prej "obří pick up"
RAM (dříve Dodge RAM) je (byl) ve verzích 1500,2500,3500,4500,5500,6500
Čím vyšší numero, tím větší kára...
1500 je nejmenší..mide size truck se mu říká
>:D
To jest čistá a nezkreslená pravda, proto má 1500 naftu o objemu 3,0 litru zatímco skutečné obří pickupy-full size trucky vyšších řad mají 7-litrové naftové osmiválce.....
Už i v USA se prodávají "malé" dízlové motory RAM 3L, Ford 3L, a teď nově i Chevrolet 3L řadový 6-ti válec, pro lidi co za tím nic netahají a vozí si na tom motorky, proč ne, ale jinak V8 jedině :yes:
Ty "malé" dieselové motory jsou všechny 6-válce a tím pádem jsou OK. Akceptovatelné. mi vadí lidi co si koupí benzín V8 a potom to rychle předělává na plyn.
RAM je trida full-size uz od verze 1500 stejne jako Ford F150 nebo Silverado 1500. Mid size truck je napr. Dodge / RAM Dakota, Chevy Colorado nebo Ford Ranger...
Amerikani by se vysmali tak mozna tobe, ty trubko! Ram 1500 je samozrejme full-size truck! Ta cislovka 1500 (half ton) 2500 (three quarter ton) 3500 (one ton) oznacuje nosnost trucku! Half ton oznaceni se prezilo do dnesnich dnu ze starych trucku, dnes i half ton 1500 maji nosnost pres tunu.
Jinak mid size trucky jsou Ford Ranger, Chevy Colorado, Dodge Dakota...
Prvni si neco zjisti, nez zacnes blekotat nesmysly!
Pokud to chce kupovat jako pravověrnou ameriku s velkým žravým benzínovým motorem, pak OK. Jinak pro Evropu dává větší smysl diesel - je použit motor, který má v Evropě zajištěn široký servis. O tom jaký bude rozdíl ve spotřebě myslím nemá ani cenu psát.
Právě že motory 5.7 V8 HEMI jsou známé i v Evropě takže servis nebude problém a díly také a když budete měnit olej nejpozději do 10tkm budou ty motory v pohodě oproti naftě, když naftu tak 6.7 R6 cummins :yes::yes::yes:
Hanba by mne fackovala kdybych si to koupil v benzínu a potom pokorně stál ve frontě na plyn ….. proto existují diesely které mají vhodnější průběh kroutícího momentu, ten je pro těžká auta důležitý.
A rozdíl ve spotřebě je opravdu nemalý, hochu. Donedávna nafta v 1500 nebyla, teď už mají i v USA na výběr. A co jsem slyšel, nafta se prodává dobře. A protože pick-upy dělají cca 50% prodejů v USA, budoucnost nafty v USA je dobrá.
Prečo by ťa mala fackovať hanba. Dízel aj plyn je ekonomická alternatíva k benzínu (i cez fakt, že k tomu pomáhajú pokrivené spotrebné dane) a k téme krútiaci moment len toľko, že 5,7 litrový benzín nie je už žiadny mrzáčik, ktorý budeš točiť ako vŕtačku :-)
Diesel je do toho zbytočný, zvlášť ako špeciálka pre európu kde sa predá niekoľko desiatok kusov.
U nás si to nikto nekúpi na prácu, kupujú to pozéri čo sa hrajú na amerikánu v hornej dolnej u Tešedíkova. Kovbojský klobúk z Tesca, večne prázdna korba a yeee haaw pardner.
Tak 75% lidí to má na tahání přívěsů, ostatní jako ekvivalent k dnešním velkým SUV. Když si lidi koupí Q7 a jezdí v tom sami nebo ve dvou, tak proč by nemohli jezdit v amerických pick-upech, každého problém co si koupí.
jak som kedysi tieto americke kusky nemusel tak dnes ich mam coraz radsej naopak nejedne europske kusky su za cim dalej tym menej stravitelne ... chvalim aj kabinu... na toto sa aj da pozerat a vidiet tu snahu o praktickost na rozdiel od nejednej europskej radobypremie kde hlavnu rolu hra styl a biznis
no a este by mal casom do eu prist aj jeep gladiator takze to vyzera na vcelku slusny americky "navrat" v tomto segmente k nam :yes:
Produkci GMC sleduju už nějakou chvilku. A nějak mi uniká, proč je to tak drahý? Oni platí v Americe za nějaký velký luxus? Jinak aktuální Sierra mi zase nějak extra sexy nepřipadá...
[odkaz]
spotreba? v meste?... eu uradnici tu kopu do dieselov a to i do novych ako blaznivi lebo ekologia, a taketo monstroozne krabice co zeru aj vodicove nohy, tak no problem?!? Akoze to kto vas za to plati?? sejkovia ropny ci co?!!!
Tie monstra jazdia na benzin a vypustaju menej skodlivin nez 2 TDI. Tie krabice su prekvapivo usporne vzhladom na ich rozmery, to len ludia jazdiaci vo fabii si nedokazu tu velkost predstavit.
Tak ono hodne zalezi kde clovek jezdi. Ja ziju v malem mestecku, takze po meste toho zase tolik nenajezdim. Ale pri tempomatovych 100km/h to hlasi okamzitou spotrebu 10.5l A kdyz tak clovek jede 200km, tak se to na prumeru podepise.
Jinak mel jsem stary Ram 2004 a tam jsem mel prumer 18-19l.
Jinak takova perlicka, kdyz jsem mel na F-250 pridelanou radlici a odklizel snih, tak pocitac hlasil 40l/100km >:D
Pre mňa je to opticky zatiaľ najkrajšia generácia 1500. Aj interiér je stráviteľný. Motorizácia 5,7l V8 je pre každodenné použitie problém. V okolí "poznám" dva aktuálne RAMy, obidva jazdia v rozmedzí 16-19l/100km. Bez ohľadu na pôvod auta by aj mne bol sympatickejší dieselový 3,0 V6. Dynamicky to stačí a rozdiel v reálnej spotrebe oproti benzínovému V8 je priepastný. Ak to niekto nemá ako daily car, tak potom ho tá spotreba až tak neobťažuje.
Bez ohľadu na imidž, osobne sú mi však sympatickejšie top verzie Amarok / X-Klasse.