Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Range Rover: Osmiválec bude nahrazen šestiválcem

Nově nabízený kompresorem přeplňovaný třílitr je známý už z modelů značky Jaguar.
Zpět na článek
22. 2. 2013 09:35
22. 2. 2013 11:31
22. 2. 2013 12:15
22. 2. 2013 14:39
22. 2. 2013 14:44
25. 2. 2013 08:23
22. 2. 2013 11:02
22. 2. 2013 11:36
22. 2. 2013 12:19
22. 2. 2013 13:19
22. 2. 2013 14:13
22. 2. 2013 15:20
22. 2. 2013 15:33
22. 2. 2013 16:43
22. 2. 2013 11:50
22. 2. 2013 12:17
22. 2. 2013 12:42
22. 2. 2013 14:42
22. 2. 2013 17:29
23. 2. 2013 10:43
22. 2. 2013 14:22
22. 2. 2013 15:44
Avatar - positivemind
22. 2. 2013 09:17
Vhodný krok?
Nejsem vlastníkem RR, ale obecně považuji jejich majitele za konzervativce vyhledávající i určitou míru prestiže, kterou jim to auto dá. Proto (za sebe, automobilka asi ví, co dělá) úplně nevím, jestli je to krok správným směrem, nahradit skvělý osmiválec turbenou V6, kterou má dneska i střední třída...
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2013 09:35
úžasný
Tak někdo kdo si koupí 2,5 tunovou neaerodynamickou jarmaru určitě bude řešit spotřebu. Myslím si, že je to podobný nesmysl jako řešit spotřebu a emise u závodního speciálu. Nevím jestli zákazníci budou nadšený, že vrcholná motorizace je o 2 litry menší. ;-\
Rozbalit vlákno
11
22. 2. 2013 10:32
Re: úžasný
Vrcholná motorizace je přeplňovaný osmiválec.
22. 2. 2013 10:35
Re: úžasný
a potom bude nahrazen 4 válcem a potom 3 válcem a potom 2 válcem a nakonec >:-[]
Avatar - Fechta74
22. 2. 2013 11:31
Re: úžasný
jak píše "blader" vrcholná motorizace je V8 5.0 S/C, ta atmosférická V8 se v našich končinách beztak nenabízí.
Takže zprávu o V6 3.0S/C beru jako rozšíření nabídky motorizací.A je to jenom dobře.
22. 2. 2013 12:15
Re: úžasný
aha sem blbě koukal. Tak to není vrcholová motorizace. Tak to pak beru zpět.
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 13:27
Re: úžasný
Neříká se "almara" (a ne "jarmara")? To se ptám VÁŽNĚ! :-)
Snad ne přímo a jen spotřebu, ale něco jako "celkové náklady" už možná trochu ANO (věřte mi - já tu a tam nějakého majitele RR "zahlédnu" ;-)
22. 2. 2013 14:39
Re: úžasný
Almara = lidově velká skříň; správě pak (typicky velká) skříň v sakristii, ve které jsou uchovávány předměty užívané při bohoslužbě.
Jarmara = almara Járy Cimrmana.
22. 2. 2013 14:44
Re: úžasný
líp bych to nevysvětlil ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 15:14
Re: úžasný
Ach tak, DĚKUJI ;-)
PS: Járu Cimrmana známe samozřejmě i (z jeho působení) v Rakousku :-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2013 15:44
Re: úžasný
Almara se říká převodovce. Rychlostní skřín - almara >:D
25. 2. 2013 08:23
Re: úžasný
převodovce se říká přeci hezky česky špajzka ;-)
Avatar - Aladeen
22. 2. 2013 11:02
O pár rokov sa tu bude písať že , RR Phantom dostal nový štvorválec 2,0D preplňovaný 4 Turbami . 8-s
Trebalo by na EU poslať Chucka Norrisa , lebo ja už fakt nechápem ... Na jednej strane hovoria že Zachráňme tulene , ale na druhej nám dotácie na "ekologické" Priusy a rôzne elektro-hybridy nedajú a keby nám aj dali tak ten hybrid bude aj tak o 10 € tisíc drahší ako porovnateľný Diesel :no: :-(
Rozbalit vlákno
7
22. 2. 2013 11:36
Re: €
Z článku to moc jasně nevyplývá, ale zkoukni tabulku, V6T nahrazuje pouze atmo V8, pořád zůstává V8T, což je dle mě tuleňobijec pořád dostatečný :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2013 12:19
Re: €
uz som to pisal velakrat ze V8 a V12 uz nemaju buducnost..... nie je to nieco z coho mam radost... su to hole fakty ktore pisem...... mne to usmev na tvari nevyvolava... sam som za kalsicku atmosferu a turba nemusim ale kto trosku vidi do buducnosti a vidi to zmensovanie poctu valcov a objemov tomu uz bolo pred dvoma tromi rokmi jasne ze V8 a V12 su uz na odchode... uz aj ferrari vyvija do buducna sestvalce... preco asi? Aj ono uz mozno za par rokov da zbohom V8mickam a V12tkam... v F1 sa to uz stane na dalsi rok.. V8 budu nahradene V6tkami... doba je aka je.....
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 13:19
Re: €
Tak Bentley se (skoro)JISTĚ nějakého toho TDi dočká, ale u RR to (jisto)JISTĚ NEhrozí.. ;-)
Z nějakého "záhadného" důvodu se tu stále NEpíše, že RR se pravděpodobně dočká nového ŠESTNÁCTIválcového motoru... :yes: :-)
A (dle všech recenzí) VELMI povedený V6 3.0 kompressor 250 kW bude dle mne "vhodným" motorem pro budoucí Land/Range ROVERy. Možná bych ho nezvolila pro TOP model automobilky, ale pro menší, cenově dostupnější, (snad i ;-) ) Range Rover Sport nebo Evoque XL by to mohla být HODNĚ "zajímavá" motorizace :-)
PS: A diesel hybrid samozřejmě do nabídky TAKÉ příjde (asi za rok a půl..
Avatar - Aladeen
22. 2. 2013 14:13
Re: €
o V16 viem , RR má že vraj len pár kusov , a viem že 1 išiel na natáčanie filmu "Johnny English 2" [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 15:20
Re: €
Ano ve výborném filmu musím být výborné auto... ;-)
Ne vážně - motor zvažovali již před pár lety do stávajícího PHANTOMu, nicméně teď na něj snad prý konečně opravdu dojde a BUDE použit - v budoucím modelu (resp. možná v budoucích DVOU modelech...
Avatar - Aladeen
22. 2. 2013 15:33
Re: €
:yes: Tak to bude Super , už len Lotériu treba vyhrať >:D
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 16:43
Re: €
Ano, v EuroMilionen se právě hraje o 60 milionů € :-)
22. 2. 2013 11:50
??????
Vážně někdo kdo si kupuje Range Rover řeší snížení nějakého O...něco o 15% ????
Pokud Rang Rover , tak jedině s kompresorovým pětilitrem V8 !
Rozbalit vlákno
14
22. 2. 2013 11:56
Re: ??????
Samozřejmě že zákazník to neřeší, ale žádá si to doba.
22. 2. 2013 12:17
Re: ??????
zcela správně. Prostě nebudeme stavět auta jaký chce zákazník, ale budeme stavět eko auta. Zbývá jen zákazníka přesvědčit důkladnou reklamní masáží, že to vlastně tak chce. >:D To ale platí u všeho nejen u aut.
22. 2. 2013 12:42
Re: ??????
V8 supercharged je ekoauto?
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 13:23
Re: ??????
Krize už trvá (příliš) dlouho - i zákazník RANGE ROVERu "řeší" jaký motor.. ;-)
..a KOMPRESSORovaných 250 kW bude s odlehčeným RR "hýbat" myslím "zceladostatečně" :-)
PS: Byť "ten pravý/optimální" motor to bude asi spíš pro nějaký z připravovaných menších (lehčích) modelů značky...
22. 2. 2013 14:42
Re: ??????
Neřeší... a kdo pak kupuje ty naftové?
22. 2. 2013 15:36
Re: ??????
To právě nechápu. >:D Asi to souvisí se současnou popularitou naftových motorů, jinak si to vysvětlit nedokážu.
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 16:45
Re: ??????
V tomto případě ani NEee - naftový velkoobjemový 8mi válec má pro pro TAKOVÝTO typ vozu docela "smysl" (i v 90-100 kilometrové rychlosti působí tak trochu jako by běžel "na volnoběh" :-)
22. 2. 2013 17:29
Re: ??????
Realita je, že i kupcům aut za 3,5 milionu záleží na spotřebě. Na 20+ litrů musíš mít dostatečně silný žaludek. S dieselem jezdíš se spotřebou služební Fábie. :-)
22. 2. 2013 17:57
Re: ??????
Pokud si někdo koupí ten přeplňovaný benzínový V8 a skutečně ho využívá, tak to pochopitelně není nic příjemného. Na druhou stranu nikdo neříká, že je potřeba si místo nějakého V6 3.0 nafťáku kupovat přeplňovaný pětilitrový benzín.
23. 2. 2013 10:43
Re: ??????
V silnějších autech není zrovna nejlehčí výkonu nevyužívat. Vyžaduje to celkem jemné zacházení. To je podle mne i jedna z věcí, která se lidem na naftových motorech líbí. Nemusí se tolik hlídat a spotřeba neletí tak nahoru.
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 13:21
Re: ??????
NE zcela SOUHLASím. Pro vůz typu "obluda" vůbec není od věci velký naftový 8mi válce a překvapivě dobře se jezdí (a je chválen) i "jen" bi-turbo 3litrový 6ti válec (a možná dokonce NEJ"zajímavější" motorizací může být připravovaný diesel hybrid o výkonu ca shodném s "tímhle" V6 3.0 kompressor, tedy s nějakými 250ti kW :-)
22. 2. 2013 14:22
Re: ??????
Karle a vy ostatní...zkuste se podívat po roce prodejů, jak si vedou jednotlivý pohonný jednotky...chceš-li V8 s kompresorem mazej pro něj! A nerozčiluj se tu jako dvouletý dítě...
Avatar - Barrichello
22. 2. 2013 15:44
Re: ??????
:yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2013 12:16
ziadne prekvapenie
V8 a V12 casom skoncia.... je to len otazka casu a dlho to uz trvat nebude

kto neveri uveri :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 13:22
Re: ziadne prekvapenie
...a proto třikrát hurá Hurá HURÁ, jestli se opravdu dočkáme finálové verze testovaného V16 pro vozy Rolls Royce :yes: :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2013 13:28
Re: ziadne prekvapenie
:-) :yes: :yes: :yes:

tych par rollsov co sa rocne preda na tom nic nezmeni
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 13:33
Re: ziadne prekvapenie
To jistě ANO, ale buďme rádi alespoň za ten "večírek" před "koncem světa", že? :-)
PS: NEjsem žádná "zapřísáhlá" fanynka downsizingu, nicméně ten už probíhá roky (desetiletí) - jen (jak to šlo "pomaleji") to dříve NEbylo "tak vidět" = prostě na stejný výkon časem stačí MENŠÍ (méněválcový) motor
PPS: Naštěstí i dnes jsou výrobci kteří sníží objem, ale počet válců zachovají (McLaren - od Ferrari vyvíjené motory pro připravované modely Maserati - Ghibli, Shamal... :yes: :-)
... o kterých se tu také (bůhvíproč) stále ne-píše a NEpíše..
22. 2. 2013 14:23
Re: ziadne prekvapenie
...tak tebe opravdu nechápu...
Avatar - Ham.
22. 2. 2013 16:17
Re: ziadne prekvapenie
Ano, máš pravdu, v tvém světe lidových korejských vozítek dvanáctiválce skončí, dokonce skončí dříve než kdy začnou, ale u značek, které vyrábí auta, myslím tedy opravdová auta, až skončí dvanáctiválce, tak ty milý toppere, ty už tady nebudeš.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 16:48
Re: ziadne prekvapenie
Kdyby vám tam nechyběl NEJvětší výrobce 12ti válců, mnichovské BMW (kde aktuálně vyrábí 3 různé V12) dala bych :yes: za ten "precizní přehled" ;-)
22. 2. 2013 12:42
LIDÉ, ČTĚTE!!
Boha než tu začnete lamentovat nad spotřebou nebo budoucností V8, přečtěte si článek a tabulku pod ním, tam je jasně napsáno, že je nahrazen pouze atmo V8, stále však zůstává V8 turbo!

Takže žádná ekoúlitba a zmenšování motoru, pouze nahrazení základního motoru motorem "efektivnějším", zbytek zůstává, tak tu neblijte...
Rozbalit vlákno
3
22. 2. 2013 13:18
Re: LIDÉ, ČTĚTE!!
Je sice fajn, že ten nejsilnější motor nechali, ale to nic nemění na tom, že výměna atmosférické V8 za přeplňovanou V6 je regulérní downsinzing.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2013 15:46
Re: LIDÉ, ČTĚTE!!
To není turbo, ale kompresor. Jaguar Turba nedělá, naštěstí >:D
24. 2. 2013 09:37
Re: LIDÉ, ČTĚTE!!
To se pleteš, "dělá" dvoulitr 177 kW. :-) Jestli si dobře pamatuji. Je v XF. A asi bude příbuzný s tím z Evoque.