Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA musí udržet Sevel Nord v chodu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Do situace okolo společného podniku koncernů PSA a Fiat se vložilo i francouzské Ministerstvo průmyslu.

Podle serveru Automotive News Europe (ANE) došlo k setkání vrcholových manažerů a pracovníků z továrny Sevel Nord s francouzským ministrem průmyslu Ericem Bessonem, jehož výsledkem mělo být ujištění, že tento podnik zůstane v provozu i po ukončení spolupráce s italským Fiatem.

PSA již na jaře loňského roku konec společné výroby vysvětlovala rozdílnou prodejní strategií obou partnerů. Francouzský koncern tehdy rovněž uvedl, že chce v továrně Sevel Nord nedaleko města Valenciennes investovat 220 milionů euro a vyrábět zde dvouspojkové převodovky s plánovanou roční kapacitou 400 tisíc kusů.

Sesterské dodávky Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo se v továrně Sevel Nord vyrábí v rámci projektu Scudo od roku 1995, jejich druhá generace je na trhu od roku 2007.

PSA a Fiat společně vyrábějí ještě v továrně Sevel Sud v italském městě Atessa, kde jsou montovány užitkové vozy Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper. PSA uvedlo, že na této montážní lince bude společná výroba pokračovat minimálně do roku 2019. O budoucí spolupráci zatím rozhodnuto nebylo.

Výroba další sesterské trojice – Fiatu Fiorino, Citroënu Nemo a Peugeotu Bipper – v turecké továrně Bursa má pokračovat beze změn. I proto, že PSA a Fiatu s tamější výrobou pomáhá turecká automobilka Tofas.

Spolupráce mezi francouzským koncernem a italskou automobilkou postupně končí již od předloňského roku, kdy byl ohlášen konec výroby technicky spjatých MPV. První velkoprostorové vozy – Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Citroën Evasion a Peugeot 806 – vyjely ze Sevel Nord v roce 1994.

V roce 2002 nastoupila druhá generace těchto MPV, přičemž tři z vozů byly přejmenovány – ze Zety se stala Phedra, z Evasionu C8 a z 806 Peugeot 807.

V loňském roce Fiat nahradil Ulysse modelem Freemont, odvozeným z Dodge Journey. Nástupcem Phedry se stal přeznačkovaný Chrysler Voyager. Z původních čtyřčat tak letos na trhu zůstávají pouze Citroën C8 a Peugeot 807.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)