reklama


RALLY CATALUNYA - Vítězný finiš Panizziho!

RALLY CATALUNYA - Vítězný finiš Panizziho!

 

Předposlední závod letošní sezóny nabídl souboj čtveřice jezdců, kteří mohou ještě bojovat o titul MS 2003. Poslední asfaltová soutěž Rally Catalunya měla favorita G. Panizziho (Peugeot), černým koněm soutěže byl S. Loeb

Předposlední závod letošní sezóny nabídl souboj čtveřice jezdců, kteří mohou ještě bojovat o titul MS 2003. Poslední asfaltová soutěž Rally Catalunya měla favorita G. Panizziho (Peugeot), černým koněm soutěže byl S. Loeb (Citroën) a ve vítězství věřil i M. Märtin na Fordu. Na start letošního ročníku se postavil i český jezdec R. Kresta, který si přál dojet do desátého místa.

I. etapa Pátek 24 říjen 8. RZ (146,36 km) 

08:48 RZ 1 LA TRONA 1 13,17 km vítěz RZ P. Solberg 94,1 km/h 09:21 RZ 2 ALPENS-LES LLOSSES 1 21,80 km vítěz RZ S. Loeb 99,7 km/h 10:29 RZ 3 LA POBLA DE LILLET 1 22,55 km vítěz RZ S. Loeb 89,9 km/h 13:12 RZ 4 SANT JULIA 1 26,27 km vítěz RZ S. Loeb 101,1 km/h 14:05 RZ 5 TARADELL 1 5,05 km vítěz RZ M. Märtin 103,2 km/h 15:32 RZ 6 LA TRONA 2 13,17 km vítěz RZ G. Panizzi 95,6 km/h 16:05 RZ 7 ALPENS-LES LLOSSES 2 21,80 km vítěz RZ G. Panizzi 99,3 km/h 17:13 RZ 8 LA POBLA DE LILLET 2 22,55 km vítěz RZ S. Loeb 90,7 km/h

 První RZ vyhrál P. Solberg, který se tak dostal do čela průběžné kvalifikace. Ve druhé RZ však měl defekt a propadl se na šesté místo průběžného pořadí. Do vedení jde S. Loeb, pronásledovaný M. Märtinem +5,4 a C. Sainzem +6,1 vteřiny. Na čtvrtém místě C .McRae ztrácel +10,4, 5. R. Burns +11,9, 6. P. Solberg +12,5, 7. G. Panizzi +20,1 a 8. T. Mäkinen +20,5. Jezdci továrního týmu Škoda jeli na 12. místě D. Auriol +40,8, který jel svůj 150 závod v MS, 14. T. Gardemeister + 49,8 vteřiny. R. Kresta (Peugeot 206 WRC) na 16. místě se ztrátou +52,2 vteřiny na vedoucího jezdce S. Loeba. Jezdci Peugeotu G. Panizzi a M. Grönholm si stěžovali na nevhodnou volbu obutí. S volbou pneumatik měl potíže i R. Kresta a F .Duvalovi zhasl na RZ motor. Ve třetí RZ se na druhé místo propracoval C. Sainz, na třetí P. Solberg, M. Märtin se propadl na čtvrté místo. Před čtvrtou RZ se opět díky penalizaci 50. vteřin (za pozdní výjezd ze servisu) propadá P. Solberg na desáté místo se ztrátou +1:27,3 minuty. V páté RZ, kterou vyhrál M. Märtin, se pořadí od třetího místa opět mění. Ve vedení zůstal S. Loeb, který má náskok před druhým C. Sainzem +11,0 vteřiny, na třetí místo se propracoval M. Märtin +21,7 vteřiny a čtvrtý jede R. Burns +30,0 vteřiny. Pátý G. Panizzi ztrácí +37,6, na šesté místo se propadl C. McRae +44,7 a na sedmé F. Duval +49,0 vteřiny. Osmou příčku si udržel T. Mäkinen +1:06,0 minuty. Na dvanáctém místě jede D. Auriol se ztrátou +1:52,0, třináctý je T. Gardemeister +2:03,0 a 14. R. Kresta +2:09,4 minuty. Šestou RZ vyhrál G. Panizzi a posouvá se na čtvrté místo před R. Burnse a daří se i F. Duvalovi, který na sedmé místo odsunul C. McRaeho. Potíže s hydraulikou odsunují M. Hirvonena na 16. místo průběžného pořadí, což má za následek posunutí „svaté“ trojice o jednu příčku v před. D. Auriol je na 13. místě, T. Gardemeister 14 a R. Kresta na 15. místě průběžného pořadí. V 7. RZ lehce havaruje F. Duval a R. Burns. Zatímco F. Duval neztratil a udržel si pátou příčku, R. Burns se propadl na sedmé místo průběžného pořadí se ztrátou 1:08,4 na vedoucího S. Loeba. Problémy s turbem zaznamenal D. Auriol a propadl se na 15. místo průběžného pořadí, když se na třinácté místo posunul T. Gardemeister a na 14. R. Kresta. V poslední 8. RZ první etapy porazil na RZ R. Burns C. McRaeho a dostal se tak na šesté místo a P. Bugalski porazil T. Gardemeistera, čímž se posunul na osmé místo po první etapě.        
Průběžné pořadí po I. Etapě 
1. Loeb Sébastien       Citroën Xsara WRC 1:31:37,8       Průměrná rychlost vítěze 95,8 km/h  
2. Sainz Carlos       Citroën Xsara WRC              +26,2
3. Märtin Markko       Ford Focus RS WRC       +31,2
4. Panizzi Gilles       Peugeot 206 WRC       +33,5 
5. Duval Francois       Ford Focus RS WRC       +55,0 
6. Burns Richard       Peugeot 206 WRC       +1:14,0
7. McRae Colin       Citroën Xsara WRC       +1:22,9
8. Bugalski Philippe       Citroën Xsara WRC       +1:39.3 

13. Gardemeister Toni       Škoda Fabia WRC       +2:56.1 14. Kresta Roman       Peugeot 206 WRC       +3:13,6 15. Auriol Didier       Škoda Fabia WRC       +4:05.9        

II. etapa sobota 25. říjen 8. RZ (131,26 km) 08:53 RZ 9 OLOST 1       23,08 km       vítěz RZ G. Panizzi 118,8 km/h 09:41 RZ 10 LLUCA 1       14,04 km       vítěz RZ M. Märtin 101,9 km/h 10:09 RZ 11 SAN BOI DE LLUCANES 1       12,85 km       vítěz RZ G. Panizzi 95,0 km/h 11:42 RZ 12 SANT JULIA 2       26,27 km       vítěz RZ F. Duval 101,5 km/h 12:35 RZ 13 TARADELL 2       5,05 km       vítěz RZ R. Burns 102,0 km/h 14:12 RZ 14 OLOST 2       23,08 km       vítěz RZ M. Märtin 119,2 km/h 15:00 RZ 15 LLUCA 2       14,04 km       vítěz RZ M. Märtin 101,2 km/h 15:28 RZ 16 SAN BOI DE LLUCANES 2       12,85 km       vítěz RZ S. Loeb 95,3 km/h

       Druhá etapa, hned 9. RZ byla opět smolná pro D. Auriola, který ještě po servise v první etapě dostal penalizaci za pozdní příjezd do ČK a krátce po startu 9. RZ musel ze soutěže odstoupit pro poruchu spojky. V desáté RZ hlásí potíže s brzdami C. McRae a C. Sainz hlásí potíže s nastavením podvozku svého vozu. To má za následek propad C. Sainze na čtvrté místo průběžného pořadí. Stále vede S. Loeb s náskokem +26,2 vteřiny před M. Märtinem, na třetím místě je již G. Panizzi +30,9, pátý F. Duval +54,4. Na 6. místě R. Burns ztrácí +1:27,7 minuty, 7. C. McRae 1:39,5, 8. P. Bugalski 1:57,7 minuty. V průběhu druhé etapy útočí G. Panizzi na druhé místo M. Märtina a po 11. RZ na něj ztrácí pouze +4,2 vteřiny. V následující 12. RZ dojíždí M. Märtin se ztrátou +5,0 vteřiny na vítězného F. Duvala a to znamená že se G. Panizzi, který na RZ zajel druhý nejlepší čas posouvá na druhé místo s náskokem +0,1 vteřiny. Průběžné pořadí se na dalších místech nemění. Ve 13. RZ zhasl na startu R. Krestovi motor. Zabojoval i M. Märtin, který se tak dostal zpět na druhé místo průběžného pořadí s náskokem +0,5 vteřiny a na osmé místo se propracoval M. Grönholm. V následující RZ opět dostává penalizaci F. Duval za pozdní výjezd ze servisu. Po 15. RZ je pořadí následující: 1. S. Loeb, 2. M. Märtin +19,2, 3. G. Panizzi +34,8, 4. C. Sainz 1:06,0, 5. F. Duval +1:05,9, 6. R. Burns +1:34, 5 7. McRae +2:03,0, 8. M. Grönholm +2:13,8 minuty. Závěrečná 16. RZ na průběžném pořadí nic nezměnila.        

Průběžné pořadí po II. Etapě. 
1. Loeb Sébastien       Citroën Xsara WRC 2h 46min 28,6 Průměrná rychlost vítěze 100,1 km/h  
2. Märtin Markko       Ford Focus RS WRC       +20,8
3. Panizzi Gilles       Peugeot 206 WRC       +36,7 
4. Sainz Carlos       Citroën Xsara WRC              +1:05,2
3. Duval Francois       Ford Focus RS WRC       +1:08,8 
6. Burns Richard       Peugeot 206 WRC       +1:40,4
7. McRae Colin       Citroën Xsara WRC       +2:12,2
8. Grönholm Marcus Peugeot 206 WRC       +2:16,8 

13. Gardemeister Toni       Škoda Fabia WRC+4:55,1 14. Kresta Roman       Peugeot 206 WRC       +5:04,1

III. etapa sobota 26. říjen 8. RZ (103,56 km)

07:43 RZ 17 SAN BARTOMEU DEL GRAU 1       11,55 km       vítěz RZ P. Solberg 107,4 km/h 08:19 RZ 18 LA ROCA 1       5,05 km       vítěz RZ R. Kresta 92,7 km/h 08:47 RZ 19 VILADRAU 1       35,18 km       vítěz RZ T. Mäkinen 90,5 km/h 11:10 RZ 20 SAN BARTOMEU DEL GRAU 2       11,55 km       vítěz RZ M. Märtin 106,8 km/h 11:46 RZ 21 LA ROCA 2       5,05 km       vítěz RZ M. Grönholm 89,9 km/h 12:14 RZ 22 VILADRAU 2       35,18 km       vítěz RZ G. Panizzi 89,3 km/h

       Posledních 6. RZ závěrečné třetí etapy přineslo dramatickou vítěznou stíhací jízdu G. Panizziho a pád startovním pořadím pro C. Sainze.        Pře startem do třetí etapy prohlásil G. Panizzi, že bude bojovat až do samotného závěru soutěže. Jeho slova zněla spíše jako alibi. Na S. Loeba ztrácel + 36,7 vteřiny a pokud by S. Loeb nechyboval, neměl téměř žádnou šanci na úspěch. Před startem 17. RZ byli tratě vlhké a místy začínalo drobně pršet. Stejné dějiště jako v San Remu a na Korsice. RZ vyhrává P. Solberg a posouvá se na 9. místo průběžného pořadí. S. Loeb zvyšuje náskok na M. Märtina na +24,0 vteřiny a na G. Panizziho na 44,9 vteřiny. Následující 18. RZ vyhrává R. Kresta a posouvá se na 13. místo před T. Gardemeistera. Pak následuje nejdelší RZ dne, která se jede dvakrát a může a taky rozhoduje o konečném pořadí. S. Loeb zajíždí na RZ čtvrtý nejrychlejší čas před G. Panizzim a zvyšuje svůj náskok na +49,7 vteřiny. G. Panizzi poráží M. Märtina a posouvá se na druhé místo průběžného pořadí s náskokem +12,6 vteřiny na M. Märtina. RZ znamená stop pro R. Burnse, který je mimo trať s poškozeným vozem. První průjezd nejdelší RZ vyhrál T. Mäkinen, který se tak posouvá na sedmé místo průběžného pořadí, když mimo body se ocitl C. McRae na devátém místě. Ve 20. RZ snižuje G. Panizzi náskok na S. Loeba, na +38,5 vteřiny. Po 21. RZ, kdy bojují jezdci o lepší umístění a o titul, je pořadí následující: Vede S. Loeb, 2. G. Panizzi +31,0, 3. M. Märtin +41,3, 4. C.Sainz +1:04,2, 5. F. Duval +1:14,1, 6. P. Solberg, 7. M. Grönholm a 8. T. Mäkinen. Roman Kresta, který se posunul na 12. místo díky odpadnutí R. Burnse má pře třináctým T. Gardemeisterem náskok +25,0 vteřiny. Karty jsou rozdány a poslední RZ Rally Catalunya rozhoduje o pořadí! Do RZ odstartoval R. Kresta jako první, zajel desátý nejrychlejší čas a propadá se za T. Gardemeistera na 13. místo konečného pořadí (podle posledních zpráv mu na RZ zhasl motor). RZ vyhrál G. Panizzi a protože S. Loeb dojel na osmém místě se ztrátou +44,0 vteřiny, celkově vyhrál Rally Catalunya G. Panizzi. Ze hry o lepší umístění jsou oba jezdci Fordu M. Märtin a F. Duval, kteří musejí RZ absolvovat s manuálním řazením. Nejvíce na RZ riskoval C. Sainz, který „obul“ nařezané „sliky“, na RZ dostal hodiny a ztratil okolo 40 vteřin. To v konečném součtu znamenalo propad na 7. místo konečného pořadí. Třetí kandidát na titul MS 2003 P. Solberg se posunul na páté místo a zůstal ve hře o titul, ze které naopak téměř vypadl R. Burns.        Předposlední soutěž MS tak zdramatizovala závěr letošního ročníku MS rally. Do vedení průběžného pořadí se díky více vítězstvím se dostal S. Loeb se ziskem 63 bodů. Na druhém místě je C. Sainz 63 bodů a na třetím P. Solberg 62 bodů. Čtvrtý R. Burns má celkem 58 bodů ale může být tím čtvrtý co se směje… O titulu MS 2003 se tak rozhodne v posledním závodě v Anglii.

KONEČNÉ POŘADÍ 39. ROČNÍKU  RALLY CATALUNYA  2003
JEZDCI : 
1. Panizzi Gilles       Peugeot 206 WRC       3:55:09,4 10. bodů       Průměrná rychlost vítěze 97,3 km/h  
2. Loeb Sébastien       Citroën Xsara WRC       +13,0       8. bodů  
3. Märtin Markko       Ford Focus RS WRC       +13,6       6. bodů  
4. Duval Francois       Ford Focus RS WRC       +55,4       5. bodů  
5. Solberg Petter       Subaru Impreza WRC       +1:10.8       4. body  
6. Grönholm Marcus       Peugeot 206 WRC       +1:29.1       3. body  
7. Sainz Carlos       Citroën Xsara WRC       +1:33.0       2. body  
8. Mäkinen Tommi       Subaru Impreza WRC       +1:55.1       1. bod  

12. Gardemeister Toni       Škoda Fabia WRC+5:58.2 13. Kresta Roman       Peugeot 206 WRC       +6:09.5

KONEČNÉ POŘADÍ 39. ROČNÍKU RALLY CATALUNYA 2003 TOVÁRNÍ TÝMY :

1. Peugeot       13 bodů       (1+6. místo) 2. Ford       11 bodů       (3+4. místo) 3. Citroën       10 bodů       (2+7 místo) 4. Subaru       5 bodů       (5+8. místo) 5. Škoda       0 bodů

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit

Britského ministra pro brexit Davida Davise ve…

Bitcoin posiluje, na maxima ho vyhnala měnová reforma v Indii Bitcoin posiluje, na maxima ho vyhnala měnová reforma v Indii

Hodnota kybernetické měny bitcoin dosáhla dnes nejvyšší…

Fotbalista Ronaldo odtajnil majetek, v zahraničí má miliardy Fotbalista Ronaldo odtajnil majetek, v zahraničí má miliardy

Hvězdný fotbalista Cristiano Ronaldo v reakci na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 






 
Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Včera

Nejdůležitější je aby olej plnil příslušné normy. Vyznáte se v nich? A co se stane, když použijete nevhodný olej?




Blesk.cz

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou dva tisíce Syřanů

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou…

Až 2000 dalších syrských uprchlíků chce přijmout Švýcarsko v příštích dvou letech. Má jít zejména o zvlášť…

S Alzheimerem by mohl pomoct halucinogenní „driák“, lektvar pijí i indiáni

S Alzheimerem by mohl pomoct halucinogenní „driák“,…

Vědci hlásí nový objev v boji proti Alzheimerově chorobě a Downovu syndromu. Pozitivní účinky na pacienty by…

 

iSport.cz

Hoffenheim v bundeslize ještě neprohrál. Ve Frankfurtu se ale klepal

Hoffenheim v bundeslize ještě neprohrál. Ve…

Fotbalisté Hoffenheimu s českým reprezentantem Pavlem Kadeřábkem v základní sestavě remizovali v předehrávce 14.…

Liga mistrů bude ve dvou časech! Rozdělení míst UEFA neoznámila

Liga mistrů bude ve dvou časech! Rozdělení míst UEFA…

Evropská fotbalová unie UEFA schválila další změny formátů pohárových soutěží v letech 2018 až 2021. Zápasy Ligy…

 

Reflex.cz

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

Mzdy pro pokladní v Aholdu v příštím roce vzrostou o 8,5 procenta

Mzdy pro pokladní v Aholdu v příštím roce vzrostou o…

Provozní zaměstnanci společnosti Ahold, jako jsou prodavačky nebo skladníci, dostanou letos mimořádnou odměnu…

 
 
reklama