9.6. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Qoros oddaluje plány na expanzi do Evropy

 

Nově založená čínsko-izraelská značka se místo na starý kontinent chce v následujících letech zaměřit na Čínu.

Qoros je od začátku koncipován jako globální značka. Tento velkolepý plán společného podniku izraelské investiční společnosti Israel Corporation a čínské automobilky Chery Automobile se ale zatím odkládá. Důvodem jsou nízké prodeje.

Nová značka zatím prodává svá auta pouze na čínském trhu, v Evropě testuje zájem zákazníků jen na Slovensku. Už v příštím roce Qoros chtěl expandovat na další evropské trhy, tento plán však pro tuto chvíli vedení automobilky odkládá.

„Evropský trh je velmi, velmi důležitý. Ale ne dnes, ne zítra,“ uvedl nový generální ředitel Qorosu Phil Murtaugh pro německý ekonomický deník WirtschaftsWoche. Bývalý prezident čínského zastoupení General Motors na začátku roku vystřídal ve funkci šéfa Qorosu Volkera Steinwaschera.

Už v průběhu loňského roku představitelé Qorosu přiznávali, že s expanzí na další evropské trhy příliš nespěchají. Prvotním cílem značky totiž je se usadit na čínském trhu, kde ještě stále buduje dealerskou a servisní síť. Až poté hodlá rozšířit své působení v jiných koutech světa.

Na domácím trhu se přitom značce loni moc nedařilo. Qoros tam v průběhu loňského roku prodal zhruba 7.000 aut. Domovská továrna značky v Šanghaji je přitom projektována na výrobu 150.000 aut ročně. Výrobní kapacita se navíc může v případě potřeby zdvojnásobit.

Četli jste: Šéfdesignér Qorosu Gert Hildebrand – Je těžké tvořit historii značky

Výsledkem nízkých prodejů je navíc vykázaná ztráta 305 milionů eur (cca 8,4 miliardy korun). I proto šéf Qorosu tvrdí, že ani dvojnásobný růst prodejů v letošním roce nezajistí automobilce udržitelný růst.

Qoros vedle rozšiřování prodejní sítě pracuje i na expanzi nabídky. Ta v tuto chvíli čítá pouze kompaktní model 3 ve třech karosářských verzích – v podobě sedanu, hatchbacku a crossoveru, tzv. City SUV.

Na Slovensku Qoros loni prodal 51 aut. Důvodem tamějších nízkých prodejů je zatím vysoká cena nabízených modelů. Slovenské ceny kompaktu 3 Hatch startují na částce 19.960 eur (cca 546.000 korun), 3 Sedan stojí dokonce 20.960 eur (cca 574.000 korun). Kompenzací za takovou cenu je alespoň bohatá výbava zahrnující kožené čalounění či elektricky stavitelné sedadlo řidiče s pamětí.

Problémem je i jediný motor v nabídce – přeplňovaná benzinová šestnáctistovka o výkonu 115 kW. V Evropě tolik oblíbené turbodiesely Qoros zatím nenabízí.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Daniela Nováka: Škrcení hypoték Zápisník Daniela Nováka: Škrcení hypoték

SŽDC chystá rychlou trať do Mnichova. Dokončení české…

 
Zdroj: WirtschaftsWoche

Štítky Evropský trh Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Qoros oddaluje plány na expanzi do Evropy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 





 
Jízdní dojmy se Seatem Tarraco: Nová vlajková loď sourozence nezapře, přesto je svá

Jízdní dojmy se Seatem Tarraco: Nová vlajková loď sourozence nezapře, přesto je svá

Dnes 08:00

Modely Kodiaq a Tiguan Allspace se dočkaly koncernového sourozence. Jaké je SUV Seatu pro sedm jsme zjišťovali v okolí Barcelony.




Blesk.cz

Cítím se být ještě potřebná! Broňa (73) pomáhá každé úterý v domově důchodců ve Slivenci. Proč?

Cítím se být ještě potřebná! Broňa (73) pomáhá každé…

Odchod do důchodu nemusí znamenat konec aktivního života. Mezi seniory se najdou i tací, kteří hodiny u televize…

Hodinové kolony: Provoz na D1 po kolapsu stále vázne. Dopravu komplikují kamioňáci

Hodinové kolony: Provoz na D1 po kolapsu stále…

Dálnice D1 na Vysočině byla celou noc i dnes ráno sjízdná jen s velkými problémy, řidiči stále čekají v dlouhých…

 

iSport.cz

Satoranský Washingtonu k výhře nepomohl, Detroit padl o bod

Satoranský Washingtonu k výhře nepomohl, Detroit padl o bod

Basketbalisté Washingtonu prohráli v NBA potřetí za sebou, a to 125:130 s Bostonem po prodloužení, přestože…

SESTŘIH: Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes kolaps Realu

SESTŘIH: Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i…

Fotbalisté Plzně v závěrečném utkání Ligy mistrů doma porazili AS Řím 2:1, ve skupině G obsadili třetí místo a…

 

Reflex.cz

Místo, kde ruští vědci experimentovali s morem. Jak dnes vypadá tajemná tvrz Alexander?

Místo, kde ruští vědci experimentovali s morem. Jak…

Německá agentura Ruptly zveřejnila dechberoucí záběry zamrzlé tvrze Alexander, kde na konci 19. století…

Marek Stoniš: Filipika proti Babišovu státnímu zadarmu

Marek Stoniš: Filipika proti Babišovu státnímu zadarmu

Babišova vláda odvíjí svůj domnělý úspěch od věcí, které nabízí lidem zdarma. Třeba jízdenky na vlak vybraným…