Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PSA a Toyota řeší budoucnost trojčat z Kolína. Domluví se na nové generaci?

Prodeje miniaut klesají, a tak Skupina PSA a Toyota zvažují, jak v segmentu do budoucna zaujmout. Citroën řeší elektrický pohon, Toyota zase crossover.
Zpět na článek
14. 10. 2018 10:24
14. 10. 2018 13:17
15. 10. 2018 09:19
14. 10. 2018 10:55
14. 10. 2018 12:26
14. 10. 2018 13:16
14. 10. 2018 13:36
14. 10. 2018 19:06
14. 10. 2018 19:20
14. 10. 2018 19:45
14. 10. 2018 20:50
15. 10. 2018 09:23
15. 10. 2018 11:48
15. 10. 2018 16:50
14. 10. 2018 11:15
14. 10. 2018 20:53
15. 10. 2018 08:35
14. 10. 2018 10:24
Samozrejme
Pre takýto miniautomobil je elektrický pohon perspektívnym riešením, ale uchytiť sa môže jedine za podmienky, že jeho cena klesne na alebo pod úroveň benzínového variantu. Čo by z pohľadu, že materiálovo a výrobne je elektrický pohon výrazne jednoduchší, malo byť reálne, problémom sú len batérie s ich nezdravo vysokou cenou.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
14. 10. 2018 13:17
Re: Samozrejme
Otázkou jen zůstává, proč jsou baterie tak drahé. S ohledem na ceny akumulátorů pro notebooky či mobily mám čím dál více pocit, že je ta vysoká cena držena uměle.
14. 10. 2018 20:51
Re: Samozrejme
Povedal by som, že to nie je len pocit.
15. 10. 2018 09:19
Re: Samozrejme
Kolik jich je v ntb a kolik v elektrickem aute ?
Avatar - dr.biker
14. 10. 2018 10:55
Hybrid
Vidím to na zlatou střední cestu - hybridní pohon, který je nejrozumnějším řešením problémů dnešní doby. Elektromotor pomůže klasickému spalovacímu motoru snížit spotřebu ve městě a tím umlčet úředníky z Bruselu. Navíc můžete parkovat v modrých zónách.
A při víkendovém výletu za město se řidič nemusí strachovat, že se vybije baterie někde na samotě u lesa.
Navíc pro Toyotu jako lídra v těchto technologiích by neměl být problém svůj systém upravit do malého Ayga, aby vše spolehlivě fungovalo i v městském mini autě.
Rozbalit vlákno
13
14. 10. 2018 12:26
Re: Hybrid
Vidíš to sice hezky, ale zapomínáš, že hybridní technologie je dražší a složitější, než čistý elektrický pohon a výrazně dražší, než stávající sekačkové motůrky. Zejména u těchto mikro sociálek je vyšší cena docela překážkou. U větších aut se cenový schodek lépe schovává.

To je podstatné kritérium, které je třeba také vzít v úvahu.
Avatar - Blue Sun
14. 10. 2018 13:16
Re: Hybrid
Ani bych neřekl, že složitější a dražší. Spalovací motor nemusí být tak složitý a naopak baterie nemusí být tak velká jako u elektromobilu.
14. 10. 2018 13:36
Re: Hybrid
Nesouhlasím.

Spalovací motor je spalovací motor. Za současných podmínek jej nelze udělat výrazně jinak, než se běžně dělá.

Nebo mi chceš snad tvrdit, že - zejména u těchto nejnižších kategorií - někdo dělá motor zbytečně složitější, než je třeba ?

O velikosti baterie se nepřu, ale v káře stále musí zůstat oba pohony, včetně satelitních příslušenství,a skupin. To ta menší baterečka nevyváží ani náhodou.
Avatar - Blue Sun
14. 10. 2018 19:06
Re: Hybrid
Spalovací motor může a nemusí mít turbo. Buch, cena dolů. Může a nemusí mít složité emisní systémy. Buch, cena dolů. Variabilní časování. A tak dále.
Oba pohony také nemusí zůstat úplné. Elektromotor umí nahradit startér, převodovka může být výrazně jednodušší. Když se použije elektromotor k pohonu zadních kol, odpadá celý systém přiřazování zadních kol a spojovací hřídel. A tak dále a dále.
Jediný problém celé elektrifikace je v tom, že výrobci chtějí své náklady zpátky hned.
Avatar - mariov8
14. 10. 2018 19:20
Re: Hybrid
Výrobcům to nikdo nedotuje, musí to zaplatit ze svého. Tedy jim to musí zaplatit zákazník.

Převodovka, nebo její příslušenství a řízení je u hybridu ve srovnání s konvenčním automobilem nebo čistým elektromobilem totální peklo. Ve třídě typický nepřeplňovaný litrový tříválec s nepřímým vstřikováním je u toho dětská skládačka.

Složité emisní systémy jsou dnes nutností, snad jen absence přímého vstřikování umožňuje se vyhnout filtru pevných částic, ale v segmentu kde se překročení čtvrt milionu moc netoleruje, to zatím není správná cesta.
14. 10. 2018 19:45
Re: Hybrid
Hele ty buch ceno dolů, tyhle mikro sociálky se dělají nejlevnějc jak to jen jde a pokud případně mají nějaké to turbo a emisní systémy, tak jen proto, aby splnily předpisy a základní zadání.

Na mikro sockách nevidím důvod přiřazovat pohon zadních kol a ani nevím, jestli nějaká taková existuje. Buch. >:D A tak dále.
15. 10. 2018 03:11
Re: Hybrid
Plugin hybrid je varianta pro lidi se strachem z budoucnosti, hledající jistoty v minulosti. Cenově bohužel vychází stejně draho jako elektromobil. A když je stejně drahý, tak co je výhodou plugin hybridu. Dojezd? Ale tato maličká městská vozítka nepotřebují dlouhý dojezd. 200-300km je naprosto dostačující. Když se tento rok budou rozhodovat a pak auto 3 roky vyvíjet, bude v době začátku výroby takový dojezd zcela běžný a v té době bude i za rozumnější cenu. Vyvíjet Plugin hybrid tedy nedává smysl. Konec konců i koncern VW příští rok začne vyrábět své mini jako elektromobil. On už si tuto úvahu udělal a dospěl k jasnému závěru. Toyota, ve jménu prodloužení života své, dnes již beznadějně zastarávající hybridní technologie, si ignorací elektromobilu zadělává na velký problém.
15. 10. 2018 09:23
Re: Hybrid
Ty pohadky o rychlem nabijeni a dlouhem dojezdu uz poslouicham minimalne 5 let a nic, nula. Stale autra na elektrinu stoji ctyrikrat vice nez auto na spalovaci motor, nabijeni trva 1.5 az 2 hodiny, v lete klima zakazana, v zime topeni radeji ne a delsi cesty se nedoporucuji.
15. 10. 2018 11:48
Re: Hybrid
Spousta lidí neví, co to je plug-in hybrid, zrovna jako ty. Jinak by ses neptal, jaká je jeho výhoda.

Je to normální hybrid schopný i čistě elektrické jízdy , který má navíc možnost čerpat energii pro dobíjení nejen ze svého spalovacího motoru, ale i ze zásuvky. Zejména pro lidi s možností zásuvky každý den (třeba doma v garáži nebo na dvorku, případně v zaměstnání) velká výhoda, která za určitých okolností umožní absolvovat běžné pojížďky - do práce a zpět, nákup, děti do školky - pouze na elektrickou trakci, tedy levněji a dejme tomu ekologičtěji s tím, že stejné auto je schopné i dlouhých a i dálničních jízd bez jakýchkoliv omezení.

I když nejsem cílová skupina, smysl v plug-in hybridech vidím a to velmi.
15. 10. 2018 16:32
Re: Hybrid
Plugin hybrid je pouze psychologická berlička pro ty co mají strach z nových věcí. Pro automobiky nedává ekonomický smysl a pro malé městské vozy, které budou většinu času jezdit krátké trasy už vůbec. Bateriové technologie se vyvíjí překotným tempem. Modely elektromobilů, které se uvádéjí na trh dnes, mají dvojnásobnou kapacitu a tedy i dojezd, za stejnou cenu jako modely uvedené před 4mi roky. Tedy je jasné, že za další 4 roky bude dojezd elektromobilů naprosto bezproblémový parametr. Pro automobilku nemá cenu vyvíjet technologii, která bude za 4 roky zbytećná a neprodejná. Vyvíjet dnes plugin hybrid pro malé vozy je ekonomický nesmysl. U VW to vědí. I BMW zrušil prodlužovač dojezdu u své i3. Plugin hybrid zemře dříve než se narodil. Snad jen u větších aut jednu generaci přežije, ale to vývoj nezaplatí.
15. 10. 2018 16:50
Re: Hybrid
Souhlasím, že pro mikro a malé vozy do města to smysl nemá žádný. Jak jsem před tím psal, má to význam v případě, že někdo chce mít jen jedno auto, rozumějme ne malé, využívané jak ve městě a příměstě, tak i na dlouhé trasy. Zde má plug-in technika opodstatnění za určitých předpokladů, zejména pokud je k dispozici pohodlná možnost dobíjení, třeba v práci nebo v noci doma.

Doufám, že už se chápeme.
16. 10. 2018 02:13
Re: Hybrid
Aby se vyplatilo tak komplikovaný pohon jako plugin hybrid s velkými náklady vyvíjet a s velkými náklady zavést do výroby a vyrábět, musí být perspektiva mnoha let výroby, kdy se náklady budou vracet. To, že dnes se otevřelo okno, že by plugin hybrid dával smysl, bohužel nazaručuje,že za cca 4 roky bude okno stále otevřené. Kapacita baterií se v současnosti zvyšuje co 4-5let na dvojnásobek. Cena za stejnou kapacitu je za 4-5 let na polovině. Hustota dobíječek bude za 5let zcela jinde a jejich výkon tzn. doba dobíjení také. Pak se okno pro plugin hybridy zavře. Fakt nemá perspektivu o tomto pohonu uvažovat.
14. 10. 2018 11:15
Pokračování
Myslím, že pro miniauta co se používají převážně ve městech by bylo nejlepší udělat plně elektrické pohony. Dle mého je to nejlepší způsob dopravy pro daný segment a jinam se ani moc nehodí. Máme C1 (2017) v rodině a používáme jí opravdu jen ve městě a jen vyjímečně na delší vzdálenost (20km). Dlouhodobá spotřeba je do 5l/100km. Dovedu si představit tyto jízdy s plně elektrickým autem co bude mít dojezd max do 200km. Cena takového auta by neměla prelézt 250.000,-
Pak by mělo smysl vyrábět dál.
Pokud by se rozhodli vyrábět větší auto pak samozřejmě hybrid co bude mít dojezd čistě na elektřinu kolem 50km.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
14. 10. 2018 12:00
Re: Pokračování
Vždyť miniauto na elektrický pohon už na trhu je. Stojí 650 tisíc.
Avatar - wakantanka
14. 10. 2018 16:09
Re: Pokračování
A to je prave ten problem ... jeho cena.
15. 10. 2018 03:15
Re: Pokračování
VW uvede na trh své elektromini příští rok. A slibuje o poznání nižší cenu. Když TPCA teprve uvažuje o výrobě a příjde s elektromobilem za několik let, bude ještě levnější. Cena myslím nebude problérm.
15. 10. 2018 09:25
Re: Pokračování
Slibuje a jaka bude realita ? Cena kdyz budu hodne optimisticky bude kolem 500 tisic a za to uz mam solidne vybavene auto nizsi stredni tridy nebo zaklad stredni tridy (kdyz chytim nejakou dobrou akci). Ale jak zname koncern, cena bude vyssi.
Avatar - twistedTSD
15. 10. 2018 14:49
Re: Pokračování
To je tvůj předpoklad. Nějaké masivní zlevňování elektromobilů se nekoná.
15. 10. 2018 16:36
Re: Pokračování
Omyl. Současné modely elektromobilů mají dvojnásobnou kapacitu baterií za stejnou cenu jako předchozí generace. To je zlevnění o desítky procent. Ano, modely nezlevnily ale přidaly na dojezdu dvojnásobek někam k 400- 500km. To už je dostatečný dojezd pro většinu uživatelů, takže další zlevnění baterií se již ukáže v ceně.
Avatar - mariov8
14. 10. 2018 19:23
Re: Pokračování
Bohužel s tebou nelze než nesouhlasit. Ale dáš za relativně luxusní záležitost jakou je malé druhé-třetí auto, nebo v horším případně nutnost (manželka potřebuje dojíždět do práce) místo 250 000, rovnou 650 000?

Je otázkou, zda to násilím půjde. Tak to totiž chce zkusit Evropa. Budoucnost ukáže...
14. 10. 2018 20:53
Re: Pokračování
Jo, to ukáže. Soudruzi taky chtěli poručit větru dešti a jak dopadli! >:-[]
15. 10. 2018 02:55
Konec výroby?
Firma měla 10ti leté daňové prázdniny. Ty skončily někdy kolem roku 2016. A už tu máme úvahy o konci závodu. Ať žijí investiční pobídky. Jsem zvědav, co by si s koncem fabriky počalo město Kolín, které je stále zadluženo stomiliony za byty pro zaměstnance TPCA. Z čeho by splácelo, kdyby vypadly příjmy z daní.To by byl velký problém.

Třeba by to mohla koupit Škoda, která shání podobnou kapacitu a chce to stavět v zahraničí.
Rozbalit vlákno
2
15. 10. 2018 09:35
Re: Konec výroby?
Desitkam tisic lidi dali praci, nemyslim ze je to tak spatne.
15. 10. 2018 16:45
Re: Konec výroby?
Počet zaméstnanců je okolo 2700, další indukovaná zaměstnanost bude v řádu tisíců. Řada z nich je také opobídkovaná. Na pobídkách jen TPCA samo inkasovalo několik miliard. Kdyby ty peníze vyplácel stát všem, kteří díky napobídkovaným místům mají práci na podpoře v nezaměstnanosti, vyšlo by ho to levněji. Myslím, že to je velmi špatně.
15. 10. 2018 08:35
Miniaturní SUV,
s elektrickým pohonem. A je to.
Rozbalit vlákno
0
15. 10. 2018 10:36
Citroenu sefuje zena?
Uz se nedivim tomu dizajnu a resenim, kdy jsou treba brzdove desky spolecne s loziskem a nabojem nebo pro vymenu vzduch filtru musite odmontovat baterii, skrtici klapku a odpojit palivove vedeni (nadsazka).
Rozbalit vlákno
0
15. 10. 2018 13:49
Plně el. miniauto do města = jen výhody
Za mě do města a kolem komína bych volil právě něco malého v elektrice. A denní dojezd? Stačí úplně do 100km, ale poctivých se zaplou klimou :-)
Jaké jsou výhody:
- levný provoz
- obrovský skok v menší údržbě(neměním olej, filtr, svíčky, nehrozí odchod spojky a převodovky, prostě paráda!!) > Prakticky odpadají pravidelné roční výměny oleje, maximálně bych měnil pylový filtr :-)
- odpadají díly jako výfuk, katalyzátor, lambda sonda, škrtící klapka > prostě paráda :-)
- vůz hned topí, ve městě ideál
- celkově větší životnost motoru
Rozbalit vlákno
0