reklama


Rallye Monte Carlo - plná překvapení

Rallye Monte Carlo - plná překvapení

 
 

Počasí v Monte Carlu dokonale zamíchalo pořadím. Ranní mrazíky a sluníčko vytvořilo nebezpečné úseky. V místech se slunečním svitem se vytvářejí kaluže vody, ve stínu pro změnu ledové plotny.

Povrch asfalt, led, sníh

I. Etapa Pátek 24. Ledna 2003 6 RZ o celkové délce 200,66 km

start 07: 10, cíl 22: 44

08: 08 RZ 1 PRUNIERES - EMBRUN(30,54 km)vítěz RZM. Grönholm93.9 km/h
09: 46 RZ 2 SELONNET - BREZIERS(22,52 km)vítěz RZM. Grönholm84.4 km/h
11: 44 RZ 3 PRUNIERES - EMBRUN(30,54 km)vítěz RZS. Loeb95.0 km/h
14: 57 RZ 4 SELONNET - BREZIERS(22,52 km)vítěz RZM. Grönholm86.8 km/h
15: 03 RZ 5 PLAN DE VITROLLES - FAYE(47,27 km)vítěz RZS. Loeb98.1 km/h
17: 09 RZ 6 PLAN DE VITROLLES - FAYE(47,27 km)vítěz RZC. McRae94.3 km/h

Marcus Grönholm útočí na první vítězství v Monte Carlu.

Roman Kresta bojuje o mistrovský bod!

Počasí v Monte Carlu dokonale zamíchalo pořadím. Ranní mrazíky a sluníčko vytvořilo nebezpečné úseky. V místech se slunečním svitem se vytvářejí kaluže vody, ve stínu pro změnu ledové plotny.

Před samotným začátkem závodu byl penalizován (60 vteřin) G. Panizzi pro nefunkční GPS při tréninku. Vracejí se tak spekulace, které kdysi vyřkl F. Delecour, když obvinil G. Panizziho z nepovoleného tréninku na San Remu. Bohužel, F. Delecoura to stálo místo továrního jezdce u týmu Peugeot. Další nepříjemná zpráva přišla z tábora P. Valouška, který nemohl startovat pro neprovedenou finanční transakci.

První rychlostní zkoušku vyhrál M. Grönholm. Druhý čas zajel dravý P. Solberg na Subaru a třetí překvapivě C. McRae na Citroenu. Čtvrtý jede C. Sainz a dvojici jezdců týmu Citroen jistí S. Loeb pátým místem. Na šesté příčce jede R. Burns, sedmé místo patří prvnímu jezdci Fordu M. Martinovi. Osmou příčku překvapivě obsadil privátní jezdec C. Robert na voze Peugeot 206 WRC. Jedenáctý čas na RZ zajel R. Kresta s Peugeotem 206 WRC a dvanáctý byl první jezdec týmu Škoda D. Auriol. Druhý jezdec T. Gardemeister má od prvních kilometrů technické problémy s motorem. Daří se i dalšímu českému jezdci v kategorii S1600 V. Wagnerovi, který zajel 32 čas absolutně. Ve druhé RZ útočí C. McRae a jde na druhou pozici za vedoucího M. Grönholma. Odsunul tak P. Solberga na třetí místo. P. Solberg ztratit na RZ když nedobrzdil jednu ze zatáček a trefil zábradlí mostku. Přední část vozu zůstal viset nad propastí. Naštěstí se mu podařilo vycouvat a v soutěži pokračovat. S. Loeb se probojoval na čtvrté místo a nevídaný atak předvádí T. Mäkinen, když se posouvá na páté místo průběžného pořadí. Nevýrazný R. Burns je šestý, na sedmou příčku se propadá C. Sainz, když na RZ udělal hodiny a ztrácí, z bodované pozice vypadává C. Robert, který vyjíždí z tratě na jedné z levotočivých zatáček. Po poli se vrací zpět na trať a pokračuje dál. Na stejném místě havaruje F. Loix, jezdci Fordu M. Martin a F. Duval který dokonce trefil strom. Nepříjemná zpráva přichází z týmu Škoda. Pilot týmu T. Gardemeister stojí několik set metrů před cílem druhé RZ s poškozeným motorem. Paradoxně se stává prvním odstupujícím jezdcem továrního týmu v sezóně 2003. Ve třetí RZ se pořadí téměř nemění. Před dvanáctého R. Krestu se na jedenácté místo dostal D. Auriol, třináctý jede A. Schwarz, čtrnáctý F. Loix, patnáctý je M. Hirvonen a šestnáctý je G. Panizzi. Pořadím zamíchala čtvrtá RZ kdy se P. Solberg dostává zpět na druhou pozici za vedoucího M. Grönholma, C. McRae se propadá na čtvrté místo když na RZ přetáčí vůz a zhasl mu motor. C. Sainz bojuje a je šestý. Na desátou pozici se propracoval R. Kresta, deváté místo drží T. Mäkinen. V páté RZ havarují oba jezdci Subaru. T. Mäkinenovi ustřelila zadní část vozu a sjel ze stráně. Vlastní silou se nemohl dostat zpět na trať a končí. Sen o pátém vítězství v řadě na Monte Carlu se tak definitivně rozplynul. P. Solberg trefil po uklouznutí na ledové plotně svodidla tak nešťastně, že zničil levou část vozu včetně chladiče a nemohl dál v soutěži pokračovat. Paradoxem je, že několik minut před ním na stejném místě havaroval M. Grönholm. Tomu se však podařilo havárii zvládnout lépe a po odhození vozu do měkkého plotu mohl pokračoval dále. Celé startovní pole se posouvá o dvě místa dopředu. R. Kresta na bodovanou pozici s minimálním náskokem před A. Schwarzem (+0,8). V první desítce je "novic" týmu Škoda D. Auriol. Po šesté RZ se pořadí téměř nemění. Výborně zajel A. Schwarz a jde na poslední osmou bodovanou pozici. Roman Kresta je na skvělém devátém místě. D. Auriol končí první etapu na jedenáctém místě prozatím bez bodového efektu.

Průběžné pořadí po I. etapě

1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRCPrůměrná rychlost 92.4 km/h
2. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+0: 20,6
3. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+1: 16,6
4. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+1: 53,9
5. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+1: 55,7
6. Marko MartinFord Focus WRC+2: 30,7
7. Cédric RobertPeugeot 206 WRC+4: 41,1
8. Armin SchwarzHyundai Accent WRC+5: 03,8
9. Roman KrestaPeugeot 206 WRC+5: 09,1
11. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+5: 41,7

II. Etapa Sobota 25. Ledna 2003 4 RZ o celkové délce 104,18km

start 06: 40, cíl 17: 42

08: 43 RZ 7 BEUIL - SAINT SAUVEUR SUR TINEE(21,77 km)RZ byla zrušena
10: 26 RZ 8 SAINT ANTONIN - TOURETTE DU CHATEAU(25,15 km)vítěz RZS. Loeb83.2 km/h
14: 14 RZ 9 LES 4 CHEMINS - SIGALE(32,11 km)vítěz RZS. Loeb77.1 km/h
15: 12 RZ 10 SAINT ANTONIN - TOURETTE DU CHATEAU(25,15 km)vítěz RZC. Sainz84.4 km/h

PRVNÍ TŘI MÍSTA PRO Citroen!

ROMAN KRESTA NA BODOVANÉ POZICI!

První rychlostní zkouška druhého dne, byla zrušena díky neukázněným divákům. Z druhé etapy tak zůstávají pouze tři RZ a zdá se, že jejich průběh bude nudný. Opak je pravdou! Od první RZ druhého dne útočí S. Loeb, který stahuje náskok vedoucího M. Grönholma (+12,8). Dopředu se dere i C. Sainz který je čtvrtý a odsouvá na pátou pozici R. Burnse. Skvěle se podařil nástup do druhého dne F. Duvalovi, ten se propracoval na osmé místo průběžného pořadí, na desáté se propadá R. Kresta. Po osmé rychlostní zkoušce odstupuje třetí jezdec Peugeotu G. Panizzi, který se trápil s nefunkčním vozem. Drama nabízí devátá RZ. Havaruje úřadující MS M. Grönholm, který najel do sněhové bariéry a poškodil pravé pření kolo. Pomalou jízdou se mu daří dostat do cíle a se ztrátou třiceti minut pokračuje dál v soutěži. Může tak ještě při současném vývoji rally a bodovému systému získat body pro tým. Sjezdem do rokle končí F. Loix, který uklouzl na ledové plotně, těsně před cílem končí v kotrmelcích třetí jezdec Fordu M. Hirvonen. Havárie se naštěstí obešla bez zranění. Na deváté RZ překvapuje i Roman Kresta, který zajel celkově pátý nejrychlejší čas a posouvá se na fantastickou sedmou pozici průběžného pořadí! Ztrácí F. Duval, který se propadá na deváté místo před D. Auriola. Za vedoucím triem Citroenu S. Loeb, C. McRae, C. Sainz jede čtvrtý M. Martin. Pátý je jakoby bez zájmu jedoucí R. Burns, šestý je první privátní jezdec C. Robert a osmý A. Schwarz s vozem Hyundai. Po požáru soukromého vozu v tunelu, bylo posláno zpět zbývajících jedna dvacet posádek do Monaka. Desátá RZ nezaznamenala výraznější posun v průběžném pořadí. O jednu příčku výše, na osmé bodované místo se posunul F. Duval a A. Schwarz přenocoval na devátém místě průběžného pořadí. První desítku uzavírá D. Auriol. Na patnáctém místě končí M. Grönholm který v soutěži pokračuje se ztrátou (+32'20"0 minut) na vedoucího S. Loeba.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Sebastien LoebCitroen Xsara WRCPrůměrná rychlost 88.5 km/h
2. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+1: 07,9
3. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+1: 45,0
4. Marko MartinFord Focus WRC+2: 24,4
5. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+3: 38,9
6. Cédric RobertPeugeot 206 WRC+5: 11,5
7. Roman KrestaPeugeot 206 WRC+6: 16,2
8. Francois DuvalFord Focus WRC+6: 36,2
10. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+6: 41,7

III. Etapa Neděle 26. Ledna 2003 4 RZ o celkové délce 104,20 km

start 08: 00 - cíl 15: 00

09: 15 RZ 11 SOSPEL - TURINI - LA BOLLENE(32,58 km)vítěz RZC. McRae76.6 km/h
10: 08 RZ 12 LANTOSQUE - LUCERAM(19,52 km)vítěz RZM. Martin82.7 km/h
12: 35 RZ 13 SOSPEL - TURINI - LA BOLLENE(32,58 km)vítěz RZC. Sainz78.6 km/h
13: 28 RZ 14 LANTOSQUE - LUCERAM(19,52 km)vítěz RZC. Sainz85.1 km/h

PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ V LETOŠNÍ SEZÓNĚ PRO SEBASTIENA LOEBA!

TOTÁLNÍ ÚSPĚCH CitroenU!

Hlavní otázkou třetí etapy zůstává pro české příznivce rally fakt, dokončí-li Roman Kresta letošní ročník Rallye Monte Carlo na bodovaném místě! První RZ nepřinesla kromě ztráty sedmého místa průběžného pořadí R. Kresty výraznější změny. Na sedmou pozici skvělou jízdou dostal F. Duval na Fordu, za osmým A. Schwarzem jede na devátém místě R. Kresta, desátou pozici drží D. Auriol a se ztrátou 32,31 minuty jede druhý jezdec Peugeotu, úřadující mistr světa, M. Grönholm. Dvanáctá RZ je poněkud smolná pro C. Sainze, který má potíže s brzdovým systémem a ztrácí třetí místo v průběžném pořadí na které se posouvá Martin a C. Sainz je čtvrtý. Na páté pozici jede s jistotou bodového přídělu R. Burns a šestý spokojený C. Robert na kterého začíná útočit F. Duval. A. Schwarz drží osmou pozici zaručující bod v hodnocení jezdců a tři body pro tým Hyundai. Závěrečné dvě RZ zkoušky jsou ve znamení souboje mezi M. Martinem a C. Sainzem. Po třinácté RZ má M. Martin na dotírajícího C. Sainze (+3,4) náskok. Bojuje i D. Auriol, který se posunul na deváté místo průběžného pořadí a odsunul tak R. Krestu na konec první desítky. Závěrečnou RZ vyhrává C. Sainz což mu zajistilo třetí místo a podtrhl tak úspěch značky Citroen. V poslední RZ útočí ještě F. Duval na šesté místo C. Roberta. Svůj atak F. Duval však nedotáhl do vítězného konce a prohrává o čtyři desetiny vteřiny. Roman Kresta končí rally na desátém místě a do cíle dojíždí na třináctém místě M. Grönholm se ztrátou +33,31 minuty na vítěze, ale s bodem pro tým Peugeot.

Na stupních vítězů jsou všichni tři jezdci týmu Citroen. Bezesporu úspěchem je i deváté místo D. Auriola, který se měl potíže s motorem. Bojoval a vybojoval pro tým Škoda dva body. Velmi slušný dojem zanechal v Monte Carlu i český jezdec Roman Kresta. Zaujal svou jízdou a dosáhl svého nejlepšího času na RZ. Potvrdil tak kvalitu českých jezdců.

71. ROČNÍK RALLYE MONTE CARLO

Konečné pořadí jezdců

1. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC10 bodůPrůměrná rychlost 87.1 km/h
2. Colin McRaeCitroen Xsara WRC8 bodů+ 00'38,1
3. Carlos SainzCitroen Xsara WRC6 bodů+ 00'52,2
4. Marko MartinFord Focus WRC5 bodů+ 00'55,5
5. Richard BurnsPeugeot 206 WRC4 body+ 03'16,5
6. Cédric RobertPeugeot 206 WRC3 body+ 05'16,7
7. Francois DuvalFord Focus WRC2 body+ 05'17,1
8. Armin SchwarzHyundai Accent WRC1 bod+ 06'42,3
9. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+07'13,8
10. Roman KrestaPeugeot 206 WRC+07'50,9

71. ROČNÍK RALLYE MONTE CARLO

Konečné pořadí týmů

1. Citroen18 bodů(1+2. místo)
2. Ford10 bodů(3+5. místo)
3. Peugeot6 bodů(4+8. místo)
4. Hyundai3 body(6. místo)
5. Škoda2 body(7. místo)
6. Subaru0 bodů

Tady naleznete plakáty v rozlišení 1024x768 a 800x600

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit

Britského ministra pro brexit Davida Davise ve…

Bitcoin posiluje, na maxima ho vyhnala měnová reforma v Indii Bitcoin posiluje, na maxima ho vyhnala měnová reforma v Indii

Hodnota kybernetické měny bitcoin dosáhla dnes nejvyšší…

Fotbalista Ronaldo odtajnil majetek, v zahraničí má miliardy Fotbalista Ronaldo odtajnil majetek, v zahraničí má miliardy

Hvězdný fotbalista Cristiano Ronaldo v reakci na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou? Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Organizace IIHS vybrala nejbezpečnější automobily pro rok…

Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

 






 
Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Včera

Nejdůležitější je aby olej plnil příslušné normy. Vyznáte se v nich? A co se stane, když použijete nevhodný olej?




Blesk.cz

S Alzheimerem by mohl pomoct halucinogenní „driák“, lektvar pijí i indiáni

S Alzheimerem by mohl pomoct halucinogenní „driák“,…

Vědci hlásí nový objev v boji proti Alzheimerově chorobě a Downovu syndromu. Pozitivní účinky na pacienty by…

Češi žijí online: Spotřeba dat prudce roste, výdaje za telefon a poštu klesají

Češi žijí online: Spotřeba dat prudce roste, výdaje…

Výdaje Čechů za telekomunikační a poštovní služby klesly za posledních šest let o čtyři procenta na průměrných…

 

iSport.cz

Hoffenheim v bundeslize ještě neprohrál. Ve Frankfurtu se ale klepal

Hoffenheim v bundeslize ještě neprohrál. Ve…

Fotbalisté Hoffenheimu s českým reprezentantem Pavlem Kadeřábkem v základní sestavě remizovali v předehrávce 14.…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

Mzdy pro pokladní v Aholdu v příštím roce vzrostou o 8,5 procenta

Mzdy pro pokladní v Aholdu v příštím roce vzrostou o…

Provozní zaměstnanci společnosti Ahold, jako jsou prodavačky nebo skladníci, dostanou letos mimořádnou odměnu…

 
 
reklama