PSA slučuje historické divize, na minulost nezapomíná

 

Koncern PSA Peugeot Citroën nahlíží nejen do budoucnosti, ale vrací se také do historie. Má proč.

Finančními problémy sužovaný výrobce založil asociaci s názvem L'Aventure Peugeot Citroën DS. Ta bude spravovat historický odkaz obou firem. Jedná se o sloučení dvou subjektů, které se o něj staraly dosud samostatně. Divizi povede současný šéf produktového plánování Citroënu, kterým je od listopadu 2014 Xavier Peugeot.

Peugeot počítá svou existenci od roku 1810, kdy vznikla původní rodinná slévárna a strojírna. Její sortiment se léty rozšiřoval, vyráběla všechno možné železářské zboží a potřeby pro domácnosti - od ručních pil přes mlýnky na kávu a koření až po kostice do dámských korzetů! Následovaly bicykly a v roce 1889 parní tříkolka, kterou postavil Armand Peugeot ve spolupráci s Léonem Serpolletem. Krátce na to přišel i první kočár s výbušným motorem, konkrétně vidlicovým dvouválcem licence Daimler. Pod značkou Peugeot ale vznikaly i motocykly. Dnes z nich zbyly jen skútry a mopedy, divize Cycles pak vyrábí jízdní kola včetně elektrických. Logo se lvem se poprvé objevilo v polovině 19. století.

Mladší Citroën zase začínal na počátku dvacátého věku s produkcí ozubených kol, na kterou odkazuje i jeho emblém. Za první světové války postavil André Citroën zbrojovku, po konfliktu se přeorientoval na automobily. První Type A se objevil v roce 1919, montovaly se do něj čtyřválce 1,33 a 1,45 l a díky americkým výrobním metodám už vyjížděl z továrny na nábřeží Javel ve velkých sériích, stejně jako jeho nástupci. Jenže ani objemná produkce dvojitý šíp v době doznívající hospodářské krize nezachránila od bankrotu a převzetí Michelinem. Velkého úspěchu řady Traction Avant s předním pohonem už se zakladatel nedožil. Nepoznal ani legendární kachnu 2CV, která nebyla technicky vyspělá, ale naopak lidová. Po kratičké svatbě s Maserati se značka postupně slučovala od prosince 1974 do dubna 1976 s Peugeotem.

Citroën už v budoucnosti nebude používat originální hydropneumatické odpružení, náklady na výrobu i další vývoj jsou pro PSA příliš vysoké. Místo něj dá přednost „obyčejnému“ adaptivnímu podvozku. Je to obrovská škoda, zmizí jedna z mála technických záležitostí, která přežila a odlišovala jeho vozy od konkurence. Poprvé jej představil v modelu DS v roce 1955. Právě díky němu přežil francouzský prezident Charles de Gaulle o sedm let později atentát. Končí jedna éra automobilové historie. Ale neztratí se.


Peugeot 504
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Zdroj: Motor Authority, ANE

Štítky Citroën Peugeot PSA

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání o brexitu se zpozdí

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání…

Britský parlament nebude příští týden zatím dál jednat o návrhu klíčového zákona, který se má stát základem…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…