Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RALLY SAN REMO - preview

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Italská soutěž v centru letoviska San Remo se může pyšnit bohatou historii, zajímavostmi i skandály. V roce 1974 se tu daří vyhrát S. Munarimu na Lancii Stratos před smečkou konkurenčních pronásledovatelů továrního týmu Fiat.

Vozy byly nasazeny aby zabránili Lancii v získání titulu MS továrních týmů. Poprvé v seriálu MS tu vyhrála v roce 1981 žena M. Mountonová se spolujezdkyní F. Ponsovou na voze Audi Quattro A1, v roce 1985 zde získává své první a poslední vítězství Audi Sport Quattro S1 které řídil jezdec W. Röhrl a v roce 1986 tu prapodivnou diskvalifikaci zažívají vozy Peugeot 205 kvůli „nedovoleným podélným lištám“. Soutěž tehdy vyhrál M. Alén, stal se na konci sezóny mistrem světa. Jeho radost trvala pouhých čtrnáct dní. Výsledky ze San Rema 1986 byli anulovány a od zeleného stolu se MS pro rok 1986 stal J. Kankkunen. V pozadí nestál nikdo jiný jak „velký mág“ J. Todt, který společně s právníky po předčasném zrušení skupiny B vysoudil na FIA velké peníze (zároveň však skončila účast továrních vozů v MS rally). V roce 1993 byl v San Remu diskvalifikován C. Sainz na voze Lancia Delta HF z druhého místa.

Samotná soutěž se poprvé jede v roce 1928 pod tehdejším názvem Rally de Fiori a následující ročník 1929 je zároveň poslední. Znovu je rally obnovena až počátkem šedesátých let (1961) pod tradičním názvem Rallye San Remo – Rallye d‘ Italia. Od roku 1973 je San Remo pravidelnou soutěží seriálu MS. San Remo bylo jedinou soutěží v seriálu MS, kdy se jelo ve třech dnech na třech různých površích. Změna předpisů a zkracování RZ vedlo k tomu, že San Remo se stalo jednou z čistě asfaltových soutěží, když ráz úzkých silniček kde na jedné straně jsou skály a na druhé propasti byl zachován. Jakékoliv zaváhání znamená konec nadějí v soutěži. Také zařazení soutěže na začátek podzimu dělá soutěž zajímavou. Poměrně dost tu prší, objevují se mlhy a spadané listí s jehličím dokáže vytvořit svoje.

První dva ročníky rally San Remo vyhrál v letech 1928,29 Urdareanu na vozech Fiat 520 a 521. Obnovenou premiéru v roce 1961 vyhrál De Villa na voze Alfa Romeo Giulietta. Mezi vítěze se v roce 1964 zařadil i E. Carlsson s vozem Saab 96, v letech 1965-66 tu byl úspěšný Cella s vozem Lancia Fulvia a v roce 1968 tu vyhrál P. Toivonen na voze Porsche 911 T. Vítězství tu zaznamenaly i legendární vozy Renault Alpine 110. V roce 1970, když vyhrál J.L. Therrier a v roce 1971 O. Andersson. První vítězství v seriálu MS značek v roce 1973 zaznamenal J.L. Therrier s vozem Renault Alpine A 110 1800 S. Od roku 1974 tu kralovaly vozy tovární značky Lancia, když vyhrál S. Munari na Lancii Stratos, dva následující ročníky 1975-76 vyhrál B. Waldegaard rovněž na Lancii Stratos. Mezi úspěšné jezdce patří M. Moutonová 1981 a S. Blomqvist 1982 oba na vozech Audi Quattro, Ari Vatanen tu zvítězil v roce 1984 s vozem Peugeot 205 T16, bylo to při diskvalifikaci Peugeotu v průběhu soutěže v roce 1986 jediné vítězství týmu Peugeot do roku 2000. W. Röhrl, tu vyhrál v letech 1980 s vozem Fiat 131 Abarth a v roce 1985 na Audi Sport Quattro. Mezi nejúspěšnější jezdce patří M. Alén který tu zvítězil v letech 1978 Lancia Stratos HF,83 Lancia Rally 037,86 Lancia Delta S4, M. Biasion tu kraloval na nezapomenutelné Lancii Delta 1987-89, první jezdec s čistým hattrickem a D. Auriol 1990-91 Lancia Delta HF Integrale, 94 Toyota Celica T 4WD. V roce 1995 byla soutěž zařazena do seriálu F2, kterou vyhrál P. Liatti s vozem Subaru Impreza. Od roku 1996 se soutěž vždy podařila vyhrát jednomu jezdci dvakrát po sobě. C. McRae vyhrál v letech 1996-97 s vozem Subaru Impreza, v ročnících 1998-1999 T. Mäkinen s vozem Mitsubishi Lancer a poslední tři ročníky 2000-02 vyhrál asfaltový specialista G. Panizzi na voze Peugeot 206 WRC. Stal se tak druhým jezdcem s čistým hattrickem. K úplnému výčtu chybí pouze ročníky 1992, kdy vyhráli italští jezdci A. Aghini, na Lancii Delta HF Integrále a v roce 1993 G. Cunico na Fordu Escort RS Cosworth.

Rally San Remo byla také oblíbenou soutěží týmu Škoda. Startoval tu L. Křeček, S. Kvaizar na vozech Škoda 130 L kdy v roce 1987 dosáhli největšího úspěchu a obsadili první dvě místa ve své třídě, absolutně to znamenalo 22 a 23. Místo. Startoval zde i E. Triner, s vozy Škoda Favorit 136 L 1993 (12) 1994 (18) na voze Škoda Felicia Kit Car 1995 (13 F2 4) v roce 1997 odstoupil s Octavii Kit Car pro technické potíže a v roce 1999 dokončil po počátečních problémech na 23. místě. P. Sibera tu startoval už v roce 1991 na voze Škoda Favorit 136 L a dokončil na 16 místě, v roce 1992 nedokončil a v roce 1993 byl třináctý. V letech 1994, 95, 97 a 98 nedokončil pro technické potíže.

42. ROČNÍK RALLY SAN REMO 2000

Celková délka soutěže 1065,75 km 17 RZ (344,98 km) 115 posádek na startu, 62 v cíli.

První rychlostní zkoušku vyhrává R.Burns, ale po druhé RZ jde do vedení G. Panizzi, ve třetí RZ ještě zvyšuje před R. Burnsem náskok. Výborně jede P. Longhi, který je pátý za Andreuccim a Liattim. Delecour vyřešil problémy s turbem a začíná stíhací jízdu, posouvá se před týmového kolegu M.Grönholma, který jede s třetím nenasazeným vozem Peugeot. V páté rychlostní zkoušce vyhrává F. Delecour, odstupuje P. Longhi, který končí mimo trať. V sedmé RZ vyrovnává interní souboj G. Panizzi s F. Delecourem na 3:3 a udržuje si vedoucí pozici o (+15,4) před F. Delecourem. Na třetím místě je R. Burns, čtvrtý dojíždí C.Sainz, pátý P. Liatti, šestý M. Grönholm. A. Schwarz je se Škodovkou čtrnáctý a L. Climent ještě dál. Druhá etapa začíná tragicky. Brzy ráno dochází k tragické dopravní nehodě, při které zemřel policista a vážně byl zraněn fyzioterapet P. Siekkinen. Dochází také k roztržce mezi G. Panizzim a F. Delecourem při snídani. (To má za následek ukončení spolupráce Peugeotu s F. Delecourem). První RZ vyhrává G. Panizzi, problémy má D. Auriol, kterému selže servořízení, to znamená ztrátu téměř tří minut. Zajímavě se vyvíjí 10. RZ, ve které po delší době v seriálu MS vyhrává T. Mäkkinen a posouvá se na páté místo. Havaruje R. Burns, který ztrácí 17 vteřin a s poškozeným chladičem končí na přejezdu. Další ztrátu zaznamenává D. Auriol, který stále jede bez posilovače řízení. Nenápadně se posouvá startovním polem C. McRae, který je již šestý, za C. Sainzem. Na třetí pozici se propracoval T.Mäkinen za vedoucí dvojicí G. Panizzi, F. Delecour, čtvrté místo drží M. Grönholm, ten útočil na T. Mäkinena ale v jedné zatáčce pozdě brzdil a poškodil závěs zadního kola. Smůlu má po problémech se servořízením A. Auriol, kterého zlobí pro změnu diferenciál. Poslední třetí etapa nepřinesla žádné výrazné změny. Jedou se pouze dvě RZ, z nichž jedna byla po výletu M. Martina z tratě zastavena a následuje volný průjezd. Poslední RZ vyhrává F. Delecour, důležitější je výhra M. Grönholma nad C. Sainzem, který si tak udržel čtvrtou pozici. Premiéru si zde odbyla i druhá evoluce Škody Octavia, když A. Schwarz dokončil na dvanáctém místě po problémech s turbem, dvakrát prorazil pneumatiku a druhý den měl potíže s mezi nápravovým diferenciálem. Druhý vůz týmu Škoda Španělského jezdce L. Climenta dojel na čtrnáctém místě.

1. G. Panizzi – H. Panizzi (F) Peugeot 206 WRC 3:52:07,3
2. F. Delecour-D.Grataloup (F) Peugeot 206 WRC +16,8
3. T. Mäkinen – R. Mannisenmak (SF) Mitsubishi Lancer EVO VI +53,0
4. M. Grönholm – T. Rautianen (SF) Peugeot 206 WRC +1:02,3
5. C. Sainz – N. Moya (S) Ford Focus RS WRC +1:11,3
6. C. McRae – N. Grist (GB) Ford Focus RS WRC +1:40,0

43. ROČNÍK RALLY SAN REMO 2001

Celková délka soutěže 1 425,97 km, 20.RZ (368,12 km) 73 posádek na startu, 37 v cíli.

Letošní ročník měl své premiéry. Poprvé se tu představila nová „zbraň“ pro MS nový vůz Mitsubishi Lancer WRC s jezdci T. Mäkinenem a F. Loixem, na startu se objevil i český šampión R. Kresta v továrním týmu Škoda se třetím vozem. Startoval tu i lídr Šampionátu Super 1600 S. Loeb tentokráte s továrním vozem Citroën Xsara WRC. Zvýšené nároky na bezpečnost znamenaly start „pouze“ 73 posádek.

Od první RZ bojuje G. Panizzi s J. Purasem o své druhé vítězství v San Remo. Smolně začíná P.Bugalski, který svou stíhací jízdu jede až z 28. místa, když poškodil záď vozu. První ztrátu zaznamenává tým Škoda, po první RZ odstupuje A. Schwarz pro poruchu alternátoru. Po pár kilometrech havaruje R. Burns, který poslal Subaru do rokle. A jeho soupeři v boji o titul ? Potíže s nastavením diferenciálů má T. Mäkinen, stejné problémy má překvapivě i C. McRae. Po vydařené stíhací jízdě se probojoval na třetí příčku P. Bugalski, čtvrtý jede D. Auriol, překvapivě pátý je S. Loeb, šestý M. Grönholm, který měl potíže s převodovkou. Zbytek světa je zastoupen sedmou pozicí C. Sainzem a osmou F. Delecourem. Druhá etapa začala vítězstvím J. Purase, ale v následující RZ havaruje, poškodil zadní část vozu a odstupuje. Téměř ve stejném místě vzápětí havaruje P. Bugalski, pokračuje, ale závada palivového čerpadla znamená konec v 8. RZ. Do čela jde G. Panizzi, druhý je S. Loeb, který vyhrává svou první RZ, třetí pozici si drží D. Auriol, M.Grönholm využívá defektu C. Sainze a je čtvrtý. Před sedmého F. Delecoura se dostává na šestou pozici R. Travaglia, jezdeckou chybou se propadá P.Solberg s poškozeným zadním závěsem. Tým Škoda drží B. Thirym čtrnáctou pozici, R. Kresta je se ztrátou 10 minut je osmnáctý.

Třetí etapa graduje soubojem o první místo mezi G. Panizzim a S. Loebem, který nabývá na dramatičnosti ještě deštěm a mlhou. Nevýrazný C. McRae rezignuje, je celkově až osmý, když v jedné RZ dojíždí šestnáctý. S. Loeb snižuje náskok vedoucího G. Panizziho, který jede pod tlakem a dělá několik chyb, ze třiceti vteřin na necelých jedenáct. Smůlu má M. Grönholm, který jede bez posilovače řízení a ztrácí drahocenný čas a propadá se až na nebodované sedmé místo. Souboj mezi jezdci R. Travaglia a C. Sainzem vyhrává Sainz, poměrně v klidu si drží třetí pozici D. Auriol. Premiéra vozu Mitsubishi WRC nedopadá nijak slavně, v 15. RZ havaruje T. Mäkinen a odstupuje s poškozeným zadním závěsem, F. Loix dojíždí na dvanáctém místě, přesto jedním bodem boduje v seriálu MS značek. Ve stejném místě končí i M. Martin, který po dlouhé jízdě na střeše končí v padesátimetrové rokli, havárie je naštěstí bez zranění. Poslední atak S. Loeba zpomaluje houstnoucí déšť a tak G. Panizzi vyhrává San Remo již podruhé. Poruchou motoru končí účinkování R. Kresty na letošní San Remu, tři kilometry před koncem RZ, Bruno Thiry, který celou soutěž nemá potíže končí čtrnáctý.

1. G. Panizzi – H. Panizzi (F) Peugeot 206 WRC 4:05:49,5
2. S. Loeb – Elena (F) Citroën Xsara WRC +11,4
3. D. Auriol – D. Giraudet (F) Peugeot 206 WRC +54,9
4. C. Sainz – N. Moya (S) Ford Focus RS WRC +1:11,9
5. R. Travaglia – F. Zanella (I) Peugeot 206 WRC +1:32,8
6. F. Delecour-D.Grataloup (F) Ford Focus RS WRC +2:28,6

44. ROČNÍK RALLY SAN REMO 2002

Celková délka soutěže 1 407,04 km, 18.RZ (385,84 km) 58 posádek na startu, 36 v cíli.

Letošní ročník rally San Remo se nesl v duchu hattricku G. Panizziho, který uspíšil léčení svého zranění. Otázkou bylo pouze to, jestli Panizzimu bude ztrpčovat život za vysněným hattrickem duo jezdců z týmu Citroën.

První rychlostní zkoušku vyhrává Grönholm a je to jediné a poslední vedení v soutěži které přenechal Panizzi někomu jinému. Druhý je Bugalski, na třetím místě dojíždí Burns a čtvrtý je Mäkinen pátý s minimální ztrátou třech vteřin (+3,1) dojíždí favorit soutěže Panizzi. Pověrčivost, že první zkouška závod nevyhrává je na místě. Ve druhé rychlostní zkoušce vyhrává Panizzi před Grönholmem a ujímá se vedení v průběžném pořadí o necelou vteřinu (+0,6). Velmi dobře jede „soukromník“ Robert, který je desátý. To už odpadl A. Schwarz který havaroval po technické závadě již v první RZ, potíže měl i A. McRae, který po kontrole motoru nezavřel pořádně kapotu a v plné rychlosti se mu zvedlo víko, rozbilo přední okno, včetně větrací kapičky a do cíle dojel téměř s dvouminutovou ztrátou na vítěze (+2‘24“5), C. McRae měl potíže s motorem, když mu několikrát zhasl na RZ. Třetí RZ opět vyhrává Panizzi, před Burnsem, ten se posouvá na druhé místo. Ztrácí Grönholm, kterému začalo vynechávat turbo a propadá se na sedmou pozici, dopředu se posouvají mladíci Martin (5), Solberg (6). Třetí místo si drží Bugalski, čtvrtý je Mäkinen, Puras (8), Sainz (9), poměrně stabilně jede Delecour na jedenáctém místě a dvanáctý je C. McRae. Nejlepší z týmu škoda je Gardemeister na šestnácté pozici, Kresta (18), Eriksson (19). Ze soutěže před startem čtvrté RZ odstupuje Sainz pro únik oleje. V páté RZ začíná opět útočit Grönholm (4) a stahuje náskok Panizziho (1), na druhé místo se propracoval Bugalski, skvěle jede i Burns (3), dopředu jde i Puras (7). Po dodatečné penalizaci za předčasný start ve 4. RZ se Solberg propadá na osmou pozici. Penalizován je i A. McRae za pozdní výjezd ze servisu. V sedmé RZ vyhrává opět Panizzi a jeho náskok před Bugalskim je přes 17 vteřin (+17,3). Překvapivě se drží na třetím místě Burns, čtvrtý je Grönholm pátý Mäkinen, šestý Puras, C. McRae jede až na dvanáctém místě se ztrátou přes dvě minuty na lídra soutěže. Ve stíhací jízdě se do předu dere Loix, který je po 7. RZ už desátý. Jezdci Škoda jedou na (14)Gardemeister, Eriksson je (17) Kresta (18). V poslední RZ prvního dne před startem odstupuje Mäkinen, který má potíže se zlomenou poloosou, potíže s turbem v průběhu RZ má Delecour, který se tak propadá až na třináctou pozici. RZ vyhrává Panizzi, vyhrál jich sedm v prvním dnu z osmi, druhý v RZ dojíždí Grönholm, (3 místo v průběžném pořadí), třetí Martin (5) čtvrtý se ztrátou (+3,6) na vítěze je Solberg (7) Burns dokončil po přetočení vozu až devátý, ale v celkovém pořadí zůstává čtvrtý. Bez problémů jede Bugalski, který drží druhou pozici. Jezdci týmu Škoda jsou na dvanácté pozici Gardemeister, šestnáctý Eriksson, sedmnáctý Kresta.

Do startu druhé etapy, nenastoupil A. McRae, kterého odvolalo vedení týmu po obnoveném zranění hlavy ze sportovních aktivit A. McRaeho. První RZ tedy vyhrává Grönholm, před Burnsem a Bugalskim, čtvrtý je pomalu se rozjíždějící Panizzi. Desátá RZ znamená stop pro Bugalského, který havaruje a musí ze soutěže odstoupit. Upraven je čas Panizzimu, (dojel do cíle se ztrátou přes šest minut), který na RZ zastavil a pomáhal Bugalskému odstranit vůz. Upravené časy mají i další soutěžící, v konečném verdiktu dostal Panizzi čas vítěze RZ Grönholma. Jedenáctou RZ vyhrává Grönholm, před Panizzim, ten si udržuje náskok okolo třiceti vteřin (+34,4). Opět začíná útočit Solberg, který se posouvá na páté místo, Martin je čtvrtý s minimálním náskokem necelý tří vteřin před Solbergem (+2,8). Šestý jede Puras, nenápadně se do předu posouvá „soukromník“ Robert (Peugeot 206 WRC), osmý je Loix a devátý jede C. McRae. Významný posun dosáhl i Gardemeister, který se dostal na desátou pozici, Eriksson (15), Kresta (16). Odstupuje další jezdec z týmu Subaru, Mörtl, který narazil do betonového mostku a byl převezen na preventivní prohlídku do nemocnice. Třináctá RZ je ve znamení vzájemných soubojů Burnse, Solberga a Martina, překvapivě se přidává i Robert. RZ vyhrává Solberg a snižuje ztrátu na Burnse na necelé dvě vteřiny (+1,4) překvapivě čtvrtý čas zajíždí C. McRae a třetí na RZ je Martin, který má na Solberga ztrátu (+13,3). Dramatická je poslední RZ (14) druhého dne, která je zpožděna. Odstupuje Gardemeister, který trefil zeď, tu trefuje i Loix a s poškozeným vozem dojíždí s velkou ztrátou třicátý, potíže s turbem má další soukromník Thiry. Překvapivě špatné obutí zvolilo vedoucí trio Panizzi, Grönholm, Burns, když obulo mokré pneumatiky na suchou trať ( hlášena byla mokrá trať). RZ vyhrává Solberg před Martinem a Purasem. Grönholm dojíždí čtvrtý, Burns je pátý a Panizzi až devátý se ztrátou (+36,8) na vítěze RZ Solberga. To má za následek snížení náskoku vedoucího Panizziho před Grönholmem na (+22,1) vteřiny. Náskok je však dostatečný, aby mohl lídr soutěže pokračovat v klidu. Vítězství v RZ katapultuje Solberga na třetí místo před Burnse s náskokem (+21,1). Pátý Martin ztrácí na Burnse již pouhých (+6,1) vteřiny.

Poslední třetí etapa měla na programu pouze čtyři RZ. Panizzi si s přehledem udržoval první pozici, stejně tak jako Grönholm. Narušitel vítězného tažení Peugeotů Solberg vyhrál úvodní RZ a má dostatečný náskok před Burnsem (+22,0) vteřiny. Pokus o atak zkouší Martin, který ztrácí na Burnse okolo jedenácti vteřin (+11,2). Ostatní ztráty na jednotlivé jezdce jsou poměrně vysoké. Svou desátou pozici si drží i Delecour, ta znamená bod pro tým Mitsubishi. S odstupem jedné a půl minuty (+1‘25“4) je Eriksson, se ztrátou přes minutu (+1‘02“5) je zpět Kresta. V šestnácté RZ vyhrává Grönholm, ale na výrazné posuny v pořadí to nemá vliv. Každý se snaží dojet do cíle poslední etapy. Sedmnáctou RZ vyhrává Burns, snižuje ztrátu na Solberga na třináct vteřin, ale sám ví že pouze technické potíže a jezdecká chyba Solberga mu může pomoci k třetímu místu! Závěrečnou RZ vyhrává Grönholm a upravuje tak ztrátu na Panizziho na konečných (+20,9). Panizzi se tedy dočkal prvního hattricku v seriálu MS a je to druhý jezdec po M. Biasionovi, který vyhrál San Remo potřetí za sebou. Právem mu tedy náleží i primát asfaltového specialisty. Na nebodovaných místech dojíždí sedmý Robert, osmý je C. McRae se ztrátou přes pět minut (+5‘17“5) na vítěze, devátý je Rovanpera, desátý Delecour, který přináší pro tým bod v seriálu MS značek a na jedenácté pozici je Eriksson, dvanáctý Kresta z týmu Škoda, bohužel bez bodového efektu!

1. Gilles Panizzi Peugeot 206 WRC 4:10:15.6 Průměrná rychlost 92,5 km/h
2. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC + 00:20,9
3. Petter Solberg Subaru Impreza WRC + 01:06,4
4. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 01:18,9
5. Markko Martin Ford Focus RS WRC 02 + 01:54,9
6. Jesus Puras Citroën Xsara WRC + 02:39,2

45. ROČNÍK RALLY SAN REMO 2003

V letošním ročníku Rally San Remo v Itálii čeká na soutěžící posádky 14. RZ o celkové délce 387,36 km.

Mezi favority patří bezesporu bratři Gilles a Herve Panizzi, který pojedou na čtvrté vítězství v řadě, které by je bezesporu posunulo v historických tabulkách. Jako první by dokázali zvítězit v San Remu čtyřikrát po sobě. Poslední tři ročníky vyhrál G. Panizzi s náskokem od 11 do 20 vteřin. Nicméně v posledních dvou ročnících mu těžce dýchal na záda 2001 S. Loeb (+11,4) a vloni M. Grönholm (+20,9), který závěr vypustil. To samozřejmě nesnižuje korunovaci G. Panizzi. V těžké pozici se ocitl obhájce titulu, M. Grönholm, na první místo ztrácí 17 bodů a ke snížení náskoku by potřeboval výrazně zabodovat. Mohl by se umístit do pátého místa, pokud se nedopustí jezdecké chybky a soutěž dokončí. Taktický výkon se dá očekávat od R. Burnse, kterému se ztenčil náskok v průběžném pořadí MS Rally na sedm bodů. Na vítězství aspirovat nebude, ale mohl by opět dokončit do čtvrtého místa, pokud se bude cítit ohrožen C. Sainzem a P. Solbergem bude nucen bojovat. Černým koněm soutěže by mohl být S. Loeb, který již v loni v Německu, letos v Monte Carlu a Německu vyhrál sice na různorodých površích, ale mohl by převzít vládu na asfaltových soutěžích. Pokud nevyhraje, mohl by se umístit do třetího místa. Dalším překvapením by mohl být C. Sainz. Ten chytil druhou mízu. Propadl se sice na třetí místo průběžného pořadí ale na první příčku ztrácí pouhých sedm bodů. Mohl by se umístit do sedmého místa, ale klidně by mohl dojet na druhé pozici. Další jezdec týmu Citroën C. McRae, stejně tak jako jeho spolujezdci mohou překvapit. Pokud se mu vydaří první tři RZ mohl by jet do čtvrtého místa. V opačném případě se bude „plácat“ okolo sedmého až desátého místa. Velkou neznámou bude jízda M. Märtina, který bude startovat s nově upravenou převodovkou na voze Ford Focus WRC. Na rally v Monte Carlu dojel na pátém místě v Německu čtvrtý a mohl by v rally San Remo překvapit. Mohl by zajet časy, pokud bude auto fungovat, na bednu. Při troše štěstí a vypadnutí favoritů by mohl dokonce vyhrát. Reálné bude asi čtvrté až šesté místo. F. Duval, se nejspíše opět podřídí týmovým pokynům, ale mohl by dojet na bodech pro tým. Pokud M. Wilson naučí jezdit F. Duvala „hlavou“, bude z něj další ze skvělých mladíků. M. Hirvonen jede s podporou týmu jako třetí tovární jezdec Fordu, ale už dosáhla na tři body v soutěži a bodoval pro tým. Mohl by rally dokončit do 13. místa absolutně. Subaru nasazuje tradičně dva vozy, bez šancí sice není, ale na výrazný úspěch to asi stačit nebude. Výkon P. Solberga sice v posledních soutěžích gradoval, ale to bylo na šotolinových soutěžích. Na asfaltových by se oba jezdci (T. Mäkinen) mohli prosadit při výpadku favoritů. Na druhou stranu pokud nechce P. Solberg ztratit kontakt se špičkou bude muset bodovat a mohl by se pohybovat mezi pátým a osmým místem. Druhému jezdci T. Mäkinenovi se v poslední době moc nedaří a z MS rally odchází. Jede tedy bez zátěže a mohl by se umístit okolo sedmého místa. V opačné pozici jsou vozy Hyundai, tovární tým odchází z MS a to znamená, že nebude mít s největší pravděpodobností ten nejlepší servis. F. Loix i A. Schwarz pojedou na jistotu co to pojede, ale umístnění do sedmého místa bude spíše utopii. Mohli by ještě získat nějaké body do týmové pokladničky, ale pravděpodobně cíl neuvidí. Tovární tým Škoda pojede s Fábiemi poprvé čistě asfaltovou soutěž. T. Gardemeister by mohl obsadit desáté a D. Auriol dvanácté místo. Pokud by se některý z jezdců umístil do bodované osmičky, byl by to obrovský úspěch.

Do konce MS zbývá ještě několik soutěží, ale závěr MS graduje. Podle vlastních slov se vedoucí muž MS rally R. Burns cítí ohrožen. Tlačí se na něj mladíci, kteří jsou schopní kdykoliv překvapit a zvítězit. Každopádně nás čeká zajímavá soutěž a doufejme, že se nerozhodne v prvních třech RZ.

BLESKOVKA:

Krize továrního týmu Hyundai jde do finále.

Po několika oznámeních, v průběhu letošního ročníku MS Rally 2003, kdy Hyundai avizoval že nenastoupí do Švédské rally se s největší pravděpodobností potvrdily ty nejhorší scénáře. Tovární tým Hyundai zžejmě nenastoupí na start Rally San Remo 2003. Podle zákulisních zpráv, se nepodařilo nalézt dohodu mezi společností Hyundai a MSD (Motor Sport Developments) a krize dosáhla svého vrcholu, když Hyundai pozastavil platby MSD. V současné době má sice tým peníze na dojetí soutěží, ale bez řádného testování. Podle posledních událostí není ani jisté, jestli tovární tým Hyundai ještě do konce roku nastoupí na start rally v seriálu MS. V prohlášení šéfa továrního týmu Hyundai David Whitehead se praví: "Přejeme si, abychom mohli pokračovat. Pokud se problém rychle vyřeší, můžeme nasadit naše vozy do dalších soutěží MS FIA rally."

45. ROČNÍK RALLY SAN REMO

Přehled umístění jezdců za posledních tři roky

(v závorce je uvedeno startovní číslo, barevně jsou označeny „týmové trojky“)

TEAM MARLBORO PEUGEOT TOTAL

(1) MARCUS GRÖNHOLM / Timo Rautiainen

2000 4. místo Peugeot 206 WRC

2001 7. místo Peugeot 206 WRC

2002 2. místo Peugeot 206 WRC

(2) RICHARD BURNS / Robert Reid

2000 odstoupil po havárii Subaru Impreza P2000

2001 odstoupil po havárii Subaru Impreza WRC 2001

2002 4. místo Peugeot 206 WRC

(3) GILLES PANIZZI / Hervé Panizzi

2000 1. místo Peugeot 206 WRC

2001 1. místo Peugeot 206 WRC

2002 1. místo Peugeot 206 WRC

FORD MOTOR COMPANY LTD

(4) MARKKO MÄRTIN / Michael Park

2000 odstoupil po havárii Toyota Corolla WRC

2001 odstoupil po havárii Subaru Impreza WRC 2001

2002 5.místo Ford Focus RS WRC 02

(5) FRANCOIS DUVAL / Stephane Prevot

2000 nebyl angažován pro MS

2001 18. (A1 2. místo) Ford Puma S 1600

2002 25. (A6 7. místo) Ford Puma S 1600

(6) MIKKO HIRVONEN / Jarmo Lehtinen

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 odstoupil po havárii Renault Clio S1600

SUBARU 555 WORD RALLY TEAM

(7) PETTER SOLBERG / Philip Mills

2000 9. místo Subaru Impreza P2000

2001 9. místo Subaru Impreza WRC 2001

2002 3. místo Subaru Impreza WRC 2002

(8) TOMMI MÄKINEN / Kaj Lindström

2000 3. místo Mitsubishi Lancer EVO VI

2001 odstoupil po havárii Mitsubishi Lancer WRC

2002 odstoupil pro poruchu hnacího hřídele Subaru Impreza WRC P2002

HYUNDAI WORLD RALLY TEAM

(10) ARMIN SCHWARZ / Manfred Hiemer

2000 12. místo Škoda Octavia WRC EVO 2

2001 odstoupil pro poruchu alternátoru Škoda Octavia WRC EVO 2

2002 odstupuje po havárii Hyundai Accent WRC E3

(11) FREDDY LOIX / Sven Smeets

2000 8. místo Mitsubishi Carisma GT

2001 12. místo Mitsubishi Lancer WRC

2002 28. místo Hyundai Accent WRC E3

ŠKODA MOTORSPORT

(14) DIDIER AURIOL / Denis Giraudet

2000 17. místo SEAT Cordoba WRC E3

2001 3. místo Peugeot 206 WRC

2002 nebyl angažován pro MS

(15) TONI GARDEMEISTER / Paavo Lukander

2000 odstoupil pro poruchu turba SEAT CORDOBA WRC E3

2001 nebyl angažován pro MS

2002 odstoupil po havárii Škoda Octavia WRC EVO 3

AUTOMOBILES CITROËN TOTAL

(17) COLIN MCRAE / Derek Ringer

2000 6. místo Ford Focus WRC

2001 8. místo Ford Focus RS WRC

2002 místo Ford Focus RS 02 WRC

(18) SÉBASTIEN LOEB / Daniel Elena

2000 10. místo Toyota Corolla WRC

2001 2. místo Citroën Xsara WRC

2002 nebyl angažován pro MS

(19) CARLOS SAINZ / Marc Marti

2000 5. místo Ford Focus WRC

2001 4. místo Ford Focus RS WRC

2002 odstoupil po úniku oleje Ford Focus RS 02 WRC

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)