RALLY SAN REMO - galapředstavení  Sébastiena  Loeba

RALLY SAN REMO - galapředstavení Sébastiena Loeba

 
 

Dramatický závěr rally San Remo měl sladkou třešničku pro tovární tým Škoda v podobě zisku prvního mistrovského bodu pro vůz Škoda Fabia WRC, který přes problémy v závěru soutěže vybojoval D. Auriol. (doplněno o fotogalerii)
















I. Etapa Pátek 03.09 2003

(6 RZ, o celkové délce 142,14 km)

08:38RZ 1PERINALDO 112,40 kmvítěz RZ S. Loeb 93,7 km/h
09:26RZ 2CEPPO 136,42 kmvítěz RZ S. Loeb 90,7 km/h
12:25RZ 3COSIO 119,19 kmvítěz RZ M. Märtin 96,4 km/h
13:17RZ 4SAN BARTOLOMEO 125,31 kmvítěz RZ M. Märtin 102,7 km/h
15:54RZ 5PERINALDO 212,40 kmvítěz RZ S. Loeb 95,9 km/h
16:42RZ 6CEPPO 236,42 kmvítěz RZ S. Loeb 92,4 km/h

Podle předpokladu vede Sébastien Loeb

První RZ vyhrává S. Loeb před F. Duvalem o pouhých 0,5 vteřiny, na třetím místě dojíždí M. Grönholm a teprve čtvrtý je s minimální ztrátou (+1,4 vteřiny) favorit soutěže G. Panizzi. Ze soutěže odstupuje český jezdec Michal Honda pro technické problémy. Druhá RZ (36,42 km) měla pro vývoj první etapy zajímavý průběh. Spadané listí, tma a ranní mlha vytvořila svoji kulisu pro dramatické dějství. Mezi prvními jezdci, kteří odstupují ze soutěže je T. Gardemeister. Jezdec továrního týmu Škoda, při stoupání v serpentinách trefil skálu, udělal hodiny a zadní částí vozu sjel po stráni do propasti. RZ vyhrál S. Lob, který si upevnil vedoucí pozici. Na druhém místě dojel M. Grönholm se ztrátou +14,7 vteřiny, třetí F. Duval (+20,1), čtvrtý M. Märtin (+20,5) který měl potíže se spadaným listím, které se zachytilo na mřížce vozu před ventilátorem a to znamenalo přehřívání motoru. V celku v pohodě jel pátý C. Sainz (+24,6) a šestý C. McRae (+29,0). Na sedmém místě dokončil RZ nespokojený G. Panizzi (+31,8), který si stěžoval na nastavené podvozku, stejně tak jako osmý P. Solberg (+38,9) který měl navíc potíže s přední poloosou. Na 14. místě dojel D. Auriol a na 15. místě R. Kresta, který měl potíže s brzdami. Třetí RZ vyhrál M. Märtin, druhý dojíždí S. Loeb a třetí G. Panizzi. Průběžné pořadí po 3. RZ: ve vedení zůstal S. Loeb, který si zvýšil náskok pře druhým M. Grönholmem na +19,8 vteřiny, na třetím místě se drží F. Duval +21,3 a čtvrtý M. Märtin +22,7 vteřiny. Na páté místo se posouvá G. Panizzi se ztrátou +33,9 vteřiny, na šesté místo se propadá C. Sainz +37,5 a na sedmé C. McRae +41,7. Poslední bodovanou pozici drží P. Solberg se ztrátou +54,5 vteřiny. Ve třetí RZ odstupuje M. Hirvonen po problémech s elektrikou svého Fordu, když se z kapoty vyvalil dým. V průběhu čtvrté RZ se dere vpřed M. Märtin, který RZ vyhrává a posouvá se v před průběžným pořadím na druhé místo. Velké posuny startovním polem jsou důsledkem dlouhých RZ. Roman Kresta se drží na 13. místě (+2:41,2 minuty na S. Loeba ), na týmového kolegu Roberta ztrácí +51,5 vteřiny a před D. Auriolem 14. místě (+3:10,4 minuty na prvního) má náskok +29,2 vteřiny.

Poměrně překvapivě na nebodovaném jedenáctém místě jede R. Burns před kterého se dostal i P. Bugalski jedoucí na voze Citroën Xsara WRC. V závěru první etapy začíná útočit C. Sainz který se posouvá na čtvrté místo průběžného pořadí, naopak propad zaznamenává G. Panizzi, který se propadá na šesté místo za pátého F. Duvala. Smolná rally končí pro P. Solberga, který zůstává cca 2 km před závěrečným servisem bez benzínu a je nucen ze soutěže odstoupit. Pořadí po první etapě je následující:

Průběžné pořadí po I. Etapě

1. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC1h 30:15,7Průměrná rychlost vítěze 94,5 km/h
2. Markko MärtinFord Focus RS WRC+00:32,4
3. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+00:49,6
4. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+01:14,8
5. Francois DuvalFord Focus RS WRC+01:19,0
6. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+01:29,6
7. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+01:41,9
8. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+02:03,8
13. Kresta Roman - Tománek JanPeugeot 206 WRC+04:32,1
14. Auriol Didier - Giraudet DenisŠkoda Fabia WRC+05:12,5

II. Etapa sobota 04.09 2003

(4 RZ, o celkové délce 149,10 km)

09:20RZ 7TEGLIA 152,30 kmvítěz RZ M. Märtin89,6 km/h
12:26RZ 8COSIO 219,19 kmvítěz RZ M. Märtin97,1 km/h
13:18RZ 9SAN BARTOLOMEO 225,31 kmvítěz RZ M. Märtin103,0 km/h
15:52RZ 10TEGLIA 252,30 kmvítěz RZ M. Märtin90,1 km/h

Sébastien Loeb kráčí za asfaltovým vítězstvím

Druhá etapa začíná vítězstvím M. Märtina, který touží vyhrát Sam Remo, ale po problémech s elektronikou dostává za pozdní výjezd ze servisu (3 minuty) penalizaci 30 vteřin a celkově ztrácí na S. Loeba +1:01,7 minuty. Na RZ byl mimo trať F. Duval a potíže s elektronikou má T. Mäkinen. Devátou RZ vyhrává opět M. Märtin, když S. Loeb dojíždí až na sedmém místě se ztrátou +9,6 vteřiny. Pořadí se nemění a je následující: vede S. Loeb, na druhém místě je M. Märtin +52,1 vteřiny, na třetím místě se drží M. Grönholm +1:02,9 minuty. Čtvrtý jede C. Sainz +1:35,8, pátý F. Duval +1:45,0, který se připravil o lepší umístění jezdeckou chybou. Až šestý jede G. Panizzi +1:47,7, který má již malou naději na čtvrté vítězství v řadě. Na sedmém místě jede v klidu C. McRae +2:20,0, před osmým P. Bugalski +3:32,3 minuty. Na devátém místě se drží T. Mäkinen před desátým R. Burnsem, R. Kresta jede na dvanáctém místě +6:27,6 a třináctý je D. Auriol se ztrátou +7:08,2 minuty na prvního S. Loeba.

Devátá RZ přináší třetí vítězství M. Märtina v druhé etapě ale S. Loeb je horší o pouhé dvě vteřiny. Třetí místo si drží M. Grönholm. Skvěle zajel RZ G. Panizzi (čtvrté místo v RZ) a posouvá se na 5. místo průběžného pořadí před šestého F. Duvala. Posun průběžným pořadím zaznamenal i R. Burns, který se posunul na deváté místo. Poslední desátá RZ druhé etapy, která byla dlouhá 52,3 km, znamenala další vítězství pro M. Märtina, který tak vyhrál všechny čtyři RZ druhé etapy a celkově stáhl náskok na S. Loeba na +43,2 vteřiny.

V cíli druhé etapy se jezdci na druhém M. Märtin a třetím M. Grönholm místě shodli, že je S. Loeb je nedostižitelný a pokud ho nepostihnou nepředvídatelné technické potíže je jasným vítězem letošního ročníku San Remo 2003.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC3h 07:00,7Průměrná rychlost vítěze 93,4 km/h
2. Markko MärtinFord Focus RS WRC+00:43,2
3. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+01:10,5
4. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+01:42,3
5. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+01:59,1
6. Francois DuvalFord Focus RS WRC+02:38,1
7. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+03:07,3
8. Philippe Bugalski Citroën Xsara WRC+04:06,6
12. Kresta Roman - Tománek JanPeugeot 206 WRC+08:11,8
13. Auriol Didier - Giraudet DenisŠkoda Fabia WRC+09:16,3

III. Etapa neděle 05.09 2003

(4 RZ, o celkové délce 96,12 km)

09:12RZ 11VIGNAI 126,54 kmvítěz RZ S. Loeb88,4 km/h
09:54RZ 12COLLE D'OGGIA 121,52 kmvítěz RZ M. Märtin92,4 km/h
12:28RZ 13VIGNAI 226,54 kmvítěz RZ G. Panizzi80,8 km/h
13:10RZ 14COLLE D'OGGIA 221,52 kmvítěz RZ G. Panizzi80,7 km/h

V deštivé loterii udržel vítězství Sébastin Loeb

Třetí etapa má na programu čtyři RZ, které se jedou dvakrát. Velké časové rozestupy mezi jednotlivými jezdci, spíše slibovaly dojezd do cíle bez komplikací a zdramatizovat to mohly pouze technické problémy vozů, nebo jezdecké chyby jezdců. Po 11. RZ ztrácel M. Märtin na S. Loeba +46,7 a G. Panizzi na S. Loeba dokonce 2:13,3 minuty a vše se zdálo rozhodnuté, jenže…

Před startem 13. RZ začalo pršet, dokonce prý začaly padat i kroupy. Znalec místních podmínek G. Panizzi jako jediný obul mokré pneumatiky a ostatní jezdci měly obutí na suchý asfalt. Drama závěru soutěže bylo na spadnutí! Gilles Panizzi vyhrává 13. RZ, druhý dojíždí M. Grönholm +20,0 a třetí S. Loeb 28,3. Na počasí vydělali jezdci, kteří byli teprve v servisu a mohli ještě přezout. Vítězství G. Panizziho posouvá na čtvrté místo před C. Sainze se ztrátou 1:45,0 na vedoucího S. Loeba, a na třetího M. Grönholma ztrácí 36,6 vteřiny. V poslední etapě je rozdíl jízd na mokrých a suchých pneumatikách ještě markantnější. Čtrnáctou a poslední RZ třetí etapy vyhrává G. Panizzi, na druhém místě dojíždí Tarantino (A6), třetí Bernardi (vítěz Junior WRC A6) a teprve až na osmém místě dojíždí R. Burns, který na vodě ožil, se ztrátou +1:16,7 minuty na vítěze RZ G. Panizziho. Shodný čas zajel i S. Loeb. Na 15. místě se ztrátou +1:27,9 minuty dojel C. Sainz, 16. M. Märtin +1:28,9, 17. McRae +1:29,1 a R. Kresta +1:34,9 na 18. místě.

Drama si prožil i tovární tým Škoda, když v průběhu závěrečné RZ měl potíže D. Auriol s hydraulikou a musel jet bez spojky a diferenciálů. RZ dokončil na 31. místě se ztrátou +2:14,7 minuty na vítěze RZ G. Panizziho.

Mnohem hůř však dopadl M. Grönholm, který na RZ urazil kolo a byl nucen ze soutěže odstoupit. To mělo za následek změnu průběžného a zároveň konečného pořadí Rally San Remo 2003. Velkým strategickým tahem a svým umístěním se na druhé místo konečného pořadí propracoval G. Panizzi, který dokonce stáhl S. Loeba na +28,3 vteřiny. Vítězem 45. ročníku rally San Remo se stal S. Loeb, který dokázal podle předpokladu zajet vynikající závod na čistém asfaltu a sesadil G. Panizziho z trůnu asfaltového specialisty.

Dramatický závěr rally San Remo měl sladkou třešničku pro tovární tým Škoda v podobě zisku prvního mistrovského bodu pro vůz Škoda Fabia WRC, který přes problémy v závěru soutěže vybojoval D. Auriol.

Konečné pořadí jezdců

1. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC4h 16:33,7Průměrná rychlost vítěze 90,6 km/h
2. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+00:28,3
3. Markko MärtinFord Focus RS WRC+00:54,6
4. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+01:38,6
5. Francois DuvalFord Focus RS WRC+03:58,9
6. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+04:23,8
7. Richard Burns Peugeot 206 WRC+07:09,5
8. Philippe Bugalski Citroën Xsara WRC+04:06,6
11. Kresta Roman - Tománek JanPeugeot 206 WRC+11:35,7
12. Auriol Didier - Giraudet DenisŠkoda Fabia WRC+14:49,1

Konečné pořadí týmů

1. Citroën15 bodů(1+4. místo)
2. Peugeot11 bodů(2+6. místo)
3. Ford10 bodů(3+5. místo)
4. Subaru2 body(7. místo)
5. Škoda1 bod(8. místo)

Tovární tým Hyundai nestartoval.

Spolupracujeme s TipCars.com
Veolia Energie podala kvůli dluhům žalobu na OKD. Za dodávané služby chce čtvrt miliardy Veolia Energie podala kvůli dluhům žalobu na OKD. Za dodávané služby chce čtvrt miliardy

Společnost Veolia Energie podala žalobu na těžební firmu…

Putin je podle průzkumu důvěryhodnějším politikem než Trump Putin je podle průzkumu důvěryhodnějším politikem než Trump

Vladimir Putin je v zemích mnoha amerických spojenců…

Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu

Vyjednávači Spojených států, Kanady a Mexika zahájili…

Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem

Do módy přišel dlouhý sestřih trávníku. Ne, není řeč…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí

Specialisté z vývoje koncernu Volkswagen odtajnili…

 





 
Ojetá Toyota Yaris II (P9): Skvělé auto ještě lepší?

Ojetá Toyota Yaris II (P9): Skvělé auto ještě lepší?

Dnes 08:00

Původní yaris z roku 1999 byl trefou do černého. Technicky i tvarově přesvědčivý vůz zaznamenal na evropském trhu obrovský úspěch. Druhá generace již nebyla tak průkopnická, avšak souhrnně nabídla ve všech směrech více.




Blesk.cz

Bolí vás záda? Možná děláte těchto 7 chyb!

Bolí vás záda? Možná děláte těchto 7 chyb!

Bolesti zad jsou civilizačním problémem. Mnohým problémům ale můžete předcházet. Přečtěte si, zda neděláte…

Policisté z kauzy vražedkyně z Anděla před soudem: Podle GIBS nezabránili vražednému řádění

Policisté z kauzy vražedkyně z Anděla před soudem:…

Michelle Sudků si loni v červenci v supermarketu v OC na Smíchově mezi regály náhodně vybrala oběť a usmrtila ji…

 

iSport.cz

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart přišel k výhře

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart…

Fotbalisté Hapoelu Beer Ševa se střídajícím útočníkem Tomášem Pekhartem v úvodním utkání čtvrtého předkola Ligy…

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v bezvědomí, má odřeniny

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v…

Byl to moment, na který fanoušci, kteří navštívili druholigové utkání mezi Hradcem Králové a Pardubicemi (2:1),…

 

Reflex.cz

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil předstupeň své Obecné školy

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil…

Jak se chodí po strništi naboso? „Šoupej nohama, nezvedej je,“ radí noví venkovští kamarádi malému Edovi, který…

Středoafrický Čad: Země plná byrokracie a korupce, kde si za peníze koupíte témeř vše

Středoafrický Čad: Země plná byrokracie a korupce,…

Čad rozhodně nepatří k vyhledávaným turistickým destinacím a jakákoli zmínka o něm spíše nahání strach. Když…