Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rally Australia - preview

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Jedinečná soutěž, která si hned po svém vzniku vysloužila oblibu pro náročnost i taktické manévry. Trať rally vede v malebné australské buši a přívětivost místních domorodců je pověstná.

Zvláštní šotolina, na které se vůz chová jako na zamrzlém jezeře, se skládá z drobných kamínků které až neuvěřitelně kloužou. To dělá problémy hlavně prvním jezdcům, kteří tak působí v roli „zametačů“. První jezdci pohyblivou vrstvu vyhážou a ostatní vozy mohou tak jet rychleji. Platí tedy, že je lépe startovat v druhé desítce. Dalším specifikem rally je vhodná volba pneumatik.

První ročník rally, který se jel jako zkušební, se jel v roce 1988 a tedy historicky prvním vítězem se stal I. Carlsson se spolujezdcem P. Carlssonem (S) s vozem Mazda 343 4WD Turbo. Po prvním zkušebním ročníku se jel ostrý start MS po necelých jedenácti měsících. Od roku 1989 se stala soutěž pevnou součástí MS rally. V roce 1994 byla soutěž zařazena do šampionátu F2. Nejúspěšnějším jezdcem je J. Kankkunen, který soutěž vyhrál celkem čtyřikrát! Úspěšný tu byl třikrát v letech 1989-1991 kdy tu zajel „čistý hattrick“ a po čtvrté roce 1993. Poprvé J. Kankkunen vyhrál s vozem Toyota Celica GT4 St 165, pak byl v letech 1990-91 úspěšný s vozem Lancia Delta HF Integrale 16V , v roce 1993 Vyhrál s vozem Toyota Celica Turbo 4WD St 185. V roce 1992 vyhrál D. Auriol s vozem Lancia Delta HF Integrale. Dvakrát tu byl úspěšný C. McRae a to v roce 1994 na Subaru Impreza 555 WRX v kategorii F2 a v roce 1997 s vozem Subaru Impreza WRC 97. Dvakrát uspěl i T. Mäkinen v roce1996 vozem Mitsubishi Lancer EVO III a v roce 1998 s vozem Mitsubishi Lancer EVO V. Třetí úspěch T. Mäkinena v roce 2001 byl zmařen diskvalifikací s přehmatem s turbem. Jednou vyhrál K. Eriksson v roce 1995 s vozem Mitsubishi Lancer EVO III a v roce 1999 vyhrál Australskou rally R. Burns na voze Subaru Impreza WRC 99. V letech 2000 –02 je úspěšný M. Grönholm s vozy Peugeot 206 WRC, který tu dokončil čistý zajet hattrick.

Hned v prvním ročníku 1989 tu zažil malou blamáž K. Eriksson se svou Toyotou, která nechtěla jet a K. Eriksson byl nucen tlačit Toyotu ze servisu do parkoviště. Ráno se všichni přítomní přišli podívat, jak Toyotu bude tlačit zpět z uzavřeného parkoviště do servisu. Příčinu problému mechanici přísně tajili, ale zlí jazykové tvrdili že v motoru zapomněli hadr. Hrůznou havárii tu zažil na Toyotě C. Sainz, který tu po drobné chybě převedl několik kotoulů. Posádka však byla naštěstí nezraněna. Průměrná rychlost vozů je něco málo pře sto kilometrů za hodinu.

13. ROČNÍK RALLY AUSTRALIA 2000

Celková délka soutěže 1 283,23 km 21 RZ (391,7 km) 83 posádek na startu, 50 v cíli.

Letošní ročník se vyznačoval vrcholem taktičnosti a diskvalifikací ( T. Mäkinen, C. Sainz), ale také oslavou, když Colin McRae jel v Austrálii svůj stý závod seriálu MS. Na startu chyběl pouze tovární tým Škoda, který se připravoval na závěrečný podnik MS anglickou rally.

První diváckou RZ která měřila pouhých 2,2, km vyhrává M. Grönholm, závodit se začíná od druhé RZ. M. Grönholm vyhrává i druhou RZ a jde do vedení. Překvapením prvních RZ je K. Eriksson na Hyundai, který dojíždí druhý. Smůlu má naopak F. Loix, kterému přestane fungovat převodovka a v následující RZ končí, odpadl i M. Märtin pro požár převodovky. Dopředu se dere J. Kankkunen a F. Delecour, problémy se svým Seatem má D. Auriol, kterému nefunguje na autě skoro nic. Ve vedení je M. Grönholm, druhý jede T. Mäkinen, a třetí C. Sainz, který se přetahuje o třetí místo s F. Delecourem. Pro poruchu motoru odstupuje v 6. RZ C. McRae. Předposlední 9. RZ prvního dne se stává velkým manévrem, nikdo nechce vyhrát a druhý den „čistit trat´“ na trati se tak zpomaluje, aby si jezdci připsali ztrátu a do druhého dne startovali pokud možno z lepší pozice. Poslední 10. RZ prvního dne již nic nezměnila na pořadí po první etapě: 1. J. Kankkunen Subaru, F. Delecour Peugeot +09.6, 3. T. Mäkinen Mitsubishi +13.7, 4. R. Burns Subaru +21.5, 5. M. Grönholm Peugeot +23.5. Večer při zasedání sportovních komisařů byl vyloučen C. Sainz, který zůstal stát v zakázaném prostoru mezi návěstím a letmým cílem když se snažil nabrat ztrátu do druhého dne.

Ve druhé etapě pokračovala taktická bitva. V čele se držel R. Burns, který měl okolo 23 vteřin náskok, ale ten byl do poslední etapy nedostatečný a Subaru začalo taktizovat, R. Burns zpomalil. V 16. RZ ze soutěže odstupuje A. McRae, který poškodil vůz, pro havárii odstupuje J. Kankkunen, a technické potíže se částečně podařili odstranit D. Auriolovi, který v této RZ zajel druhý čas a v následující RZ třetí nejlepší čas. Z taktických manévrů prozatím profituje K. Eriksson, ten vítězí v 16 RZ, a pořadí před 17. RZ tzv. superspeciálkou je po druhé etapě následující : 1. T. Mäkinen, 2. M. Grönholm, 3. R. Burns, 4. F. Delecour, 5. K. Eriksson, 6. T. Gardemeister.

Třetí den byl ve znamení útoku T. Mäkinena, který v konečné fázi vlastně nic neznamenal.

T. Mäkinen využívá čistou trat´, když dostává deseti vteřinovou penalizaci za předčasný start do 16 RZ, čímž se dostal na třetí pozici. Zajímavý je souboj o druhé místo mezi M. Grönholmem a R. Burnsem. T. Mäkinen vyhrává dvě RZ a v poslední RZ je třetí. To znamená celkové prvenství v Australské rally 2000. Druhý dojíždí M. Grönholm, který si udržel náskok před třetím R. Burnsem o neuvěřitelné 2,7 vteřiny. Radost T. Mäkinena, který vyhrál po jedenácti podnicích MS, netrvala dlouho. Techničtí komisaři shledávají rozdíl mezi vymontovaným turbem vozu T. Mäkinena a homologovaným a Tommi Mäkinen je diskvalifikován. Za povšimnutí stojí čtvrté místo K. Erikssona, stejně tak jako jediného zástupce Fordu T. Laukkanena a šesté místo končícího týmu Seat T. Gardemeistera, jeho týmový kolega D Auriol dokončil na osmém místě.

1. M. Grönholm – T. Rautianen (SF) Peugeot 206 WRC 3h 43m 57.2
2. R. Burns – R. Reid (GB) Subaru Impreza WRC +00:02.7
3. F. Delecour – D.Grataloup (F) Peugeot 206 WRC +01:32,9
4. K. Eriksson – S. Parmander (S) Hyundai Accent WRC +02:20.6
5. T. Laukkanen – K. Lindström FIN) Ford Focus WRC +02:30.9
6. T. Gardemeister– P. Lunkander (FIN) SEAT Cordoba WRC +02:49.3

14. ROČNÍK RALLY AUSTRALIA 2001

Celková délka soutěže 1402,07 km, 21.RZ (396,77 km) 73 posádek na startu, 52 v cíli.

Předposlední závod ročníku 2001 nabídl několik zajímavostí. V pořadí jezdců mohlo o titul bojovat i teoreticky celkem šest jezdců a titul ve značkách mohli získat čtyři automobilky. D. Auriola nahradil H. Rovanpera (pro tovární body) a spolujezdce T. Mäkinena R. Mannisenmakiho (zraněný na Tour de Corse ) nahradil T. Hantunen a poslední závod s Fordem tu jel F. Delecour.

Po loňských taktických manévrech si letos favorité vybírali startovní pozice. Do role zametačů se tak dostali jezdci továrního týmu Hyundai. Tradiční čtvrteční superspeciálku vyhrál C. Sainz a D. Auriol, kteří zajeli shodný čas. Zajímavá byla také sedmá pozice, kterou dokonce obsadili ve shodném čase tři jezdci: Panizzi(F), Bourne (NZ) a Bates(AUS). Ve druhé RZ byl nejúspěšnější M. Grönholm, který se dostal do čela průběžného pořadí, druhý byl H. Rovanperä a třetí C. McRae. Na nový vůz si stěžoval T. Mäkinen (6), hlavně na jeho délku, když se mu záď vozu dostávala do hluboké šotoliny a to ho zpomalovalo. Špatně si nevedl ani C.Sainz, který ve čtvrté RZ zajel druhý nejlepší čas, ale v následující RZ poškodil závěs zadního kola a do servisní zóny dojel za doprovodu přihlížejících policistů. Dostal několik penalizací a propadl se na patnáctou pozici. Tím přišel i o naději získat celkově třetí titul MS. Smolně se vyvíjela soutěž pro F. Delecoura, kterého trápili technické problémy. V polovině první ho dne se tedy v čele ocitl C. McRae, pronásledovaný M. Grönholmem a R. Burnsem. C. McRaemu však vedení nevydrželo dlouho, a v následující RZ se před něj dostal M. Grönholm a R. Burns, a po deváté RZ se před C. McRaeho dostal ještě D. Auriol. Pátý byl H. Rovanperä a šestý T. Mäkinen.

Druhá etapa začala dramaticky ještě večer. C. McRae se dostavil o několik málo okamžiků pozdě na výběr startovních pozic, a tak startoval v druhé etapě jako první v roli zametače. Po taktické poradě u Fordu se rozhodl tým obětovat F. Delecoura a ten si nechal nadělit tolik penalizace, že se dostal před C. McRae a startoval jako první. Přesto však bylo jasné, že C. McRae svou pozici jen těžko uhájí, navíc ve 13. RZ F. Delecour havaroval. Za F. Delecourem vystartoval C. McRae který zastavil ostatní jezdce a společnými silami zorganizovali pomoc pro zraněného spolujezdce Grataloupa. Po zdržení se pokračovalo dále, ale to C. McRae byl již v roli zametače osamocen. Ke konci druhé etapy ztrátu zmírnil déšť! V čele zůstal M. Grönholm, který neustále zvyšoval svůj náskok před pronásledovateli, R. Burns ztrácel okolo třiceti vteřin (+34,3) a D. Auriolem téměř minutu (+54,2), čtvrtý byl H. Rovanperä a pátý C. McRae šestou příčku držel T. Mäkinen.

Třetí etapa měla pouze zápletku v prvních dvou RZ. R. Burns otestoval vedoucího M. Grönholma, ale ten byl zpět pouze o několik desetinek vteřin, zvolnil a držel si jistotu druhé příčky. Skvěle jel D. Auriol, který dokončil australskou rally na třetím místě a Peugeot mohl jen litovat, že D. Auriol nebodoval pro značku. Pro Peugeot bodoval na čtvrtém místě H. Rovanperä a pátý dokončil C. McRae. Ten se dlouho nemohl smířit s tím, za co ho pořadatelé potrestali. Závěr MS ročníku 2001 se tak hodně zdramatizoval a rozhodnutí musel přinést až poslední závod v Anglii.

1. M. Grönholm – T. Rautianen (SF) Peugeot 206 WRC 3:17:01,3
2. R. Burns – R. Reid (GB) Subaru Impreza WRC +00:40.4
3. D. Auriol – D. Giraudet (F) Peugeot 206 WRC E3 +01:20,1
4. H. Rovanperä – R. Pietiläinen (SF) Peugeot 206 WRC E3 +01:30,1
5. C. McRae – N. Grist (GB) Ford Focus RS WRC +01:40,0
6. T. Mäkinen – T. Hantunen (Fin) Mitsubishi Lancer WRC +03:02,7

15. ROČNÍK RALLY AUSTRALIA 2002

Celková délka soutěže 1571,98 km, 24.RZ (388,64 km) 69 posádek na startu, 38 v cíli.

Letošní ročník měl jediného favorita, který jel na svůj čistý hattrick M. Grönholma. Po superspeciálce, kterou vyhrál P. Solberg se začalo soutěžit naostro. Překvapivým vítězem druhé RZ byl F. Loix, ale ve vedení zůstal P: Solberg. Třetí RZ vyhrál favorit M. Grönholm, a dostal se tak do vedení průběžného pořadí. S minimální ztrátou byl na druhém místě P. Solberg, třetí jede R.Burns, čtvrtý H. Rovanperä, pátý C. Sainz a šestý F. Loix. Velmi dobře do první etapy odstartoval T. Gardemeister, který se držel na desáté pozici a týmový kolega K. Eriksson byl sedmnáctý (měl potíže s brzdami). Ve čtvrté rychlostní zkoušce se dopouští jezdecké chyby H. Rovanperä, který naráží zádí vozu do stromu, poškozuje ji, ale naštěstí pro něj může pokračovat v soutěži. Skvěle zajíždí C. Sainz, útočit začíná z deváté pozice i C. McRae a T. Mäkinen ze sedmého místa. Technické potíže neustále pronásledují K. Erikssona, který se po penalizacích propadá o další místa. V šesté rychlostní zkoušce havaruje F. Loix, posádka je nezraněna, ale v soutěži již nepokračuje. Sedmá rychlostní zkouška zamíchala pořadím. R. Burns (3) byl nucen odstoupit na RZ pro poruchu spojky, A. Schwarz odstoupil pro poruchu motoru a havaruje F. Delecour.

Jeho spolujezdec, D. Grataloup byl převezen do nemocnice na pozorování. Podle záběrů vnitřní kamery prasklo F. Delecourovi na Mitsubishi přední sklo, nebo bylo po srážce s „něčím“ poškozeno. V důsledku toho pravděpodobně F. Delecour havaroval a narazil do stromu. Nárazem do stromu byla poškozena přední část vozu natolik že z vozu vyletěl motor a ten začal hořet, přední část byla zabořena do písku bez tlumičů. (havárie připomínala havárii C. McRaeho z roku 1999). Po několika vyšetřeních bylo potvrzeno, že D. Grataloup utrpěl zlomeninu pánevní kosti, pravé nohy, dvou žeber, lopatky, dvou obratlů a zároveň malé poranění lebeční kosti. Zlomená žebra mu navíc poranila i plíce.

Po osmé RZ bylo pořadí následující: vedl M. Grönholm, druhý P. Solberg (+29,0), třetí C. Sainz (+33,4), čtvrtý H. Rovanpera (+54,7), pátý T. Mäkinen (+1:01,9), šestý C. McRae (+1:28,9) ten udělal na RZ jezdeckou chybu, když byl v jedné ze zatáček příliš rychlí, vyjel mimo trať a ztratil deset vteřin. T. Gardemeister (+2:31,2) si držel devátou pozici za M. Martinem a F. Duvalem před dalším mladíkem S. Loebem. K. Eriksson byl technických potížích na třináctém místě.

Tradičně famózní nástup do úvodu dne měl P. Solberg, který vyhrál první RZ druhé etapy ale na celkové pořadí to nemělo vliv. Ve dvanácté RZ se podařilo H. Rovanperovi dostat před třetího C. Sainze, ten podle vlastních slov ztratil při špatné volbě pneumatik. Bojoval i C. McRae, ten ve třinácté rychlostní zkoušce zajel druhý nejlepší čas za H. Rovanperou, páté místo si držel T. Mäkinen a v souboji s M. Martinem se na sedmé místo posunul F. Duval, M. Martin byl osmý. Na deváté příčce jezdil T. Gardemeister. Desátý se držel S. Loeb, za ním, jel J. Kankkunen (Hyundai), J. Paasonen (Mitsubishi). Druhý jezdec továrního týmu Škoda K. Eriksson si držel třináctou pozici. Čtrnáctá rychlostní zkouška, která byla plná skoků a poslední skok byl zpestřen brankou, se stala osudnou pro C. McRaeho. Ten přehnal nájezdovou rychlost, dopadl na předek vozu a poškodil jeho přední část (tzv. nosovka). Do cíle RZ sice dojel dokonce na třetím místě, ale poškozený chladič znamenal stop v letošním ročníku Australské rally.

Poslední čtyři RZ zprvu naznačovali, že do konce australské rally se nic nezmění, ale drama to bylo až do konce se šťastným koncem pro T. Garedemeistra a tým Škoda. První rychlostní zkoušku třetí etapy vyhrál M. Grönholm, druhý čas zajel P. Solberg a třetí byl F. Duval. Dvaadvacátou RZ vyhrává H. Rovanpera, když poráží téměř o 21 vteřin (+21,2) P. Solberga na RZ a jde na druhé místo průběžného pořadí. F. Duval poráží opět M. Martina a posouvá se před něj. V RZ převrátil Ford C. Sainz a byl nucen přepustit čtvrtou příčku T. Mäkinenovi. Ještě dramatičtější je 23. RZ kdy na RZ havaruje F. Duval, pravou stranou (jezdce) naráží do stromu a je helikoptérou převezen s lehčím zraněním do nemocnice, spolujezdec J.F Fortin je v pořádku. Dvacátá čtvrtá RZ je poslední. Vyhrál tedy M. Grönholm, druhý skončil a double tak potvrdil H. Rovanperä. Třetí dokončil přes technické problémy P. Solberg. Čtvrtý dojel soutěž T. Mäkinen, pátý C. Sainz a šestý M. Martin. T. Gardemeister dojíždí na sedmé tedy nebodované pozici jak pro tým, tak i pro jezdce. Rychlostní zkoušku nedokončil pro technické potíže J. Kankkunen (9) a tak se vše posouvá od deváté pozice o jedno místo dopředu, K. Eriksson končí na devátém místě. To je pro tým Škoda velký úspěch na rally na které startovali poprvé.

Pak přichází zpráva, které zní jako labutí píseň. Techničtí komisaři nehledali v pořádku vůz T. Mäkinen (hmotnost jeho vozu byla o osm kilogramů nižší, než jakou předepisují pravidla) a je tedy ze soutěže diskvalifikován. Tím se mění i celkové pořadí jezdců od čtvrtého místa. To také znamená. Že T. Gardemeister si připisuje bod do klasifikace jezdců, ale především bod do klasifikace týmů. Tím se tým Škoda dotahuje na Hyundai i Mitsubishi se stejným počtem bodů devět. Po dlouhé době byla soutěž MS rally dramatická až do konce.

1. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC Průměrná rychlost 103,9 km/h
2. Harri Rovanperä Peugeot 206 WRC +00:57,3
3. Petter Solberg Subaru Impreza WRC +01:28,7
4. Carlos Sainz Ford Focus RS WRC 02 +03:09,0
5. Markko Martin Ford Focus RS WRC 02 +06:21,5
6. Tommi Gardemeister Škoda Octavia WRC E3 +07:11.6

16. ROČNÍK TELSTRA RALLY AUSTRALIA

Oblíbená soutěž mezi jezdci je však díky svému povrchu náročná. V buši se jede ve svižném tempu a znevýhodněni jsou jezdci na předních místech. Rozdíl se tu smaže pouze když začne pršet, na druhou stranu tu prší v době konání soutěže málo. Pomalu nabírá na dramatičnosti i přestupní kolotoč.

Favoritem soutěže je bezesporu M. Grönholm, který zde v posledních letech vyhrál čistý hattrick. Vítězství by mu pomohlo ve stíhání vedoucího R. Burnse, na kterého ztrácí 11 bodů. R. Burns by se mohl umístit na „bedně“ a minimalizovat bodovou ztrátu v případě vítězství M. Grönholma. Pravděpodobně však pojede na jistotu, a při dobré konstelaci by si mohl dojet pro své první vítězství. Tentokráte bude na Australské rally startovat jako třetí jezdec týmu H. Rovanperä. Ten ještě nemá žádnou jistotu továrního týmu, a bude se snažit přesvědčit tým o svém angažmá, zvlášť když se mu na Australské rally daří. Mohl by zopakovat umístění do čtvrtého místa. Dramaticky bude pokračovat i souboj mezi týmem Peugeot a Citroën. Druhý jezdec průběžného pořadí C. Sainz nemá jistotu angažmá na sezónu 2004. Přesto by mohl opět překvapit a mohl by se umístit do pátého místa průběžného pořadí. Druhý jezdec Citroënu C. McRae, jede jako by bez zájmu a prohlašuje že by chtěl s rally skončit. Nicméně v Austrálii se mu daří a mohl by dojet na druhém místě, v případě solidní jízdy bez chyb dokonce vyhrát. S. Loeb, by naproti tomu mohl podpořit oba tovární jezdce a dokončit rally do osmého místa. Černým koněm soutěže by mohl být M. Märtin, který v poslední době předvádí skvělé výkony. Mohl by dojet na bedně, ale mohl by zároveň i vyhrát, pokud ho nezradí technika. Překvapit by mohl i druhý jezdec týmu Ford F. Duval, nad kterým tak trochu visí otazník, protože neposlouchal příkazy na Finské rally. Mohl by tedy dokončit do desátého místa a překvapit umístěním do šestého místa. Tradičně třetím jezdcem je M. Hirvonen. Ten by se mohl umístit do první dvanáctky. Pro tovární tým Subaru to bude další rally, kde by mohli opět uspět robustní vozy. T. Mäkinen by mohl zopakovat šesté místo, P. Solberg by se mohl umístit do pátého místa konečného pořadí a pokud vše bude fungovat tak jak má, může pomýšlet i na umístění nejvyšší. Pasoval bych na druhého černého koně letošní Australské rally. Tovární týmu Hyundai by si mohly opět připsat nějaké týmové body, pokud oba jezdci dojedou A. Schwarz, a F.Loix, mohli by se mohly pohybovat na konci první desítky. V posledních soutěžích Hyundai pravidelně boduje a stahuje tak bodový náskok továrního týmu škoda.

Samostatnou kapitolou bude start továrního týmu Škoda. Tým se vyjádřil, že do konce roku bude sice ve zbylých soutěžích převážně testovat, ale podle mne byl start na Německé rally a Finské rally hodně velkým zklamáním. Na druhou stranu musím přidat, že vůz Fabia WRC byl na Finské rally skvěle vyvážen a dobře se choval po doskoku na horizontech. Oba jezdci byli před Australskou rally zraněni, ale podle posledních zpráv jsou v pořádku. Velkým úspěchem bude, když jezdci T. Gardemeister a D. Auriol dokončí Australskou rally. Pokud se jeden z vozů dostane do Top Ten, bude to zázrak. Reálně bych to viděl na umístění v první polovině druhé desítky tedy mezi 14-16. místem průběžného pořadí! Pokud by vypadlo několik favoritů, mohl by tovární vůz Fabia WRC dosáhnout vysněné mety a konečně zabodovat.

V celku jde o hodně, je reálná šance pro M. Grönholma stáhnout náskok vedoucího R. Burnse, ve hře je i druhé místo C. Sainze, a několik jezdců pojede o své angažmá na příští sezónu.

16. ROČNÍK TELSTRA RALLY AUSTRALIA

Přehled umístění jezdců za posledních tři roky

(v závorce je uvedeno startovní číslo, barevně jsou označeny „týmové trojky“)

TEAM MARLBORO PEUGEOT TOTAL

(1) MARCUS GRÖNHOLM / Timo Rautiainen

2000 1. místo Peugeot 206 WRC

2001 1. místo Peugeot 206 WRC

2002 1. místo Peugeot 206 WRC

(2) RICHARD BURNS / Robert Reid

2000 2. místo Subaru Impreza P2000

2001 2. místo Subaru Impreza WRC 2001

2002 odstoupil pro poruchu převodovky Peugeot 206 WRC

(3) HARRI ROVANPERÄ / Risto Pietilainen

2000 nebyl angažován pro MS

2001 4. místo Peugeot 206 WRC

2002 2. místo Peugeot 206 WRC

FORD MOTOR COMPANY LTD

(4) MARKKO MÄRTIN / Michael Park

2000 odstoupil pro poruchu motoru Subaru Impreza P2000

2001 nebyl angažován pro MS

2002 5.místo Ford Focus RS WRC 02

FRANCOIS DUVAL / Stephane Prevot

2000 nebyl angažován pro MS

2001 19 (sk N 3) Mitsubishi Carisma GT sk. N

2002 odstoupil po havárii Ford Focus RS 02 WRC

(6) MIKKO HIRVONEN / Jarmo Lehtinen

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 nebyl angažován pro MS

SUBARU 555 WORD RALLY TEAM

(7) PETTER SOLBERG / Philip Mills

2000 odstupuje po havárii Subaru Impreza P2000

2001 7. místo Subaru Impreza WRC 2001

2002 3. místo Subaru Impreza WRC 2002

(8) TOMMI MÄKINEN / Kaj Lindström

2000 diskvalifikován z 1. místa Mitsubishi Lancer EVO VI nehomologované turbo

2001 6. místo Mitsubishi Lancer EVO 6,5

2002 diskvalifikován ze 4. místa Subaru Impreza WRC P2002 hmotnost vozu

HYUNDAI WORLD RALLY TEAM

(10) ARMIN SCHWARZ / Manfred Hiemer

2000 tovární tým nestartoval Škoda Octavia WRC

2001 tovární tým nestartoval Škoda Octavia WRC

2002 odstupuje s poruchou motoru Hyundai Accent WRC E3

(11) FREDDY LOIX / Sven Smeets

2000 odstupuje s poruchou hnacího ústrojí Mitsubishi Carisma GT

2001 11. místo Mitsubishi Carisma GT

2002 odstupuje po havárii Hyundai Accent WRC E3

ŠKODA MOTORSPORT

(14) DIDIER AURIOL / Denis Giraudet

2000 8. místo SEAT Cordoba WRC E3

2001 3. místo Peugeot 206 WRC

2002 nebyl angažován pro MS

(15) TONI GARDEMEISTER / Paavo Lukander

2000 6. SEAT CORDOBA WRC E3

2001 nebyl angažován pro MS

2002 6. místo Škoda Octavia WRC EVO 3

AUTOMOBILES CITROËN TOTAL

(17) COLIN MCRAE / Derek Ringer

2000       odstoupil s poruchou motoru Ford Focus WRC

2001       5. místo Ford Focus RS WRC

2002       odstoupil se zničeným chladičem po skoku na horizontu Ford Focus RS 02 WRC

(18) SÉBASTIEN LOEB / Daniel Elena

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 7. místo Citroën Xsara WRC

(19) CARLOS SAINZ / Marc Marti

2000 diskvalifikován, zastavil v prostoru letmého cíle Ford Focus WRC

2001 8. místo Ford Focus RS WRC

2002 4. místo Ford Focus RS 02 WRC

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)