Vím, že koncern škodovku drží silně pod krkem, ale český motory jsou taky hodně dobrý. Mám informaci, že česana (vývojové středisko škodovky) připravila několik motorů, které byly daleko lepší pro provoz na běžných silnicích, silnější a úspornější než některé německé motory stejného druhu a objemu. Ale němci je shodily ze stolu.
Já myslíl že ne, když někde 30 let vyrábí ten stávající a s tříválcovou jednadvojkou měli problémy s přehříváním, jelikož je to zase hybrid! (VW a SEAT má 4 ventily na válec a ŠKODOVKA jen dva)
S přehříváním nemají nové jednadvojky vůbec žádné problémy, spíše mají problém rychle zahřát interiér v zimě. Tepelná účinnost tříválců je vždy lepší než u čtyřválcových motorů. Co je na tom motoru hybridního to fakt nevím... Nečetl jsi pořádně článek, protože je tam napsáno že Škoda nahradí 1,4 50kW motorem 1,2 47kW, který se jak uvádíš montuje do Pola a Ibizy a má 12 ventilů. Jinak si stojím za tím že nové jednadvojky jsou lepší v běžných provozních otáčkách než jednačtverky.
Dokonca sa v ČR vylepšil aj existujúci motor 2,0/85 (FLINO), ale ani to v koncerne neprešlo. Je to veľká škoda, lebo keby to VW tak nepriškrtilo, mohlo by v ČR vzniknúť veľa dobrých motorov.
no jo, zase nakej znalec, tomu chlapce nesmis verit..kdyby ses podival do pola nebo ibizi, pochopis, ze ceskym mozkum na nove motory odzvonilo, skodovka se bohuzel bude v blizke dobe od svych btatricku v nemecku a spanelsku lisit jen o par tisic levnejsi cenou,ale v te vzdalenejsi budoucnosti se uz nebude lisit ani cenou ani designem, podivejte se na passat/superBLB
No a když už jsi nakousnul podobnost Superba s Passatem, tak vw-skej ředitel snad prý rozhodl,že Superba přestanou vyrábět(ale ne do 4 let),protože je lepší než Passat a tak že leze volkswagenovi do zákazníků.... Superb je fakt pohodlnější a lepší-měl jsem tu čest je porovnat.Tak bych Passata nekoupil!