Range Rover Sport R: Sportovní Range bude ještě sportovnější
Po německém okruhu Nürburgring Nordschleife se v nedávné době proháněl zamaskovaný Range Rover Sport s upraveným předním nárazníkem. Podle všeho se jednalo o prototyp vrcholné varianty R.
V současnosti není jasné, jaký motor se dostane pod kapotu tohoto automobilu. Spekuluje se o nasazení kompresorem přeplňované pětilitrové V8 z Jaguaru XFR-S o výkonu 404 kW (550 koní).
Pro běžné verze nové generace Range Roveru Sport budou zpočátku k dispozici čtyři motory. Z turbodieselů to jsou 3,0 TDV6 (190 kW) a 3,0 SDV6 (215 kW) a ze zážehových jednotek 5,0 V8 Supercharged (385 kW) a 3,0 V6 Supercharged (250 kW). Později nabídku rozšíří vznětový 4,4 SDV8 (250 kW) a hybridní provedení.
Vedle silného agregátu se Range Rover Sport R odliší také jiným vzhledem a vylepšenou technikou. Automobil by měl dostat agresivnější tvary, upravený, sportovně naladěný podvozek a patrně i větší brzdy.
O datu zahájení prodeje modelu Sport R zatím můžeme pouze spekulovat. Nová generace tohoto auta se začne prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku, provedení R dorazí nejdříve pár měsíců poté.
O chystaných vrcholných variantách modelů Range Rover jsme informovali již v minulosti. V plánech je vedle Sportu R ještě Evoque R. To by podle loňských zpráv mělo dostat motor 3,0 V6 Supercharged o výkonu 250 kW z Jaguaru F-Type.