Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RALLY SAN REMO - galapředstavení Sébastiena Loeba

Michal Hochman
Diskuze (16)
Dramatický závěr rally San Remo měl sladkou třešničku pro tovární tým Škoda v podobě zisku prvního mistrovského bodu pro vůz Škoda Fabia WRC, který přes problémy v závěru soutěže vybojoval D. Auriol. (doplněno o fotogalerii)
















I. Etapa Pátek 03.09 2003

(6 RZ, o celkové délce 142,14 km)

08:38 RZ 1 PERINALDO 1 12,40 km vítěz RZ S. Loeb 93,7 km/h
09:26 RZ 2 CEPPO 1 36,42 km vítěz RZ S. Loeb 90,7 km/h
12:25 RZ 3 COSIO 1 19,19 km vítěz RZ M. Märtin 96,4 km/h
13:17 RZ 4 SAN BARTOLOMEO 1 25,31 km vítěz RZ M. Märtin 102,7 km/h
15:54 RZ 5 PERINALDO 2 12,40 km vítěz RZ S. Loeb 95,9 km/h
16:42 RZ 6 CEPPO 2 36,42 km vítěz RZ S. Loeb 92,4 km/h

Podle předpokladu vede Sébastien Loeb

První RZ vyhrává S. Loeb před F. Duvalem o pouhých 0,5 vteřiny, na třetím místě dojíždí M. Grönholm a teprve čtvrtý je s minimální ztrátou (+1,4 vteřiny) favorit soutěže G. Panizzi. Ze soutěže odstupuje český jezdec Michal Honda pro technické problémy. Druhá RZ (36,42 km) měla pro vývoj první etapy zajímavý průběh. Spadané listí, tma a ranní mlha vytvořila svoji kulisu pro dramatické dějství. Mezi prvními jezdci, kteří odstupují ze soutěže je T. Gardemeister. Jezdec továrního týmu Škoda, při stoupání v serpentinách trefil skálu, udělal hodiny a zadní částí vozu sjel po stráni do propasti. RZ vyhrál S. Lob, který si upevnil vedoucí pozici. Na druhém místě dojel M. Grönholm se ztrátou +14,7 vteřiny, třetí F. Duval (+20,1), čtvrtý M. Märtin (+20,5) který měl potíže se spadaným listím, které se zachytilo na mřížce vozu před ventilátorem a to znamenalo přehřívání motoru. V celku v pohodě jel pátý C. Sainz (+24,6) a šestý C. McRae (+29,0). Na sedmém místě dokončil RZ nespokojený G. Panizzi (+31,8), který si stěžoval na nastavené podvozku, stejně tak jako osmý P. Solberg (+38,9) který měl navíc potíže s přední poloosou. Na 14. místě dojel D. Auriol a na 15. místě R. Kresta, který měl potíže s brzdami. Třetí RZ vyhrál M. Märtin, druhý dojíždí S. Loeb a třetí G. Panizzi. Průběžné pořadí po 3. RZ: ve vedení zůstal S. Loeb, který si zvýšil náskok pře druhým M. Grönholmem na +19,8 vteřiny, na třetím místě se drží F. Duval +21,3 a čtvrtý M. Märtin +22,7 vteřiny. Na páté místo se posouvá G. Panizzi se ztrátou +33,9 vteřiny, na šesté místo se propadá C. Sainz +37,5 a na sedmé C. McRae +41,7. Poslední bodovanou pozici drží P. Solberg se ztrátou +54,5 vteřiny. Ve třetí RZ odstupuje M. Hirvonen po problémech s elektrikou svého Fordu, když se z kapoty vyvalil dým. V průběhu čtvrté RZ se dere vpřed M. Märtin, který RZ vyhrává a posouvá se v před průběžným pořadím na druhé místo. Velké posuny startovním polem jsou důsledkem dlouhých RZ. Roman Kresta se drží na 13. místě (+2:41,2 minuty na S. Loeba ), na týmového kolegu Roberta ztrácí +51,5 vteřiny a před D. Auriolem 14. místě (+3:10,4 minuty na prvního) má náskok +29,2 vteřiny.

Poměrně překvapivě na nebodovaném jedenáctém místě jede R. Burns před kterého se dostal i P. Bugalski jedoucí na voze Citroën Xsara WRC. V závěru první etapy začíná útočit C. Sainz který se posouvá na čtvrté místo průběžného pořadí, naopak propad zaznamenává G. Panizzi, který se propadá na šesté místo za pátého F. Duvala. Smolná rally končí pro P. Solberga, který zůstává cca 2 km před závěrečným servisem bez benzínu a je nucen ze soutěže odstoupit. Pořadí po první etapě je následující:

Průběžné pořadí po I. Etapě

1. Sébastien Loeb Citroen Xsara WRC 1h 30:15,7 Průměrná rychlost vítěze 94,5 km/h
2. Markko Märtin Ford Focus RS WRC +00:32,4
3. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC +00:49,6
4. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC +01:14,8
5. Francois Duval Ford Focus RS WRC +01:19,0
6. Gilles Panizzi Peugeot 206 WRC +01:29,6
7. Colin McRae Citroen Xsara WRC +01:41,9
8. Petter Solberg Subaru Impreza WRC +02:03,8
13. Kresta Roman - Tománek Jan Peugeot 206 WRC +04:32,1
14. Auriol Didier - Giraudet Denis Škoda Fabia WRC +05:12,5
II. Etapa sobota 04.09 2003

(4 RZ, o celkové délce 149,10 km)

09:20 RZ 7 TEGLIA 1 52,30 km vítěz RZ M. Märtin 89,6 km/h
12:26 RZ 8 COSIO 2 19,19 km vítěz RZ M. Märtin 97,1 km/h
13:18 RZ 9 SAN BARTOLOMEO 2 25,31 km vítěz RZ M. Märtin 103,0 km/h
15:52 RZ 10 TEGLIA 2 52,30 km vítěz RZ M. Märtin 90,1 km/h

Sébastien Loeb kráčí za asfaltovým vítězstvím

Druhá etapa začíná vítězstvím M. Märtina, který touží vyhrát Sam Remo, ale po problémech s elektronikou dostává za pozdní výjezd ze servisu (3 minuty) penalizaci 30 vteřin a celkově ztrácí na S. Loeba +1:01,7 minuty. Na RZ byl mimo trať F. Duval a potíže s elektronikou má T. Mäkinen. Devátou RZ vyhrává opět M. Märtin, když S. Loeb dojíždí až na sedmém místě se ztrátou +9,6 vteřiny. Pořadí se nemění a je následující: vede S. Loeb, na druhém místě je M. Märtin +52,1 vteřiny, na třetím místě se drží M. Grönholm +1:02,9 minuty. Čtvrtý jede C. Sainz +1:35,8, pátý F. Duval +1:45,0, který se připravil o lepší umístění jezdeckou chybou. Až šestý jede G. Panizzi +1:47,7, který má již malou naději na čtvrté vítězství v řadě. Na sedmém místě jede v klidu C. McRae +2:20,0, před osmým P. Bugalski +3:32,3 minuty. Na devátém místě se drží T. Mäkinen před desátým R. Burnsem, R. Kresta jede na dvanáctém místě +6:27,6 a třináctý je D. Auriol se ztrátou +7:08,2 minuty na prvního S. Loeba.

Devátá RZ přináší třetí vítězství M. Märtina v druhé etapě ale S. Loeb je horší o pouhé dvě vteřiny. Třetí místo si drží M. Grönholm. Skvěle zajel RZ G. Panizzi (čtvrté místo v RZ) a posouvá se na 5. místo průběžného pořadí před šestého F. Duvala. Posun průběžným pořadím zaznamenal i R. Burns, který se posunul na deváté místo. Poslední desátá RZ druhé etapy, která byla dlouhá 52,3 km, znamenala další vítězství pro M. Märtina, který tak vyhrál všechny čtyři RZ druhé etapy a celkově stáhl náskok na S. Loeba na +43,2 vteřiny.

V cíli druhé etapy se jezdci na druhém M. Märtin a třetím M. Grönholm místě shodli, že je S. Loeb je nedostižitelný a pokud ho nepostihnou nepředvídatelné technické potíže je jasným vítězem letošního ročníku San Remo 2003.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Sébastien Loeb Citroen Xsara WRC 3h 07:00,7 Průměrná rychlost vítěze 93,4 km/h
2. Markko Märtin Ford Focus RS WRC +00:43,2
3. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC +01:10,5
4. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC +01:42,3
5. Gilles Panizzi Peugeot 206 WRC +01:59,1
6. Francois Duval Ford Focus RS WRC +02:38,1
7. Colin McRae Citroen Xsara WRC +03:07,3
8. Philippe Bugalski Citroën Xsara WRC +04:06,6
12. Kresta Roman - Tománek Jan Peugeot 206 WRC +08:11,8
13. Auriol Didier - Giraudet Denis Škoda Fabia WRC +09:16,3
III. Etapa neděle 05.09 2003

(4 RZ, o celkové délce 96,12 km)

09:12 RZ 11 VIGNAI 1 26,54 km vítěz RZ S. Loeb 88,4 km/h
09:54 RZ 12 COLLE D'OGGIA 1 21,52 km vítěz RZ M. Märtin 92,4 km/h
12:28 RZ 13 VIGNAI 2 26,54 km vítěz RZ G. Panizzi 80,8 km/h
13:10 RZ 14 COLLE D'OGGIA 2 21,52 km vítěz RZ G. Panizzi 80,7 km/h

V deštivé loterii udržel vítězství Sébastin Loeb

Třetí etapa má na programu čtyři RZ, které se jedou dvakrát. Velké časové rozestupy mezi jednotlivými jezdci, spíše slibovaly dojezd do cíle bez komplikací a zdramatizovat to mohly pouze technické problémy vozů, nebo jezdecké chyby jezdců. Po 11. RZ ztrácel M. Märtin na S. Loeba +46,7 a G. Panizzi na S. Loeba dokonce 2:13,3 minuty a vše se zdálo rozhodnuté, jenže…

Před startem 13. RZ začalo pršet, dokonce prý začaly padat i kroupy. Znalec místních podmínek G. Panizzi jako jediný obul mokré pneumatiky a ostatní jezdci měly obutí na suchý asfalt. Drama závěru soutěže bylo na spadnutí! Gilles Panizzi vyhrává 13. RZ, druhý dojíždí M. Grönholm +20,0 a třetí S. Loeb 28,3. Na počasí vydělali jezdci, kteří byli teprve v servisu a mohli ještě přezout. Vítězství G. Panizziho posouvá na čtvrté místo před C. Sainze se ztrátou 1:45,0 na vedoucího S. Loeba, a na třetího M. Grönholma ztrácí 36,6 vteřiny. V poslední etapě je rozdíl jízd na mokrých a suchých pneumatikách ještě markantnější. Čtrnáctou a poslední RZ třetí etapy vyhrává G. Panizzi, na druhém místě dojíždí Tarantino (A6), třetí Bernardi (vítěz Junior WRC A6) a teprve až na osmém místě dojíždí R. Burns, který na vodě ožil, se ztrátou +1:16,7 minuty na vítěze RZ G. Panizziho. Shodný čas zajel i S. Loeb. Na 15. místě se ztrátou +1:27,9 minuty dojel C. Sainz, 16. M. Märtin +1:28,9, 17. McRae +1:29,1 a R. Kresta +1:34,9 na 18. místě.

Drama si prožil i tovární tým Škoda, když v průběhu závěrečné RZ měl potíže D. Auriol s hydraulikou a musel jet bez spojky a diferenciálů. RZ dokončil na 31. místě se ztrátou +2:14,7 minuty na vítěze RZ G. Panizziho.

Mnohem hůř však dopadl M. Grönholm, který na RZ urazil kolo a byl nucen ze soutěže odstoupit. To mělo za následek změnu průběžného a zároveň konečného pořadí Rally San Remo 2003. Velkým strategickým tahem a svým umístěním se na druhé místo konečného pořadí propracoval G. Panizzi, který dokonce stáhl S. Loeba na +28,3 vteřiny. Vítězem 45. ročníku rally San Remo se stal S. Loeb, který dokázal podle předpokladu zajet vynikající závod na čistém asfaltu a sesadil G. Panizziho z trůnu asfaltového specialisty.

Dramatický závěr rally San Remo měl sladkou třešničku pro tovární tým Škoda v podobě zisku prvního mistrovského bodu pro vůz Škoda Fabia WRC, který přes problémy v závěru soutěže vybojoval D. Auriol.

Konečné pořadí jezdců

1. Sébastien Loeb Citroen Xsara WRC 4h 16:33,7 Průměrná rychlost vítěze 90,6 km/h
2. Gilles Panizzi Peugeot 206 WRC +00:28,3
3. Markko Märtin Ford Focus RS WRC +00:54,6
4. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC +01:38,6
5. Francois Duval Ford Focus RS WRC +03:58,9
6. Colin McRae Citroen Xsara WRC +04:23,8
7. Richard Burns Peugeot 206 WRC +07:09,5
8. Philippe Bugalski Citroën Xsara WRC +04:06,6
11. Kresta Roman - Tománek Jan Peugeot 206 WRC +11:35,7
12. Auriol Didier - Giraudet Denis Škoda Fabia WRC +14:49,1

Konečné pořadí týmů

1. Citroën 15 bodů (1+4. místo)
2. Peugeot 11 bodů (2+6. místo)
3. Ford 10 bodů (3+5. místo)
4. Subaru 2 body (7. místo)
5. Škoda 1 bod (8. místo)

Tovární tým Hyundai nestartoval.

Michal Hochman
Diskuze (16)