Rallye Korsika po 1. etapě: Meeke těsně vede

 

Britská posádka Kris Meeke a Paul Nagle vede s továrním vozem Citroëm C3 WRC po úvodní etapě Rallye Korsika, čtvrtého podniku letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Vyhráli tři ze čtyř dnešních testů a mají náskok 10,3 sekundy před dvojicí Sebastien Ogier a Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC ´17), kteří byli v pátek nejrychlejší v jednom měřeném úseku.

Kris Meeke vyhrál předchozí podnik v Mexiku. Více vstoupil do podvědomí sportovních fanoušků ovšem tím, jak kilometr před cílem poslední rychlostní zkoušky vyjel mimo trať na parkoviště a chvíli bloudil, než našel cestu zpátky na trať. Na francouzském ostrově si však věděl rady hned od začátku. „Užíval jsem si to, auto je fantastické. Odpolední zkoušky byly náročné, ale dal jsem do nich všechno. Se svým tempem můžu být zatím spokojený. Musím si však i nadále hlídat Sebastiena, on se nikdy nevzdá,“ hodnotil situaci Meeke.

Dostihnou lídra?

Brit si je dobře vědom, že převaha 10,3 sekundy na obhájce titulu a vedoucího jezdce průběžného pořadí Sebastiena Ogiera je minimální. Před posádkami je ještě šest rychlostních zkoušek a 196 „ostrých“ kilometrů. Francouz si ovšem celý den stěžoval na nastavení svého vozu Fiesta WRC ´17. „Být po dnešku druhý, není špatné. Kousek po kousku se cítím lépe, ale stále nemám auto snů. Pořád s ním musím bojovat,“ řekl Ogier.

S přijatelným odstupem 25,8 sekundy je zatím na třetím místě Thierry Neuville s vozem Hyundai i20 Coupe WRC. Samotný Belgičan se však na aktuální situaci dívá střízlivýma očima: „Cítím, že jedeme na hraně. Možná bude rozumnější další den zvolnit. Ještě uvidíme.“

Kategorii WRC2 si první den podmanil její vítěz z Monte Carla Andreas Mikkelsen z Norska. Jezdec startující v barvách týmu Škoda Motorsport však zatím nemůže předčasně jásat, protože pouhých dvacet sekund zpět je Stephane Sarrazin. Francouzský matador, jenž jede rovněž s Fabií R5 však nemůže Mikkelsena ohrozit v průběžném hodnocení WRC2 v rámci světového šampionátu.

Ze hry o špičkové umístění jsou dva tovární jezdci. Nejprve hned na úvodním speciálu trefil Juho Hänninen (Toyota Yaris WRC) můstek. Pak musel hasit pravou zadní část vozu a „nabral“ ztrátu čtrnáct minut. Místo dalšího trápení se rozhodl vrátit do servisu a pokračovat až zítra. Problémy měli jezdci na továrních fordech. Na RZ2 měl potíže s hydraulikou Brit Elffyn Evans a dnešní den dokončil až na osmnáctém místě. V RZ3 skončil Ott Tänak v příkopu a několik jezdců, kteří startovali za ním (včetně Meeka) muselo ubrat plyn, když viděli nedobrovolně „zaparkovanou“ fiestu.

Když řízení nefunguje

Nevídanou porci smůly si vybrala posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler z továrního týmu Škoda Motorsport. Již na první rychlostní zkoušce si jezdec stěžoval na problémy s posilovačem řízení a potíže se stupňovaly. „Něco prasklo v řízení a nelze to opravit. Musíme jet pomalu,“ hlásil Kopecký po druhé zkoušce. Propadl se ze 14. na 28. místo, ale to horší mělo ještě přijít.

Na druhém měřeném testu ztratil český závodník manko 3:50 minuty, na další erzetě ještě o dvě minuty více. „Šílené! Bez posilovače jedeme stejně pomalu jako při seznamovacích jízdách, ale stejně uděláme defekt. Museli jsme zastavit a kolo vyměnit,“ pokračoval Kopecký v líčení trablů.

Česká dvojice zvládla nakonec i poslední rychlostní test pátečního dne. „Byl to opravdu dneska hodně složité. Důležité je, že jsme v cíli etapy a v sobotu se pokusíme zajet nějaké časy,“ dodal Kopecký v cíli čtvrté erzety.

Průběžné pořadí (po 4 z 10 RZ): 1. Meeke, Nagle (Brit./Citroën C3 WRC) 1:16:32,1; 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC ´17) +10,3; 3. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyuindai i20 Coupe WRC) +25,8; 4. Breen, Martin (Irl., Brit./Citroën C3 WRC) +52,4; 5. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i20 Coupe WRC) +53,8; 6. Latvala, Anttila (Fin./Toysota Yaris WRC) +1:00,2; 7. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20 Coupe WRC) +1:18,8; 8. Lefebvre, Moreau (Fr./Citroën C3 WRCV) +2:07,6; 9. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Škoda Fabia R5) +2:57,3 (1. v kategorii WRC2); 10. Sarrazin, Renucci (Fr./Škoda Fabia R5) +3:17,8; … 14. Koči, Kostka (Slov, ČR/Škoda Fabia R5) +5:19,7; … 32. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) +12:52,5 (9. v kategorii WRC2).

Další program Rallye Korsika

Sobota – 9.10 RZ5 (48,71 km); 10.47 RZ7 (17,25 km); 15.12 RZ7 (48, 71 km); 16.49 RZ8 (17,25 km).

Neděle – 8.58 RZ9 (53,78 km); 12.08 RZ10 (10,42 km).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Timmermans: Stav justice v Polsku se nezlepšil, Evropská komise zvýší tlak Timmermans: Stav justice v Polsku se nezlepšil, Evropská komise zvýší tlak

Stav právního státu v Polsku se navzdory výzvám Bruselu…

Audi vyzývá Teslu s modelem e-tron, chystá další elektromobily Audi vyzývá Teslu s modelem e-tron, chystá další elektromobily

Velké plány v segmentu elektromobilů má automobilka Audi.…

Pražská bytová situace není katastrofální, prohlásil Pilný v duelu s Čižinským Pražská bytová situace není katastrofální, prohlásil Pilný v duelu s Čižinským

Zanedlouho se přepíše mapa politického vlivu na pražském…

Tesla čelí kvůli Muskovu tweetu už i kriminálnímu vyšetřování. Akcie prudce klesly Tesla čelí kvůli Muskovu tweetu už i kriminálnímu vyšetřování. Akcie prudce klesly

Americké ministerstvo spravedlnosti vyšetřuje výrobce…

 

Štítky WRC

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Samostmívací zpětné zrcátko šetří vaše oči. Víte, jak funguje? Samostmívací zpětné zrcátko šetří vaše oči. Víte, jak funguje?

Samostmívací či jinak řečeno elektrochromatické vnitřní…

Týrání převodovky: Co se stane, kdy ve 100 km/h zařadíte zpátečku? Týrání převodovky: Co se stane, kdy ve 100 km/h zařadíte zpátečku?

Nesychronizovaný zpětný chod se potkal s roztočeným…

 





 
Seat Tarraco: Rodinka španělských SUV se rozrůstá na tři

Seat Tarraco: Rodinka španělských SUV se rozrůstá na tři

Dnes 20:57

Seat k SUV Arona a Ateca přidává již dříve avizovaný třetí model. Tarraco je největší v nabídce. Zakamuflované prototypy a teasery už jsme viděli, teď se odhaluje kompletně.




Blesk.cz

Srdcervoucí pohřeb čtyř dětí, které zahynuly při žhářském útoku: Jednou se zase všichni sejdeme

Srdcervoucí pohřeb čtyř dětí, které zahynuly při…

Do Vánoc zbývalo jen pár dní, když se rodině z Velké Británie život sesypal jako domeček z karet. Kvůli hloupé…

Smrt sbormistra Kulínského (†59): Zemřel jako chudák! Žil z peněz mámy

Smrt sbormistra Kulínského (†59): Zemřel jako…

Kdysi velmi vlivný muž s velkými příjmy! Vězení, které dostal za pohlavní zneužívání nezletilých dívek, ale…

 

iSport.cz

Hrachovinovi nevyšla premiéra v základní sestavě, po třetině střídal

Hrachovinovi nevyšla premiéra v základní sestavě, po…

Premiéra v základní sestavě Barysu Astana nedopadla pro brankáře Dominika Hrachovinu dobře. Účastník letošního…

Šilhavý o reprezentaci: Mluvil jsem i s Brücknerem. Nevěřím, že je vše špatně

Šilhavý o reprezentaci: Mluvil jsem i s Brücknerem.…

Českému národnímu týmu chce vrátit ztracenou reputaci, hráčům zase hrdost z toho, že můžou navléct dres s…

 

Reflex.cz

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké přírody, které vás určitě pobaví

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké…

Soutěž Comedy Wildlife Photography Awards je tak trochu zvláštní ocenění pro fotografy, jejichž vášní je focení…

El Fuerte: Záhadná bolivijská pevnost, která po staletí stále tají svůj původ a funkci

El Fuerte: Záhadná bolivijská pevnost, která po…

El Fuerte neboli Pevnost o svém původu a zejména funkci stále mlčí. Podivný kamenný útvar opracovaný do…