24.2. 2017 Michal Fokt

PSA má lék na problémy Opelu! Povede se jeho aplikace?

PSA má lék na problémy Opelu! Povede se jeho aplikace?

Pokud k prodeji Opelu opravdu dojde, Francouzi tvrdí, že znají způsob, jak zajistit německé značce ziskovost.

Autoprůmysl je dějištěm neuvěřitelných zvratů. Už už to vypadá, že Porsche převezme kontrolu nad koncernem Volkswagen, ale nakonec to dopadne přesně naopak. Fiat téměř zkrachuje a vzápětí kupuje třetí největší americký automobilový koncern. A stejná situace se opakuje o chvíli později ve Francii. Skupinu PSA musí před bankrotem zachránit peníze daňových poplatníků a čínský kapitál, obě nosné značky se vzpamatovávají poněkud těžce, ale už chtějí koupit taktéž problematický Opel. A vypadá to, že se jim to opravdu povede, jednání už se chystají i na vládní úrovni a zdá se, že stávající vlastník General Motors, jenž už v Evropě pokazil vše, co alespoň trochu šlo, není proti.

Ptáte se, co má PSA za lubem? V první řadě samozřejmě sdílení techniky, společný vývoj a obchodní strategie, to už vlastně naznačila spolupráce v oblasti nových crossoverů, jenže to není vše. Pokud se bojíte, jak se v rámci jednoho koncernu porovnají tři značky, cílící na téměř stejnou klientelu, tak šéf PSA Carlos Tavares má v tomto ohledu jasno.

To, co PSA imponuje na Opelu, je skutečnost, že jde o německou značku. Francouzi by pohlcením Opelu měli alternativu pro ty zákazníky, kteří nemají zájem koupit francouzské auto. A to pozor, nikoli pouze v Evropě. "Smyslem je oslovit širší spektrum zákazníků. Na některých světových trzích máme zákazníky, kteří i přes všechen progres, který jsme učinili, nezvažují koupit vůz francouzské značky," veřejně prohlašuje Tavares. To jednoduše znamená, že by PSA udělal z Opelu značku s globální působností, což by současně zajistilo lepší využití továren Opelu, které mají momentálně potíž s nedostatečnou vytížeností.

Neodejde z této transakce, která by se mohla pohybovat kolem padesáti miliard korun, nakonec GM jako poražený, byť s naditou peněženkou? Tvrdí se, že žádná značka není dostatečně silná, pokud není aktivní na všech kontinentech a GM by se tím pádem musel spoléhat víceméně pouze na Ameriku a Čínu, navíc absence Opelu bude dost problematická pro Buick. Bez něj by se GM sice klidně obešel v Americe, kde je vedle Cadillacu trošku nadbytečný, ale už ne v Číně, je tedy otázkou, jak se s tím americký koncern vypořádá.

Opravdu si může GM dovolit nebýt zastoupeno v Evropě? Kdoví, jestli on nakonec nebyl šéf FCA Marchionne v jednání s GM úspěšný a nechystá se opravdu aliance FCA s GM, díky níž by došlo k výraznému posílení v USA a současně i k zajištění pozice General Motors na Starém kontinentu. Sice by to asi v USA způsobilo menší problémy s kanibalizmem značek, ale beztak už se nějaký čas ukazuje, že Chrysler vlastně dohromady nikoho moc "nebere".

Spolupracujeme s TipCars.com
Mezi deseti nejlepšími univerzitami v regionu se umístily tři české školy Mezi deseti nejlepšími univerzitami v regionu se umístily tři české školy

V první desítce žebříčku THE New Europe 2018 ranking,…

Deutsche Bank chystá propouštění, reaguje tak na špatné výsledky Deutsche Bank chystá propouštění, reaguje tak na špatné výsledky

Čistý zisk největší německé bankovní společnosti Deutsche…

Loňská ztráta EGAP dosáhla 2,7 miliardy korun, také kvůli turecké elektrárně Yunus Emre Loňská ztráta EGAP dosáhla 2,7 miliardy korun, také kvůli turecké elektrárně Yunus Emre

Státní Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP)…

Škoda Auto bude vyrábět část své produkce v Německu, oznámil šéf automobilky Maier Škoda Auto bude vyrábět část své produkce v Německu, oznámil šéf automobilky Maier

Ředitel mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Bernhard…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 





 
Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Dnes 18:50

Hlavní prim na letošním autosalonu v Pekingu hrají SUV. Najdeme mezi nimi díla čínského majitele Volva, BMW i Škodovky.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Voňavá Olomouc, ohnivé čarodějnice, pražský majáles i veteráni

Tipy na víkend: Voňavá Olomouc, ohnivé čarodějnice,…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Musíte ještě platit poplatky za platbu kartou? Jak rychle musí banka vyřídit vaši reklamaci? Jak se bránit…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Marketingový expert: o Koukalové knize, ublíženectví i reklamním triku

Marketingový expert: o Koukalové knize, ublíženectví…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová v posledních dnech stojí ve středu pozornosti. Důvodem je její…

 

Reflex.cz

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. 12. 1892 –…

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Geheime Staatspolizei (tajná státní policie) neboli zkráceně gestapo patřilo mezi nejobávanější represivní…