18.5. 2015 Michal Fokt

Reálnější metodika měření spotřeby? Asi až za 5 let

Reálnější metodika měření spotřeby? Asi až za 5 let

Automobilky tlačí na evropské úřady, aby pozdržely platnost nové normy měření spotřeby WLTP o tři roky. Začala by tak platit až 2020.

Výrobci automobilů jsou stále vynalézavější, pokud jde o způsob, jak vyzrát na současnou normovanou spotřebu paliva NEDC. Deklarované spotřeby paliva (i díky plošnému rozšíření downsizingu s pochybným reálným efektem) neustále klesají, reálné pak ovšem už méně, pokud vůbec. Takže zatímco v roce 2008 činila v Evropě odchylka reálné spotřeby od normované 15 %, nyní jsou průměrné hodnoty spotřeby horší o strašidelných 38 procent!

Evropská komise na tento vývoj už před časem zareagovala a nechává vypracovat novou metodiku měření spotřeby World Light Duty Test Procedure (WLTP), která má rozevření nůžek mezi realitou a papírem zase (trochu) zmenšit. Ta měla platit od září roku 2017, teď to ovšem vypadá, že by mohlo dojít k posunutí termínu. Ne však z důvodů byrokratických, ale lobbistických.

Sdružení ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association), zastřešující většinu z automobilek vyrábějících auta v Evropě, se snaží zavedení WLTP pozdržet a to až do roku 2020. Podle svých slov si členové ACEA "neumí představit zavedení nových testů před lednem 2020". Současně ACEA, ve spolupráci s německou vládou, prosazuje zmírnění povinného průměru emisí z uvažovaných 95 g oxidu uhličitého někam za hranici 105 g/km, což prý má reflektovat rozdíl v metodice měření. Jednotné pak navíc jednotlivé organizace a státy nejsou ani jednotné v tom, jak se stavět kupříkladu k "přednabíjení" plug-in hybridů a využívání mezer v zákoně v podobě triků s aerodynamikou nebo valivým odporem. Bez nich by se prý ekvivalentní emise CO2 reálně zvedly až na hranici 120 g/km.

Uvidíme tedy, jak souboj byrokratů s přehnanými požadavky s automobilkami, které lžou, jako když tiskne, nakonec dopadne. Možná bude méně důvodů pro vládní subvence ekonomicky nesmyslných projektů mobility, možná se fenomén downsizingu nebude jevit v tak růžových barvách a třeba to zasadí další tvrdou ránu zdraví škodlivým turbodieselům. Britský premiér David Cameron tvrdí, že zavedení nové metodiky a minimalizace prostoru pro ohýbání reality (britští) řidiči ocení. Tak se nechme překvapit, jak známo, o blaho občanů jde státním institucím až v poslední řadě...

Spolupracujeme s TipCars.com
USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více

Skupina Penta prostřednictvím dceřiné společnosti Fortbet…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji rodina odsoudila!

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji…

Brzy se stane poprvé maminkou. Herečka Andrea Kerestešová (32) má momentálně trochu jiné starosti, než přemýšlet…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se dívám na lidi okolo

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Návrat k tenisu byl komplikovaný, ale nečekaně rychlý. Petra Kvitová si prošla v minulém…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…