24.2. 2017 Michal Fokt

PSA má lék na problémy Opelu! Povede se jeho aplikace?

PSA má lék na problémy Opelu! Povede se jeho aplikace?

Pokud k prodeji Opelu opravdu dojde, Francouzi tvrdí, že znají způsob, jak zajistit německé značce ziskovost.

Autoprůmysl je dějištěm neuvěřitelných zvratů. Už už to vypadá, že Porsche převezme kontrolu nad koncernem Volkswagen, ale nakonec to dopadne přesně naopak. Fiat téměř zkrachuje a vzápětí kupuje třetí největší americký automobilový koncern. A stejná situace se opakuje o chvíli později ve Francii. Skupinu PSA musí před bankrotem zachránit peníze daňových poplatníků a čínský kapitál, obě nosné značky se vzpamatovávají poněkud těžce, ale už chtějí koupit taktéž problematický Opel. A vypadá to, že se jim to opravdu povede, jednání už se chystají i na vládní úrovni a zdá se, že stávající vlastník General Motors, jenž už v Evropě pokazil vše, co alespoň trochu šlo, není proti.

Ptáte se, co má PSA za lubem? V první řadě samozřejmě sdílení techniky, společný vývoj a obchodní strategie, to už vlastně naznačila spolupráce v oblasti nových crossoverů, jenže to není vše. Pokud se bojíte, jak se v rámci jednoho koncernu porovnají tři značky, cílící na téměř stejnou klientelu, tak šéf PSA Carlos Tavares má v tomto ohledu jasno.

To, co PSA imponuje na Opelu, je skutečnost, že jde o německou značku. Francouzi by pohlcením Opelu měli alternativu pro ty zákazníky, kteří nemají zájem koupit francouzské auto. A to pozor, nikoli pouze v Evropě. "Smyslem je oslovit širší spektrum zákazníků. Na některých světových trzích máme zákazníky, kteří i přes všechen progres, který jsme učinili, nezvažují koupit vůz francouzské značky," veřejně prohlašuje Tavares. To jednoduše znamená, že by PSA udělal z Opelu značku s globální působností, což by současně zajistilo lepší využití továren Opelu, které mají momentálně potíž s nedostatečnou vytížeností.

Neodejde z této transakce, která by se mohla pohybovat kolem padesáti miliard korun, nakonec GM jako poražený, byť s naditou peněženkou? Tvrdí se, že žádná značka není dostatečně silná, pokud není aktivní na všech kontinentech a GM by se tím pádem musel spoléhat víceméně pouze na Ameriku a Čínu, navíc absence Opelu bude dost problematická pro Buick. Bez něj by se GM sice klidně obešel v Americe, kde je vedle Cadillacu trošku nadbytečný, ale už ne v Číně, je tedy otázkou, jak se s tím americký koncern vypořádá.

Opravdu si může GM dovolit nebýt zastoupeno v Evropě? Kdoví, jestli on nakonec nebyl šéf FCA Marchionne v jednání s GM úspěšný a nechystá se opravdu aliance FCA s GM, díky níž by došlo k výraznému posílení v USA a současně i k zajištění pozice General Motors na Starém kontinentu. Sice by to asi v USA způsobilo menší problémy s kanibalizmem značek, ale beztak už se nějaký čas ukazuje, že Chrysler vlastně dohromady nikoho moc "nebere".

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

 

iSport.cz

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém o přestupu?

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém…

Ajajaj, tady bude mít někdo průšvih. AS Monako vydalo prohlášení, ve kterém odsuzuje velké evropské týmy za to,…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…