Rally Cyprus - Petter Solberg na Subaru vítězí podruhé

Rally Cyprus - Petter Solberg na Subaru vítězí podruhé

 
 

Letošní ročník Kyperské rally byl doslova pohřebištěm továrních týmů. V derniéře Škody Octavia bohužel nedojela ani jedna do cíle. Jediný tým Citroën dovezl všechny tři vozy do cíle "likvidační" rally.

Letošní ročník Kyperské rally byl doslova pohřebištěm továrních týmů. V derniéře Škody Octavia bohužel nedojela ani jedna do cíle. Jediný tým Citroën dovezl všechny tři vozy do cíle "likvidační" rally. Hyundai boduje po šesti závodech v seriálu MS. Od totálního fiaska zachránil tovární tým Peugeot se štěstím Harry Rovanperä druhým místem.







I.Etapa pátek 20.06 2003

4. RZ o celkové délce 99,84 km start 08:00, cíl 17:22 hod

08:48 RZ 1 PLATRES-KATO AMIANTOS 111,60 kmvítěz RZ H. Rovanperä73,6 km/h
09:41 RZ 2 LAGOUDERA - SPILIA 138,32 kmvítěz RZ H. Rovanperä65,1 km/h
14:39 RZ 3 PLATRES-KATO AMIANTOS 211,60 kmvítěz RZ H. Rovanperä75,6 km/h
15:32 RZ 4 LAGOUDERA - SPILIA 238,32 kmvítěz RZ M. Grönholm67,4 km/h

AURIOL zajel na první RZ třetí nejlepší čas !
Rally začala za slunečného počasí a první RZ vyhrál H. Rovanperä. O nejpříjemnější překvapení se postaral D. Auriol, který na voze Škoda Octavia WRC zajel na první RZ třetí nejlepší čas, když na prvního H. Rovanperu ztratil +6,8 vteřiny.

V první etapě se jedou čtyři RZ. Ve druhé a čtvrté RZ (38,32 km) se podle předpokladu očekávalo, že obě RZ zamíchají průběžným pořadím Kyperské rally. Ve druhé RZ opět vítězí H. Rovanperä a upevňuje si vedoucí pozici průběžného pořadí, druhý jede překvapivě G. Panizzi +14,5, třetí T. Mäkinen +14,6 vteřiny. Na čtvrtém místě jede P. Solberg +20,1 pátý M. Grönholm a šestý M. Martin +38,7. Na sedmou pozici ze třetí se propadl D. Auriol +45,5 a poslední osmé bodované místo drží S. Loeb se ztrátou + 54,7 vteřiny na vedoucího jezdce. Technické potíže s tlakem paliva měl T. Gardemeister (14), problémy s řízením F. Duval na Fordu (16). Ve třetí RZ se začíná bojovat naplno. Po projetí týmových jezdců, se nad RZ přehnala průtrž mračen, která se nejvíce projevila ve čtvrté RZ a dokonale zamíchala průběžným pořadí. Čtvrtou RZ vyhrál M. Grönholm, který se dostal do čela průběžného pořadí, na druhé místo se propadl H. Rovanperä, který zajel až sedmý čas na RZ se ztrátou +28,1 vteřiny na vítěze RZ. Díky skvěle zajetému času se posunul P. Solberg na třetí místo průběžného pořadí, ale nejvíc na špatném počasí vydělal S. Loeb, který zajel druhý čas na RZ a posunul se z devátého na páté místo. Po problémech s řízením se T. Mäkenen propadl ze třetího místa na devatenácté. Osmé místo pro tovární tým Škoda držel D. Auriol, T. Gardemeister byl po technických problémech a penalizaci na 13. místě.

Z náročné rally zatím odstoupil pouze tovární jezdec týmu Hyundai J. Dale. Problémy s převodovkou hlásí R. Burns, J. Pykälistö má potíže s posilovačem řízení.

Průběžné pořadí po I. etapě
1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC průměrná rychlost vítěze 67,4 km/h
2. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+ 00'08,8
3. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00'10,3
4. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+00'13,9
5. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+00'40,4
6. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+00'55,7
7. Markko MärtinFord Focus RS WRC+01'22,3
8. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+01'31,2

II.Etapa sobota 21.06 2003

8. RZ o celkové délce 158,35 km start 06:00, cíl 19:35 hod

07:43 RZ 5 KOURDALI - ASINOU15,00 kmvítěz RZ T. Mäkinen56,9 km/h
08:13 RZ 6 ASINOU - NIKITARI25,61 kmvítěz RZ P. Solberg 58,0 km/h
09:13 RZ 7 ORKONDAS - STAVROULIA17,99 kmvítěz RZ T. Mäkinen56,7 km/h
11:33 RZ 8 AKROUNDA - APSIOU7,99 kmvítěz RZ T. Mäkinen59,8 km/h
12:36 RZ 9 FOINI - KOILINIA 130,33 kmvítěz RZ H. Rovanperä66,4 km/h
13:34 RZ 10 GALATAREIA - NATA 115,55 kmvítěz RZ T. Mäkinen85,0 km/h
16:27 RZ 11 FOINI - KOILINIA 230,33 kmvítěz RZ H. Rovanperä67,6 km/h
17:25 RZ 12 GALATAREIA - NATA 215,55 kmvítěz P. Solberg85,0 km/h

Tovární tým ŠKODA odstupuje ze soutěže
Jestliže první etapa probíhala až na počasí v poklidu, druhá etapa byla naprostým hororem pro tovární posádky. V první RZ vyhrává T. Mäkinen a dere se zpět na přední pozice (16). Vedoucí jezdec průběžného pořadí M. Grönholm má potíže ze zadním náhonem a ztrácí (4) v následující RZ odstupuje. Důvodem jeho odstoupení je nakonec poškození hřídele. Do vedení se tak dostává P. Solberg, s třívteřinovým náskokem před H. Rovanperou, na třetím místě se skvěle drží G. Panizzi jdoucí tentokráte v soukromém týmu. Na pátém místě jede S. Loeb, šestý je C. McRae, sedmý R. Burns a osmé místo si drží C. Sainz. Překvapivě dobře si vede M. Hirvonen na devátém místě. Další propad startovním polem zaznamenal D . Auriol (11), T. Gardemeister je na třináctém místě. Tentokráte se překvapivě drží dobře i vozy Hyundai, když na 10. místě jede F. Loix a dvanáctý A. Schwarz. Technické potíže gradují u týmu Ford. Oba vozy ztrácejí tlak oleje a v páté RZ končí jak F. Duval tak i M. Martin, oba jezdci jsou ze soutěže staženy týmem. Potíže s motorem má G. Panizzi a ze soutěže také odstupuje, stejně tak jako F. Loix s poškozeným motorem. Potíže s převodovkou přetrvávají u R. Burnse, ale v soutěži pokračuje. Ve vedení po 6. RZ je P. Solberg, na druhém místě zůstal H. Rovanperä, na třetí místo se posunul S. Loeb, na čtvrté C. McRae. Pátý jede C. Sainz, na šesté místo se propadl R. Burns sužovaný problémy s převodovkou, na osmé místo se prodral D. Auriol. Posun na deváté místo zaznamenal stíhací jízdou T. Gardemeister, který tak odsunul A Schwarze na desáté místo průběžného pořadí.

V deváté RZ končí havárii stíhací jízda T. Gardemeistera a v následující desáté RZ končí poslední závod MS tovární vůz týmu Škoda Octavia WRC D. Auriola s přehřátým motorem. Ve stejné RZ (10) se stejným problémem (poškozený motor) odstupuje i R. Burns. Oba zůstali stát na přejezdu k servisu. S technickými problémy končí T. Mäkinen a je tak devátým továrním jezdcem, který odstupuje v průběhu Kyperské rally.

Po desáté RZ si vedení s přehledem starého mazáka drží P. Solberg (Subaru), druhý jede H. Rovanperä (Peugeot) se ztrátou +14,3 vteřiny, oba dva jsou jediní zástupci svých týmů, třetí jede S. Loeb, který má již velkou ztrátu +2:18,7 minuty, čtvrtý C. McRae +3:00,3 minuty a pátý C. Sainz +3:40,4. Vzhledem k tomu že R. Burns odstoupil až na přejezdu po 10. RZ, figuruje ještě na šestém místě průběžného pořadí, stejně tak jako osmý D. Auriol. Sedmý jede M. Hirvonen +5:36,4 minuty, jediný zástupce týmu Ford, a devátý A. Schwarz +8:14,1, jako poslední zástupce týmu Hyundai. Do první desítky se vešel A. Gynleye, který jede s vozem Ford Focus RS WRC se ztrátou +13:22,8 minuty na vedoucího jezdce P. Solberga.

Do konce první etapy se již na průběžném pořadí nic nezměnilo. Po avizovaném odstoupení R. Burnse a D. Auriola se posunul M. Hirvonen na šesté místo průběžného pořadí, A. Schwarz na sedmé a A. Ginley na poslední osmé bodované místo.

Průběžné pořadí po II. etapě
1. Petter SolbergSubaru Impreza WRC průměrná rychlost vítěze 67,4 km/h
2. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+00'25,8
3. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+02'44,6
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+03'29,0
5. Carlos SanizCitroen Xsara WRC+04'32,9
6. Mikko HirvonenFord Focus RS WRC+06'49,4
7. Armin SchwarzHyundai Accent WRC+10'03,3
8. Alister GinleyFord Focus RS WRC+16'24,7

III.Etapa neděle 22.06 2003

6. RZ o celkové délce 82,86 km start 07:30, cíl 15:20 hod

08:53 RZ 13 VAVATSINIA-MANDRA KAMBIOU 119,00 km vítěz RZ P. Solberg67,0 km/h
09:36 RZ 14 MACHERAS-AGIOI VAVATSINIAS 112,94 km vítěz RZ vítěz P. Solberg67,9 km/h
10:19 RZ 15 KELLAKI - FOINIKARIA 19,49 km vítěz P. Solberg67,1 km/h
12:37 RZ 16 VAVATSINIA-MANDRA KAMBIOU 219,00 km vítěz P. Solberg67,1 km/h
13:20 RZ 17 MACHERAS-AGIOI VAVATSINIAS 212,94 km vítěz C. Sainz67,2 km/h
14:03 RZ 18 KELLAKI - FOINIKARIA 29,49 km vítěz P. Solberg67,2 km/h

PETTER SOLBERG SI JEDE PRO DRUHÉ VÍTĚZSTVÍ V SERIÁLU MS

Třetí etapa nepřinesla nic převratného v průběžném pořadí Kyperské rally. P. Solberg hnán vidinou druhého vítězství vyhrával jednu RZ za druhou a zvyšuje si tak náskok před druhým H. Rovanperou. Na prvních deseti místech se pořadí do cíle neměnilo. C. McRae sice postupně snižoval náskok třetího S. Loeba, který měl v závěru soutěže drobné technické potíže, ale přímému souboji nedošlo.

O dramatický závěr se tak pouze postaral H. Rovanperä, kterého tři RZ (16,17,18) před koncem soutěže postihli technické problémy. V 16. RZ H. Rovanperä zlomil poloosu, kterou se mu podařilo před 17.RZ zafixovat a mohl tak pokračovat dále. Před třetím S. Loebem měl sice náskok +1:59,5 minuty, otázkou zůstalo, jestli se H. Rovanperovi podaří druhé místo uhájit. Po 17. RZ měl H. Rovanpera náskok pouze 1:06,6 minuty a byl nucen na RZ ještě zpomalovat. Šanci vycítil i C. McRae, který snížil náskok na S. Loeba na 25,6 vteřiny. Naopak poměrně v klidu jel P. Solberg, který měl po 17. RZ náskok 3:00,4 minuty před druhým H. Rovanperou. V průběhu poslední RZ ztrácel H. Rovanperä jednu vteřinu za druhou, v polovině RZ to bylo okolo 50 vteřin. Štěstěna tentokráte zůstala při H. Rovanperovi. Do cíle dorazil s pochroumaným Peugeotem 206 WRC a udržel si druhé místo s náskokem +2,8 vteřiny před třetím S. Loebem. Jako jediný tovární tým Citröen měl v cíli všechny tři vozy. Na třetím místě dojel S. Loeb, čtvrtý skončil C. McRae, na pátém místě dojel C. Sainz. Po dlouhé pauze, od Monte Carla po šesti závodech, boduje i tým Hyundai.

Po velkém výpadku továrních týmů se okamžitě vyrojila spekulace o regulérní náročnosti soutěže. Na druhou stranu tyto nářky letos slyšíme téměř po každém odjetém závodě. Uvidíme jakým směrem se nadále bude vývoj rally ubírat.

RALLY CYPRUS
Konečné pořadí jezdců
1. Petter SolbergSubaru Impreza WRC5h 00m 43,910 bodů
2. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+04'14,08 bodů
3. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+04'16,86 bodů
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+04'45,35 bodů
5. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+05'42,24 body
6. Mikko HirvonenFord Focus RS WRC+08'58,73 body
7. Armin SchwarzHyundai Accent WRC+13'29,02 body
8. Alister GinleyFord Focus RS WRC+23'57,31 bod

Konečné pořadí týmů
1. Citroën11 bodů(3+4. místo)
2. Subaru10 bodů(1. místo)
3. Peugeot8 bodů(2. místo)
4. Ford4 body(5. místo)
5. Hyundai 3 body(6. místo)
6. Škoda0 bodů
Spolupracujeme s TipCars.com
Sedm nejdéle sloužících ministrů průmyslu. Jak si vedli? Sedm nejdéle sloužících ministrů průmyslu. Jak si vedli?

Pravděpodobný nový ministr průmyslu Jiří Havlíček…

Šance k rozvoji, nebo utopené peníze? Vzývaná i proklínaná vltavská cesta se otevírá Šance k rozvoji, nebo utopené peníze? Vzývaná i proklínaná vltavská cesta se otevírá

S lehkou nadsázkou lze říci, že nejdelší česká řeka…

Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Jiří Bartoška slaví 70. narozeniny! Kdo mu přišel popřát?

Jiří Bartoška slaví 70. narozeniny! Kdo mu přišel popřát?

Nejslavnější kuřák Česka Jiří Bartoška slaví 70. narozeniny. Své jubileum se rozhodl oslavit ve velkém stylu v…

Kim Čong-una si osedlal důstojník KLDR. Diktátor se smál na celé kolo

Kim Čong-una si osedlal důstojník KLDR. Diktátor se…

Severní Korea minulý víkend testovala nový raketový motor. Test byl státními médii oslavován jako výjimečný…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

Udej svého živnostníka: Účtenková loterie oživuje protektorátně-komunistické práskačství

Udej svého živnostníka: Účtenková loterie oživuje…

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo financí pseudoloterijní hru s názvem Účtenkovka. Že půjde…

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…