24.2. 2017 Michal Fokt

PSA má lék na problémy Opelu! Povede se jeho aplikace?

PSA má lék na problémy Opelu! Povede se jeho aplikace?

Pokud k prodeji Opelu opravdu dojde, Francouzi tvrdí, že znají způsob, jak zajistit německé značce ziskovost.

Autoprůmysl je dějištěm neuvěřitelných zvratů. Už už to vypadá, že Porsche převezme kontrolu nad koncernem Volkswagen, ale nakonec to dopadne přesně naopak. Fiat téměř zkrachuje a vzápětí kupuje třetí největší americký automobilový koncern. A stejná situace se opakuje o chvíli později ve Francii. Skupinu PSA musí před bankrotem zachránit peníze daňových poplatníků a čínský kapitál, obě nosné značky se vzpamatovávají poněkud těžce, ale už chtějí koupit taktéž problematický Opel. A vypadá to, že se jim to opravdu povede, jednání už se chystají i na vládní úrovni a zdá se, že stávající vlastník General Motors, jenž už v Evropě pokazil vše, co alespoň trochu šlo, není proti.

Ptáte se, co má PSA za lubem? V první řadě samozřejmě sdílení techniky, společný vývoj a obchodní strategie, to už vlastně naznačila spolupráce v oblasti nových crossoverů, jenže to není vše. Pokud se bojíte, jak se v rámci jednoho koncernu porovnají tři značky, cílící na téměř stejnou klientelu, tak šéf PSA Carlos Tavares má v tomto ohledu jasno.

To, co PSA imponuje na Opelu, je skutečnost, že jde o německou značku. Francouzi by pohlcením Opelu měli alternativu pro ty zákazníky, kteří nemají zájem koupit francouzské auto. A to pozor, nikoli pouze v Evropě. "Smyslem je oslovit širší spektrum zákazníků. Na některých světových trzích máme zákazníky, kteří i přes všechen progres, který jsme učinili, nezvažují koupit vůz francouzské značky," veřejně prohlašuje Tavares. To jednoduše znamená, že by PSA udělal z Opelu značku s globální působností, což by současně zajistilo lepší využití továren Opelu, které mají momentálně potíž s nedostatečnou vytížeností.

Neodejde z této transakce, která by se mohla pohybovat kolem padesáti miliard korun, nakonec GM jako poražený, byť s naditou peněženkou? Tvrdí se, že žádná značka není dostatečně silná, pokud není aktivní na všech kontinentech a GM by se tím pádem musel spoléhat víceméně pouze na Ameriku a Čínu, navíc absence Opelu bude dost problematická pro Buick. Bez něj by se GM sice klidně obešel v Americe, kde je vedle Cadillacu trošku nadbytečný, ale už ne v Číně, je tedy otázkou, jak se s tím americký koncern vypořádá.

Opravdu si může GM dovolit nebýt zastoupeno v Evropě? Kdoví, jestli on nakonec nebyl šéf FCA Marchionne v jednání s GM úspěšný a nechystá se opravdu aliance FCA s GM, díky níž by došlo k výraznému posílení v USA a současně i k zajištění pozice General Motors na Starém kontinentu. Sice by to asi v USA způsobilo menší problémy s kanibalizmem značek, ale beztak už se nějaký čas ukazuje, že Chrysler vlastně dohromady nikoho moc "nebere".

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě

Ve stovce polských měst se večer konají demonstrace proti…

Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard

Plzeňskou strojírenskou skupinu Škoda Transportation…

Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu

Rušná londýnská stanice metra Oxford Circus je…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu…

 





 
Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Včera

Ježdění v zimě má svá specifika. Kromě přezutí vozidla na zimní pneumatiky bychom neměli zapomenout ani na některé další části automobilu.




Blesk.cz

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa. Bylo správné?

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa.…

Na konec listopadu připadá výročí, které definitivně sečetlo dny společného státu Čechů a Slováků – 25.…

 

iSport.cz

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by gól dal, řekl

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by…

Nesmazatelně se zařadil mezi významné osobnosti historie Bohemians 1905. Josef Jindřišek odehrál proti Liberci…

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět slaví. Liberec bere bod

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět…

Fotbalisté pražské Dukly odčinili debakl se Slavií, když v 15. kole HET ligy porazili na svém hřišti Mladou…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…