18.5. 2015 Michal Fokt

Reálnější metodika měření spotřeby? Asi až za 5 let

Reálnější metodika měření spotřeby? Asi až za 5 let

Automobilky tlačí na evropské úřady, aby pozdržely platnost nové normy měření spotřeby WLTP o tři roky. Začala by tak platit až 2020.

Výrobci automobilů jsou stále vynalézavější, pokud jde o způsob, jak vyzrát na současnou normovanou spotřebu paliva NEDC. Deklarované spotřeby paliva (i díky plošnému rozšíření downsizingu s pochybným reálným efektem) neustále klesají, reálné pak ovšem už méně, pokud vůbec. Takže zatímco v roce 2008 činila v Evropě odchylka reálné spotřeby od normované 15 %, nyní jsou průměrné hodnoty spotřeby horší o strašidelných 38 procent!

Evropská komise na tento vývoj už před časem zareagovala a nechává vypracovat novou metodiku měření spotřeby World Light Duty Test Procedure (WLTP), která má rozevření nůžek mezi realitou a papírem zase (trochu) zmenšit. Ta měla platit od září roku 2017, teď to ovšem vypadá, že by mohlo dojít k posunutí termínu. Ne však z důvodů byrokratických, ale lobbistických.

Sdružení ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association), zastřešující většinu z automobilek vyrábějících auta v Evropě, se snaží zavedení WLTP pozdržet a to až do roku 2020. Podle svých slov si členové ACEA "neumí představit zavedení nových testů před lednem 2020". Současně ACEA, ve spolupráci s německou vládou, prosazuje zmírnění povinného průměru emisí z uvažovaných 95 g oxidu uhličitého někam za hranici 105 g/km, což prý má reflektovat rozdíl v metodice měření. Jednotné pak navíc jednotlivé organizace a státy nejsou ani jednotné v tom, jak se stavět kupříkladu k "přednabíjení" plug-in hybridů a využívání mezer v zákoně v podobě triků s aerodynamikou nebo valivým odporem. Bez nich by se prý ekvivalentní emise CO2 reálně zvedly až na hranici 120 g/km.

Uvidíme tedy, jak souboj byrokratů s přehnanými požadavky s automobilkami, které lžou, jako když tiskne, nakonec dopadne. Možná bude méně důvodů pro vládní subvence ekonomicky nesmyslných projektů mobility, možná se fenomén downsizingu nebude jevit v tak růžových barvách a třeba to zasadí další tvrdou ránu zdraví škodlivým turbodieselům. Britský premiér David Cameron tvrdí, že zavedení nové metodiky a minimalizace prostoru pro ohýbání reality (britští) řidiči ocení. Tak se nechme překvapit, jak známo, o blaho občanů jde státním institucím až v poslední řadě...

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš není ideolog. Z toho čerpám útěchu, říká profesor Rupnik Babiš není ideolog. Z toho čerpám útěchu, říká profesor Rupnik

Politiku posledních 25 let určovaly tradiční strany.…

České státní dluhopisy zažívají těžké období, jejich ceny se propadly České státní dluhopisy zažívají těžké období, jejich ceny se propadly

Z někdejší top investice manažerů penzijních fondů se…

Jednejte s Babišem. Nabídka bude velkorysá, premiérem může být Fiala, říká Pečinka Jednejte s Babišem. Nabídka bude velkorysá, premiérem může být Fiala, říká Pečinka

S Babišem nikdy, ozývá se od tradičních politických stran…

Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci

Pavel Bělobrádek splní předvolební slib a na páteční…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung Galaxy Tab Active 2

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung…

V polovině září se na internetu začalo mluvit o nástupci dva roky starého tabletu Galaxy Tab Active od Samsungu.…

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které ho mohou děsit

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které…

Dva měsíce školy jsou skoro za námi. Děti, a to nejen prvňáčci, mohou prožívat spoustu každodenních stresů,…

 

iSport.cz

Kouč PSG: Neymarův zkrat? Ať ho víc chrání, fauly na Messiho trestají jinak

Kouč PSG: Neymarův zkrat? Ať ho víc chrání, fauly na…

V 85. minutě první žlutá, v 87. minutě druhá a odchod do kabin! Nedělní šlágr proti Olympique Marseille (2:2)…

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

 

Reflex.cz

Jednejte s Babišem! Pro ODS přijde velkorysá nabídka, říká Pečinka

Jednejte s Babišem! Pro ODS přijde velkorysá…

S Babišem nikdy, ozývá se od tradičních politických stran i po drtivém vítězství hnutí ANO ve sněmovních…

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Asi jsem infantilní, ale nejlepší vtip komedie Bajkeři spočívá v tom, že ji napsal scenárista Petr Kolečko. Jako…