Range Rover Evoque: Start výroby
V pondělí 4. července 2011 opustil výrobní linku první sériový Range Rover Evoque s třídveřovou karoserií v bílé barvě. Slavnostního ceremoniálu ve výrobním závodě Halewood se zúčastnil Ralf Speth, šéf divize Jaguar-Land Rover spolu s vedením podniku, zástupci odborů a zaměstnanců.
První vyrobený Range Rover Evoque nezamíří k nedočkavým zákazníkům, ale byl věnován nadaci British Motor Industry Heritage. V jejích sbírkách jsou téměř dvě stovky automobilů. Ty jsou vystaveny v muzeu v Gaydonu.
Zájem o nový Range Rover Evoque je skutečně velký a Land Rover má v současnosti přes 18.000 objednávek od zákazníků. Range Rover Evoque bude hned od uvedení do prodeje k dispozici s pětidveřovou karoserií i jako třídveřové Coupé.
Land Rover nabídne paletu tří motorů – zážehový přeplňovaný dvoulitr Si4 (176 kW), a turbodiesely TD4 (110 kW) a SD4 (140 kW), oba o objemu 2,2 litru. Od roku 2012 se přidá i eD4 (110 kW), nejslabší z agregátů, vůbec poprvé v historii Range Roveru spojený jen s pohonem předních kol.
Zájem zákazníků o nový Range Rover Evoque je jedním z důvodů, který stojí za zdvojnásobením počtu zaměstnanců v Halewoodu na více než 3.000 pracujících. Sedmdesát pět procent produkce nového modelu je určeno na export do více než 170 zemí po celém světě a přispěje britské ekonomice 2 miliardami liber.
Range Rover Evoque je jednou ze 40 novinek, které chce divize Jaguar Land Rover představit v následujících pěti letech. Do vývoje nových modelů má být v tomto období investováno 1,5 miliardy liber. Pozornost vývoje se zaměří na další rozvoj hliníkových konstrukcí, nové motory a hybridní hnací ústrojí.
Divize Jaguar Land Rover byla pro firmu Tata zpočátku ztrátová, v posledních několika čtvrtletích se však podařilo dosáhnout obratu ve vývoji ekonomických výsledků. V uplynulém finančním roce tak divize vydělala 1,043 miliardy liber (zhruba 30 miliard Kč). V současnosti ve Velké Británii přímo zaměstnává 19.000 lidí a nepřímo podporuje existenci až 140.000 pracovních míst.