Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak obce rýžují na pokutách: Radar měřil nezákonně a motorista spor vyhrál

Z měření rychlosti se stal vítaný přivýdělek obcí. Někde si na to v minulosti najali soukromé společnosti a dělili se o zisk. Soudy to zakázaly, důkazy jsou získané nezákonně a nelze je v řízení o přestupku použít.
Zpět na článek
23. 2. 2019 07:51
23. 2. 2019 09:03
23. 2. 2019 09:14
24. 2. 2019 19:23
23. 2. 2019 09:53
23. 2. 2019 10:01
23. 2. 2019 10:06
23. 2. 2019 10:15
23. 2. 2019 10:24
23. 2. 2019 11:00
23. 2. 2019 10:18
23. 2. 2019 10:28
23. 2. 2019 10:47
23. 2. 2019 10:50
23. 2. 2019 10:54
23. 2. 2019 10:59
23. 2. 2019 20:58
24. 2. 2019 10:14
23. 2. 2019 12:02
23. 2. 2019 13:01
23. 2. 2019 13:19
23. 2. 2019 20:55
23. 2. 2019 11:30
23. 2. 2019 11:58
23. 2. 2019 12:16
24. 2. 2019 05:49
23. 2. 2019 23:04
23. 2. 2019 12:04
23. 2. 2019 13:04
23. 2. 2019 13:23
23. 2. 2019 18:28
24. 2. 2019 18:38
24. 2. 2019 19:26
24. 2. 2019 08:54
24. 2. 2019 19:25
25. 2. 2019 08:23
11. 11. 2019 07:05
23. 2. 2019 07:51
Re: RADAR
Uznávám pouze dva typy radarů, jeden na letišti a druhý v seriálu MASH, zbytek k ničemu!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2019 09:03
Re: RADAR
Je potřeba je rozflákat jako ve Francii.
23. 2. 2019 09:14
Re: RADAR
Jo 80 ve Francio to je taková typická šikana. Řidiči se přizpůsobili a rychlosti dodržují, pokuty nenesou, tak vymyslíme další omezení. Ono táhnout se 80 na rovinatých a přehledných silnicích je na palici.
24. 2. 2019 19:23
Re: RADAR
Aco takhle jezdit podle pravidel ? :-!
23. 2. 2019 09:10
Re: Jediná odpověď
Na to je jediná odpověd. Bohužel musíme se smířit s určitou míru buzerace a prostě ty rychlosti někdy i nesymslně nastavené dodržovat. Jedině tak se radary nevyplatí.

Nejsem žádný vzorný dodržovatel rychlostí - tam, kde to je bezpečené, s chutí na plyn šlápnu, ale už mne v poslední době dostihly 3 pokuty ze zahraničí (FR, SP, IT) - prostě systémy EU jsou propojené. Naposledy dálnice Marseille - Tolouse, 4 pruhy, stoupání, prázdná dálnice, omezení na 110 světelnou tabulí, já jel 128, 45 nebo 163 EUR.

A se skřípěním zubů se přizpůsobuji.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - praděda7
23. 2. 2019 10:20
Re: Jediná odpověď
Přesně to si říkali Židé v Německu na počátku 30. let minulého století. "Budeme se muset smířit s určitou mírou buzerace". Dobře víme, že tudy cesta nevede a pro Židy to dopadlo velice špatně. Ano, tento příklad je extrém, ale podstata stejná. Jakmile režim pozná, že se lidé přizpůsobují a nebrání se, tak bude zavádět stále tvrdší a tvrdší opatření, protože režim nemá nikdy peněz dost a rodinných příslušníků a známých, které je potřeba zaměstnat a postavit pro ně další kanceláře, přibývá.
Jak se bránit? Něco už zaznělo v článku, ale pomohlo by třeba i obyčejné upozornění na "zákeřné" úseky značkou "úsek měření rychlosti". (Snad i po domácku vyrobenou.... ;-) )
23. 2. 2019 11:52
Re: Jediná odpověď
Ano, v civilizovaných částech Evropy upozorňují značkou na radary, tady ne. A to odpovídá článku - nejedná se o dopravu ale o to vybrat prachy.

Co se týče limitů - to je uzákoněno, s tím můžou udělat něco především politici, ty ale volíme my. Ale je to běh na hodně dlouhou trať.
Avatar - praděda7
23. 2. 2019 12:47
Re: Jediná odpověď
Ano, běh na dlouhou trať....ale každý den, který motoristé promarní čekáním, se trať o den prodlužuje.... ;-\ Možná by stálo za to, připravit vhodné argumenty pro lokální poslance a přimět je k tomu, aby tyto návrhy přednesli v PS. Zároveň prostřednictvím sociální sítích a místního tisku uvědomit voliče o této aktivitě a současně k této aktivitě nastavit pevný časový harmonogram.
Avatar - praděda7
23. 2. 2019 13:16
Re: Jediná odpověď
V roce 2008 ještě seděli v PS rozumní lidé a sem by se bylo potřeba vrátit.....[odkaz]
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2019 12:01
Re: Jediná odpověď
Všimni si že ve Francii nikdy neměří na 130. Vždycky měří tam kde je snížená rychlost a je šance že nepozorný řidič nesundá nohu z plynu.
No a samozřejmě na 80, lidi jsou zvyklí jezdit 90 …

Jednou jsem projel Francii pro zábavu po státních, tak rovné silnice najdeš už jen v Polsku. To je utrpení muset jet 80.
23. 2. 2019 09:53
Re: cervena
me zas prisla obsilka, ze sem projel na cervenou na semaforu.
moc dobre sem si na to pamatoval, protoze uz tehda, kdyz mi to tam spadlo, mi neco nehralo.
a tak sem se vypravil skoro 100km daleko abych to proveril.
a zjistil jsem ze maj zlutou prilis kratkou a ze v urcite konstelaci mas problem na zlutou normalne zastavit a logicky projedes na cervenou.
tak sem to nechal spadnout do spravniho rizeni, zacal shanet podklady a zacal se s nima handrdkovat. nic je nepresvedcilo, ani normy CSN, ani normy EHK, ani vyjadreni cloveka, kterej to delal a potvrdil, ze to je spatne.
nakonec jsem je dal k soudu a az pak se zalekli a uvedli vse do naleziteho stavu.

zastani ale nikde. na urade ne, u policajtu ne, a nakonec ani na soudu ne, protoze soud nakonec rozhod, ze kdybych jel pomaleji, zastavit na zlutou bych stihnul. co na tom, ze tam byla nejake rychlost, kterou jsem neprekrocil, tak proc bych mel jet pomaleji, navic rovna, ctyrprouda silnice, kde byla 200m pred semaforem stanovena nejaka rychlost, na kterou ale byl problem normalne zastavit. idelani na vybirani pokut…

ted chce ale koko-Tok zabranit tomu, aby se lidi ve spravnim rizeni branili, protoze chce vyrazne zvednou poplatek ze spravni rizeni. ja to tehda mel 1tis vs az 10tis, coz sem neresil, navrh je mam dojem az 25tis za "normalni" prestupek. to pak je ve stylu obcane mlc a plat ….
Rozbalit vlákno
17
Avatar - speedfred
23. 2. 2019 10:01
Re: cervena
Tak nakoniec si platil pokutu alebo nie ?
23. 2. 2019 10:06
Re: cervena
neplatil sem nic, nechali to promlcet.
sranda byla, ze sem navrhoval 3 zpusoby jak to napravit - prodlouzit zlutou, snizit rychlost, vypnout semafory.
nejdriv prodlouzili zlutou a asi za pul roku snizili rychlost a delku zlute zkratili na tu povodni. a mozna cas od casu ty semafory i vypnou ...

doted me mrzim, ze sem to nedotah na hromadnou zalobu, protoze poskozenych bylo nekolik tisic a nekdo mozna i prisel o ridicak ...
Avatar - speedfred
23. 2. 2019 10:15
Re: cervena
Občania asi radšej zaplatia ako by sa mali naťahovať s obcou/mestom/štátom.
Avatar - praděda7
23. 2. 2019 10:24
Re: cervena
Jo, a to je špatně, protože právě s tím fašistický režim počítá..... >:-[]
23. 2. 2019 11:00
Re: cervena
udajne az 60% pokut je udelenych neopravnene
znama takhle projela cervenou na srankach, ktera se na ni rozsvitila kdyz byla 20 metru pred kolejema, a kdyz predtim blikalo bily svetlo. ani nestihla pribrzdit, a to auto za ni taky ne.
ale kdyz bezpecne a sporadane projeli, rozblikala se za ni diskoteka. nakonec byla stastna, ze to bylo jen za 2 tisice…
tak sem ji vyved z omylu, ze tohle na pokutu nebylo ani nahodou a ze za ni napisu stiznost. bohuzel to resit nechtela ..
Avatar - Zetti
23. 2. 2019 10:18
Re: cervena
Ten prestupek resil urad nebo policie?
Avatar - praděda7
23. 2. 2019 10:28
Re: cervena
Dobrý dotaz. Protože v článku se píše, že pokuty může vybírat jen policie....
23. 2. 2019 10:47
Re: cervena
mestskej urad
vyfotil me automat, tak to spadlo pod mestskej urad a zadali odpustek za vylozene prijatelnych 1000kc a samozrejme bez bodu.
kdyz urad nebral na vedomi moje pripominky a dukazy, ze maj delku zlute spatne a pokuty vybiraji nezakonne, obratil jsem se na tamni policii. ti mi odpovedeli, ze vse proverili a vse je v poradku (delku zlute ale neproverovali) a udelali ze me vys*irace. pak sem se obratil na soud a urad najednou vse napravil, i kdyz soud rozhodl uplne nesmyslne ve stylu - sice 200 metru pred semaforem je znacka zvysujici rychlost na 70km/h, cemuz neodpovida delka zlute takze nestihnes zastavit, ale kdyz pojedes 50km/h, tak zastavit stihnes …

pritom jsem evidentne nebyl prvni, komu se to nezdalo, coz mi potvrdila ta pani na urade, co to se mnou resila a jeste rikala, ze by to byl peknej prusvih, kdyby se potvrdilo to, co rikam ...
Avatar - Zetti
23. 2. 2019 10:50
Re: cervena
a predpokladam ze ti pokuta prisla postou, ne do DS
23. 2. 2019 10:54
Re: cervena
tehdy jsem DS nemel, je to v podstate presne 5 let, co sem to zacal resit. ale konecny rozhodnuti (prekluze) prislo asi po 2 letech do DS, to sem ji uz mel ...
23. 2. 2019 20:58
Re: cervena
prisla ti odpoved? porad se mi to odhlasovalo, tak nevim, jestli to odeslo, v seznamu odchozich to nemam
Avatar - praděda7
23. 2. 2019 12:02
Re: cervena
Ještě něco málo k těm radarům co měří rychlost. V Austrálii muselo být zařízení (podle zákona) pravidelně kalibrováno, aby byl výsledek měření korektní a legální. Na to se často postižení řidiči odvolávali, protože informace o kalibraci byly veřejně přístupné. A protože úředníci nestíhali (tak jako tady...), tak se často na tuto "technikalitu" řidiči pokutě vyhnuli. Ví někdo, jak je to s povinností kalibrovat měřící zařízení (radary) tady v Česku a jak často je třeba kalibraci provádět a zaznamenávat a jestli jsou záznamy dostupné veřejnosti?
23. 2. 2019 13:01
Re: cervena
Pokutu za rychlost v ČR jsem dostal před mnoha lety, takže současný stav nevím. Ale jak píšu výše - dokumenty s pokutou ze zahraničí obsahovaly i protokol např. s certifikací radaru. Předpokládádm, že dnes je i toto u nás.
Avatar - praděda7
23. 2. 2019 13:19
Re: cervena
Certifikace radaru je jen "hrubá informace", která se vztahuje na výrobce radaru a nevztahuje se na provozovatele radaru....
23. 2. 2019 20:55
Re: cervena
u me v pripade toho semaforu, byl soucasti spisu i papir, kde byla nejaka "kolaudace" semaforu, kde ale neresili jestli delka zlute je dobre nebo ne. jestli si dobre pamatuju, tak platnost byla rok a kazdy rok to musi delat znova. a nejlepsi na tom bylo, ze ta "kolaudace" byla az po spachani prestupku, takz neplatna a v odvolani jsem jim to omlatil o hlavu, nacez obratem dodali tu spravnou.
a jeste jeden komickej stav tam byl - to kdyz tvrdili, ze jsem v obci prekrocil rychlost 50km/h, k cemuz jsem se v odvolani drze priznal, kdyz jsem uved, ze jsem 50km/h prekrocil dokonce o 20km/h, protoze tam bylo povoleno 70. naces oni poslali dalsi papir, ze to prekroceni berou zpet, ale proti tomu sem se odvolal, ze kdyz uz to jednou napsali, tak to skrtnout nemuzou, protoze to vyrazne meni oduvodneni "rozsudku". jo, byla to docela komedie. tahle komunikace probihala ve fazi odvolavani se ke kraji

ja cerpal na [odkaz] a tam to i resil a chodil pro rady a tam by ten muj pribeh i nekde mel byt.
docela doporucuju si par typickych situaci projit abyste vedeli, jak reagovat kdyz vas policajti chytnou, nebo prijde obsilka. ne vzdy je pravda na "jejich" strane. a kdyz mate pochyby, doporucuju do toho jit i za cenu, ze prohrajete. zkusenost s urady je k nezaplaceni a nekdy se muze hodit kdyz pujde o mnohem vic nez o par tisic a to nejen v souvislosti s dopravnimi prestupky.
kazdopadne je potreba k urednikum pristupovat tak, ze to jsou lidi jako my, a vetsinu prace delaji neradi a z donuceni jen proto, aby domu prinesly nejaky penize a kdokoliv se jim postavi na odpor, tak to je pro ne komplikace a prace navic ...
23. 2. 2019 11:30
Re: Radary
Kterym mestum a obcim jde o bezpecnost? Zadnemu, vsechny obce a mesta zajima jen ta pokuta. Nikdo neudelal nic pro bezpecnost. Kolik je prechodu se svetelnym znacenim na silnici? velmi malo, to totiz nevynasi zadne penize. Radaru je vsude jak nassrano a nekde jsou pro jistotu i dva tri za sebou aby to stalo za to. V tunelech meni rychlostni znacky jak se jim to hodi,ridic si mysli ze jede podle znacek ale jak ji minul zmenila se a na konci uz jede rychleji nez znacka ukazala a co nasleduje? preci pokuta. NEUKECATE TO. Jihlava to jasne rekla, na dalnici na opravovane misto dame radar aby nam vynesl penize a az skonci opravy dame jej jinam kde nam zase vynese prachy. Nedelejte to kdyz z toho jsou hlavne prachy a zas jen prachy. Nevim jestli prave mesta i obce neporusuji zakon a zajimaji je jen ty prachy a zadna bezpecnost. Silnice jsou rozbité, opravy jsou drahe. Daji tam znacky a roky se s tim nic nedeje. Tohle je vsude stale dokola.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2019 11:58
Re: Radary
Jihlava se tím vysloveně chlubila. Tím jak si na to vydělají na dálnici a potom to přenesou jinam. Nevím jestli to není trestný čin ve stádiu pokusu.
My toho hrozně moc vydržíme. Francouzi už 60% radarů rozflákali.
Avatar - wakantanka
23. 2. 2019 12:16
Re: Radary
Z podstaty veci je absolútny nezmysel že obce a obecné polície majú možnosť merať rýchlosť či vôbec zastavovať a kontrolovať autá. Obecná policia má podľa mňa riešiť maximálne statickú dopravu, prípadne robiť prevenciu v doprave.
Avatar - JDM
24. 2. 2019 05:49
Re: Radary
Je potreba ty radary sabotovat regulerne je nicit a otravovat urady s kravinama aby nemeli cas resit pokuty staci 100 ridicu v kazdym kraji kterej posle kazdej tejden jeden dopis a sem tam radar zapalit a bude klid... Nejhorsi je ze existuji lide s velmi nizkou inteligenci kteri to mereni schvaluji ...
23. 2. 2019 23:04
Re: Radary
To je složitější. Chápu radary v obcích, skrz které vede nějaká jednička nebo dvojka podél dálnice a lidi se tam vyhýbají mýtu/známce. Třeba ten v článku zmiňovaný Vestec. To je 611 z Prahy na Poděbrady, radar myslím jen směr Praha, jestli teda neumí oba směry, paralelně D11. Někdy to jedu a co na těch 40 km člověk zažije se nedá pochopit. Obdobně Rostoklaty na I/12, tam taky podél D11, průjezdní radar je tam asi 2 roky. Co tam se dělo bylo peklo. Je to krátký úsek, nikomu se nechtělo brzdit. Nebo I/38, jel jsem ji Znojmo-Kolín a jediné, co některé exoty zpomalí, je fakt jen ten radar. To už není o buzeraci. Že mě někdo vezme 180 na dálnici, když je volno, ok, 110 na jedničkách ok, 70 na výjezdu z obce, když je značka daleko za zástavbou dejme tomu, ale že někdo skrz obec skoro ani nepřibrzdí, to fakt ne, kamiony dvojnásob. Zvolená forma některých radarů je špatná, umístění některých zbytečné, ale paušálně to nelze říct. Objem pokut není vinou radarů, sorry jako. Nebo tam má stát hlídka a kdo to proletí, tomu prostě prostřelit koleno?
23. 2. 2019 11:54
Re: ruzna "cena"
a ja si rikal, proc na Morave platim 1.000,- (jednou 59 na 50 - konec obce v "prumyslove zone" a podruhy 89 na 80 - volne zuzeni v omezeni na D1) a v Praze jen 600,- (96 na 80 - klasika Jizni spojka :-) )...
Rozbalit vlákno
1
24. 2. 2019 14:35
Re: ruzna "cena"
Ja neplatim nic, jezdim podle predpisu. Když musis jezdit jako prase, tak plat. Kazdy ma pravo volby.
Avatar - Shr3k
23. 2. 2019 11:55
Re: K té jedné nehodě
před instalací radaru ve Starém Vestci se hlásím já, namol jouda z Čelákovic to do mě narval zezadu, přiletěl asi kilem, já jel celou dobu cca 55. ;-)
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2019 12:01
Re: Diskuze kolem radarů
Nevím, co tady všichni řešíte. Jednoznačně je třeba dodržovat zákon a je jedno, jestli to měří takový nebo makový radar ne? V zahraničí si nikdo nedovolí překročit rychlost, protože jsou pokuty vysoké a všichni včetně nás to respektují. Ale žijeme v ČR, kde je přece demokracie a každý si může dělat co chce, že? A hlavně je to šikana!!! Proč bych nemohl jet v padesátce třeba 70 km/h že jo? V Americe se nemažou s nikým a taky tam je demokracie ne? Kařdá demokracie, ale musí mít mantinely, jinak by to taky vypadalo ještě hůře. A že někdo dostal 1000 Kč za 11 km? To je snad normální, po odpočtu jel asi 64 km/h, což v případě kolize s chodcem má fatální následky. Probuďte se už je 30 let po revoluci a fakt si tady nejde dělat co chce.Ať z toho má tá obec kolik chce, ty peníze jim snad sypeme díky nedodržováním zákona o pozemních komuniacích my všichni. Pak to tady vypadá na cestách jako v džungli, všichni mistři světa, závodníci a jenom se plní statistiky nehod! To, že tady se lobuje třeba i s těmi radary je odrazem naší společnosti, jak píšu výše a začíná to od nás obyčejných lidí, kteří nejsme schopni dodržovat obyčejnou rychlost a chceme po politicích, aby byli svatí a vše dodržovali?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Zetti
23. 2. 2019 12:16
Re: Diskuze kolem radarů
Tady [odkaz] si precti nejakou definici demokracie, nez ji zacnes tahat na silnice.
Muzu te ubezpecit, ze zadne postovni pokuty neplatim a tak jsem bud vzornej a nebo mi automaticke systemy nevychovavaji. Sam nevim. Par lidi jezdi jak zbesily, ale urcite to nepada pausalne na vsechny ridice tedy samozrejme vcetne tebe pane Vzorny a Bezchybny.
23. 2. 2019 14:09
Re: Diskuze kolem radarů
To bych rád věděl, kde v zahraničí se rychlost dodržuje. Ve Francii ani náhodou, a že buzerace tam je naprosto za hranou všeho. Což je taky vidět na rozflákaných radarech. Prostě už vládnoucí reprezentace překročila únosnou mez.
V Německu jsou omezení nastaveny zásadně lépe a podstatně líp se dodržují, nicméně i tak se rychlost trošku překračuje.
V Itálii je radost jezdit. Vždycky se tam těším, jedinej národ z EU, kterej umí jezdit plynule a svižně.
Ve Švýcarsku se dodržuje limit plus 10%, výhodou je, že když už je tam omezená rychlost na každým stromě, může jet člověk aspoň pořádně nametenej.
Rakousko je národ stejnejch buze**ntů jako my, taky umí dát radar hned za ceduli. Navíc oproti nám ještě umí omezit rychlost kvůli ekologii. Už roky se tam snažím ejezdit. Nicméně na hlavních dálnicích se i přes šílenou represi jezdí 150-160km/h. V noci i svižnějc.

Hlavně vůbec nechápu kde je problém. Za posledních 10 let zmizely ze silnic extrémy (opilci a zásadní přestupky). Množství fatálních nehod za dekádu klesá. Tak si pojďme říct, že by bylo lepší investovat do výstavby nových silnic a na další buzeraci se už vykašlat.
Avatar - xxc
24. 2. 2019 14:45
Re: Diskuze kolem radarů
Ten stary dedo cestovatel by Vam vysvetlil, ze za posledne roky sa hezpecnost a rychlost dopravy velmi zhorsila a ze je to peklo :-)
Avatar - CHerokee
23. 2. 2019 15:26
Re: Diskuze kolem radarů
Nicméně, jak se všude ukazuje, instalace radarů nevede k snížení počtu dopravních nehod. Ani ve vesnicích a ve městě už vůbec ne, kde pak všichni místo před sebe mají oči na tachometru...
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2019 18:01
Re: Diskuze kolem radarů
Zato vede ke zvýšení výběrů peněz. A o to jediné šlo.
Avatar - JDM
24. 2. 2019 05:40
Re: Diskuze kolem radarů
Ty tupy komunisticky hovado kvuli takovejm kryplum jako ty mame ty svobody cim dal min zalez do kanalu kam patris omezence...
Avatar - lyon667
24. 2. 2019 10:52
Re: Diskuze kolem radarů
Správně, soudruhu! Je třeba držet hubu a krok! :-!
23. 2. 2019 12:04
Re: Anglie
V anglii to myslim funguje dobre, mluvim z vlastni zkusenosti.
Tam pochopili, ze cilem je bezpecnost, nikoliv vybirat pokuty.

Kazdy radar musi byt jasne oznaceny (znackou a ve mestech to navic musi byt jasne zluta krabice, kterou nikdo neprehledne).
Musi byt umisten na mistech, kde je statisticky hodne nehod (napr nebezpecne krizovatky) nebo je tam zajem o bezpecnost lidi (napr prechody pred skolou).

Vysledkem je, ze sice je bezne trochu prekracovat povolenou rychlost, take jsou to lidi jako my, ale v mistech radaru to nikdo neprehledne a KAZDY zpomali, aby nedostal tu pokutu.

Vysledek? Presne to, co bylo cilem - nebezpecne krizovatky se stanou bezpecnejsi a okolo prechodu u skol jsou deti ve vetsim bezpeci.

Nerikam, ze to vsechno funguje uplne perfektne, ale rozhodne o mnoho lepe nez u nas, tady je zrejme, ze cilem neni bezpecnost, ale vybrat co nejvic pokut na nesmyslnych mistech poschovavanymi radary, ktere nikomu nepomuzou, jen otravujou lidi.

Jen tak mimochodem kdyby se tam delo to, co u nas v kocourkove, jakoze treba soukroma firma ma zisk z vybrane pokuty, to by tam velice rychle vsichni zucastneni skoncili v base, zadne slitovani.
Rozbalit vlákno
4
23. 2. 2019 13:04
Re: Anglie
Mohu potvrdit. To je správný přístup, ne nachytat řidiče na nesmyslu ale zajistit bezpečnost. Další naší specialitou jsou světelné značky, kde se mění omezení na 50 / 30. Kolega už dvakrát dostal pokutu za nedodržení 30 ale on tvrdí, že tam právě svítila 50. Jezdí tam denně. Kdo to pak dokáže.
Avatar - praděda7
23. 2. 2019 13:23
Re: Anglie
Proto se stává "on board" video camera nutností.... ;-\
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2019 18:28
Re: Anglie
Pravda je že jsem se něco najezdil a pokuty jsem dostal jen ve Francii a jen v minulém roce, nikdy před tím a nikde jinde.
A jezdím tak jak jezdí domácí. Většinou jezdí na dálnici horní limit plus 15.
Tak to bylo i ve Francii a teď si to tam každý hlídá, místo aby si hlídali řízení a ostatní účastníky provozu.
Já nejsem moc opatrný ale neschytal jsem nic ani ve Švýcarsku.
PS - to bliknutí kamery ve Francii je šíleně nebezpečné v noci, totálně oslňující, málem jsem naboural. Jasný příspěvek k bezpečnosti provozu.
Avatar - wakantanka
24. 2. 2019 18:38
Re: Anglie
Oni v tom Francúzsku sú iní experti. Ten ich systém posielal pokuty aj sanitkam čo so zapnutými majákmi leteli k prípadu alebo do nemocnice. :-)
Avatar - CHerokee
23. 2. 2019 15:13
Re: Poděkování
Chtěl bych tímto příspěvkem poděkovat redakci. Je třeba na tyto nekalé praktiky upozorňovat. A je třeba si uvědomit, kdo je už druhé funkční období ministrem dopravy -Dan Ťok (ANO). To, že mají obce právo měřit, je zkrátka nesmysl a zvrhává se to.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2019 18:12
Re: Poděkování
Tak obce potřebují peníze do rozpočtu tak je ANO a Ťuk zajistí, a OBCÍM BUDE LÍP.

Mimochodem, vyznavači EU mohou jásat že se podařilo JEDNOSMĚRNĚ zajistit pokutování našich řidičů, kteří byli změřeni v cizině, zatímco českým autoritám je to úplně fuk a "holí" jen české řidiče v Česku, protože je zjevně nad jejich síly a schopnosti připravit stejnou dokumentaci kterou nám posílají Francouzi, Němci, Španělé, Rakušané apod. TAKŽE JE PRAVIDLEM že cizinci jezdí v úsecích s omezenou rychlostí klidně 120, zatímco my, třesouce se strachy, hlídáme tachometr abychom nejeli moc rychle a za 3-4 km navíc nevyfásli dalších 1000 Kč.
Je zajímavé jak skvěle to mají zvládnuté "vyspělé západní demokracie". Nakonec...……. JED JEN O PRACHY, ŽE?

PS .- už vidím Jihlaváky nebo "specialisty" z Horní Dolní, jak posílají pokutu někam do Francie. nebo do Španělska. To by bylo moc pracné a bylo by z toho peněz málo, nestálo by to za tu námahu.
Avatar - praděda7
23. 2. 2019 20:30
Re: Poděkování
Proto asi práce na D1 jsou nekončící. Vsadím se, že až budou všechny plánované úseky opravené, tak se začnou ty prvně opravené znovu opravovat..... ;-\
Avatar - CHerokee
23. 2. 2019 20:41
Re: Poděkování
I proto by všichni motoristé měli chodit k volbám, jak těm našim, tak evropským a neházet to zeleno - rudým mozkům. Nejvíce sankcí právě za vlády ČSSD a ANO. Piráti to dle jejich rétoriky taky nevytrhnou.
24. 2. 2019 19:26
Re: Poděkování
Jdi s politikou do pr*dele, tady je to o autech !!! :-!
24. 2. 2019 08:54
Re: Poděkování
Oni mají řešní přestupků a výběr pokut nastaveno jako automatický proces. Je to mimochodem i dle směrnic přijatých EU k řešení dopravních přestupků. Nic nám nebrání to dělat stejně. Např. protokol je standardně v jazyku země, kde se přestupek stal. Je to o tom zajistit způsob platby a to oznámení poslat. Sakra si rozmysím nezaplatit, protože pokud do té země opět vstoupím a oni mě pomocí kamer identifikují, tak po mne půjdou a může to být i o zabavení auta a nebo vězení.
24. 2. 2019 11:12
Re: Poděkování
Což není vina EU, ale našich zákonodárců, není-liž pravda? Že máme neschopné politiky nás neopravňuje jezdit jinde jako prase. Druhá věc je, že by se v týhle republice museli i poldové a úředníci naučit aspoň trochu anglicky. Jenže to se bere jako kdyby měli vystudovat jaderku a nějaká oberkvalifikace...
24. 2. 2019 19:25
Re: Poděkování
Co s tím jako má EU, že naši obecní úřednící jsou líní ???
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2019 18:23
Re: Mimochodem, ve Francii to mají centralizované.
Vybírá to stát, ať je to kdekoli ve Francii. Možná i proto si to schytal Macron, myslím si že regionální politici by se možná ani neodvážili pokuty vybírat tímto způsobem.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2019 19:40
Re: UŽ JEDEN VYBOUCHNUL ...
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - xmarek
24. 2. 2019 19:03
Re: OVČAN říká a DOST
Je to prosté. Obce, potažmo: [odkaz] lidé v nich mají nějakou představu. A ta představa může mít různou formu. Třeba nenažrané pijavice. No a co udělá pijavice když ji přestanu živit?
Je to prosté SCÍPNE. A kdo platí pokuty? Jsou to ti slušní? Pochybuji. Jsou to jím rovní. A ti mně z principu NEZAJÍMAJÍ. Hezký den.
Rozbalit vlákno
0
25. 2. 2019 08:23
Re: doba
kazdy radar ktery ma jit s dobou musi mit svuj krumpac... v sobe zasekly. Zatim ani naznak v okoli 60km ze by nekdo planoval takovej blbinec instalovat, ale jakmile by to nekde bylo, pevne verim ze mistni samosprava / ozralci posileni alkoholem takove zarizeni patricne vytuni, kameny, krumpac, cokoliv... >:D
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2019 23:02
Výzva ransdorf
Je to podvod i když člověk jede 50 tak se ukáže že jel 65 a je to. Proto tolik pokut a desítky milionů. Oni ti hajzlove vybírají takhle si mýto jsou to podvodníci a měli by jít do basy. Kluci a co když ne zaplatím? co mi můžou?Dík za reakci :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
11. 11. 2019 07:05
rychlost
změřili mě v KH Malíně. 56km/h 200korun. to bych v Praze za měsíc přišel o výplatu a řidičák
Rozbalit vlákno
0