

      asi boli jedny z tych 10 000... ked to fakt ludia nekupuju ozaj nemaju dovod pokracovat i ked by samozrejme bol ideal aby ho mali v ponuke aj nadalej
  • 60 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 08.06.2015  09:21

    DS

    Šmarja, jestli mohlo mít DS nějakou přidanou hodnotu, tak právě hydractive. Zvlášť, když se chtějí orientovat na komfort. ;-\
    • 50 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 08.06.2015  10:14

      « Re: DS

      Vypadá to, že PSA hodlá zájemce o řadu DS nadále lákat akorát tak na pověstnou lešeňovku a trochu chromu...No, když myslí, že tohle je způsob, jak se dostat mezi prémii...Každopádně zahodit tolik let vývoje, to je drsné.
  • 31 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 08.06.2015  09:57

    můj názor

    C5 se neprodává, protože už tady s námi žije v téměř nezměněné podobě od roku 2008! Já jsem toho živoucím důkazem. Kdyby v nedávné době prodělala aspoň dílčí modernizaci, právě teď bych v ní jezdil. A to nejlepší na ní by právě byl hydractive.

    Jestli je článek pravdivý, tak to teda přeji Citroenu hodně štěstí, bude ho potřebovat..
  • 70 Reagovat !

    foto Columbo

    Columbo 08.06.2015  10:10

    Rozhodování bude jednodušší

    Ti, kteří se doteď rozhodovali mezi C5 a něčím jiným v dané kategorii, budou mít snažší rozhodování. Jediný objektivní prodejní argument Citroenu je právě Hydractive, takže tento krok opravdu nechápu. Kolik desetiletí jim trvalo než vychytali všechny problémy? A když už se jim to konečně podařilo, tak to zaříznou...
    • 21 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 08.06.2015  10:27

      « Re: Rozhodování bude jednodušší

      Neni na tom co nechápat je to fakt jen o penězích. Hydractiv byl před 60 lety super vynález a slušně funguje i dneska ale prostě to nevychází finančně. Za prémiový holátko sou lidi ochotný zaplatit až nesmyslný sumy od Citroenu chtěj o třídu větší auto, s plnou výbavou a sofistikovaný odpružení k tomu. Nejlíp tak za polovinu odpovídající hodnoty :-)
      Je to škoda ale pokud sis nevšim šetří se i na daleko dražších autech. Tohle se děje ve všech oborech, eště dramatičtějšim vývojem to prošlo u hifi. Prostě když do budoucna budeš chtít to co ti nedávno nabíd Citroen ve střední třídě musíš k prémii a o třídu vejš. Prostě vysolit řekněme dvojnásobek. U toho hifi je to eště horší, tam se ceny špičkovejch high end kombonentů zvedly i několikanásobně. Zesilovač za 100 t. eur dneska neni žádná výjímka :-|
      • 10 Reagovat !

        foto Sky-for-everybody

        Sky for everybody 08.06.2015  10:36

        « Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

        Tak to si místo toho zesilovače koupím raději celou filharmonii... :-)
        • 01 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 08.06.2015  10:52

          « Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

          Nic proti filharmonii ale možná to špičkový hifi trochu podceňuješ ;-)

          Třeba tohle [odkaz] stojí jen 4,5 milionu a myslim že každá koruna je fakt dobře utracená :yes: :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Sky-for-everybody

            Sky for everybody 08.06.2015  12:13

            « Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

            tak když už, tak celou sestavu... mimochodem, v roce 2013 (nebo 2012???) jsem slyšel na vlastní uši... na High-Endu samozřejmě ... ale myslím, že to patří na jiné stránky... [odkaz]
            • 01 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 08.06.2015  12:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

              MBL je klasika. Ten jejich velkej systém je neskutečnej :yes:
              Byls letos na [odkaz]
              Já jezdim i do [odkaz] [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto Sky-for-everybody

                Sky for everybody 08.06.2015  12:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

                Už nejezdím... za ty prachy, co jsem za posledních deset až dvanáct let utratil za tyhle "všelijakosti"... prostě už nejezdím, protože jsem si vždy něco odvážel, abych doma zjistil, že za rok budu chtít něco ještě lepšího...no. Vlastně by za to byla ta současná C5, co ještě má hydropneumatický podvozek :-) >:D Čili už nechodím na výstavy z "účetně-bezpečnostních" důvodů...
                • 01 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 08.06.2015  12:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

                  To chápu >:D

                  Ale systémy jako [odkaz] [odkaz] se většinou kupujou na delší dobu :-)

      • 00 Reagovat !

        foto Columbo

        Columbo 08.06.2015  10:39

        « Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

        To jo, ale v tomto případě dělí automobilku od podprůměru (bohužel) právě a jenom ten hydractive. Díky tomu zůstávala tak nějak atraktivní. I když samozřejmě se jedná o jeden model automobilky, prostě to byla ta přidaná hodnota navíc. C4 Picasso/Grand Picasso to samo neutáhne, zbytek je do počtu. Je to něco jako kdyby si ve škodovce řekli, že kvůli šetření zmenší kufr na polovinu, prostě impuls škrtnout si danou automobilku ze seznamu kandidátů.
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 08.06.2015  10:44

          « Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

          Souhlasim ale s tim se nedá nic dělat. Možná kdyby značku líp směrovali v minulejch desetiletích. Ale i tak by to vydrželo třeba o generaci dýl víc ne
          Dneska je prostě nálada že neprémiový auto vyšší střední je úplně neprodejný a brzy to nejspíš bude platit i o střední třídě. Moc mi ten směr vývoje nešmakuje ale tak to prostě je
          • 00 Reagovat !

            foto Johnnn

            Johnnn 08.06.2015  14:03

            « Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

            Otázkou je, co je "neprémiový" :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 08.06.2015  14:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

              Pro hodně lidí všechno krom D3 >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 08.06.2015  10:52

        « Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

        Je tu několik věcí.

        Za prvé - C5 měla své světlé stránky, jako třeba přední sedačky nebo izolaci od okolí, ale jinak to zase tak skvělé auto nebylo... a dneska už je na trhu moc dlouho.

        Za druhé - já beru že Citroen nemá image na to, aby prodával sofistikované auto ve střední třídě za takové peníze, aby se mu to vyplatilo - což je škoda, ale budiž. Ale co DS? Trošku opakuju věci z diskusí nedávno minulých, ale pokud se chceš vecpat do prémie, tak se musíš prémii minimálně vyrovnat... s důrazem na to minimálně, protože přesvědčit jako nováček je vždycky těžší a DS nezačlo právě dobře. Ale oni si snad myslí, že budou nadále vyrábět auta jako DS5 (tj. v zásadě čistě s mainstreamovou technikou) a zákazníci jim to zbaští...
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 08.06.2015  11:07

          « Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

          Myslim že současný DS modely sou jen aby nějak začali. Už příští DS5 která má bejt za rok dva? by snad měla bejt na normálnim podvozku. Pokud použijou stejný ZF tlumiče jaký tam teď začali dávat mohlo by to bejt už použitelný auto. Motory docela uměj a předpokládám že nějaký nový asi přijdou takže jestli dorazí i slibovaná 8 st. převodovka technický zázemí pro ne špatný auto nebo auta tu je
          Předchozí management PSA svou práci evidentně nezvlád, uvidíme co vymysleli ty současný. Z týhle generace řady DS se povedlo DS3 během příštích tak 3 let uvidíme jaký budou nástupci DS4, 5 a asi i něco nad tim
          Zatimco u ostatních automobilek je víceméně jasný co se dá očekávat tady fakt těžko říct ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 08.06.2015  12:10

            « Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

            Podle mě by potřebovali nějakou pecku na přitažení pozornosti... nejlépe DS-9 s hydractive a šestiválcem, aby se zapomnělo na rozpačité začátky.
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 08.06.2015  12:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

              Jednoznačně souhlasim. I kdyby to měl bejt ne moc výdělečnej model něco aspoň trochu prestižního a výjímečnýho by měli mít v nabídce
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 08.06.2015  12:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

                Jasně, pokud to myslej vážně, tak musej bejt připravený do toho pár let cpát peníze.
                • 00 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 08.06.2015  15:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

                  S krizí, která neustále obchází okolo si to málokdo dovolí... Šetří a škrtá i VW.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 08.06.2015  15:37

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

                    Poslední velkou krizí se svět eště víc rozdělil na bohatý a zbytek což se samozřejmě projevuje i v autoprůmyslu. To 1% co vlastní větší polovinu planety neni třeba rozebírat ty ostatní budou do budoucna rádi za 4 válce. Na hydropneumatický odpružení prostě masa nemá nárok
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 08.06.2015  19:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování bude jednodušší

                    Aby trh akceptoval novou prémiovou značku, musí tu být pár (jako že třeba dvě) generací aut, která budou nad úrovní mainstreamu. Což ostatně chápou i u DS, minule tu byl článek o tom, že počítají patnáct let. Po těchto patnáct let budou muset držet solidní technickou úroveň, ale kvůli image nebudou moci prodávat za prémiové ceny. Budou muset investovat do reklamy, do budování prodejní sítě. To všechno jsou těžké peníze a musí se to udělat pořádně, jinak je lepší nedělat to vůbec.
  • 10 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 08.06.2015  10:11

    setrenie

    ako take raz asi znici vsetko krasne co na autach bolo a je .... predpokladam ze aj twindoor v novom superbe nemame prave kvoli zvysenym nakladom, nicomu inemu .... a podobne predne nahony v premiovkach... tu asi zase pojde len o to ako usetrit ..na druhej strane si ale vyrobcovia neuvedomuju dopad na charizmu imidz a dobre meno znacky ak jej zoberu nieco co ju roky charakterizovalo .. setrit za kazdu cenu moze byt v konecnom vysledku hodne neefektivne... a nepriamo aj znicujuce...

    nuz zrovnava sa to vsetko a pekne rychlo....... mame XY roznych vyrobcov aut z celeho sveta ale este si nikdy vzajomne neboli vsetci tak podobni a blizko seba ( technikou, imidzom, kvalitou ) ako dnes.... este par rokov a rozdiel medzi daciou a takym bomba mercedesom uz bude doslova len na papieri a v logu na maske ... uz len cakam kedy subaru pride o boxer motor ( lebo ten klasicky bude o 3 eura lacnejsi ) ... zlate 90te roky... :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto Aoyagi

    Aoyagi 08.06.2015  10:37

    Smutné

    Skoro celý automobilový průmysl se žene od pohodlných měkkých aut ke bzučícím nebo chrochtajícím kostitřasům...

    Mohl by někdo prosím rozvést toto? "Daleko více se ovšem prosazují elektronicky řízené alternativy v podobě adaptivních podvozků, které jsou levnější na vývoj i výrobu a ve finále poskytují větší komfort"
    • 20 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 08.06.2015  10:56

      « Re: Smutné

      Větší komfort než sem zažil v C6 to ti teda nevim nevim ;-)

      Je to fakt jen o ceně. Třeba aktivní stabillizátory v RRS SVR fungujou fantasticky, monitoring náklonu karoserie tisíckrát za sekundu fakt funguje ale tahle sranda stojí 4 miliony. Od Citroenu lidi chtěj přidanou hodnotu navíc v kombinaci s nižší cenou. To prostě dohromady moc nejde :-)
  • 30 Reagovat !

    foto Hendly

    Hendly 08.06.2015  10:42

    Moderní trend

    Je to škoda, ale dalo se to čekat. Trend doby je jinde. Je jen minimum lidi co vědí co tenhle typ tlumení umí a ví jak funguje. A dnes je módní mít velký display, to prodává auta:) Technika samotná přestáva být pro prodej aut důležitá tak jako se to stalo u ostatních produktu.
  • 00 Reagovat !

    foto Rysguf-

    Rysguf. 08.06.2015  10:49

    C5 presla teraz (6/2015) malymi upravami...

    dostala bluehdi motory (150k a 180k - priemerna spotreba udavana cez 4L na 100km namiesto 6-7L pri 163k a 204k hdi)) a hlavne dostala dotykovy(!) display... netusim ale ako sa zmenila stredova konzola (panel radia) kedze ma touchscreen, lebo nikde na internete neexistuje ziadna foto zatial....

    Myslim si ze tieto zmeny a oznamenie o konci hydractivu maju za ciel trochu zdvihnut predaje...
    Ja ako majitel aktualnej C5 som chcel (samozrejme) pockat no novu, ale udalosti poslednych dni ma zneistili, terajsi som nechcel uz kvoli spotrebe a tiez kvoli nedotykovemu displayu....ale teraz....hmmmm ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 08.06.2015  11:00

      « Re: C5 presla teraz (6/2015) malymi upravami...

      Jo 2.0 BlueHDI s novou převodovkou bude asi slušná volba [odkaz] [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto Rysguf-

        Rysguf. 08.06.2015  11:05

        « Re: Re: C5 presla teraz (6/2015) malymi upravami...

        Ano, Bluehdi 150k s manualom alebo moj favorit 180k s automatom a priemerom 4,2L/100km tusim... :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 08.06.2015  11:12

          « Re: Re: Re: C5 presla teraz (6/2015) malymi upravami...

          Jo motory u PSA docela uměj a tohle by mohla bejt slušná volba. Někde sem čet o tý nový automatický převodovce a byť má furt jen 6 stupňů prej je lepší než se zdá
          • 00 Reagovat !

            foto Rysguf-

            Rysguf. 08.06.2015  11:15

            « Re: Re: Re: Re: C5 presla teraz (6/2015) malymi upravami...

            V tom prvom odkaze na DS5 je: "Díky nové generaci automatické převodovky a systému start-stop nabízí motor BlueHDi (180k) výrazně lepší parametry než slabší HDi (163k) s automatem, když průměrně spotřebuje 4,4 litru nafty na 100 km." ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 08.06.2015  11:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: C5 presla teraz (6/2015) malymi upravami...

              A?
              • 00 Reagovat !

                foto Rysguf-

                Rysguf. 08.06.2015  11:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: C5 presla teraz (6/2015) malymi upravami...

                A? No a si pisal ze si niekde cital ze okrem novych motorov maju aj novu (upravenu) prevodovku, tak som nasiel vetu v clanku kde sa to spomina a zavesil ju sem.... thats all :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 08.06.2015  11:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C5 presla teraz (6/2015) malymi upravami...

                  Aha. No o tý převodovce sem čet někde jinde a o dost víc. Ale bylo to myslim v něčem tištěnym
    • 00 Reagovat !

      foto Somewhere-je-uz-prec

      Somewhere je už preč 08.06.2015  15:37

      « Re: C5 presla teraz (6/2015) malymi upravami...

      Dotykový displej a hlavne ovládanie prakticky všetkého cez dotykáč je jedným z najslabších a najčastejšie kritizovaných prvkov najnovších Citroenov. Naopak, keď displej, tak s veľkými tlačidlami naokolo. Prípadne ovládanie rádia alebo ventilácie hlasom, dotiahnutím takého systému by urobili ďaleko väčší boom.
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 08.06.2015  15:55

        « Re: Re: C5 presla teraz (6/2015) malymi upravami...

        Já teda v každym druhym testu už hodně let čtu bez tlačítek ;-)

        Budoucnost palubky je evidentně takováhle [odkaz]
  • 10 Reagovat !

    foto Neurotic

    Neurotic 08.06.2015  10:58

    Šetření

    Mohl by mi někdo vysvětlit co je levnější na adaptivních tlumičích, které se musí vyvinout oproti pár trubkám s hydraulikou, která už je vyvinutá a stačí ji jenom vyrábět? Navíc pochybuju, že ty tlumiče dokáží udržet to auto ve stejné výšce při jakékoliv zátěži a to, že budou pohodlnější? >:D >:D

    Jsem čekal, že ten systém dají i do DS když z něj chtějí mít prémii, ale evidentně tam spíš bude náprava z přívěsného vozíku, protože je levnější...
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 08.06.2015  11:11

      « Re: Šetření

      Myslim že příští DS5 bude na platformě EMP2 s lichoběžníkama vpředu a víceprvkem vzadu. To v kombinaci se současnejma [odkaz] a budoucíma [odkaz] bude nejspíš použitelný řešení
      • 00 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 08.06.2015  18:01

        « Re: Re: Šetření

        Nevíš, jak je na tom hydroactive ohledně finanční náročnosti servisu?
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 08.06.2015  18:10

          « Re: Re: Re: Šetření

          Dneska možná levnější než standardní tlumiče. Prvních 200 t. km snad totálně bezúdržbový
  • 30 Reagovat !

    foto frite

    frite 08.06.2015  11:42

    Na litost..

    ..uz je bohuzel pozde..
    Kazdy chce podle slov sofistikovanou techniku a nakonec si koupi passata v dieselu..
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 08.06.2015  12:00

      « Re: Na litost..

      Jj nejde jen o to že u C 5 zmizí Hydractiv ale z evropskýho trhu zmizí i Accord a Avensis. To celkově neni moc příjemnej trend
    • 01 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 08.06.2015  12:15

      « Re: Na litost..

      Každý chce auto, které jako celek funguje co nejlépe.
      • 40 Reagovat !

        foto frite

        frite 08.06.2015  12:28

        « Re: Re: Na litost..

        Tak zrovna ja jsem jeden z tech exotu co si vloni C5 novou koupil.
        Problem stredni tridy je ten ze se u nas prodava drtive hlavne do fleetu a uzivatele nemaji ani na vyber( maximalne mezi Passate a Supem) a i kdyz jsem se zkusmo prazskych kolegu ptal co znaji za za konkurenty Passatu tak stezi vyplodili akorat Mondeo...
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 08.06.2015  12:31

          « Re: Re: Re: Na litost..

          No viz ten plánovanej odchod Accordu a Avensisu který v příští generaci už vůbec nedorazej to lepší hned tak nebude ;-\
        • 02 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 08.06.2015  13:25

          « Re: Re: Re: Na litost..

          Já si C5 projížděl někdy... vlastně to vím celkem přesně, v únoru 2009. Ne že bych byl vyloženě zklamaný, ale pohodlí (zejména akustika a sedačky) na straně jedné bylo vykoupeno podprůměrnou prostorností a těžkopádnou jízdou. K tomu pitomej volant (ne, nevadil mi pevný střed, ale hliníkový dekor v pozici ideálního úchopu), nějaký plast mi překážel nad pedály... jo, s preferencí pohodlí (což je rozumná preference, nic proti) a za nějaké zajímavé ceny si to asi celkem představit umím, ale komplexní vyváženost Passatu to nemělo ani před těmi šesti lety.
    • 10 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 08.06.2015  12:20

      « Re: Na litost..

      trend je jasny vyrabat vsetko co najlacnejsie.... a nutit zakaznika kupovat si dalsi a dalsi produkt v kratkom casovom horizonte..... mam doma gumeny nafukovaci cln este z cias ked moj otec mal tolko rokov kolko mam ja dnes ... a smelo prehlasujem ze dodnes funguje a clnkujem sa s nim kazdy rok aspon raz na vinianskom jazere .... no schvalne... keby som kupil nejaky dnesny radobykvalitny gumeny cln tak ho hned pri prvej jazde znicim a prederavim o prvy kamen vo vode ... stare veci mali kvalitu..... vydrzali roky..... a podobne je to aj s autami..... dnes vyrobca uz nechce zakaznika ktory si 15 rokov nekupi ziadne dalsie auto lebo bude spokojny s tym co dostane.... take auto a takeho zakaznika vyrobca bohuzial dnes uz nechce a nepotrebuje..... nehra mu totiz do kseftov....

      sam vw uz priznal ze skrati cyklus obmeny novych modelov na tusim nejakych len 5 rokov .... pane pomahaj kvalite tychto aut :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 08.06.2015  13:03

    Jedinečnosť

    Hydractive bolo podľa mňa to podstatné, čím sa Citroen líšil od konkurencie a robil auto výnimočným. Takto to zabijú... škoda.
    Nedávno som sa viezol v XM-ku a retardér na ceste v tom ani nebolo cítiť, páradna jazda. :)
  • 00 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 08.06.2015  14:14

    proti prúdu

    ja si myslím, že citrón samotný hydractiv nepotrebuje (trochu drahá serepetička na bežné autá, keď aj golfy dávajú trubky). otázka fakt je, či by to nebol super bonus pre ds, ale asi je to také drahé, že je to nerentabilné a šmitec.
    • 20 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 08.06.2015  14:19

      « Re: proti prúdu

      Levný závěšení s tim nemá co dělat. Nevim jestli si zažil nějaký vzduchový odpružení nebo ten Hydrativ ale to ti zatim normální tlumiče prostě nedaly. Je to ale drahý takže se to do budoucna do ceny běžnýho mainstreamovýho vozu střední třídy prostě nevejde. Je to škoda ta zvláštní plavnost pohybu obzvlášť na kvalitní silnici je těžko popsatelná a myslim že konvenční technikou zatim nenapodobitelná
      Prostě kdo chce komfort bude muset přejít k nějaký prémiový značce a řádně si připlatit

      Všechno je to jen o cenách. Zatimco za [odkaz] lidi daj i ty 2 miliony půlka za vybavenej vůz střední třídy s hydraoulikou jim přijde absurdně moc >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 08.06.2015  16:11

        « Re: Re: proti prúdu

        je to ako píšeš, ja som sa viezol na hydractiv iba raz ako spolujazdec a komfortné to bolo, vôbec nespochybňujem kvalitu, len ľudia tú srandu nie sú ochotní v citróne platiť. V audine by to možno fičalo jak housky.
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 08.06.2015  16:25

          « Re: Re: Re: proti prúdu

          Audi adaptivní pneumatický pérování ve vyšších modelech má. To je to o čem mluvim. Do cen prémie se [odkaz] a podobný řešení vejdou. Famózní je v RR. Do cen mainstreamu už bohužel ne. Buďme rádi že vydrželo tak dlouho. A kdo chce eště si ho rok nebo jak dlouho i v týhle cenový hladině může koupit
        • 00 Reagovat !

          foto frite

          frite 08.06.2015  16:35

          « Re: Re: Re: proti prúdu

          Jde o to,ze citroen si za to v podstate nic nepocita a lidi (tedy spis firmy)si stejne kupuji to co zbytek stada.
          Ja si C5 objednaval loni. Sedan 1.6 thp 115 kw+metaliza+dvojita skla+predni zadni park.senzory..
          Konecna cena? Tesne pod 500 tis i s dph. Za to bych nemel ani adekvatni octu.Takto mam auto s hydrou a s lichobeznikem i v predu..Skoro jsem se u podpisu objednavky stydel ze stoji tak malo..

          Ale jak jsem psal nahore-modla stada je passat v dieselu o 200 tis.drazsi.

  • 10 Reagovat !

    foto peterle

    peterle 08.06.2015  16:22

    Vojská sa preskupili, v skutočnosti ustúpili

    Toto je ďalší ústup francúzskeho automobilového priemyslu, zabalený do rečí o úsporách. Bojím sa že z kedysi slávneho priemyslu, ostanú len ľudovky a bastardi - crossovery. Hra na luxus DS je priehľadná.
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 08.06.2015  16:27

      « Re: Vojská sa preskupili, v skutočnosti ustúpili

      Tyhle první modely DS jsou snad s výjímkou DS3 o ničem. Už brzy uvidíme s příští generací jestli to někam směruje
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 08.06.2015  20:00

        « Re: Re: Vojská sa preskupili, v skutočnosti ustúpili

        No právě...Vždyť právě teď byla ta pravá chvíle v dnešních těžkých dobách katování kostů využít Hydractive tam, kde by si za něj lidé i rádi připlatili. Myslím, že mohlo jít o perfektní konkurenční výhodu a marketing ji mohl patřičně využít. Teď ale opravdu nevím, co si myslet o automobilce, která se tak usilovně snaží vklínit do prémiového segmentu a zároveň takovéhle eso v rukávu prostě utne, páč nemá prachy na vývoj.
  • 00 Reagovat !

    foto dochtor

    dochtor 08.06.2015  16:45

    Hydropneumatika ako štandard

    Dovolím si nesúhlasiť, že hydropneumatika bola štandardom (len) pre veľké Citroeny.
    od roku 1970 s príchodom modelu GS cez BX a Xantiu, bol tento systém štandardom aj pre ľudové modely. Celkom okolo 6 mil. áut, nepočítajúc C5. A zrazu koniec, vlastne nie zrazu. Tak ako sa stal systém luxusom pre C5 ho vlastne zabili.
    Príde mi to ako "manažérske rozhodnutie"...

    Táto veta v článku je perla:
    "Hydraulické čerpadlo plnilo měchy dusíkem." :-)
    • 02 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 08.06.2015  16:54

      « Re: Hydropneumatika ako štandard

      Ne že bych to pamatoval ale GS a jeho nástupce BX byly stejně jako Xantia a dneska C5 vozy střední třídy. Tehdy se to finančně vešlo dneska sou takovýhle nadstandardní systémy spíš pro vyšší třídy. A už jen prémiový kategorie

      Manažerské rozhodnutí to určitě je ale daný financema. Jak sem psal níž zatimco za prémiovou nižší střední [odkaz] sou lidi ochotný dát i 2 miliony za o třídu větší vůz s hydraulikou je polovina nesmyslně vysoká cena ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto AUDIRS6

        AUDIRS6 08.06.2015  19:44

        « Re: Re: Hydropneumatika ako štandard

        Smutne, celkovo... na Xantiu Activu a XM si este matne spominam. Skoda, ze ich managirovia si rakto nakladaju do huby... 8-s Ten system bol dobry, mohli mat vdaka nemu konkurencnu vyhodu v mainstreame ( Citron ) a do "premie" by sa im mozno prehryzavalo o cosi lahsie ( DS ) aj ked to nieje len o podvozkoch, ako si tu pekne ironicky naznacil s tym interview so Stadlerom... :-!
        Premia je o komplexe vlastnosti, za ktore su zakaznici ochotni zaplatit premiovu cenu...
        Na toto je uz tvoj aktualny odkaz s RS 3-kou velmi vystizny. Lenze keby bola RS 3 "obycajne" premiove auto, ani tak by si svoju cenu neobhajila, preto na 2 mega za premiovu nizsiu strednu musi byt to auto vynimocne. A to RS 3 je. ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 08.06.2015  20:26

          « Re: Re: Re: Hydropneumatika ako štandard

          Tohle neni o RS3. To sem jen náhodu čet novej článek. Mainstreamovejm automobilkám nedávno skončily prodeje ve vyšší střední a viz ta Toyota nebo Honda dneska jim de jak psovi pastva už i ta střední. Dneska už neni šance aby se pod značkou Citroen prodalo něco s většim motorem a vyšší třídy
          Hydractiv asi byl dobrej vynález ale moje zkušenost je že většinou vítězej ty horší řešení. V audiovizuální technice i autech. Je fakt že evropskej trh střední třídy během pár let ztratil a ještě ztratí asi dost na pestrosti a vítězem je technika VW a TDI
          • 00 Reagovat !

            foto AUDIRS6

            AUDIRS6 08.06.2015  20:40

            « Re: Re: Re: Re: Hydropneumatika ako štandard

            Ja si skor myslim, (a Ham. mi da urcite za pravdu ) ze vitazom v strednej triede je a bude D3 plus ine premiove znacky ( Jag...). Takze ak by som mal predpovedat % zisky Passatu oproti % ziskom A4, 3er, C-klasse, XE, tak myslim, ze bude mat zrovna on s tou tebou opovrhovanou technikou VW najmensi plus ;-)
            Co sa motorizacii tyka - necuduj sa - bavime sa o strednej triede - tu ma nafta jasnu prevahu a pokial sa proti nej nebudu niektore staty razantnejsie stavat, tak sa to moc nezmeni. Malokto si kupuje strednu triedu na "brnkanie par km po meste" kde by mal benzin prevadzkove vyhody... ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 08.06.2015  20:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hydropneumatika ako štandard

              Zisk na voze je zase trochu jiná věc. A částečně to souvisí s tim co sem psal, hydractiv nebo nějaký podobný řešení se zatim cenově vejde do prémie do mainstreamu prostě už ne
              Eště že zbytek planety na ty naftove prevadzkove vyhody furt nepřešel :-)
              Ty seš snad z technickejch řešení v Passatech posledních pár generací nějak odvázanej? ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto AUDIRS6

                AUDIRS6 08.06.2015  21:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hydropneumatika ako štandard

                ja som ale nepisal o zisku na voze, ale zisky v predajoch v % pre ne...
                proste Passatu sa bude asi predavat o cosi viac, ale premie v % este viac... ;-)
                Kedy som ja nejako extra adoroval Passat ? :-!
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 08.06.2015  21:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hydropneumatika ako štandard

                  Nojo teď letí prémie a hned tak se to asi nezmění. Z mýho pohledu by minimálně u D3 měli zavést něco jako Citroen. Normální logo pro tuctový miliony kusů aut pro masy a pak nějak jinak označený opravdu prémiový modely a motory >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto dochtor

        dochtor 08.06.2015  22:04

        « Re: Hydropneumatika ako štandard

        Citroën to mal v dobe BX pomerne jednoduche. Mal len tri modely AX, BX, CX.
        BX bolo tým pádom auto väčšie ako malé, môžeme sa dohadovať či to bola stredná alebo nižšia stredná trieda. Podľa mňa jedno aj druhé, pretože nič iné Citroën nevyrábal, podstatné je, že hydopneumatika alebo kotúčové brzdy vpredu/vzadu bol ŠTANDARD. Objemy motora začínali v benzínoch na 1400, na niektorých trhoch dokonca 1100, takže nič extrémne alebo hyper-luxusné. Každopádne to nebola vlajková loď. Milióny vyrobemých aut s hydropneumatikou to len dokazujú.
        • 20 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 08.06.2015  22:51

          « Re: Re: Hydropneumatika ako štandard

          Klasický kompakt bylo pak ZX. BX byla střední třída, Xantia pak byla přímý nástupce a CX nahradilo XM.
          • 00 Reagovat !

            foto dochtor

            dochtor 08.06.2015  23:44

            « Re: Re: Hydropneumatika ako štandard

            OK.
            Akurát ZX mal od svojho predchodcu GSA niekoľkoročný odstup, ktorý suploval BX.
            Predsa len motor s objemom 1100 a výkonom 40kW, čo bol v BX základ, nie je pre strednú triedu typický :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 09.06.2015  09:15

              « Re: Re: Re: Hydropneumatika ako štandard

              Já spíš soudím podle vrcholné motorizace než podle té základní... a BX s 1.9 měl nějakých 120kW... i vzhledem k technice o které jsi psal podle mě není o řazení do střední třídy pochyb. Když Mondeo dostane 1.0EB, tak to z něj taky kompakt neudělá...
              • 10 Reagovat !

                foto dochtor

                dochtor 09.06.2015  11:09

                « Re: Re: Re: Re: Hydropneumatika ako štandard

                120kW bol raritný model s 16ventilovým motorom, väčšinou mali tieto vozy 50-70 kW.
                Ale súhlas, bola to stredná trieda - partnerský model k Peugeot405.
                Ja nechcem zrážať BX do nižšej strednej. Sám som jednu naftovú v solídnej výbave TRD sedlal a dodnes si pamätám ten pocit ako na lietajúcom koberci.
                Skôr mi šlo o to zdôrazniť, že sa ich vyrobili milióny, že Citroën vykrýval modelom BX aj nižšiu strednú, keďže ZX ešte nebol na svete. Jedinečný systém pruženia bol masovo použitou technológoiu.
                Možnosťou voľby "klasického" podvozku v C5 Citroën dal hydropneumatike punc luxusu a zároveň urobil zásadný krok aby ju zničil.
  • 13 Reagovat !

    foto Ham-

    Ham. 08.06.2015  18:50

    Logika houpacího koně

    Věta v článku, že "prodeje C5 s „koulemi“ se navíc propadly loni k 10.000 exemplářů, takže i klientela ztrácí zájem" mi nějak nesedí, celkové prodeje C5 vloni byly 18 tis. ks, takže koule měla nadpoloviční většina produkce C5. To je strašně moc, jinak řečeno tímto krokem chtějí poslat C5 úplně k ledu, protože logicky prodeje spadnou někam k hranici úplné bezvýznamnosti modelu na evropských trzích?
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 08.06.2015  19:12

      « Re: Logika houpacího koně

      Mě to přijde logický. Je to sofistikovanejší a určíte dražší řešení a prodeje stoje za pro. Po odchodu Toyoty a Hondy nic moc zpráva ale zákazníci rozhodli
      • 00 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 08.06.2015  19:46

        « Re: Re: Logika houpacího koně

        Nevím co je logického na vyškrtnutí položky z nabídky, kterou si objednává 56% klientů. Mě to přijde jako podříznutí si větve pod zadkem.
        Kdyby si hydropneu kupovalo 5% klientů a jenom v internetových diskuzí brečelo pár bychařů, tak bych vyškrtnutí rozuměl. Takto mi to smysl nedává.
        • 00 Reagovat !

          foto del42sa

          del42sa 08.06.2015  19:53

          « Re: Re: Logika houpacího koně

          vidím to stejně ...

          Ještě cca 2-3 roky nazpátek se uvažovalo o platformě z C6 pro velký Citroen DS9. Po oddělení DS od značky Citroen plány vzaly za své a Citroen najednou spadnul v hiearchii koncernu někde naspod... ( moc děkujeme pane Tavaresi )

          celé to rozhodnutí bude mít za následek jen to, že z Citroenu jako takového zbyde jen prázná skořápka, protože všechno co tyto vozy odlišovalo od běžné automobilové konfekce vzalo za své. Problematické vidím i budoucí orentaci značky DS. Je to Citroen není to Citroen ? Jak se bude značka stavět ke své historii ? bude se k ní hlásit nebo ji popírat ? Tohle rozhodnutí o ukončení výroby HS spíše ukazuje, že to druhé bude pravda :'-(

          dokonce existuje novější verze HS (výrobně levnější), která se ještě na žádném autě neobjevila ( tohle politováníhodné rozhodnutí je opravdu proti zdravému rozumu )
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 08.06.2015  20:23

            « Re: Re: Re: Logika houpacího koně

            To neni o Tavaresovi prostě je málo zákazníků který to kupujou. Správnějš málo který by za to byli ochotný zaplatit odpovídající cenu
            • 00 Reagovat !

              foto del42sa

              del42sa 08.06.2015  20:43

              « Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

              no 50% není málo a to ještě to číslo není zcela přesné, protože verze s motory 1,6 se vůbec s dvojím odpružením nenabízejí a proto je ta statistika nepřesná. Bylo by to jinak ještě více něž těch 50% . ;-)

              Předchozí C5 se prodalo okolo 660. 000 ks. Kdybychom to aplikovali na dnešní C5, tak je to 300 tisic vozů s HS. Jestli tohle je málo, tak už fakt nevím......
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 08.06.2015  21:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                Já bych C5 bez hydrauliky asi vůbec nechtěl a je fakt že jestli bude příští generace bez něj na image šílěně ztratí. 660 t. neni malý číslo ale jde o číslo za rok. Jestli je roční produkce 18 t. a hydractivů 10 t. ročně je to málo

                Když to budu brát podle audiovizuální techniky takhle skončily ale všechny vyjímečnější technický řešení. Ať byly sebelepší. Vždycky vítězí tuctová masová výroba
                Tady to fandové vědi aspoň trochu dopředu a maj eště rok nebo jak dlouho šanci
                • 20 Reagovat !

                  foto del42sa

                  del42sa 10.06.2015  10:55

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                  čísla prodejů : [odkaz]
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 10.06.2015  16:28

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                    Výbornej odkaz dík :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto AUDIRS6

                    AUDIRS6 10.06.2015  17:36

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                    Co vybornyyy...GENIALNY ODKAZ !!!!
                    Nasiel som tam aj cisla predajov strednej triedy za 1.Q 2015 v Europe
                    a aj ked odratam VW CC z "premioveho" segmentu a priratam ich po spravnosti k mainstreamu, aj tak predala premia viac nez mainstream...
                    [odkaz]
                    a mainstream:
                    [odkaz]
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 10.06.2015  18:51

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                      Jo už sem si to taky prošel :-)

                      Vším sis že DS5 je v mainstreamu i prémii? Což ale možná i odpovídá >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Ji-Ri

              Ji/Ri 10.06.2015  18:15

              « Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

              Už jsem se ptal jednou.... proč píšeš tou ha´tmatilkou "správnějš" .... přitom při hádkách s Gilgitem ses písemně projevovala naprosto standartně. Díky za odpověď.
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 10.06.2015  18:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                Fakt chceš abych ti normálně odpověděl a řikáš mi projevovala? >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 08.06.2015  20:06

          « Re: Re: Re: Logika houpacího koně

          Je to stejná logika pro kterou z třídy odchází Honda nebo Toyota. Podříznutí větve to sice do jistý míry asi fakt bude ale tohle technický řešení je prostě dražší. Chápu že lidi by chtěli sofistikovanější řešení ve střední třídě pokud možno za cenu Oktávky ale tak to prostě nefunguje ;-)
          Finančně to dává perfektně smysl
          • 00 Reagovat !

            foto del42sa

            del42sa 08.06.2015  20:21

            « Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

            nedává, protože ani DS nebude používat HS a tam se snad na cenu nekouká, když si chtějí hrát na prémii ;-)

            když už nechtějí nic dál vyvíjet, mohli ji nechat aspoň jako "option" za příplatek ( cena okolo tisic éček je odpovídající a zároveň akceptovatelná pro spoustu kupujících )
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 08.06.2015  20:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

              Tenhle příplatek je myslim v týhle generaci. Kdyby se toho prodávalo jak Passatu jistě by to stačilo, pro 10 t. aut ročně se to asi nevyplácí
              • 00 Reagovat !

                foto del42sa

                del42sa 08.06.2015  20:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                ne žádný příplatek není. Je to v ceně zvolené verze. Těch 10.000 ks je to pouze za poslední rok, kdy začala padat poptávka. Těch dřívějších prodejů bylo mnohem více a že se to nevyplatí, tomu prostě nevěřím. Mnohem více to souvisí s tím umělým repozicováním značky v rámci koncernu.
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 08.06.2015  21:03

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                  Souhlasim že hlavní vinu nese management a ne technika ale viz já 21:01 takhle to prostě chodí
                  Popravdě s lepším řízenim firmy by tahle situace stejně nastala, jen o generaci pozdějš
          • 00 Reagovat !

            foto Ham-

            Ham. 08.06.2015  20:24

            « Re: Re: Re: Logika houpacího koně

            V ceně výroby hydropneu to není. Pokud je výroba hydropneu drahá, tak se prostě musí zvednout jeho cena a musí se nabízet v balíčku (autě) jehož celkové vlastnosti budou dostatečně atraktivní aby za něj byli zákazníci ochotni cálovat násobky ceny C5. Takže místo likvidace hydroactivu potřebují vyvinout auto luxusní třídy, s odpovídajícími víceválcovými motory, zaměřené na maximální pohodlí, kde se hydropneu uplatní. Kdyby se s odpuštěním vyprdli na budování nějaké pofiderní značky DS, což jistě stojí obrovské love, tak takovou limuzínu dávno měli a klidně pod značkou Citroen mohli nabízet, síla značky Citroen je totiž z historických důvodů pořád nesrovnatelně větší než nějaké nové harampádí potažené falešným chromem.
            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 08.06.2015  21:13

              « Re: Re: Re: Logika houpacího koně

              Je to totéž jako šestiválec v Superbu... prostě konstruovat to auto tak, aby bylo na hydractive připravené, samo o sobě něco stojí.

              Jestli je trh schopný akceptovat Citroen za násobky ceny C5 si nejsem jistý, pokud tedy nemyslíš něco jako 1,2x. Mně by ke spokojenosti úplně stačit plnohodnotný nástupce C5, tj. auto na úrovni konkurence ve střední třídě.

              Se zbytkem soulas, investice do DS je bez odpovídající techniky pochybná.
              • 11 Reagovat !

                foto Ham-

                Ham. 08.06.2015  21:50

                « Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                Jestli je nějaká ze současných francouzských značek schopná se postupně probít do prémie, tak je to právě Citroen. Prostě historicky, když pominu Bugatti, je to značka, která "na to má". Kdysi byla schopná postavit se BMW nebo Mercedesu ve vyšší střední a to se nezapomíná. Ano, současná snaha značku totálně deklasovat a postavit ji až někam pod průměr mainstreamu může za 15-20 let zlikvidovat i toto historické pouto a značku vyvrátit z kořenů.

                Samotný záměr prodrat se do prémie je také správný, je to nejziskovější segment a to, že v něm Francie absentuje je jasný signál, že prostor tu je. Ovšem probít se do prémie znamená začít na vrcholu nebo někde v blízkosti pod ním. Nejde začít jako DS v malých třídách a pohříchu ještě i tam nestačit ani na běžný mainstream. Vavříny prémie visí vysoko, minimálně ve vyšší střední nebo ještě lépe v luxusní třídě. A to je místo, kde třeba o 3 násobku ceny C5 jistě lze hovořit. Dnes mají k dispozici největší trh světa Čínu a samozřejmě i v domácím prostředí a v zemích historicky nějak spjatých s Francií je dostatek prostoru pro takovou limuzínu. Ale nemůže to být nějaký šmudla-nástupce C5, to musí být prostě pecka, která se v pohodlí postaví S-kládě nebo minimálně E-kládě. Pak je totiž skoro bez problémů (když vydrží a dvě nebo tři generace budou respektovaný hráč na vrcholu) jít do nižších tříd a dělat tam paseku jakou dělá D3, opačně to podle mě nefunguje.
                • 10 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 09.06.2015  09:07

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                  Ve vyšší střední působily všechny francouzské značky. XM bylo nejosobitější, ale i R25, Safrane a 605 byly úspěšné modely se zajímavou technikou.

                  Že by DS9 mohlo klidně vyjet pod značkou Citroënu je fakt... ale pokud chce Citroën vyrábět auta jako C-Elysee a nakonec i C4, tak posun celého brandu do prémie reálný není. VW s Phaetonem díru do světa neudělal... Citroën má výhodu v domácím trhu bez domácí konkurence, ale je otázka jestli by to stačilo. A cesta Lexusu nakonec celkem funguje...
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ham-

                    Ham. 09.06.2015  10:32

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                    Cesta Lexusu funguje jenom v USA a to je trh nad kterým Francouzi asi moc neuvažují. Evropa, ale třeba i Japonci uznávají jenom prémii s nějakou tradicí, právě Lexus je toho jasným dokladem.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 09.06.2015  12:30

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                      Kolik lidí v Evropě nebo Německu považovalo před rokem ´89 audi za prémii? ;-)
                      Uvažovat můžou [odkaz] ale nevěřim na to
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ham-

                        Ham. 09.06.2015  18:16

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                        Asi nikdo, ale přesto je Audi příkladem budování prémie na tradicích, historie Auto Union, Horch, Wanderer a dalších značek tvořících základnu na které Audi stavělo a staví sahá někam do roku 1899.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Hammunasakra

                          Hammunasakra 09.06.2015  18:49

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                          Horch, Wanderer a asi i to Audi Union si v začátkem 90. let spíš nikdo nepamatoval. Kam to s DS vedou bude myslim jasný už v příští generaci. Buď začnou bejt nějak zajímavý nebo ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 09.06.2015  13:43

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                      Je fakt že v Evropě sice uznáváme Lexus jako (víceméně) prémiovku, ale prodeje nejsou nic moc.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 09.06.2015  14:04

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika houpacího koně

                        V čem Lexus neni prémiovka? :-)

                        V tom že nedělá kombíky v naftě? ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto Twingo

    Twingo 08.06.2015  19:45

    typický citroen

    Je to opravdu velká škoda pro citroen byli typické 2 věci odlišný design a avantgardní pojetí vozu, takže z pravého citroenu zbyla jenom půlka. Postupem času se z citroenu stává další nudné auto.
  • 10 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 08.06.2015  21:39

    Souhlas s tou preferencí pohodlí.. tady v diskuzi.

    V této souvislosti doporučuji vyzkoušet nové Mondeo.
    Žádnej zázrak to není.. dynamicky a tak, ale je to teda fakt kočárek.
    ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto petr164

      petr164 14.06.2015  15:52

      « Re: Souhlas s tou preferencí pohodlí.. tady v diskuzi.

      Ford je zcela jiný případ, jeho letitá preference sportovních podvozků doposud postrádala "emerický" rozměr pseudopohodlí. Takže až se novému Mondeu začnou nečekaně rychle sypat závěsy a řízení, tak já se divit nebudu. Mimochodem, nikdo jiný nezvedl příď do tak absurdní výše a neformenosti siluety jako právě Ford u Mondea...
  • 00 Reagovat !

    foto petr164

    petr164 14.06.2015  15:37

    Hydractive

    Hydropneumatika v podání Citroenu je oproti elektronicky řízenému tlumení stále fukčně plně konkurenční a nákladově vyhovující, pokud nemají v šuplíku zásadní inovaci přebíjející hydractive. Markeťákům nenaslouchám již dvacet let, protože nemám rád lži a polopravdy vytržené z kontextu. Zajímá mne výhradně názor inženýrů, technických ekonomů a kvalifikovaných test driverů. Pokud není ve vývoji lepší řešení, marketingově zabíjet hydractive je další lapsus top managemetu velkých společností, které vrší jedno špatné rozhodnutí za druhým. Budoucnost je nanoflowcell a podvozky poskytující informace nebytné k bezpečnému řízení...
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 14.06.2015  21:02

      « Re: Hydractive

      Lepší řešení spíš nemaj ale pro 18 t. aut ročně se to prostě nevyplatí udržovat
      Naopak pokud použijou stejnej hardwer jen trochu jinak nastavenej pro DS5 případně nějaký větší a to samý pro 508 a budoucí 6008 nebo co přijde tak se to bude cenově rentovat. Smutný ale tak to je
  • 00 Reagovat !

    foto carll

    carll 11.07.2015  20:23

    hydraulicke perovani

    Pan redaktor zjevně píše o něčem o čem nemá ani nejmenší znalosti,jinak by nepsal že hydraulicke čerpadlo plní mechy dusikem,proto bych mu doporučoval něco o tom nastudovat aby příště nepsal podobně nesmysly.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa. Bylo správné?

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa.…

Na konec listopadu připadá výročí, které definitivně sečetlo dny společného státu Čechů a Slováků – 25.…

 

iSport.cz

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by gól dal, řekl

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by…

Nesmazatelně se zařadil mezi významné osobnosti historie Bohemians 1905. Josef Jindřišek odehrál proti Liberci…

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět slaví. Liberec bere bod

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět…

Fotbalisté pražské Dukly odčinili debakl se Slavií, když v 15. kole HET ligy porazili na svém hřišti Mladou…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…