Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA napřesrok očekává pokles evropského automobilového trhu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën očekává v příštím roce pokles evropského automobilového trhu. Uvedl to dnes generální ředitel společnosti Philippe Varin.

Asociace francouzského automobilového průmyslu CCFA dnes oznámila, že prodej osobních automobilů ve Francii v listopadu meziročně klesl o 7,6 procenta na 179.160 vozů po říjnovém nárůstu o téměř tři procenta. V sousedním Španělsku se prodej podle tamní asociace Anfac meziročně snížil o 6,4 procenta, takže vykazuje pokles již tři měsíce za sebou.

Prodej automobilky PSA Peugeot Citroën na domácím trhu se podle CCFA v listopadu meziročně propadl o 15 procent. Varin uvedl, že investice automobilky ve Francii se budou v příštích dvou letech stejně jako letos pohybovat kolem 700 milionů eur (18 miliard Kč) ročně.

Společnost PSA Peugeot Citroën koncem října oznámila, že hodlá v rámci plánu na snížení nákladů zrušit zhruba 6000 pracovních míst v Evropě. Automobilka koncem loňského roku zaměstnávala po celém světě zhruba 198.000 lidí, z toho téměř 164.000 v Evropě.

PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. Firma působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota. Kolínské automobilky TPCA se ale ohlášené snižování počtu zaměstnanců nedotkne.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
2. 12. 2011 23:05
Re: SICHROVAČKA
Z mého pohledu máš z větší části pravdu.
Neb osobně jsem přesvědčen o tom, že ani vynikající marketing není schopen dlouhodobě prodávat šunt za velký peníze.
Abych to vysvětlil, mnohem jednodušší je prodávat blbej rohlík za korunu než blbé auto za půl milionu. Neb když bude špatný ten rohlík, člověk ho vyhodí či s mírným odporem sní a řekne si, no co, koruna ... (nebo dvě), ale když bude blbý auto, tak si asi těžko řekne no co, koupím jiný. Jo, koupí, ale už ne od té značky, která ho zklamala. Na tady tento přístup dojel u nás Renault a i Fiat (některé modely od nich).

Marketing je mocná zbraň, nikoli však všemocná.
2. 12. 2011 20:23
Re: SICHROVAČKA
Dobrý marketing dokáže dobře prodat i zboží, které by se bez něj prodávalo hůře (méně) popř. ho dokáže prodávat za cenu, která by jinak byla nedosažitelná.

Přičemž pod pojmem "marketing" nemyslím pouze ve smyslu reklamy, naopak do marketingu patří spousta dalších věcí včetně např. péče a služeb pro zákazníka po koupi, výhody pro velké / opakované zákazníky, public relations, vztahy s tzv. stakeholdery (tj. skupinami lidí kteří ovlivňují business, aniž by vlastnili akcie, např. zaměstnanci, politici...) atd.
2. 12. 2011 17:05
Re: SICHROVAČKA
Pokus se k tomu vyjádřit v návaznosti na Neryho. Ať se bavíme konkrétně.
Avatar - Del Puento
2. 12. 2011 16:51
Re: SICHROVAČKA
...GTI je koukám nějaký patetický zneuznaný básník konce 19. století viz..."majitel C4 stárne společně s modelem rychlostí nadsvětelných neutrin..." >:D . ....Nám zdá se, z hvězd že vane hlas, nuž pojďte blíže, jen trochu blíže .....a ověř si, že to je jenom tvoje rétorické cvičení bez vlastních zkušeností... ;-)
2. 12. 2011 16:16
Re: SICHROVAČKA
Pokud je něco průměrné, musí být i něco nad- a podprůměrné, ne? To je celé.