Statistiky registrací nových automobilů na českém trhu výrazně ovlivňují reexporty. Připravili jsme statistiky mapující současnou situací po osmi měsících letošního roku.
z ministerstva? vím poměrně jistě, že na ministerstvu dopravy, které má pod palcem registr vozidel, nikdo nezpracovává žádnou statistiku registrací a nikdo tam ani neuvažuje o zkoumání nějakých reexportů. a nikdo neposkytuje nikomu data, aby si z nich data o reexportech dělal.
z ministerstva ty údaje nejsou. jsou na 100% od jedné automobilky, která vystoupila ze svazu dovozců aut, protože je to přece domácí automobilka.
tolik k ministerstvu, data jsou ok a odpovídají cca realitě. samozřejmě není možné zahrnout zkreslení (časový posun) a tak jde víceméně o něco jako odborný odhad.
Článek je minimálně nepřesný v tom, že mluví o dovozcích. A když se podíváš na oficiální čísla automobilek o dodávkách, zjistíš, že neodpovídají registracím - "reexportují" se i neregistrovaná auta.
Pokud pracuji v automobilove branzi vim jaka je situce a ze tam chybi dva hraci z cech ktery jsou trochu opatrnejsi a najdou si cestu jak obejit registrace do 30 dnu tzn kricme tamhle je zlodej a mezitim si nabereme sami :-)
Takoví lidé ale mají k dispozici lepší statistiky, než poskytuje ACZ, ne? Jen SDA má mnohem zajímavější statistiky než ACZ. O JATO nemluvě. Nemám nic proti statistikám, jen je pro mne ACZ v tomhle velkým zklamáním.
Hned v první větě je uvedeno, že data jsou čerpána ze statistik SDA (Svaz dovozců automobilů), takže vypovídací schopnost těch dat je vysoce sporná. A já se tě ptám proč bych měl věřit datům SDA, když každý prodejce tam může poslat čísla jaká chce ?
1) Tak predne, data nejsou od SDA.
2) uvadet zdroj a presnou definici o cem se pise je dost dulezite a pro novinare by to melo byt samozrejme.
3) nezda se mi fer, ze po me se chce cokoli prokazovat, kdyz zasadni problem je na strane ACZ
4) podle toho, co vim tyto statistiky vydava PR agetura Hyundai, ktera se pred novinari tvari jako oficialni zdroj.
5) v takovem pripade by kazdy novinar mel zpozornet a data si setsakra overit.
6) zdrojem neni ministerstvo, nebot to takovou statistiku nedistribuuje.
7) kdyz uz jsme se dozvedeli, kdo je zdrojem, jiste uznate, ze by bylo minimalne zajimave se podivat, zda kriteria pro vyhodnoceni toho co je ucelovy reexport a co neni (napr. potrebna delka registrace v CR) neni urcena zcela ucelove, tak, aby subjekt, ktery je zadavatelem (hyundai) z teto statistiky vysel dobre.
8) jenze to by bylo pro "novinare" dost novinarske prace, a papouskovat jsou tu zvykli, ne?
Ale tak určitě ano, to by byl hloupej, jenže v objemu prodeje Škodovky to bude zanedbatelný podíl, v tom má domácí výrobce jasnou výhodu před konkurencí >:-[]
Nijak to nesleduji, ale rozdíl mezi dodávkami a registracemi u Škody je za minulý měsíc značný (přes dva tisíce aut). Takže to vypadá, že prodejci Škody čile vyváží, jen jde o neregistrovaná auta.