reklama


Markko Märtin potvrdil vynikající formu a zaslouženě zvítězil v těžké finské rally, kde až na vyjímky vítězí Finové!





















I.Etapa Čtvrtek 07.08. 2003

Start of Super Special stage of Killeri

19:00 RZ 1 KILLERI 12,06 kmvítěz RZ M. Martin94,4 km/h

 

I. Etapa Pátek 08.08. 2003

9. RZ o celkové délce 140,36 km start 07:30, cíl 20:50 hod

09:00 RZ 2 JUKOJÄRVI 122,31 kmvítěz RZ M. Grönholm123,4 km/h
09:31 RZ 3 KRUUNUNPERÄ 120,17 kmvítěz RZ M. Martin131,4 km/h
11:48 RZ 4 VALKOLA8,42 kmvítěz RZ M. Grönholm114,2 km/h
12:31 RZ 5 LANKAMAA23,47 kmvítěz RZ M. Grönholm123,2 km/h
13:22 RZ 6 LAUKAA11,82 kmvítěz RZ M. Martin122,9 km/h
14:20 RZ 7 RUUHIMAKI7,57 kmvítěz RZ R. Burns112,0 km/h
16:37 RZ 8 JUKOJÄRVI 222,31 kmvítěz RZ M. Martin125,5 km/h
17:08 RZ 9 KRUUNUNPERÄ 220,17 kmvítěz RZ M. Martin133,7 km/h
19:50 RZ 10 KILLERI 22,06 kmvítěz RZ M. Grönholm93,8 km/h
Bitva mezi M. Grönholmem a M. Martinem o vedení ve Finské rally!

Po čtvrteční superspeciálce, kterou vyhrál M. Märtin, se v pátek závodilo naostro. Do druhé etapy nenastoupil jezdec továrního týmu Škoda D. Auriol, kterému se obnovilo zranění ramene. M. Grönholm, který byl na druhém místě se ztrátou +0,4 vteřiny na M. Märtina, vyhrál druhou RZ, ale stejný čas na RZ zajel i M. Märtin a ztráta zůstala neměnná (+0,4). Na druhé RZ poškodil závěs kola jeden z favoritů H. Rovanperä, který dojel na posledním 68. místě se ztrátou +20:14,2 minuty na vítěze a prakticky neměl nárok na solidní výsledek (na 67. místo ztrácel 12:14,2 minuty). Drobné potíže má P. Solberg. Druhý jezdec Subaru T. Mäkinen měl defekt předního kola a propadá se průběžným pořadím. Ve třetí RZ byl M. Märtin o +3,7 rychlejší než M. Grönholm a upevnil si vedení v soutěži o +4,1 vteřiny. Na třetím místě jede P. Solberg se ztrátou +18,5 vteřiny na vítěze, ale z ním to bylo našlapané a schylovalo se k souboji mezi trojicí P. Solberg, 4. C. McRae (ztrácí na Solberga +0,3 vteřiny) a 5. R. Burns (ztrácí na McRaeho +0,5 vteřiny). Na šestém místě jede C. Sainz, sedmý je soukromý domácí jezdec J. Tuohino na Fordu Focus WRC na kterého ztrácí osmý T. Mäkinen +0,5 vteřiny. Do první desítky se vejdou ještě soukromníci Lindholm a Pykalisto, oba jedou s vozy Peugeot 206 WRC. Jediný zástupce továrního týmu Škoda T. Gardemeister jede na 12. místě, se ztrátou +36,8 vteřiny a vedoucího M. Märtina a na jedenácté místo S. Loeba ztrácí +3,5 vteřiny. Ve čtvrté RZ M. Grönholm snižuje náskok na M. Märtina na +1,0 vteřiny. Daří se i R. Burnsovi, který se posouvá na třetí místo průběžného pořadí, naopak na páté místo se propadá P. Solberg. Minimální ztráty znamenají velkou bitvu o průběžné pořadí Finské rally. V páté RZ vítězí M. Grönholm s náskokem 3,7 vteřiny před M. Märtinem a jde do čela průběžného pořadí. Třetí R. Burns zvýšil náskok před čtvrtým C. McRaem na +11,3 vteřiny. Problémy s brzdami má A. Schwarz. Na začátku šesté RZ začalo pršet, toho dokonale využil M. Märtin a snížil náskok vedoucího M. Grönholma na 0,5 vteřiny. Vedoucí dvojice se vzdaluje svým pronásledovatelům a má náskok na třetího R. Burnse téměř 20 vteřin (+18,6). Mezi čtvrtým C. McRaem a pátým P. Solbergem je rozdíl +3,0 vteřiny. Následující 7. RZ je opět deštivá, nedaří se R. Burnsovi, který se svým vozem na RZ "plave". M. Märtin prohrává v 7. RZ s M. Grönholmem o 1,7 vteřiny a jeho ztráta na první místo je +2,4 vteřiny. Skvěle zajel RZ P. Solberg, který ztrácí na C. McRaeho +0,8 vteřiny a solidně si vede i S. Loeb, který se propracoval na sedmé místo za šestého C. Sainze. Bodovanou osmičku uzavírá T. Mäkinen.

Drama vrcholí v osmé a deváté RZ. Nejprve M. Märtin snižuje náskok M .Grönholma (ten na RZ trefil kámen a poškodil přední část vozu) na 0,8 vteřiny. V následující 9. RZ poráží M. Grönholma o 3,5 vteřiny a jde zpět do vedení průběžného pořadí. Poslední 10. RZ "superspeciálka" tak svedla k přímému souboji M. Märtina a M. Grönholma, který sice vyhrál s nepatrným náskokem (+0,1 vteřiny) ale zůstal na druhém místě po první etapě. Jeho radost však byla zjevná.

Dílčí úspěch zaznamenal na 8. RZ i tovární tým Škoda, když T. Gardemeister zajel osmý nejrychlejší čas. Minimální rozdíly zaručovaly dramatický průběh druhé etapy. Špatně si nevede ani Jan Kopecký, který se drží na 51. místě absolutně a ve skupině N4 je na jedenáctém místě.

Průběžné pořadí po I. etapě
1. Markko MärtinFord Focus RS WRC1:08:16,5Prům. rych. 123,3 km/h
2. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+00'02,6
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+00:24,2
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+00'49,3
5. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00'50,2
6. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+00'56,7
7. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC+01'21,9
8. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+01'39,5
12. Toni Gardemeister / Lukander PaavoŠkoda Fabia WRC+02:14,3
51. Kopecký Jan / Schovánek FilipMitsubishi Lancer Evo VII (N4)+21:48,5

 

II. Etapa Sobota 09.08. 2003

7. RZ o celkové délce 167,92 km start 06:00, cíl 20:07 hod

08:04 RZ 11 PÄIJÄLÄ21,95 kmvítěz RZ M. Grönholm116,0 km/h
08:39 RZ 12 OUNINPOHJA 133,24 kmvítěz RZ M. Grönholm128,5 km/h
11:29 RZ 13 URRIA10,00 kmvítěz RZ R. Burns124,8 km/h
12:47 RZ 14 OUNINPOHJA 233,24 kmvítěz RZ C. McRae129,4 km/h
13:50 RZ 15 EHIKKI14,91 kmvítěz RZ R. Burns130,1 km/h
16:18 RZ 16 MOKSI-LEUSTU40,96 kmvítěz RZ M. Märtin119,0 km/h
17:30 RZ 17 HIMOS13,62 kmvítěz RZ P. Solberg108,9 km/h

Estonský jezdec M. Märtin vede Finskou rally s minutovým náskokem!

Dramatickou druhou etapu začal M. Hirvonen, který měl požár v motorovém prostoru. Potíže na RZ měl M. Grönholm, který se po jednom z horizontů dostal zadním kolem do příkopu, přesto dokázal vyhrát RZ. Pomohli mu technické potíže M. Märtina, kterého porazil na RZ o 1,9 vteřiny. Rozdíl mezi prvním a druhým jezdcem průběžného pořadí je pouhých 0,7 vteřiny. Ve dvanácté RZ po jednom z horizontů dostal smyk H. Rovanperä a poslal svůj vůz Peugeot 206 WRC po stíhací jízdě do břehu. Náraz naštěstí zbrzdilo křoví se stromy. Posádka nebyla zraněna, ale znamenalo to konec v soutěži. Špatně si nevede ani T. Gardemeister který drží krok se špičkou alespoň v délce skoků na horizontech. Dopad vozu je poměrně solidní, vůz Škoda Fabia WRC vypadá vyváženě a je na tom podobně jako Ford. Po loňských zkušenostech R. Burns (kdy přehnal nájezdovou rychlost, poškodil předek vozu Peugeot a ztratil vedení v soutěži) "prodává" ty nejdelší skoky na horizontech (skok do dálky 30 m nájezdová rychlost cca 139 km/h) a ztrácí čas, naplno jede C. McRae (skok do dálky 50 m nájezdová rychlost cca 170 km/h). Na RZ se výrazně projevují další potíže M. Märtina s elektronikou Fordu, který ztrácí na M. Grönholma +4,4 vteřiny a propadá se na druhé místo. Start do 13. RZ znamená stop pro T. Gardemeistera, který odstupuje pro poruchu motoru a tovární tým Škoda tak končí své účinkování ve Finské rally, T. Gardemeister odstupuje z 12. místa kdy ztrácel na vedoucího M. Grönholma 3:11,3 minuty.

Problémy má i T. Mäkinen, když jeho spolujezdec K. Lindstrom se ztrácí v itineráři. Dramaticky míchá pořadím 14. RZ! První pětice vedoucích jezdců má postupně problémy! Vedoucí jezdec průběžného pořadí M. Grönholm ulomil přední pravé kolo, RZ dojel bez předního kola, ale je nucen ze soutěže odstoupit. Druhý jezdec průběžného pořadí M. Märtin má problémy s vozem a jede výrazně pomaleji než jiné RZ. Po odstoupení M. Grönholma jde do vedení Finské rally. Třetí jezdec R. Burns nemůže využít potíží soupeřů, protože na RZ dostává defekt a s vypětím všech sil drží vůz v rychlosti na trati. Čtvrtý jezdec průběžného pořadí C. McRae je pro změnu penalizován jednou minutou, za předčasný příjezd do ČK. Jediný kdo tedy využil potíží favoritů je P. Solberg, který se posunul na třetí místo průběžného pořadí a C. Sainz, který se posunul na čtvrté místo. Technické potíže má F. Loix, který má potíže s motorem (jede na tři válce) a potíže s brzdami má F. Duval. Pořadí po 14. RZ je tedy následující: vede M. Märtin, 2. R. Burns +19,4 vteřiny, 3. P. Solberg +1:10,4 minuty, 4.C. Sainz +1:11,0, 5. M. Grönholm 1:11,4, (ten ze soutěže odstupuje), C. 6. C. McRae 1:38,5, 7. S. Loeb 1:46,0 a poslední bodované místo drží T. Mäkinen se ztrátou +2:18,8 minuty. V následujících RZ začíná útočit P. Solberg na C. Sainze. V 16. RZ havaruje C. McRae, když vůz dostane smyk, "zahraní" a jde několikrát přes střechu. Vůz zůstane na střeše, když se zastavil o strom. Posádka opouští vůz nezraněna ale ve vzduchu je cítit napětí mezi C. McRaem a D. Ringerem. V poslední 17. RZ, díky potížím s řízením ztrácí R. Burns téměř minutu a vypadává z přímého souboje o první místo! Nepatrné časové rozdíly na druhém až čtvrtém místě slibují dramatický závěr Finské rally.

Průběžné pořadí po II. etapě
1. Markko MärtinFord Focus RS WRC2:30:59,0Prům. rych. 1121,6 km/h
2. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+01:13,0
3. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+01'13,3
4. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+01'13,5
5. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC+02'02,6
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+02'37,4
7. Janne TuohinoFord Focus WRC+03'25,0
8. Sebastian LindholmPeugeot 206 WRC+03'35,0
32. Kopecký Jan / Schovánek FilipMitsubishi Lancer Evo VII (N4) +48:01,9

 

III. Etapa Neděle 10.08. 2003

7. RZ o celkové délce 100,90 km start 08:00, cíl 15:19 hod

08:56 RZ 18PARKKOLA 119,88 kmvítěz RZ M. Märtin120,7 km/h
09:56 RZ 19MÖKKIPERÄ 113,96 kmvítěz RZ R. Burns120,8 km/h
10:30 RZ 20PALSANKYLÄ25,46 kmvítěz RZ R. Burns113,0 km/h
12:38 RZ 21 KUOHU7,76 kmvítěz RZ R. Burns124,0 km/h
13:05 RZ 22 PARKKOLA 219,88 kmvítěz RZ P. Solberg123,0 km/h
14:05 RZ 23 MÖKKIPERÄ 213,96 kmvítěz RZ P. Solberg123,2 km/h

MARKKO MÄRTIN UDRŽEL VÍTĚZSTVÍ VE FINSKÉ RALLY !

Drama až do konce to byla třetí etapa Finské rally.

První skutečností byla spekulativní senzace. Pokud nevypadne prvních pět jezdců vyhraje Finskou rally nefinský jezdec, pokud vedení udrží M. Märtin, stane se tak třetím neskandinávským jezdcem po C. Sanizovi (1990) a D. Auriolovi (1992) třetím jezdce, který od roku 1952 vyhrál Finskou rally.

Jako první vypadává z boje o "bednu"C. Sainz, který poškodil na RZ řízení, když trefil kámen a propadá se na čtvrté místo (+1:16,8 minuty). Ztrácí i R. Burns, který se pro změnu propadá na třetí místo (+1:15,5). Ve vedení je M .Martin s náskokem +1:14,3 minuty na druhého P. Solberga. S poměrně velkým odstupem se drží na pátém místě S. Loeb, na šesté místě T. Mäkinen, za kterým se seřadila trojice "soukromníků" J. Tuohino, S. Lindholm J. Pykalisto, do Top Ten se ještě vešel F. Loix (Hyundai), který se propracoval na desáté místo průběžného pořadí. Jedenáctý jede F. Duval, třináctý, jezdec Välimäki a čtrnáctý A. Schwarz (oba tovární tým Hyundai). Na dvanáctém místě jel exmistr světa z roku 1981 A. Vatanen, který si podle svých slov rally hlavně užívá a na RZ mával nadšeným divákům. Ze soutěže je v 19. RZ nucen odstoupit J. Välimäki (Hyundai) a F. Duval (Ford), kteří shodně trefili kámen a ze soutěže odstoupili. Ve dvacáté RZ útočí R. Burns, který se dravou jízdou vrací zpět na druhé místo průběžného pořadí, když v RZ poráží P. Solberga o +2,2 vteřiny a vede tedy v součtu o +1,8 vteřiny. Problémy s řízením přetrvávají u C. Sainze, který je tak vyřazen z dalšího souboje a ztrácí už +30,2 vteřiny na třetí místo. R. Burns přidává v následující RZ +1,1 vteřiny a jeho náskok na třetího P. Solberga je +3,1 vteřiny. Poslední dvě RZ jsou však obrovským atakem P. Solberga, když vyhrává poslední dvě RZ. Nejdříve ve 22. RZ snižuje náskok na 1,8 vteřiny a v poslední 23. RZ vyhrává o +3,0 vteřiny. To v konečném součtu znamená druhé místo s náskokem +1,2 vteřiny. Drama a napětí je v obou týmových táborech tak obrovské, že C. Provera si zapaluje vítězný doutník přímo v průběhu závěrečných dvou RZ. Radost P. Solberga z druhého místa je obrovská a stává se tak poměrně tradičně objektem novinářů. Své emoce těžko skrývá i vítěz Finské rally M. Märtin, který je doslova obležen skupinou svých příznivců.

 

Konečné pořadí jezdců

1. Markko MärtinFord Focus RS WRC3:21:51,710 bodůPrům. rych. 122,5 km/h
2. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00'58,98 bodů
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+01'00,16 bodů
4. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+01'29,05 bodů
5. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC+02'48,74 body
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+03'25,23. body
7. Janne TuohinoFord Focus WRC+04'22,92. body
8. Sebastian LindholmPeugeot 206 WRC+04'39,51 bod
32. Kopecký Jan / Schovánek FilipMitsubishi Lancer Evo VII (N4) +49:15,9

Konečné pořadí týmů

1. Subaru11 bodů(2+6. místo)
2. Ford10 bodů(1. místo)
3. Citroën9 bodů(4+5. místo)
4. Peugeot6 bodů(3. místo)
5. Hyundai3 body(7+8. místo)
6. Škoda0 bodů
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Česká národní banka může uvolnit korunu už na apríla Česká národní banka může uvolnit korunu už na apríla

O ukončení devizových intervencí rozhodne centrální banka…

Stropnický prezidentem. Kdo by ho na ministerstvu nahradil? Ve hře jsou dvě jména Stropnický prezidentem. Kdo by ho na ministerstvu nahradil? Ve hře jsou dvě jména

V případě kandidatury stávajícího ministra obrany Martina…

Daně - hlavní téma podzimních voleb. Zvyšovat, či snižovat? A komu? Daně - hlavní téma podzimních voleb. Zvyšovat, či snižovat? A komu?

Spolu s volebním rokem 2017 se vrací do politické diskuze…

Duchovní dává lidem pít chemikálii na čištění motorů, prý tak vyhání ďábla z těla Duchovní dává lidem pít chemikálii na čištění motorů, prý tak vyhání ďábla z těla

Samozvaný křesťanský prorok v Jihoafrické republice dává…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 






 
Opel Crossland X je oficiálně tady. Zmenšená Mokka X jde po krku městským crossoverům

Opel Crossland X je oficiálně tady. Malá Mokka X jde po krku městským crossoverům

Dnes 07:27

Opel oficiálně představil první ze dvou očekávaných SUV. Nový model Crossland půjde po krku městským crossoverům.




Blesk.cz

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují, tučňáci jsou schovaní

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují,…

Venkovní teploty hluboko pod bodem mrazu nechávají mnoho zvířat na pospas svému osudu. Jinak je tomu v Zoo…

Neslyšící Bára (30): Hluší mají problém i se změnou údajů v bance. Co s tím?

Neslyšící Bára (30): Hluší mají problém i se změnou…

Vyřízení změny záloh na energie, nahlášení změny trvalého pobytu v bance nebo informace o výhodách nových…

 

iSport.cz

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v brazilském jiu jitsu

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v…

Stoupá stále výš nejen jako zpěvák, ale i jako bojovník. Ben Cristovao vybojoval na mistrovství Evropy…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne ikonickými titulky

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne…

I když je zpráv o příštím filmu ze světa Hvězdných válek pomálu, režisér v pořadí už osmého filmu Rian Johnson…

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100 tisíc měsíčně pár kapek jedovatých slin vydrží každý

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100…

Základní průměrný plat poslance nebo senátora v České republice letos poprvé vyskočí nad 70 tisíc korun měsíčně.…

 
 
reklama