Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Chieftain je modernizovaný klasik s novým osmiválcem Cadillac

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Range Rover je v současnosti na trhu ve své čtvrté generaci, ale ta první je stále velmi oblíbená a právě díky tomu vznikl Range Rover Chieftain, který spojuje její styl s moderní technikou.

Ranger Rover první generace, dnes označovaný jako Classic, vstoupil na trh s třídveřovou karoserií v roce 1970 a až jedenáct let od svého uvedení se dočkal druhého páru dveří. V této podobě se pak udržel ve výrobě až do roku 1996.

Díky své popularitě u zákazníků se první generace modelu Range Rover v pětidveřovém provedení udržela ve výrobě ještě dva roky po boku svého přímého nástupce. Druhá generace byla totiž uvedena v roce 1994.

Dnes je Range Rover první generace, až na výjimečné exempláře, na pořízení poměrně dostupným ojetým terénním automobilem, jemuž však většinou chybí jeho někdejší aristokratický styl.

Tento problém může vyřešit pečlivá renovace a dnes i modernizace, kterou jako Range Rover Chieftain nabízí britská společnost Jensen International Automotive. Ta se proslavila díky renovacím a modernizacím GT značky Jensen a nyní rozšiřuje svou nabídku i na tradiční britské SUV.

Range Rover Chieftain je podle dostupných informací vlastně téměř od základů nově postaveným automobilem. Karoserie první generace modelu Range Rover je při jeho stavbě dokonale očištěna a zbavena všech nedostatků, za nimiž stojí předchozí provoz a zub času. Následně je usazena na rám s komponenty podvozku původem z modelu Land Rover Discovery 3.

Původní pohonná jednotka se stává minulostí a její místo zaujímá přeplňovaný vidlicový osmiválec LSA o objemu 6,2 litru s nejvyšším výkonem 415 kW (564 k) a točivým momentem 747 N.m, který byl v letech 2009 až 2015 montován například do modelu Cadillac CTS-V a zde je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Jensen International Automotive vedle důkladného omlazení techniky, zahrnujícího i moderní vzduchové odpružení a výkonný brzdový systém věnuje velkou pozornost i interiéru. Ten sice na první pohled působí především díky tvarům palubní desky jako původního vozu, ale nabízí moderní multimediální systém se satelitní navigací i dotykovým barevným displejem a výrazně exkluzivnější provedení čalounění jemnou kůží.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
20. 1. 2018 12:04
Re: Nádherné,...
To je pravda. také se mi nějak zvlášť nelíbí a nelíbila se mi ani tenkrát, kdy nebyla ovšem jedinou volbou, patřila, tuším, k nejvyšším výbavám.
Avatar - kosmonaut
20. 1. 2018 10:44
Re: Nádherné,...
Vidíš to mě nenapadlo. Ale jinak trvám na tom, že jsou příšerné. Možná kdyby měly vyšší profil, já tyhle šlupky místo pneu na off-roadech, nebo SUV nesnáším, vypadá to hloupě.
19. 1. 2018 23:38
Re: Nádherné,...
No, pokud jsi napsal nádherné, tak by se asi patřilo akceptovat i ta kola, která jsou parafrází na původní. [odkaz]
Avatar - kosmonaut
19. 1. 2018 20:01
Nádherné,...
...nicméně tedy příšerná kola.