"...Daleko více se ovšem prosazují elektronicky řízené alternativy v podobě adaptivních podvozků, které jsou levnější na vývoj i výrobu a ve finále poskytují větší komfort..."
S prvou castou vety suhlasim. Ale povedzte mi KTORY adaptivny podvozok poskytuje vacsi komfrot, ako Hydractive v poslednej verzii???
Soudruhu si vedle jak ta jedle..a tie smajle zmaž a najlepšie celý ten hlúpy príspevok...
Systém je patentovaný automobilkou Citroën. Licenčne však bol použitý v širokej škále techniky nielen v oblasti automobilizmu.
V licencii sa používal v automobiloch
Audi A8 D11 (Audi V8 Quattro), D2 (Audi A8), Typ 44 a C4
BMW rad 7 E32 – 735 iL, 740iL a 750iL
BMW rad 5 (E34) – Touring 525i a 530i
BMW rad 7 (E38) – 740 iL a 750iL
Rolls-Royce Silver Shadow
Bentley T1/T2
Mercedes-Benz 450SEL 6.9
Mercedes-Benz W 116 – 1975 do 1980
Mercedes-Benz W 126 – 1979 do 1991
Maserati Quattroporte II.
Porsche 911L
Berliet nákladné vojenské vozidlá
Peugeot 405 4x4 (iba pre zadnú nápravu
ty bláho, ses nejakej chytrej, jaks na to přišel? ja měl za to že plodná spolupráce Mercedes-Tesla vynesla fíčovinky typu volant blinkr páčky pak Brembo-Tesla brzdy a vypadá to že i Citrón nebyl takovej škrt :-) Toviš no jak Elon rozumě říkal u drobností už netřeba objevovat ameriku ;-) Má RECHT !! >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Tak chtít být nejlepší můžou. Taky můžu chtít být špičkový tenista, ale s bučkem v křesle toho asi těžko dosáhnu. Citroen a kvalita.. to je stejný příměr.
Vzhledem k všeobecnýmu omezování rychlosti a plánum ANO který plánuje zvýšit kontroly úplně všeho bohužel včetně tý rychlosti [odkaz] je sázka na pohodlí asi docela rozumnym směrovánim :-|
Já taky C5 v tomhle duchu respektuju - je to něco za něco. Musíš sice obětovat nějakou jízdní agilitu, ale dostaneš za to nadstandardní komfort... a to je dobrá nabídka. Petrolheadi kroutí hlavama, ale spousta normálních lidí by udělala lépe, kdyby hodila za hlavu klišé o tom, jak nutně potřebují být dravcem silnic a soustředila se třeba... třeba na masážní sedačky.
Pán zjevně nikdy neslyšel o aktivní bezpečnosti. S houpadlem bez výkonové rezervy o aktivní bezpečnosti hovořit nelze. Nejsem pertolhead, ale člověk, který se rád sveze sportovně a současně bezpečně. Jinak to, že posádka vnímá pohodlí znamená, že podvozek jako celek to zvýšené tlumící úsilí někde fyzikálně odskáče. Rostoucí počet "strejdů na komfortním špacíru" na našich silnicích dramaticky zvýšilo kolizní a nebezpečné situace.
Pan redaktor to vystihl úplně přesně, odchodem hydropneumatického pérování ztratí Citroëny poslední výlučný technický prvek, na kterém ještě mohl marketint stavět, nemluvě o tom, že by se tato technika velice hodila i větším modelům DS... :-(:no:
Je to velmi smutné... naopak jsem doufal, že skupina DS v budoucnu tyto podvozky "nasadí"... říkal jsem si dokonce, že budu zvědavě vyčkávat novou C5 právě kvůli tomu podvozku (po mladických zkušenostech před mnoha a mnoha lety s BéiXem se mi mnoho a mnoho let po "mořském" vlnění stýská). Tak jen věřím, že pánové z Citroenu vědí, co dělají... ale moc je nechápu
a proc to jako vyvyjej, jzdyt soucasna generace toho podvozku je vytecna, kdyby ho dali do vsech vetsich Citroenu tak se jim zaplati rychle, ale neeeee, oni musi prece z toho udelat neco vyjimecneho aby to nasledne mohli pohrbit pro nezajem
PSA filosofie je šidit zákazníka a maskovat to bizarnostma. Chtějí vyrábět prémiové auta, ale zruší jediné prémiové. Na trhu je prostor pro prémiové auto střední třídy, ale to nikdy nedokáží frantíci vyrobit. Museli by mít DS5 sedan a kombík na hydropneumatice, s odladěným 8° automatem a případně i 4x4. Střední prémie je trochu menší než mainstream a proto by mohli mít navrch proti konkurenci prostorem a pohodlím. Jenže oni raději udělají DS5 s trubkou a chromovanou hokejkou.
Ty trubky v DS nebo Lagune je typicka Francouzovina, no ale nechci predbihat, protoze trubku mel i Prasat B5 a kdo vi, mozna ji brzi dostane kdyz ne on, tak alespon limuzina pro vychodni prezidenty z Kvasin
Tak když chtějí z DS udělat plnohodnotnou lux značku, tak mi tento krok uniká. Elektronické hejbátka jsou supr, ale německá trojkombinace měchy prostě má. Koncern nabízí obojí, ale DCC prostě nestojí tak vysoko jak hydropneumatické odpružení.
Zrovna v sobotu jsem si prohlížel nádherný DS z roku 72 a říkal jsem si,kde v tý době Citroen byl...dokázal vyrobit auto jako z jinýho světa a kde je dneska ? Většina lidí z mýho okolí co má Citroeny,je má hlavně kvůli hydractive....
Jasně že kvůli tomu podvozku si lidi Citroen kupují... je to divné... zahodit tolik let vývoje a zdokonalování. Nebývám melancholický, ale z tohoto rozhodnutí je mi smutno... vždyť cesta na chatu po lesní cestě se zdviženým podvozkem je přímo královská jízda tam, kde ostatní auta za sebou nechávají tlumiče výfuků a spodní plasty... a na dálnici si malinko přizvednout zadek... škoda
Vypadá to, že PSA hodlá zájemce o řadu DS nadále lákat akorát tak na pověstnou lešeňovku a trochu chromu...No, když myslí, že tohle je způsob, jak se dostat mezi prémii...Každopádně zahodit tolik let vývoje, to je drsné.
C5 se neprodává, protože už tady s námi žije v téměř nezměněné podobě od roku 2008! Já jsem toho živoucím důkazem. Kdyby v nedávné době prodělala aspoň dílčí modernizaci, právě teď bych v ní jezdil. A to nejlepší na ní by právě byl hydractive.
Jestli je článek pravdivý, tak to teda přeji Citroenu hodně štěstí, bude ho potřebovat..
Ti, kteří se doteď rozhodovali mezi C5 a něčím jiným v dané kategorii, budou mít snažší rozhodování. Jediný objektivní prodejní argument Citroenu je právě Hydractive, takže tento krok opravdu nechápu. Kolik desetiletí jim trvalo než vychytali všechny problémy? A když už se jim to konečně podařilo, tak to zaříznou...
Neni na tom co nechápat je to fakt jen o penězích. Hydractiv byl před 60 lety super vynález a slušně funguje i dneska ale prostě to nevychází finančně. Za prémiový holátko sou lidi ochotný zaplatit až nesmyslný sumy od Citroenu chtěj o třídu větší auto, s plnou výbavou a sofistikovaný odpružení k tomu. Nejlíp tak za polovinu odpovídající hodnoty :-)
Je to škoda ale pokud sis nevšim šetří se i na daleko dražších autech. Tohle se děje ve všech oborech, eště dramatičtějšim vývojem to prošlo u hifi. Prostě když do budoucna budeš chtít to co ti nedávno nabíd Citroen ve střední třídě musíš k prémii a o třídu vejš. Prostě vysolit řekněme dvojnásobek. U toho hifi je to eště horší, tam se ceny špičkovejch high end kombonentů zvedly i několikanásobně. Zesilovač za 100 t. eur dneska neni žádná výjímka :-|
tak když už, tak celou sestavu... mimochodem, v roce 2013 (nebo 2012???) jsem slyšel na vlastní uši... na High-Endu samozřejmě ... ale myslím, že to patří na jiné stránky... [odkaz]
Už nejezdím... za ty prachy, co jsem za posledních deset až dvanáct let utratil za tyhle "všelijakosti"... prostě už nejezdím, protože jsem si vždy něco odvážel, abych doma zjistil, že za rok budu chtít něco ještě lepšího...no. Vlastně by za to byla ta současná C5, co ještě má hydropneumatický podvozek :-) >:D Čili už nechodím na výstavy z "účetně-bezpečnostních" důvodů...
To jo, ale v tomto případě dělí automobilku od podprůměru (bohužel) právě a jenom ten hydractive. Díky tomu zůstávala tak nějak atraktivní. I když samozřejmě se jedná o jeden model automobilky, prostě to byla ta přidaná hodnota navíc. C4 Picasso/Grand Picasso to samo neutáhne, zbytek je do počtu. Je to něco jako kdyby si ve škodovce řekli, že kvůli šetření zmenší kufr na polovinu, prostě impuls škrtnout si danou automobilku ze seznamu kandidátů.
Souhlasim ale s tim se nedá nic dělat. Možná kdyby značku líp směrovali v minulejch desetiletích. Ale i tak by to vydrželo třeba o generaci dýl víc ne
Dneska je prostě nálada že neprémiový auto vyšší střední je úplně neprodejný a brzy to nejspíš bude platit i o střední třídě. Moc mi ten směr vývoje nešmakuje ale tak to prostě je
Za prvé - C5 měla své světlé stránky, jako třeba přední sedačky nebo izolaci od okolí, ale jinak to zase tak skvělé auto nebylo... a dneska už je na trhu moc dlouho.
Za druhé - já beru že Citroen nemá image na to, aby prodával sofistikované auto ve střední třídě za takové peníze, aby se mu to vyplatilo - což je škoda, ale budiž. Ale co DS? Trošku opakuju věci z diskusí nedávno minulých, ale pokud se chceš vecpat do prémie, tak se musíš prémii minimálně vyrovnat... s důrazem na to minimálně, protože přesvědčit jako nováček je vždycky těžší a DS nezačlo právě dobře. Ale oni si snad myslí, že budou nadále vyrábět auta jako DS5 (tj. v zásadě čistě s mainstreamovou technikou) a zákazníci jim to zbaští...
Myslim že současný DS modely sou jen aby nějak začali. Už příští DS5 která má bejt za rok dva? by snad měla bejt na normálnim podvozku. Pokud použijou stejný ZF tlumiče jaký tam teď začali dávat mohlo by to bejt už použitelný auto. Motory docela uměj a předpokládám že nějaký nový asi přijdou takže jestli dorazí i slibovaná 8 st. převodovka technický zázemí pro ne špatný auto nebo auta tu je
Předchozí management PSA svou práci evidentně nezvlád, uvidíme co vymysleli ty současný. Z týhle generace řady DS se povedlo DS3 během příštích tak 3 let uvidíme jaký budou nástupci DS4, 5 a asi i něco nad tim
Zatimco u ostatních automobilek je víceméně jasný co se dá očekávat tady fakt těžko říct ;-)
Poslední velkou krizí se svět eště víc rozdělil na bohatý a zbytek což se samozřejmě projevuje i v autoprůmyslu. To 1% co vlastní větší polovinu planety neni třeba rozebírat ty ostatní budou do budoucna rádi za 4 válce. Na hydropneumatický odpružení prostě masa nemá nárok
Aby trh akceptoval novou prémiovou značku, musí tu být pár (jako že třeba dvě) generací aut, která budou nad úrovní mainstreamu. Což ostatně chápou i u DS, minule tu byl článek o tom, že počítají patnáct let. Po těchto patnáct let budou muset držet solidní technickou úroveň, ale kvůli image nebudou moci prodávat za prémiové ceny. Budou muset investovat do reklamy, do budování prodejní sítě. To všechno jsou těžké peníze a musí se to udělat pořádně, jinak je lepší nedělat to vůbec.
ako take raz asi znici vsetko krasne co na autach bolo a je .... predpokladam ze aj twindoor v novom superbe nemame prave kvoli zvysenym nakladom, nicomu inemu .... a podobne predne nahony v premiovkach... tu asi zase pojde len o to ako usetrit ..na druhej strane si ale vyrobcovia neuvedomuju dopad na charizmu imidz a dobre meno znacky ak jej zoberu nieco co ju roky charakterizovalo .. setrit za kazdu cenu moze byt v konecnom vysledku hodne neefektivne... a nepriamo aj znicujuce...
nuz zrovnava sa to vsetko a pekne rychlo....... mame XY roznych vyrobcov aut z celeho sveta ale este si nikdy vzajomne neboli vsetci tak podobni a blizko seba ( technikou, imidzom, kvalitou ) ako dnes.... este par rokov a rozdiel medzi daciou a takym bomba mercedesom uz bude doslova len na papieri a v logu na maske ... uz len cakam kedy subaru pride o boxer motor ( lebo ten klasicky bude o 3 eura lacnejsi ) ... zlate 90te roky... :yes:
Skoro celý automobilový průmysl se žene od pohodlných měkkých aut ke bzučícím nebo chrochtajícím kostitřasům...
Mohl by někdo prosím rozvést toto? "Daleko více se ovšem prosazují elektronicky řízené alternativy v podobě adaptivních podvozků, které jsou levnější na vývoj i výrobu a ve finále poskytují větší komfort"
Větší komfort než sem zažil v C6 to ti teda nevim nevim ;-)
Je to fakt jen o ceně. Třeba aktivní stabillizátory v RRS SVR fungujou fantasticky, monitoring náklonu karoserie tisíckrát za sekundu fakt funguje ale tahle sranda stojí 4 miliony. Od Citroenu lidi chtěj přidanou hodnotu navíc v kombinaci s nižší cenou. To prostě dohromady moc nejde :-)
Je to škoda, ale dalo se to čekat. Trend doby je jinde. Je jen minimum lidi co vědí co tenhle typ tlumení umí a ví jak funguje. A dnes je módní mít velký display, to prodává auta:) Technika samotná přestáva být pro prodej aut důležitá tak jako se to stalo u ostatních produktu.
dostala bluehdi motory (150k a 180k - priemerna spotreba udavana cez 4L na 100km namiesto 6-7L pri 163k a 204k hdi)) a hlavne dostala dotykovy(!) display... netusim ale ako sa zmenila stredova konzola (panel radia) kedze ma touchscreen, lebo nikde na internete neexistuje ziadna foto zatial....
Myslim si ze tieto zmeny a oznamenie o konci hydractivu maju za ciel trochu zdvihnut predaje...
Ja ako majitel aktualnej C5 som chcel (samozrejme) pockat no novu, ale udalosti poslednych dni ma zneistili, terajsi som nechcel uz kvoli spotrebe a tiez kvoli nedotykovemu displayu....ale teraz....hmmmm ;-\
Jo motory u PSA docela uměj a tohle by mohla bejt slušná volba. Někde sem čet o tý nový automatický převodovce a byť má furt jen 6 stupňů prej je lepší než se zdá
V tom prvom odkaze na DS5 je: "Díky nové generaci automatické převodovky a systému start-stop nabízí motor BlueHDi (180k) výrazně lepší parametry než slabší HDi (163k) s automatem, když průměrně spotřebuje 4,4 litru nafty na 100 km." ;-)
A? No a si pisal ze si niekde cital ze okrem novych motorov maju aj novu (upravenu) prevodovku, tak som nasiel vetu v clanku kde sa to spomina a zavesil ju sem.... thats all :-)
Dotykový displej a hlavne ovládanie prakticky všetkého cez dotykáč je jedným z najslabších a najčastejšie kritizovaných prvkov najnovších Citroenov. Naopak, keď displej, tak s veľkými tlačidlami naokolo. Prípadne ovládanie rádia alebo ventilácie hlasom, dotiahnutím takého systému by urobili ďaleko väčší boom.
Mohl by mi někdo vysvětlit co je levnější na adaptivních tlumičích, které se musí vyvinout oproti pár trubkám s hydraulikou, která už je vyvinutá a stačí ji jenom vyrábět? Navíc pochybuju, že ty tlumiče dokáží udržet to auto ve stejné výšce při jakékoliv zátěži a to, že budou pohodlnější? >:D >:D
Jsem čekal, že ten systém dají i do DS když z něj chtějí mít prémii, ale evidentně tam spíš bude náprava z přívěsného vozíku, protože je levnější...
Myslim že příští DS5 bude na platformě EMP2 s lichoběžníkama vpředu a víceprvkem vzadu. To v kombinaci se současnejma [odkaz] a budoucíma [odkaz] bude nejspíš použitelný řešení
Tak zrovna ja jsem jeden z tech exotu co si vloni C5 novou koupil.
Problem stredni tridy je ten ze se u nas prodava drtive hlavne do fleetu a uzivatele nemaji ani na vyber( maximalne mezi Passate a Supem) a i kdyz jsem se zkusmo prazskych kolegu ptal co znaji za za konkurenty Passatu tak stezi vyplodili akorat Mondeo...
Já si C5 projížděl někdy... vlastně to vím celkem přesně, v únoru 2009. Ne že bych byl vyloženě zklamaný, ale pohodlí (zejména akustika a sedačky) na straně jedné bylo vykoupeno podprůměrnou prostorností a těžkopádnou jízdou. K tomu pitomej volant (ne, nevadil mi pevný střed, ale hliníkový dekor v pozici ideálního úchopu), nějaký plast mi překážel nad pedály... jo, s preferencí pohodlí (což je rozumná preference, nic proti) a za nějaké zajímavé ceny si to asi celkem představit umím, ale komplexní vyváženost Passatu to nemělo ani před těmi šesti lety.
trend je jasny vyrabat vsetko co najlacnejsie.... a nutit zakaznika kupovat si dalsi a dalsi produkt v kratkom casovom horizonte..... mam doma gumeny nafukovaci cln este z cias ked moj otec mal tolko rokov kolko mam ja dnes ... a smelo prehlasujem ze dodnes funguje a clnkujem sa s nim kazdy rok aspon raz na vinianskom jazere .... no schvalne... keby som kupil nejaky dnesny radobykvalitny gumeny cln tak ho hned pri prvej jazde znicim a prederavim o prvy kamen vo vode ... stare veci mali kvalitu..... vydrzali roky..... a podobne je to aj s autami..... dnes vyrobca uz nechce zakaznika ktory si 15 rokov nekupi ziadne dalsie auto lebo bude spokojny s tym co dostane.... take auto a takeho zakaznika vyrobca bohuzial dnes uz nechce a nepotrebuje..... nehra mu totiz do kseftov....
sam vw uz priznal ze skrati cyklus obmeny novych modelov na tusim nejakych len 5 rokov .... pane pomahaj kvalite tychto aut :yes:
Hydractive bolo podľa mňa to podstatné, čím sa Citroen líšil od konkurencie a robil auto výnimočným. Takto to zabijú... škoda.
Nedávno som sa viezol v XM-ku a retardér na ceste v tom ani nebolo cítiť, páradna jazda. :)
ja si myslím, že citrón samotný hydractiv nepotrebuje (trochu drahá serepetička na bežné autá, keď aj golfy dávajú trubky). otázka fakt je, či by to nebol super bonus pre ds, ale asi je to také drahé, že je to nerentabilné a šmitec.
Levný závěšení s tim nemá co dělat. Nevim jestli si zažil nějaký vzduchový odpružení nebo ten Hydrativ ale to ti zatim normální tlumiče prostě nedaly. Je to ale drahý takže se to do budoucna do ceny běžnýho mainstreamovýho vozu střední třídy prostě nevejde. Je to škoda ta zvláštní plavnost pohybu obzvlášť na kvalitní silnici je těžko popsatelná a myslim že konvenční technikou zatim nenapodobitelná
Prostě kdo chce komfort bude muset přejít k nějaký prémiový značce a řádně si připlatit
Všechno je to jen o cenách. Zatimco za [odkaz] lidi daj i ty 2 miliony půlka za vybavenej vůz střední třídy s hydraoulikou jim přijde absurdně moc >:-[]
je to ako píšeš, ja som sa viezol na hydractiv iba raz ako spolujazdec a komfortné to bolo, vôbec nespochybňujem kvalitu, len ľudia tú srandu nie sú ochotní v citróne platiť. V audine by to možno fičalo jak housky.
Audi adaptivní pneumatický pérování ve vyšších modelech má. To je to o čem mluvim. Do cen prémie se [odkaz] a podobný řešení vejdou. Famózní je v RR. Do cen mainstreamu už bohužel ne. Buďme rádi že vydrželo tak dlouho. A kdo chce eště si ho rok nebo jak dlouho i v týhle cenový hladině může koupit
Jde o to,ze citroen si za to v podstate nic nepocita a lidi (tedy spis firmy)si stejne kupuji to co zbytek stada.
Ja si C5 objednaval loni. Sedan 1.6 thp 115 kw+metaliza+dvojita skla+predni zadni park.senzory..
Konecna cena? Tesne pod 500 tis i s dph. Za to bych nemel ani adekvatni octu.Takto mam auto s hydrou a s lichobeznikem i v predu..Skoro jsem se u podpisu objednavky stydel ze stoji tak malo..
Ale jak jsem psal nahore-modla stada je passat v dieselu o 200 tis.drazsi.
Toto je ďalší ústup francúzskeho automobilového priemyslu, zabalený do rečí o úsporách. Bojím sa že z kedysi slávneho priemyslu, ostanú len ľudovky a bastardi - crossovery. Hra na luxus DS je priehľadná.
No právě...Vždyť právě teď byla ta pravá chvíle v dnešních těžkých dobách katování kostů využít Hydractive tam, kde by si za něj lidé i rádi připlatili. Myslím, že mohlo jít o perfektní konkurenční výhodu a marketing ji mohl patřičně využít. Teď ale opravdu nevím, co si myslet o automobilce, která se tak usilovně snaží vklínit do prémiového segmentu a zároveň takovéhle eso v rukávu prostě utne, páč nemá prachy na vývoj.
Dovolím si nesúhlasiť, že hydropneumatika bola štandardom (len) pre veľké Citroeny.
od roku 1970 s príchodom modelu GS cez BX a Xantiu, bol tento systém štandardom aj pre ľudové modely. Celkom okolo 6 mil. áut, nepočítajúc C5. A zrazu koniec, vlastne nie zrazu. Tak ako sa stal systém luxusom pre C5 ho vlastne zabili.
Príde mi to ako "manažérske rozhodnutie"...
Táto veta v článku je perla:
"Hydraulické čerpadlo plnilo měchy dusíkem." :-)
Ne že bych to pamatoval ale GS a jeho nástupce BX byly stejně jako Xantia a dneska C5 vozy střední třídy. Tehdy se to finančně vešlo dneska sou takovýhle nadstandardní systémy spíš pro vyšší třídy. A už jen prémiový kategorie
Manažerské rozhodnutí to určitě je ale daný financema. Jak sem psal níž zatimco za prémiovou nižší střední [odkaz] sou lidi ochotný dát i 2 miliony za o třídu větší vůz s hydraulikou je polovina nesmyslně vysoká cena ;-)
Smutne, celkovo... na Xantiu Activu a XM si este matne spominam. Skoda, ze ich managirovia si rakto nakladaju do huby... 8-s Ten system bol dobry, mohli mat vdaka nemu konkurencnu vyhodu v mainstreame ( Citron ) a do "premie" by sa im mozno prehryzavalo o cosi lahsie ( DS ) aj ked to nieje len o podvozkoch, ako si tu pekne ironicky naznacil s tym interview so Stadlerom... :-!
Premia je o komplexe vlastnosti, za ktore su zakaznici ochotni zaplatit premiovu cenu...
Na toto je uz tvoj aktualny odkaz s RS 3-kou velmi vystizny. Lenze keby bola RS 3 "obycajne" premiove auto, ani tak by si svoju cenu neobhajila, preto na 2 mega za premiovu nizsiu strednu musi byt to auto vynimocne. A to RS 3 je. ;-)
Tohle neni o RS3. To sem jen náhodu čet novej článek. Mainstreamovejm automobilkám nedávno skončily prodeje ve vyšší střední a viz ta Toyota nebo Honda dneska jim de jak psovi pastva už i ta střední. Dneska už neni šance aby se pod značkou Citroen prodalo něco s většim motorem a vyšší třídy
Hydractiv asi byl dobrej vynález ale moje zkušenost je že většinou vítězej ty horší řešení. V audiovizuální technice i autech. Je fakt že evropskej trh střední třídy během pár let ztratil a ještě ztratí asi dost na pestrosti a vítězem je technika VW a TDI
Ja si skor myslim, (a Ham. mi da urcite za pravdu ) ze vitazom v strednej triede je a bude D3 plus ine premiove znacky ( Jag...). Takze ak by som mal predpovedat % zisky Passatu oproti % ziskom A4, 3er, C-klasse, XE, tak myslim, ze bude mat zrovna on s tou tebou opovrhovanou technikou VW najmensi plus ;-)
Co sa motorizacii tyka - necuduj sa - bavime sa o strednej triede - tu ma nafta jasnu prevahu a pokial sa proti nej nebudu niektore staty razantnejsie stavat, tak sa to moc nezmeni. Malokto si kupuje strednu triedu na "brnkanie par km po meste" kde by mal benzin prevadzkove vyhody... ;-)
Zisk na voze je zase trochu jiná věc. A částečně to souvisí s tim co sem psal, hydractiv nebo nějaký podobný řešení se zatim cenově vejde do prémie do mainstreamu prostě už ne
Eště že zbytek planety na ty naftove prevadzkove vyhody furt nepřešel :-)
Ty seš snad z technickejch řešení v Passatech posledních pár generací nějak odvázanej? ;-)
ja som ale nepisal o zisku na voze, ale zisky v predajoch v % pre ne...
proste Passatu sa bude asi predavat o cosi viac, ale premie v % este viac... ;-)
Kedy som ja nejako extra adoroval Passat ? :-!
Nojo teď letí prémie a hned tak se to asi nezmění. Z mýho pohledu by minimálně u D3 měli zavést něco jako Citroen. Normální logo pro tuctový miliony kusů aut pro masy a pak nějak jinak označený opravdu prémiový modely a motory >:-[]
Citroën to mal v dobe BX pomerne jednoduche. Mal len tri modely AX, BX, CX.
BX bolo tým pádom auto väčšie ako malé, môžeme sa dohadovať či to bola stredná alebo nižšia stredná trieda. Podľa mňa jedno aj druhé, pretože nič iné Citroën nevyrábal, podstatné je, že hydopneumatika alebo kotúčové brzdy vpredu/vzadu bol ŠTANDARD. Objemy motora začínali v benzínoch na 1400, na niektorých trhoch dokonca 1100, takže nič extrémne alebo hyper-luxusné. Každopádne to nebola vlajková loď. Milióny vyrobemých aut s hydropneumatikou to len dokazujú.
OK.
Akurát ZX mal od svojho predchodcu GSA niekoľkoročný odstup, ktorý suploval BX.
Predsa len motor s objemom 1100 a výkonom 40kW, čo bol v BX základ, nie je pre strednú triedu typický :-)
Já spíš soudím podle vrcholné motorizace než podle té základní... a BX s 1.9 měl nějakých 120kW... i vzhledem k technice o které jsi psal podle mě není o řazení do střední třídy pochyb. Když Mondeo dostane 1.0EB, tak to z něj taky kompakt neudělá...
120kW bol raritný model s 16ventilovým motorom, väčšinou mali tieto vozy 50-70 kW.
Ale súhlas, bola to stredná trieda - partnerský model k Peugeot405.
Ja nechcem zrážať BX do nižšej strednej. Sám som jednu naftovú v solídnej výbave TRD sedlal a dodnes si pamätám ten pocit ako na lietajúcom koberci.
Skôr mi šlo o to zdôrazniť, že sa ich vyrobili milióny, že Citroën vykrýval modelom BX aj nižšiu strednú, keďže ZX ešte nebol na svete. Jedinečný systém pruženia bol masovo použitou technológoiu.
Možnosťou voľby "klasického" podvozku v C5 Citroën dal hydropneumatike punc luxusu a zároveň urobil zásadný krok aby ju zničil.
Věta v článku, že "prodeje C5 s „koulemi“ se navíc propadly loni k 10.000 exemplářů, takže i klientela ztrácí zájem" mi nějak nesedí, celkové prodeje C5 vloni byly 18 tis. ks, takže koule měla nadpoloviční většina produkce C5. To je strašně moc, jinak řečeno tímto krokem chtějí poslat C5 úplně k ledu, protože logicky prodeje spadnou někam k hranici úplné bezvýznamnosti modelu na evropských trzích?
Mě to přijde logický. Je to sofistikovanejší a určíte dražší řešení a prodeje stoje za pro. Po odchodu Toyoty a Hondy nic moc zpráva ale zákazníci rozhodli
Nevím co je logického na vyškrtnutí položky z nabídky, kterou si objednává 56% klientů. Mě to přijde jako podříznutí si větve pod zadkem.
Kdyby si hydropneu kupovalo 5% klientů a jenom v internetových diskuzí brečelo pár bychařů, tak bych vyškrtnutí rozuměl. Takto mi to smysl nedává.
Ještě cca 2-3 roky nazpátek se uvažovalo o platformě z C6 pro velký Citroen DS9. Po oddělení DS od značky Citroen plány vzaly za své a Citroen najednou spadnul v hiearchii koncernu někde naspod... ( moc děkujeme pane Tavaresi )
celé to rozhodnutí bude mít za následek jen to, že z Citroenu jako takového zbyde jen prázná skořápka, protože všechno co tyto vozy odlišovalo od běžné automobilové konfekce vzalo za své. Problematické vidím i budoucí orentaci značky DS. Je to Citroen není to Citroen ? Jak se bude značka stavět ke své historii ? bude se k ní hlásit nebo ji popírat ? Tohle rozhodnutí o ukončení výroby HS spíše ukazuje, že to druhé bude pravda :'-(
dokonce existuje novější verze HS (výrobně levnější), která se ještě na žádném autě neobjevila ( tohle politováníhodné rozhodnutí je opravdu proti zdravému rozumu )
no 50% není málo a to ještě to číslo není zcela přesné, protože verze s motory 1,6 se vůbec s dvojím odpružením nenabízejí a proto je ta statistika nepřesná. Bylo by to jinak ještě více něž těch 50% . ;-)
Předchozí C5 se prodalo okolo 660. 000 ks. Kdybychom to aplikovali na dnešní C5, tak je to 300 tisic vozů s HS. Jestli tohle je málo, tak už fakt nevím......
Já bych C5 bez hydrauliky asi vůbec nechtěl a je fakt že jestli bude příští generace bez něj na image šílěně ztratí. 660 t. neni malý číslo ale jde o číslo za rok. Jestli je roční produkce 18 t. a hydractivů 10 t. ročně je to málo
Když to budu brát podle audiovizuální techniky takhle skončily ale všechny vyjímečnější technický řešení. Ať byly sebelepší. Vždycky vítězí tuctová masová výroba
Tady to fandové vědi aspoň trochu dopředu a maj eště rok nebo jak dlouho šanci
Co vybornyyy...GENIALNY ODKAZ !!!!
Nasiel som tam aj cisla predajov strednej triedy za 1.Q 2015 v Europe
a aj ked odratam VW CC z "premioveho" segmentu a priratam ich po spravnosti k mainstreamu, aj tak predala premia viac nez mainstream...
[odkaz]
a mainstream:
[odkaz]
Už jsem se ptal jednou.... proč píšeš tou ha´tmatilkou "správnějš" .... přitom při hádkách s Gilgitem ses písemně projevovala naprosto standartně. Díky za odpověď.
Je to stejná logika pro kterou z třídy odchází Honda nebo Toyota. Podříznutí větve to sice do jistý míry asi fakt bude ale tohle technický řešení je prostě dražší. Chápu že lidi by chtěli sofistikovanější řešení ve střední třídě pokud možno za cenu Oktávky ale tak to prostě nefunguje ;-)
Finančně to dává perfektně smysl
nedává, protože ani DS nebude používat HS a tam se snad na cenu nekouká, když si chtějí hrát na prémii ;-)
když už nechtějí nic dál vyvíjet, mohli ji nechat aspoň jako "option" za příplatek ( cena okolo tisic éček je odpovídající a zároveň akceptovatelná pro spoustu kupujících )
ne žádný příplatek není. Je to v ceně zvolené verze. Těch 10.000 ks je to pouze za poslední rok, kdy začala padat poptávka. Těch dřívějších prodejů bylo mnohem více a že se to nevyplatí, tomu prostě nevěřím. Mnohem více to souvisí s tím umělým repozicováním značky v rámci koncernu.
Souhlasim že hlavní vinu nese management a ne technika ale viz já 21:01 takhle to prostě chodí
Popravdě s lepším řízenim firmy by tahle situace stejně nastala, jen o generaci pozdějš
V ceně výroby hydropneu to není. Pokud je výroba hydropneu drahá, tak se prostě musí zvednout jeho cena a musí se nabízet v balíčku (autě) jehož celkové vlastnosti budou dostatečně atraktivní aby za něj byli zákazníci ochotni cálovat násobky ceny C5. Takže místo likvidace hydroactivu potřebují vyvinout auto luxusní třídy, s odpovídajícími víceválcovými motory, zaměřené na maximální pohodlí, kde se hydropneu uplatní. Kdyby se s odpuštěním vyprdli na budování nějaké pofiderní značky DS, což jistě stojí obrovské love, tak takovou limuzínu dávno měli a klidně pod značkou Citroen mohli nabízet, síla značky Citroen je totiž z historických důvodů pořád nesrovnatelně větší než nějaké nové harampádí potažené falešným chromem.
Je to totéž jako šestiválec v Superbu... prostě konstruovat to auto tak, aby bylo na hydractive připravené, samo o sobě něco stojí.
Jestli je trh schopný akceptovat Citroen za násobky ceny C5 si nejsem jistý, pokud tedy nemyslíš něco jako 1,2x. Mně by ke spokojenosti úplně stačit plnohodnotný nástupce C5, tj. auto na úrovni konkurence ve střední třídě.
Se zbytkem soulas, investice do DS je bez odpovídající techniky pochybná.
Jestli je nějaká ze současných francouzských značek schopná se postupně probít do prémie, tak je to právě Citroen. Prostě historicky, když pominu Bugatti, je to značka, která "na to má". Kdysi byla schopná postavit se BMW nebo Mercedesu ve vyšší střední a to se nezapomíná. Ano, současná snaha značku totálně deklasovat a postavit ji až někam pod průměr mainstreamu může za 15-20 let zlikvidovat i toto historické pouto a značku vyvrátit z kořenů.
Samotný záměr prodrat se do prémie je také správný, je to nejziskovější segment a to, že v něm Francie absentuje je jasný signál, že prostor tu je. Ovšem probít se do prémie znamená začít na vrcholu nebo někde v blízkosti pod ním. Nejde začít jako DS v malých třídách a pohříchu ještě i tam nestačit ani na běžný mainstream. Vavříny prémie visí vysoko, minimálně ve vyšší střední nebo ještě lépe v luxusní třídě. A to je místo, kde třeba o 3 násobku ceny C5 jistě lze hovořit. Dnes mají k dispozici největší trh světa Čínu a samozřejmě i v domácím prostředí a v zemích historicky nějak spjatých s Francií je dostatek prostoru pro takovou limuzínu. Ale nemůže to být nějaký šmudla-nástupce C5, to musí být prostě pecka, která se v pohodlí postaví S-kládě nebo minimálně E-kládě. Pak je totiž skoro bez problémů (když vydrží a dvě nebo tři generace budou respektovaný hráč na vrcholu) jít do nižších tříd a dělat tam paseku jakou dělá D3, opačně to podle mě nefunguje.
Ve vyšší střední působily všechny francouzské značky. XM bylo nejosobitější, ale i R25, Safrane a 605 byly úspěšné modely se zajímavou technikou.
Že by DS9 mohlo klidně vyjet pod značkou Citroënu je fakt... ale pokud chce Citroën vyrábět auta jako C-Elysee a nakonec i C4, tak posun celého brandu do prémie reálný není. VW s Phaetonem díru do světa neudělal... Citroën má výhodu v domácím trhu bez domácí konkurence, ale je otázka jestli by to stačilo. A cesta Lexusu nakonec celkem funguje...
Cesta Lexusu funguje jenom v USA a to je trh nad kterým Francouzi asi moc neuvažují. Evropa, ale třeba i Japonci uznávají jenom prémii s nějakou tradicí, právě Lexus je toho jasným dokladem.
Asi nikdo, ale přesto je Audi příkladem budování prémie na tradicích, historie Auto Union, Horch, Wanderer a dalších značek tvořících základnu na které Audi stavělo a staví sahá někam do roku 1899.
Horch, Wanderer a asi i to Audi Union si v začátkem 90. let spíš nikdo nepamatoval. Kam to s DS vedou bude myslim jasný už v příští generaci. Buď začnou bejt nějak zajímavý nebo ;-)
Je to opravdu velká škoda pro citroen byli typické 2 věci odlišný design a avantgardní pojetí vozu, takže z pravého citroenu zbyla jenom půlka. Postupem času se z citroenu stává další nudné auto.
Re: Souhlas s tou preferencí pohodlí.. tady v diskuzi.
Ford je zcela jiný případ, jeho letitá preference sportovních podvozků doposud postrádala "emerický" rozměr pseudopohodlí. Takže až se novému Mondeu začnou nečekaně rychle sypat závěsy a řízení, tak já se divit nebudu. Mimochodem, nikdo jiný nezvedl příď do tak absurdní výše a neformenosti siluety jako právě Ford u Mondea...
Hydropneumatika v podání Citroenu je oproti elektronicky řízenému tlumení stále fukčně plně konkurenční a nákladově vyhovující, pokud nemají v šuplíku zásadní inovaci přebíjející hydractive. Markeťákům nenaslouchám již dvacet let, protože nemám rád lži a polopravdy vytržené z kontextu. Zajímá mne výhradně názor inženýrů, technických ekonomů a kvalifikovaných test driverů. Pokud není ve vývoji lepší řešení, marketingově zabíjet hydractive je další lapsus top managemetu velkých společností, které vrší jedno špatné rozhodnutí za druhým. Budoucnost je nanoflowcell a podvozky poskytující informace nebytné k bezpečnému řízení...
Lepší řešení spíš nemaj ale pro 18 t. aut ročně se to prostě nevyplatí udržovat
Naopak pokud použijou stejnej hardwer jen trochu jinak nastavenej pro DS5 případně nějaký větší a to samý pro 508 a budoucí 6008 nebo co přijde tak se to bude cenově rentovat. Smutný ale tak to je
Pan redaktor zjevně píše o něčem o čem nemá ani nejmenší znalosti,jinak by nepsal že hydraulicke čerpadlo plní mechy dusikem,proto bych mu doporučoval něco o tom nastudovat aby příště nepsal podobně nesmysly.