Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ram Long Hauler Concept: Délka 7,3 m, v nádržích 643 l nafty

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (57)
Ram Trucks představuje koncept velkého pick-upu pro tahání návěsů. Základem je sériový model Ram 5500 Chassis Cab.

Ram Long Hauler Concept má předvést možnosti konfigurace řady 5500, na jejíchž základech je postaven. Koncept využívá nejdelší šasi s rozvorem 5.014 mm, které je využíváno pro různé nástavby od jednoduché korby, přes sklápěcí korbu a plošinu pro převoz osobních automobilů, ke skříňovým, hasičským a mnoha dalším nástavbám.

Čistě užitkový automobil designéři automobilky upravili do podoby velkého luxusního pick-upu, na jehož korbě je umístěno sedlo pro připojení návěsu. Automobil dlouhý 7.315 mm a vysoký 2.009 mm je poháněn řadovým šestiválcovým turbodieselem Cummins o objemu 6,7 litru s točivým momentem 1085 Nm. Tato pohonná jednotka spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou Aisin AS68RC a pohonem všech kol.

Pick-up, u nějž oficiální materiály uvádí odhadovanou pohotovostní hmotnost 4.218 kg stojí na 19,5palcových hliníkových kolech Alcoa. Podvozek je vybaven vzduchovým odpružením Kelderman a koncept se má komfortními jízdními vlastnostmi mnohem více přibližovat osobním automobilům než ¾-tunovým nákladním vozům.

Kabina konceptu vychází ze standardního čtyřdveřového provedení Crew Cab, ale je v oblasti C-sloupku prodloužena a Ram Trucks ji označuje jako Mega Cab. Přes obrovské vnější rozměru vozu je v interiéru uspořádání sedadel 2+2. Všichni cestující mají ovšem dostatek prostoru všemi směry a všechna sedadla jsou elektricky stavitelná.

Ve výbavě konceptu nechybí výkonný audio systém, přehrávač DVD, navigace, automatická klimatizace, zásuvky na 115V a 12V, ve středové konzole mezi zadními sedadly je umístěna lednička a k dispozici je i připojení na internet.

Mezi kabinou a korbou je umístěna palivová nádrž, kterou doplňují ještě dvě nádrže namontované mezi nosníky šasi. Ram Long Hauler Concept si tak sebou může vézt celkem 643,5 litru nafty.

GCWR (Gross Combined Weight Rating; celková kombinovaná povolená hmotnost), což je hodnota specifikovaná výrobcem jako maximální dovolená hmotnost naloženého vozu spolu s přívěsem je 17.010 kg.

Ram Long Hauler Concept je prozatím pouze konceptem, ale automobilka má v plánu jej v následujících osmi měsících vystavovat na různých akcích ve Spojených státech a sledovat zájem ze strany zákazníků.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (57)
Avatar - Barrichello
9. 5. 2011 10:25
Re: yota
Dodge má Diesly Cummins.
Benzíny svoje.
Avatar - Barrichello
9. 5. 2011 10:22
Re: hihi
Tak tak, akorát na některých je nápis TEREX >:D
Avatar - Parda71 (BMWfans)
7. 5. 2011 20:16
Re: Dickhead
Nás oslovuješ tupými postkomunistickými mozky? Ty, tady největší hlupák široko daleko? A takovými řečmi se právě ty nejvíc tomu postkomunistickému mozku podobáš.
Kdo ti proboha co závidí?! Kde jsi to vzal? Já osobně bych ve 44 letech chtěl být víc než ty, tj. americký hloupý vidlák, takže ti opravdu NENÍ co závidět. Ostatně kde jsi to dopracoval jde u tebe krásně vidět v každém tvém příspěvku, z něhož tupost jen čiší. Opravdu si myslíš, že kolem tebe a USA se točí svět?
Celkem jsi mě pobavil:
,,No uroven lidi kteri se vyjadruji k full size pick upu aniz by v nem nekdy vubec jeli a jejich automobil je tak mozna snad ten 2.0 tdi pod kapotou"
Myslím, že si to ty, kdo tady osočuje moderní naftové motory ze zaostalosti a nazývá je traktory. A taky si v nich v životě nikdy nejel a myslíš si, že líné V8 jsou the best. V pickupu jsem jel, takže k tomu evropskému si přidám tři metry do délky, kožené sedačky, automat, nenažraný V8, větší komfort, víc ticha a mám americký full size pickup, no a? Co mám z takového auta mít? K čemu by mi bylo? Co mám na něm vidět tak dobrého? Měj na paměti, že já nejsem vidlák a krávy s ním poklízet nemusím.

,,Holt opet se ukazuje ze mame nejlepsi auta na svete vcetne motoru"
Tomuhle se nedá než jen smát a dodat žij si ve svém snu, jsi opravdu ztracený případ.
Jestli je pravda co říkáš, tak jsem opravdu rád, že jsi američan a, že se tam snad co nejdřív vrátíš (pokud jsem pochopil správně fakt, že momentálně jsi bohužel v ČR), protože takový exot jaký jsi ty, tady tady opravdu chybět nebude.

Mimochodem máš SZ, pokud víš co to je a umíš to obsluhovat těmi svými tlapami od hnoje.
Avatar - dicky
7. 5. 2011 16:43
Re: Dickhead
NO TO JSEM SE ZAS POBAVIL
fujtabl projev ceske automobilove luzy opet stal za to.
S takovymi individui diskutovat je skutecne pod moji urovni a vetsiny lidi co nemaji zdegenerovane poskomunisticke mozky jako panove vyse.
Hezka odruda zavisti a tuposti ceskeho naroda..
Ale nejsem prekvapen..
No uroven lidi kteri se vyjadruji k full size pick upu aniz by v nem nekdy vubec jeli a jejich automobil je tak mozna snad ten 2.0 tdi pod kapotou je skutecne odborna a poklesla VIC NEZ BY SI NEKDO VUBEC MYSLEL ...
No skoda casu neco VYSVETLOVAT exotum jejiz rozhled saha leda od AŠE PO HODONIN >:D
Za par let se to ukaze kdo bude jezdit v normalnich poradnych autech a KDO 3VALCOVYCH MRCHACH PRINEJLEPSIM >:-[]
TAK AT ZIJE BENZIN ZA 55 KC/LITER TROUBOVE V BRZKE DOBE
JINAK EHM VCERA STAL V TEXASU V PREPOCTU LITER E85 12,60 KC >:D
a U VAS STOJI 24 KC F 250 6.2 SI NA NEJ HEZKY BRUMLA..
Holt opet se ukazuje ze mame nejlepsi auta na svete vcetne motoru >:D
At vam ty 3valce jezdi papa :no:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
7. 5. 2011 16:14
Re: Dickhead
Tenhle "týpek" mi nějak unikl, ale co jsem si pročítal, tak ten stál asi taky za to.