Rallye Monte Carlo - plná překvapení

Rallye Monte Carlo - plná překvapení

 
 
27.1. 2003 Michal Hochman

Počasí v Monte Carlu dokonale zamíchalo pořadím. Ranní mrazíky a sluníčko vytvořilo nebezpečné úseky. V místech se slunečním svitem se vytvářejí kaluže vody, ve stínu pro změnu ledové plotny.

Povrch asfalt, led, sníh

I. Etapa Pátek 24. Ledna 2003 6 RZ o celkové délce 200,66 km

start 07: 10, cíl 22: 44

08: 08 RZ 1 PRUNIERES - EMBRUN(30,54 km)vítěz RZM. Grönholm93.9 km/h
09: 46 RZ 2 SELONNET - BREZIERS(22,52 km)vítěz RZM. Grönholm84.4 km/h
11: 44 RZ 3 PRUNIERES - EMBRUN(30,54 km)vítěz RZS. Loeb95.0 km/h
14: 57 RZ 4 SELONNET - BREZIERS(22,52 km)vítěz RZM. Grönholm86.8 km/h
15: 03 RZ 5 PLAN DE VITROLLES - FAYE(47,27 km)vítěz RZS. Loeb98.1 km/h
17: 09 RZ 6 PLAN DE VITROLLES - FAYE(47,27 km)vítěz RZC. McRae94.3 km/h

Marcus Grönholm útočí na první vítězství v Monte Carlu.

Roman Kresta bojuje o mistrovský bod!

Počasí v Monte Carlu dokonale zamíchalo pořadím. Ranní mrazíky a sluníčko vytvořilo nebezpečné úseky. V místech se slunečním svitem se vytvářejí kaluže vody, ve stínu pro změnu ledové plotny.

Před samotným začátkem závodu byl penalizován (60 vteřin) G. Panizzi pro nefunkční GPS při tréninku. Vracejí se tak spekulace, které kdysi vyřkl F. Delecour, když obvinil G. Panizziho z nepovoleného tréninku na San Remu. Bohužel, F. Delecoura to stálo místo továrního jezdce u týmu Peugeot. Další nepříjemná zpráva přišla z tábora P. Valouška, který nemohl startovat pro neprovedenou finanční transakci.

První rychlostní zkoušku vyhrál M. Grönholm. Druhý čas zajel dravý P. Solberg na Subaru a třetí překvapivě C. McRae na Citroenu. Čtvrtý jede C. Sainz a dvojici jezdců týmu Citroen jistí S. Loeb pátým místem. Na šesté příčce jede R. Burns, sedmé místo patří prvnímu jezdci Fordu M. Martinovi. Osmou příčku překvapivě obsadil privátní jezdec C. Robert na voze Peugeot 206 WRC. Jedenáctý čas na RZ zajel R. Kresta s Peugeotem 206 WRC a dvanáctý byl první jezdec týmu Škoda D. Auriol. Druhý jezdec T. Gardemeister má od prvních kilometrů technické problémy s motorem. Daří se i dalšímu českému jezdci v kategorii S1600 V. Wagnerovi, který zajel 32 čas absolutně. Ve druhé RZ útočí C. McRae a jde na druhou pozici za vedoucího M. Grönholma. Odsunul tak P. Solberga na třetí místo. P. Solberg ztratit na RZ když nedobrzdil jednu ze zatáček a trefil zábradlí mostku. Přední část vozu zůstal viset nad propastí. Naštěstí se mu podařilo vycouvat a v soutěži pokračovat. S. Loeb se probojoval na čtvrté místo a nevídaný atak předvádí T. Mäkinen, když se posouvá na páté místo průběžného pořadí. Nevýrazný R. Burns je šestý, na sedmou příčku se propadá C. Sainz, když na RZ udělal hodiny a ztrácí, z bodované pozice vypadává C. Robert, který vyjíždí z tratě na jedné z levotočivých zatáček. Po poli se vrací zpět na trať a pokračuje dál. Na stejném místě havaruje F. Loix, jezdci Fordu M. Martin a F. Duval který dokonce trefil strom. Nepříjemná zpráva přichází z týmu Škoda. Pilot týmu T. Gardemeister stojí několik set metrů před cílem druhé RZ s poškozeným motorem. Paradoxně se stává prvním odstupujícím jezdcem továrního týmu v sezóně 2003. Ve třetí RZ se pořadí téměř nemění. Před dvanáctého R. Krestu se na jedenácté místo dostal D. Auriol, třináctý jede A. Schwarz, čtrnáctý F. Loix, patnáctý je M. Hirvonen a šestnáctý je G. Panizzi. Pořadím zamíchala čtvrtá RZ kdy se P. Solberg dostává zpět na druhou pozici za vedoucího M. Grönholma, C. McRae se propadá na čtvrté místo když na RZ přetáčí vůz a zhasl mu motor. C. Sainz bojuje a je šestý. Na desátou pozici se propracoval R. Kresta, deváté místo drží T. Mäkinen. V páté RZ havarují oba jezdci Subaru. T. Mäkinenovi ustřelila zadní část vozu a sjel ze stráně. Vlastní silou se nemohl dostat zpět na trať a končí. Sen o pátém vítězství v řadě na Monte Carlu se tak definitivně rozplynul. P. Solberg trefil po uklouznutí na ledové plotně svodidla tak nešťastně, že zničil levou část vozu včetně chladiče a nemohl dál v soutěži pokračovat. Paradoxem je, že několik minut před ním na stejném místě havaroval M. Grönholm. Tomu se však podařilo havárii zvládnout lépe a po odhození vozu do měkkého plotu mohl pokračoval dále. Celé startovní pole se posouvá o dvě místa dopředu. R. Kresta na bodovanou pozici s minimálním náskokem před A. Schwarzem (+0,8). V první desítce je "novic" týmu Škoda D. Auriol. Po šesté RZ se pořadí téměř nemění. Výborně zajel A. Schwarz a jde na poslední osmou bodovanou pozici. Roman Kresta je na skvělém devátém místě. D. Auriol končí první etapu na jedenáctém místě prozatím bez bodového efektu.

Průběžné pořadí po I. etapě

1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRCPrůměrná rychlost 92.4 km/h
2. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+0: 20,6
3. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+1: 16,6
4. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+1: 53,9
5. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+1: 55,7
6. Marko MartinFord Focus WRC+2: 30,7
7. Cédric RobertPeugeot 206 WRC+4: 41,1
8. Armin SchwarzHyundai Accent WRC+5: 03,8
9. Roman KrestaPeugeot 206 WRC+5: 09,1
11. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+5: 41,7

II. Etapa Sobota 25. Ledna 2003 4 RZ o celkové délce 104,18km

start 06: 40, cíl 17: 42

08: 43 RZ 7 BEUIL - SAINT SAUVEUR SUR TINEE(21,77 km)RZ byla zrušena
10: 26 RZ 8 SAINT ANTONIN - TOURETTE DU CHATEAU(25,15 km)vítěz RZS. Loeb83.2 km/h
14: 14 RZ 9 LES 4 CHEMINS - SIGALE(32,11 km)vítěz RZS. Loeb77.1 km/h
15: 12 RZ 10 SAINT ANTONIN - TOURETTE DU CHATEAU(25,15 km)vítěz RZC. Sainz84.4 km/h

PRVNÍ TŘI MÍSTA PRO Citroen!

ROMAN KRESTA NA BODOVANÉ POZICI!

První rychlostní zkouška druhého dne, byla zrušena díky neukázněným divákům. Z druhé etapy tak zůstávají pouze tři RZ a zdá se, že jejich průběh bude nudný. Opak je pravdou! Od první RZ druhého dne útočí S. Loeb, který stahuje náskok vedoucího M. Grönholma (+12,8). Dopředu se dere i C. Sainz který je čtvrtý a odsouvá na pátou pozici R. Burnse. Skvěle se podařil nástup do druhého dne F. Duvalovi, ten se propracoval na osmé místo průběžného pořadí, na desáté se propadá R. Kresta. Po osmé rychlostní zkoušce odstupuje třetí jezdec Peugeotu G. Panizzi, který se trápil s nefunkčním vozem. Drama nabízí devátá RZ. Havaruje úřadující MS M. Grönholm, který najel do sněhové bariéry a poškodil pravé pření kolo. Pomalou jízdou se mu daří dostat do cíle a se ztrátou třiceti minut pokračuje dál v soutěži. Může tak ještě při současném vývoji rally a bodovému systému získat body pro tým. Sjezdem do rokle končí F. Loix, který uklouzl na ledové plotně, těsně před cílem končí v kotrmelcích třetí jezdec Fordu M. Hirvonen. Havárie se naštěstí obešla bez zranění. Na deváté RZ překvapuje i Roman Kresta, který zajel celkově pátý nejrychlejší čas a posouvá se na fantastickou sedmou pozici průběžného pořadí! Ztrácí F. Duval, který se propadá na deváté místo před D. Auriola. Za vedoucím triem Citroenu S. Loeb, C. McRae, C. Sainz jede čtvrtý M. Martin. Pátý je jakoby bez zájmu jedoucí R. Burns, šestý je první privátní jezdec C. Robert a osmý A. Schwarz s vozem Hyundai. Po požáru soukromého vozu v tunelu, bylo posláno zpět zbývajících jedna dvacet posádek do Monaka. Desátá RZ nezaznamenala výraznější posun v průběžném pořadí. O jednu příčku výše, na osmé bodované místo se posunul F. Duval a A. Schwarz přenocoval na devátém místě průběžného pořadí. První desítku uzavírá D. Auriol. Na patnáctém místě končí M. Grönholm který v soutěži pokračuje se ztrátou (+32'20"0 minut) na vedoucího S. Loeba.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Sebastien LoebCitroen Xsara WRCPrůměrná rychlost 88.5 km/h
2. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+1: 07,9
3. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+1: 45,0
4. Marko MartinFord Focus WRC+2: 24,4
5. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+3: 38,9
6. Cédric RobertPeugeot 206 WRC+5: 11,5
7. Roman KrestaPeugeot 206 WRC+6: 16,2
8. Francois DuvalFord Focus WRC+6: 36,2
10. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+6: 41,7

III. Etapa Neděle 26. Ledna 2003 4 RZ o celkové délce 104,20 km

start 08: 00 - cíl 15: 00

09: 15 RZ 11 SOSPEL - TURINI - LA BOLLENE(32,58 km)vítěz RZC. McRae76.6 km/h
10: 08 RZ 12 LANTOSQUE - LUCERAM(19,52 km)vítěz RZM. Martin82.7 km/h
12: 35 RZ 13 SOSPEL - TURINI - LA BOLLENE(32,58 km)vítěz RZC. Sainz78.6 km/h
13: 28 RZ 14 LANTOSQUE - LUCERAM(19,52 km)vítěz RZC. Sainz85.1 km/h

PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ V LETOŠNÍ SEZÓNĚ PRO SEBASTIENA LOEBA!

TOTÁLNÍ ÚSPĚCH CitroenU!

Hlavní otázkou třetí etapy zůstává pro české příznivce rally fakt, dokončí-li Roman Kresta letošní ročník Rallye Monte Carlo na bodovaném místě! První RZ nepřinesla kromě ztráty sedmého místa průběžného pořadí R. Kresty výraznější změny. Na sedmou pozici skvělou jízdou dostal F. Duval na Fordu, za osmým A. Schwarzem jede na devátém místě R. Kresta, desátou pozici drží D. Auriol a se ztrátou 32,31 minuty jede druhý jezdec Peugeotu, úřadující mistr světa, M. Grönholm. Dvanáctá RZ je poněkud smolná pro C. Sainze, který má potíže s brzdovým systémem a ztrácí třetí místo v průběžném pořadí na které se posouvá Martin a C. Sainz je čtvrtý. Na páté pozici jede s jistotou bodového přídělu R. Burns a šestý spokojený C. Robert na kterého začíná útočit F. Duval. A. Schwarz drží osmou pozici zaručující bod v hodnocení jezdců a tři body pro tým Hyundai. Závěrečné dvě RZ zkoušky jsou ve znamení souboje mezi M. Martinem a C. Sainzem. Po třinácté RZ má M. Martin na dotírajícího C. Sainze (+3,4) náskok. Bojuje i D. Auriol, který se posunul na deváté místo průběžného pořadí a odsunul tak R. Krestu na konec první desítky. Závěrečnou RZ vyhrává C. Sainz což mu zajistilo třetí místo a podtrhl tak úspěch značky Citroen. V poslední RZ útočí ještě F. Duval na šesté místo C. Roberta. Svůj atak F. Duval však nedotáhl do vítězného konce a prohrává o čtyři desetiny vteřiny. Roman Kresta končí rally na desátém místě a do cíle dojíždí na třináctém místě M. Grönholm se ztrátou +33,31 minuty na vítěze, ale s bodem pro tým Peugeot.

Na stupních vítězů jsou všichni tři jezdci týmu Citroen. Bezesporu úspěchem je i deváté místo D. Auriola, který se měl potíže s motorem. Bojoval a vybojoval pro tým Škoda dva body. Velmi slušný dojem zanechal v Monte Carlu i český jezdec Roman Kresta. Zaujal svou jízdou a dosáhl svého nejlepšího času na RZ. Potvrdil tak kvalitu českých jezdců.

71. ROČNÍK RALLYE MONTE CARLO

Konečné pořadí jezdců

1. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC10 bodůPrůměrná rychlost 87.1 km/h
2. Colin McRaeCitroen Xsara WRC8 bodů+ 00'38,1
3. Carlos SainzCitroen Xsara WRC6 bodů+ 00'52,2
4. Marko MartinFord Focus WRC5 bodů+ 00'55,5
5. Richard BurnsPeugeot 206 WRC4 body+ 03'16,5
6. Cédric RobertPeugeot 206 WRC3 body+ 05'16,7
7. Francois DuvalFord Focus WRC2 body+ 05'17,1
8. Armin SchwarzHyundai Accent WRC1 bod+ 06'42,3
9. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+07'13,8
10. Roman KrestaPeugeot 206 WRC+07'50,9

71. ROČNÍK RALLYE MONTE CARLO

Konečné pořadí týmů

1. Citroen18 bodů(1+2. místo)
2. Ford10 bodů(3+5. místo)
3. Peugeot6 bodů(4+8. místo)
4. Hyundai3 body(6. místo)
5. Škoda2 body(7. místo)
6. Subaru0 bodů

Tady naleznete plakáty v rozlišení 1024x768 a 800x600

Spolupracujeme s TipCars.com
Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů

Počátky dnešního elektromobilu BMW i3 se datují už do…

Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu

Desetitisíce odpůrců odchodu Británie z Evropské unie se…

Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař

Evropská unie odpoví, pokud Spojené státy zvýší cla na…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

 





 
Nissan March Super Turbo: Miniaturní hothatch s technikou, která předběhla dobu

Nissan March Super Turbo: Miniauto s technikou, která předběhla dobu

Včera

Původní Nissan Micra, na některých trzích nazývaný March, byl typickým japonským malým autem 80. let. Paradoxně na jeho základě vznikla nezvykle technicky řešená sportovní verze.




Blesk.cz

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz na zakázaný web, zaplatí tučnou pokutu

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz…

Ruskou sněmovnou (Státní duma) prošel nový zákon (TASS v ruštině), který zkomplikuje život tamním vyhledávačům.…

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Nač kupovat na dovolenou drahé kufry! Pasažér vlaku z pražského hlavního nádraží si zavazadlo udělal z běžné…

 

iSport.cz

Hvězdného jména se nazalekli. Nejsme komparz, radují se čeští hrdinové

Hvězdného jména se nazalekli. Nejsme komparz, radují…

Že budou na Ostrava Beach Open bojovat o nejvyšší příčky české ženy, se počítalo. Senzačně se k nim přidali i…

Jižní Korea - Mexiko 1:2. Chicharito 50. gólem přiblížil postup

Jižní Korea - Mexiko 1:2. Chicharito 50. gólem…

Fotbalisté Mexika ve druhém utkání na mistrovství světa porazili Jižní Koreu 2:1, ve skupině F navázali na…

 

Reflex.cz

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12 švýcarských unikátů a důvodů, proč je navštívit

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12…

Co se vám vybaví, když se řekne Švýcarsko? Matterhorn, čokoláda, hodinky, nebo snad sýry? Tahle malá, neutralitu…

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem vykouzlí úsměv každému

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem…

Jestli jste milovníci domácích mazlíčků, svéhlavých a inteligentních koček, pak musíte znát tuto rostlinu: šantu…