...kto by to kupoval? Predajná sieť absolútne minimálna, servisná prakticky žiadna. Navyše to žiadny zázrak nie je, po chválospevoch v tlači je reálne stretnutie sklamaním.
... i když s touto výrobou nesympatizuji, taky jsem čekal, že to bude něco, z čeho se nejedni budou škrábat na hlavě... takhle je to jen další marný pokus na téma: auto....
Jak se ukázalo při testu Euro NCAP, Qoros je technicky na výši a ani s designem to není zlé (exteriér je ale podle mého názoru povedenější než interiér). Problémem je ale zatím velmi úzká nabídka motorizací a hlavně cena. Aby měl Qoros v Evropě šanci alespoň trochu výrazněji prorazit, musely by jeho auta být (alespoň zpočátku) výrazně levnější než konkurenti, a to zatím nejsou. Takže Evropanké zatím nemají žádný důvod o této značce byť jen uvažovat...
Jasně, jen ať se tu nahrnou a zaplaví trh vozy s o třetinu nižší cenou, jako to pár let zpátky udělal při masivní expanzi Hyundai/Kia. Průměrný český Pepík vidí jenom tu cenu a v důsledku všeho za chvilku půlka Evropy nebude mít na chleba...
dnes nejsou schopní vyrobit a v Evropě nabídnout auto, které by bylo výrazně levnější než ecropská konkurence a zároveň splňovalo evropské požadavky. Přitom pro zavedení nové značky by právě nižší cenu potřebovali. Jejich největší šancí, jak se dostat na evropský trh, je kupovat evropské značky, jako to udělali s Volvem, nebo MG.
Keď som si ten "zázrak" pozrel naživo .... tak nič moc ..... tuctoví dizajn .... zastaralý motor .... priemerná cena ....
Neviem prečo by som mal niečo také kupovať ... ak chcem niečo lacnejšie .. kúpim Daciu .... a ak niečo lepšie .. je xy-zavedených značiek za podobnú cenu ....
Uvidíme ... ale s cenou musia ísť dole .....ináč nemajú šancu ... minimálne tak musia urobiť na rozbeh predaja ....
Cinske padelky v Europe nechceme! Cela EU je zaplavena Cinskym suntov dovezenym pomaly bez cla. Potrebujeme viac skrachovanych EU vyrobcov?!
Vlastnikom Qorosu je Cinska statna kopirovacia automobilky Chery. Statna Chery nelegalne okopirovala Europsko-Korejske auto Daewoo Matiz (vyrabane aj v EU, design in Italy) a dodnes tuto kopiu vyraba predava po celom svete. Vdaka spinavym peniazom statna Chery zalozi umelu znacku Qoros a uz je akoze cista? A Qoros chce svoje auta vyrabane v Cine dovazat za smiesne nizke 10% clo a predavat v Europe. Vrcholom drzosti bolo ked Qoros-Chery dalo sudny navrh v EU aby Kia nemohla pouivat meno Quoris! Cinsky plagiator si narokuje prava v EU!!!
Aj EU/USA/RUS/AU vyrobcovia by radi vyvazali do Ciny ale nemozu. Pretoze Cina ma na vsetky zahranicne produkty uvalene obrovske cla, pricom ju netrapy ze porusuju pravidla WTO! Napriklad skutocne cla na auta su az vo vyske 60%, nehovoriac o velkych netarifnych prekazkach. Napriklad Cina zakazala dovazat originalne autodiely hoci porusovala WTO ale naopak Cinsky vyrobcovia vyrabalju desatrocia okopirovane EU autodiely a tie za smiesne clo exportovaly do Europy! Cinske statne a sukromne spolocnosti vo velkom kopiruju vyrobky EU/USA firiem a potom tieto plagiaty predavaju po celom svete a znicia povodnych Europskych vyrobcov. Zahranicna firma sa nedomoze ochrany autorskych prav v Cine..naopak Cinsky plagiator sa domoze ochrany padelkov vo svete a do tvare vam bude tvrdit, ze on nekopiruje! Pozrite sa na firmu Blata Blansko. Cinania nevedeli co je to minibike, okopirovali minibike Blata a rocne vyrabaju miliony tychto kopii a tie vyvazaju do celeho sveta a aj do EU a beztrestne ich predavaju. Povodny vyrobca Blata v podstate skoncil a Cinsky plagiatori si uzivaju miliardove zisky, obsadili cely trh vo svete.
Cize EU/USA vyrobca da na miliony EUR na vyvoj vyrobkov, Cinsky plagiator ich okopiruje a beztrestne predava bez cla do celeho sveta. EU/USA vyrobca kvoli obrovskemu clu v Cine nic nepreda a taktiez si neochrani svoje prava. EU vyrobca skrachuje a v EU stupne nezamestnanost. Do Europy sa uz hrnu z plagiatmi dalsie Cinske kopirovacie automobilky ako Great Wall, FAW, Geely a podobne. Cinania veselo beztrestne kopiruju aj Ceske firmy Kooh i Noor, Jablotron, Blata a este pridu tieto padelky vystavovat na vystavach v EU!!!
A cesky servery ako auto.cz este robia reklamu tymto plagiatorom no vyborne!
....toperko, pokud máš potřebu obydlovat anál od někoho, kdo bezostyšně propaguje zlodějnu, tak je to tvoje volba. Jinak si můžete ten zázrak koupit oba...možná dostanete fleetovou cenu, co ty na to? ...někde začít bys mohl, hm? ;-);-)
ja o voze ty o koze.... seriozne debatovat s tebou je tazke.... to som sa presvedcil uz davnejsie... stale verim ze sa to zlepsi.... no uvidime.... je to na tebe
zlatíčko..... dej si kafe a piš knihy.... o diskuzi víš asi jako guglit o automobilismu... hlavně, že jste se našli ;-)
jinak jsi to trefil dobře...debatovat se mnou je těžké, mlátit lejno bičem, jak to máš nastavené ty, nebo vytrhnout něco z kontextu, účelově doplnit útržkovité informace jak to dělá marianek, tedy guglit a to navíc bez základu vyspělé osobnosti, ...takoví to mají se mnou těžké a navíc, takové debatalisty ...no je to pod mou rozlišovací úroveň... neber si to osobně, to je fakt. :-)
Odhliadnuc od toho, ze svoju frustraciu nedokazes drzat na uzde (potreba pouzit slovo 'anal' je v tomto pripade dokazom (post)pubertalnej prchkosti a emocnej nedostatocnosti)...
Takze povedane tvojim jazykom:
O zlodejine, kradeziach a kopirovani mas pravo hovorit len v pripade, ak si NIKDY, ANI RAZ v zivote nestiahol jedinu nelegalnu MP3, jediny film, nemas v pocitaci jediny nelegalny soft.
Ak si tak urobil, co i len raz, mal by si drzat hubu a krok, a nenadavat tu ludom len preto, ze nezdielaju tvoje infantilne formulovane postoje.
...takže, DRŽ HUBU A KROK TY, protože nic z toho, co píšeš, jsem nikdy neudělal. Pokud je pro tebe normální krást a umíš si to před sebou obhájit, tak je to tvoje věc a nedivím se, že si tak chrochtáš s guglitem. od ted jsi jen další pod mou rozlišovací schopnost. tot vše. měj se fajn na další výpravě za krádeží.
Btw. pokud je pro tebe čestnost, rovnost a solidnost infantilný postoj, tak je mi tě líto a jsi duševní mrzák....ještě pusu s guglitkem a máte to komplet, hoši.... :-!
Toto auto má s Čínou spoločné len jedno - auto sa tam vyrába. Vývoj bol v Rakúsku pod dohľadom nemeckých vývojárov a celé to financuje izraelský kapitál.
Takže predtým, než niekto napíše svoje "blah blah názory", nech si prečíta niečo o najbezpečnejšom európskom aute roku 2013, jeho štruktúre a ak to nemá ďaleko, zdvihne * a ide sa pozrieť do showroomu v Bratislave.
na rovinu?
auto som si pozrel (sedan) este v minulom roku.
+ ergonomicky mi sadlo (posed, rozmiestnenie prvkov, inteligentna elektronika)
+ imponovalo mi, ze v nom nie je nic, co by som poznal z inych vozidiel a je to od "piky"novy voz
+ cenovka na aute je od oficialnych 16000 do 21000 Euro, pricom v plnej polnej je v tom aute uz naozaj vsetko (156k motor, plna elektronika, koza, 17", xenony...). len pre porovnanie - auto je len o kusok mensie ako VW Passat, rozmerovo mu je blizka Octavia. cenovka pre podobne vybavene auto by bola o min. 5000 vyssia...
+ crash test (nieco, co len potesi)
- sedan momentalne nevyhladavam, pockam si na kombi
- servis mimo Bratislavy (co je riesitelne, lebo v cene auta je aj odtiathnutie do autorizovaneho servisu)
Po zratani plus a minus by som si ho kupil bez akehokolvek problemu. Potesil by ma sice kombi, ale to je otazka mozno polroka.
Díky za reakci s osobní zkušeností. Já bych osobně do toho auta nešel... vždy bych šel k zavedeným automobilkám, ale proti preferenci nic nenamítám. ;-)
No bol som to auto pozriet. Skor novu Mazdu 3 a pri tej prilezitosti aj Qoros, lebo ho predavaju spolocne. Vlastne len vystavuju, pretoze na predaj este nebol. Mali tam najluxusnejsiu verziu. Auto nevyzera zle, ale dielenske spracovanie je strasne. Vidiet klipy dvoch spojenych nelicujucich plastovych dielov a ine vychytavky tam bolo normalne. Este si asi vsetci pamataju tu vychytavku z autosalonu, kde zabudli na otvaranie veka kufra a tlacitko bolo dodatocne namontovane v podblatniku. Teraz je v serii na strope. Vobec batozinovy priestor a spracovanie dielov v nom je na velmi nizkej urovni.
Zatial jedine, kde Qoros ukazal ze vynika mezdi Cinskymi autami je ten dobre zvladnuty crash test. Je zrejme zasluhou aj vyssej pohotovostnej hmotnosti auta.
Len stale to nie je dovod, preco si to auto kupit. Verim, ze casom sa aj to dielenske spracovanie posunie k lepsiemu. Otazka ale zostava taka spolahlivost, prevadzkove naklady...To nikdo nevie pri aute bez historie. Ale treba pockat nejake 3 roky a budem mudrejsi, pokial sa samozrejme najde dost odvazlivcov, co skoncia na cinsky lep. Dufam, ze bude drzat ;-)
tak to sme sa asi pozerali na dve odlisne Qorosy :-)
na showroome maju predseriovy voz, na sklade dalsich 10 produkcnych. predaj je mozny teraz.
co spracovanie pristrojovej dosky? co pises na sedadla?
Máš pravdu, Chery je známa svými napodobeninami. Krom Matize zkopírovali např. Seat Toledo I. pod názvem Cowin a Windcloud. Vyrobili jich statisíce a vyrábí se tam snad dodnes.
Jinak taky mám trochu obavy o evropské značky, kterým by se mohl snížit prodej. Když si vezmu "korejský příběh", kdy se jejich vozům před pár lety Evropané posmívali a dnes vyrábějí prakticky respektovaná auta, tak je zcela možný nový "čínský příběh".
To nevím, až tak dalece jsem to opravdu nezjišťoval :-) "Informace" jsou často zavádějící/lživé a záleží také kdo je píše, takže jak to doopravdy bylo .... já jsem nikdy o oficiální licenci na kopii Toleda I. neslyšel.
Proč nejdeš diskutovat něčemu čemu rozumíš? Dneska všechny evropské automobilky vyrábějí nebo začínají vyrábět v Číně. O čínských autech které by se hromadnę prodávaly v EU nic nevím. Všichni v Evropě se tlačí na čínský trh, ale běda když izraelsko-čínská firma chce prodávat auta v Evropě. Hned přispěchá nějaký hlupák který začne pokřikovat něco co nemá hlavu ani patu.
Človeče plná huba poloklamstiev a poloprávd, kotré si ktovie kde vyčítal. Ale zrejme ešte stále chodíš na základnú školu, nakoľko pravopis ti zrejme nič nehovorí. A aj keby všetko čo si napísal bola pravda, v tomto kontexte to je prinajlepšom trápna znôška nezmyslov. Takže ak chceš, aby ťa niekto bral aspoň trochu vážne doštuduj si pravopis. >:D
guglit...kde jsi? ...rozbij prasátko a běž si pro tento exemplář vrcholu technické dokonalosti. Výše ti kolega jasně vysvětlil, jak to s touto značkou je. ....tím se odvolávám na tvé hadobijecké utkání pod článkem o Korosu.... guglit... jde vidět, že se vyznáš :yes:
Vyborne.. Cina za poslednich 100 let jednu jedinou vec neokopirovala.. Ale sama ji ani nevymyslela a radsi ji dala navrhnout do Evropy. To je teda terno..
čiste technicky, vyrábajú kopu mobilov vo vlastnom vývoji a pomaly doťahujú svetovú špičku. Cenovo sú poväčšimou hlboko pod priemerom. Pri počítačoch tiež nemám ten pocit, že by len kopírovali, skús to povedať niekomu v Lenove (kúpili mimochodom IBM, teda ich divíziu stolných počítačov a notebookov). Verím tomu že aj ty máš v domácnosti, resp. osobne užívaš/nosíš kopu čínskych výrobkov a možno ani o tom nevieš. Nechcem ich obhajovať, ale také univerzálne tézy na každú stranu sú nanič. Svet alebo pohľad naň nie je len čierno-biely.
ano, souhlasím. Mi jde ale o něco jiného, což guglit ví a jen se zuby nehty brání vším možným, jen aby nemusel na konkrétní otázky konkrétně odpovědět, protože by si bouchnul traverzou přímo do čela. Ale souhlasím s tebou, určitě mám výrobky, o kterých píšeš. Nicméně čínská slátanina napodobující auto mi do baráku nevjede dokud budu dýchat. :-)
Jakkoli se snažím respektovat Tvé názory, tady jsi opravdu mimo mísu.
1 - tato firma na vývoj v Evropě opravdu použila sprostě nakradené peníze díky kopírování a ostatním špinavým praktikám čínské strany.
2 - je to splácanina a ze všeho křičí: LEVNĚ LEVNĚ LEVNĚ !!!!!!! OŠIDIT OŠIDIT OŠIDIT.
Levně navrženo (jakkoli v Evropě) a vyvinuto, hlavně levně vyrobeno a přitom draho nabízeno.
V tom cítím izraelský (židovský) vliv, neb ono jsou většinou velmi šikovní obchodníci, Číňané neumí prodávat JINAK než levně .............
A ono to výrobek musí být opravdu riadne kvalitný a mít dobré meno, aby se dal prodávat draho .....
musím s tebou souhlasit. taková tupost se hrát nedá. Tak kolik máš korosů na dvoře... to tvoje kdyby je směšné. kdyby měla servisy, kdyby měla reklamu, kdyby měla dealery...kdyby, marianku na kdyby se nehraje...teda hraje, ale jen ve tvé hlavičce ;-) ted vážně: jsi přesně ten typ člověka, co si nechá za pár drobných plivat do tváře a dělat hromádku na hlavě, hodně zdaru ;-)
A prečo by bolo fajn keby táto značka mala úspech, resp. prečo Qorosu fandíš?
Raz sa to otočí. Európa bude exportovať jej kvalitné autá prevažne do Číny a tu budú jazdiť paradoxne ich pseudokvalitné čínske výrobky.
Kdybych vlastnil nějakou menší firmu a kdybych neměl vlastenecké smýšlení, asi by nebyl důvod pár Qorosů do firmy nevzít.
Nicméně... účastnit se nějakého experimentu s vědomím toho, že za odměnu platím nadsazenou cenu a pokud se to osvědčí, půjdou ceny dolů... to mi jako lákavá nabídka nepřijde.
Tady nejde o vlastenectví,
tady jde o to, že se někdo vrhne do něčeho, na čem se dětské chyby teprve ukáží. Pokud jsi natolik ..... , že chceš sloužit jako pokusná .... no dobře, myš, tak hrrr do toho.
Možná dostaneš podobně jako Klaus v Rusku nějaké vyznamenání, třeba zlatý řád Mao-Ce-Tunga ........... a to se vyplatí !!! :-)
...kdy si ho koupíš ty? ...když už tak házíš rýží o plech? ...anebo si prostě zajdeš do autosalonu a koupíš originál, moderní a kvalitní z Evropy či USA? ....pokud si totiž tu čínskou spatlaninu nekoupíš, tak jsi jen pokus o diskuzního pozéra....pokus....
možná ve tvém světě.... tohle nemá nic společné s letopočtem, ale s osobností. Jen ti napovím, budeš-li schopen to pochopit - na čem si německé firmy nejvíce zakládají? ... nebo francouzské...nebo ....
Za prvé, já nemám nic proti Hyundai z Nošovic... snad jen to, že se mi snad ve všech případech více líbí sesterská Kia.
Za druhé, Škoda je přece jen více česká - je to česká značka a mám pocit, že i té výroby a vývoje tu probíhá víc. Škoda tu živí obrovskou spoustu lidí a v tom je pro mě ten patriotismus - Koruna utracená u Škody se postupně otáčí v české ekonomice.
Za třetí, cítím se být Čechem a Evropanem. To neznamená, že bych za každou cenu chtěl fotit Zenitem nebo jezdit Škodovkou, ale nějakou váhu to přece jen má.
PS: ne že bych se úplně identifikoval s tím, jak se Hyundai u nás profiluje.
Přece jen více česká?
Škoda je jediná česká značka, která tady bude vyrábět auta i za dvacet let! Vyrábí se tu značky z TPCA, SEAT v MB a Hjondééé, ale jedině se Škodovkou se dá do budoucna v ČR počítat a navíc jako jediná značka tu má vlastní vývojové centrum.
Nejsem obdivovatelem tvarů Škodovek, ale ta koncernová fabrika je spolu s jejími dodavateli tahounem české ekonomiky.
Těch pokud je u "cizích" značek více ;-) a to je právě ono. Nikdo si nemůže být jistý tím, že jednou Hjondéé u nás nedopadne podobně jako Ford v Evropě. Zatím nemá odbytové problémy, ale co není může zítra být.
Obaja máte pravdu.
Škoda z pohľadu vlastníckych vzťahov nie je český podnik. Vlastní ju nemecký kapitál a všetky financie do výroby či rozvoja idú hneď do nemeckých bánk.
Na druhú stranu, dáva prácu hlavne Čechom. A v porovnaní s Hyundaiom či TPCA má v ČR viac subdodávateľov a aj časť vývoja.
A historicky najlepšiu servisnú sieť (čo sa týka rozmiestnenia) a dobré lobby.
Dnes sa žiaľ nedá povedať, že existuje niečo ako typický český či nedajbože slovenský podnik (v automobilovom možno Tatra, SOR - ale aj tí žijú tak tak).
Co myslíš větou "všetky financie do výroby či rozvoja idú hneď do nemeckých bánk"?
Peníze do výroby a do vývoje jdou také třeba do výstavby a investic v Česaně... a ano, i Hyundai tu má subdodavatele a zřejmě i nějaké ty nevýrobní pozice.
.... právě sis navezl pěknou hromadu do své garáže 8-s >:-[] ....pokud bys mi stál za ten čas, tak bych ti překopíroval tvé "zvlást aronatne a sproste".... pozer...teda pokus o pozera. Koukni do své garáže....
...jen krátce... holt, někomu chutná sojový párek vyrobený z namletých kopyt, ale hlavně, že je levný a to, že firma měla a má problémy s hygienou, je vlastně jedno. Někdo si připlatí za kvalitu, protože ví, že kvalita něco stojí a nenechá se kdejakým pobudou nalapat na nízkou cenu, hlavně, že to jako párek vypadá. Stejně tak s alkoholem.... někomu stačí levná opice od draka, někdo si dá rád koňak. .... s tím bych mohl pokračovat do aleluja. .... chytrý pochopí, ostatní se budou ládovat sojovými párky a čekat na to, kdo je vyrobí levněji, byť z ukradeným střívkem. Každý máme svou hodnotu.... někomu přijde normální krást, někomu to přijde amorální a nepřípustné. ....teď už jen ten pohled do vlastní garáže..tam se najde nakonec každý.... :-!