reklama


18.5. 2015 Michal Fokt

Reálnější metodika měření spotřeby? Asi až za 5 let

Reálnější metodika měření spotřeby? Asi až za 5 let

Automobilky tlačí na evropské úřady, aby pozdržely platnost nové normy měření spotřeby WLTP o tři roky. Začala by tak platit až 2020.

Výrobci automobilů jsou stále vynalézavější, pokud jde o způsob, jak vyzrát na současnou normovanou spotřebu paliva NEDC. Deklarované spotřeby paliva (i díky plošnému rozšíření downsizingu s pochybným reálným efektem) neustále klesají, reálné pak ovšem už méně, pokud vůbec. Takže zatímco v roce 2008 činila v Evropě odchylka reálné spotřeby od normované 15 %, nyní jsou průměrné hodnoty spotřeby horší o strašidelných 38 procent!

Evropská komise na tento vývoj už před časem zareagovala a nechává vypracovat novou metodiku měření spotřeby World Light Duty Test Procedure (WLTP), která má rozevření nůžek mezi realitou a papírem zase (trochu) zmenšit. Ta měla platit od září roku 2017, teď to ovšem vypadá, že by mohlo dojít k posunutí termínu. Ne však z důvodů byrokratických, ale lobbistických.

Sdružení ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association), zastřešující většinu z automobilek vyrábějících auta v Evropě, se snaží zavedení WLTP pozdržet a to až do roku 2020. Podle svých slov si členové ACEA "neumí představit zavedení nových testů před lednem 2020". Současně ACEA, ve spolupráci s německou vládou, prosazuje zmírnění povinného průměru emisí z uvažovaných 95 g oxidu uhličitého někam za hranici 105 g/km, což prý má reflektovat rozdíl v metodice měření. Jednotné pak navíc jednotlivé organizace a státy nejsou ani jednotné v tom, jak se stavět kupříkladu k "přednabíjení" plug-in hybridů a využívání mezer v zákoně v podobě triků s aerodynamikou nebo valivým odporem. Bez nich by se prý ekvivalentní emise CO2 reálně zvedly až na hranici 120 g/km.

Uvidíme tedy, jak souboj byrokratů s přehnanými požadavky s automobilkami, které lžou, jako když tiskne, nakonec dopadne. Možná bude méně důvodů pro vládní subvence ekonomicky nesmyslných projektů mobility, možná se fenomén downsizingu nebude jevit v tak růžových barvách a třeba to zasadí další tvrdou ránu zdraví škodlivým turbodieselům. Britský premiér David Cameron tvrdí, že zavedení nové metodiky a minimalizace prostoru pro ohýbání reality (britští) řidiči ocení. Tak se nechme překvapit, jak známo, o blaho občanů jde státním institucím až v poslední řadě...

Spolupracujeme s TipCars.com
Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi

Počáteční kapitál pomůže Techloopu hlavně s expanzí do…

Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem

Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice…

Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice

Ministerstvo průmyslu a obchodu určuje energetickou…

Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada

Zvykněme si na nové pořádky. Amerika teď bude vždy…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

V Praze 4 odevzdali lidé dvě tuny baterií. Nejvíce nasbíraly děti

V Praze 4 odevzdali lidé dvě tuny baterií. Nejvíce…

Za rok 2016 se jenom na území Prahy 4 odevzdaly více než dvě tuny vybitých baterií. Obrovské číslo je velkou…

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel i generál

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel…

Šest osob včetně generála kamerunské armády zahynulo při pádu vrtulníku, který se zřítil na hranici Kamerunu s…

 

iSport.cz

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův gól pomohl

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův…

SOUHRN | V čím dál větší krizi se nachází hokejisté Bostonu. S Pittsburghem prohráli 1:5 a jejich čestný úspěch…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama