Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Reklamovat ojetý vůz je možné, s odbornou pomocí budete úspěšní!

Problematická koupě ojetého automobilu se kupujícímu přihodí velmi snadno. Jak v takovém případě postupovat, abyste nenaletěli?
Zpět na článek
4. 3. 2013 08:34
4. 3. 2013 09:02
4. 3. 2013 14:56
4. 3. 2013 15:59
4. 3. 2013 08:21
Kazda mince ma dve strany
Ono je dobre si uvedomit, ze ta sestimesicni zaruka sice zni super pro kupujiciho, ale zaroven to muze byt potencialne pekny pruser pro prodavajiciho. Ve skutecnosti pokud koupite auto z nesolidniho bazaru, tak si stejne nepomuzete, protoze bez ohledu na skutecny stav vozidla z provozovatele bazaru nevyrazite ani korunu, tihle sibri v tom umi chodit a prodavaji stocenky a bouracky takovym zpusobem, ze s reklamaci nemate sanci uspet.
Pro bezneho obcana v pozici prodavajiciho naopak tohle ustanoveni predstavuje realne riziko, ze sice v dobre vire prodate slusny automobil, ale kupujici-vyzirka se na vas stejne bude vozit a delat vam velke neprijemnosti. Prokazovat, ze zavadu nezpusobil az kupujici nebo ze jde jen o bezne opotrebeni nemusi byt vubec jednoduche ani v pripade, ze mate pravdu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
4. 3. 2013 08:34
teoerie
Reklamovat? Možná, když jste čez nebo ministr. Pro ostatní je to utopie, fungování áček je dlouholetým příkladem. Dnes je mnohdy zážitek reklamovat i vůz zcela nový.
Rozbalit vlákno
3
4. 3. 2013 09:02
Re: Prax
Raz som bol prizvany k nakupu ojazdeneho auta, a bola to teda zaujimava skusenost: bazarnik najprv pol hodiny kvakal o tom ake skvele auto sme si vybrali, ze je po servise, nie je na nom ziadna zavada, staci natankovat a jazdit. Kamarat sa uz videl v siedmom nebi, usmieval sa jak batola ked vidi svoju oblubenu hracku a premyslal kto mu toho golfika nacipuje.

Potom vojdeme do kancla, a citam zmluvu s popisom technickeho stavu vozidla, kde stoji: motor, prevodovka, brzdy, tlmice, vyfuk, podvozok, skla, svetla, elektroinstalacia - uplne vsetko je na tom aute pokazene, poskodene, havarovane, nutna vymena, oprava, servis, vozidlo nie je sposobile jazdit po komunikaciach. Uplne vsetko co na aute existuje a mohlo by sa teoreticky pokazit bolo podla toho lajstra uz naprt! Sa pytam toho xindla ze to je asi od ineho auta, vsak pred chvilou nam hovoril ze ten stvorkovy Golf je vo vybornom stave, nie? A on ze to davaju ku kazdemu autu, uplne rovnako vyplnene, mal toho tam plny sufel, a vzdy len doplnia typ/znacku auta a vin-ko. Vraj je to len "formalita", ktorou sa ale uspesne brania pred reklamaciami. A mal pravdu! Cokolvek by sa na aute pokazilo, urcite by sa na tom lajstri naslo oznacene ako vadne, poskodene. Klient by nemal ziadnu sancu nieco vyreklamovat...
Avatar - Ozzman
4. 3. 2013 14:56
Re: Prax
Přesně tak to dělají. U každého oježděného auta mají takovéhle lejstro, kde je vyplněno alespon minimální poškození určitých částí auta. Motor, převodovka, tlumiče, brzdy... atd... Maj to velmi často předimenzováno. tzn když má motor už něco za sebou tak napíšou, že je už v horšim stavu atd.. aby se chránili u případné poruchy :-) I když je ( nebo spíš "by bylo") auto v super stavu, v tom lejstru je auto popsáno daleko hůře :-)
4. 3. 2013 15:59
Re: Prax
Přesně tak, je to jen z toho důvodu, aby se chránili před případnými reklamacemi. Páč na závady, se kterými byl kupující seznámen, se žádná reklamace nevztahuje. Je prostě v jejich zájmu si to maximálně ošéfovat. :-!
Avatar - 3_diamanty
4. 3. 2013 08:57
kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
pomaly uz nezmysel ..... do 10 000 eur najdeme na trhu mozno 20 aut... take sandero stoji uz od 6500 eur pricom ponuka velky kufor, dostatocny razvor, je to nove auto so zarukami..... vonave ciste nic nie je opotrebovane..... cloveku posluzi perfektne aj rodine, hocikomu.... za 10tisic eciek ma uz clovek napr fluenca..... skvele velke auto.... kupovat dnes za 5000 eur nejaky 10 rocny pochybny voz so 150 tisc na tachaci tak tomuto zmyslaniu velmi nerozumiem.... v konecnom dosledku clovek na starom aute neusetri lebo naklady na prevadzku stareho "vraku" su vacsinou daleko vyssie ako u noveho auta.... pri ktorom nema clovek prve 3-4 roky takmer ziadne vydavky.....
Rozbalit vlákno
10
4. 3. 2013 09:07
Re: kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
Tak nez jezdit Dacii, tak to uz snad radeji vlakem. Realne nejlevnejsi pouzitelne auto vyjde tak na 25000EUR a to se vyplati jen lidem, kteri maji rozumne najezdy kolem tech dvaceti tisic plus rocne, pro nas co jezdime malo jedine ojetina bez ohledu na rodinne prijmy. :-!
4. 3. 2013 09:43
Re: kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
Tak 10 let staré za 5000€ :-O před 3 lety jsem kupoval 10 let staré za 3000€. Jaká je nejnižší cena MPV pro 6? A s Lodgy na mě nechoď, to je taková zmenšená parodie bez motoru ;-\ Od doby co jsem to koupil jsem s tim najel 60tkm, náklady na servis včetně rozvodů cca 800€ a protože autíčko slouží parádně, tak mu teď dopřeju nový tlumiče a brzdy celkem za 600€. Údržbou tedy budu na 0,023€/km ;-) Cca 14 dní po koupi se ukázaly drobné trable cca za 200€-reklamace vyřešena po telefonu >:D, bez jedinýho blbýho slova oprava zaplacena :yes:
4. 3. 2013 10:08
Re: kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
To je už po několikátý co tě tu vidím psát vznosný eseje o Dáčii. Ano neříkám, že to neudělá svoji práci, ale pokud půjdu kupovat auto za 200K tak od toho taky něco čekám ne že spadnu komfortem, výkonem a úrovní cestování o několik let dozadu oproti mému stávajícímu autu. Pokud chci auto, který k něčemu vypadá a má trochu motor, tak prostě něco stojí a rozhodně ho nepořídíš za 250K CZK. Za tyhle peníze ale při troše vybírání koupíš krásný zánovní auto. Třeba tohle.

[odkaz]

A můžu ti říct, že kvalitativně je to na hony vzdálený tý tvojí opěvovaný Dačce.

Osobně jsem si koupil před 2 lety 8 let starý auto a na servise mě nestálo prakticky nic. Krom výměny oleje a filtrů. Letos jsem akorát měnil silentbloky na přední nápravě a zadní ložisko. Celková investice do náhradních dílů teda za 2 roky cca 4000. Jenže to je taky potřeba vybírat auto, kde cena náhradních dílů nefrčí v 10000 korunách.
Avatar - Ozzman
4. 3. 2013 14:59
Re: kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
Ty děláš, jako kdybys tu byl nový:D On ti řekne, že větší auto je zbytečnost, stejně tak jako komfortnější >:D Není reálné sehnat velké auto za 250 tisíc, aby bylo nové. >:D
5. 3. 2013 07:43
Re: kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
máš pravdu, že já na to vůbec reaguju. :-)
Avatar - Alpinis182
4. 3. 2013 11:00
Re: kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
No, já si rozhodně ve svých 23 letech nebudu kupovat Dacii... Promin, to fakt ne >:D
Myslím to vazne a opravdu si radeji koupim za tu samou cenu starsi, ojety auto a taky uz jsem to tak udelal, nelituji...
4. 3. 2013 11:03
Re: kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
Najdi mi nové auto do 10 tisíc Eur s těmito požadavky: provoz na LPG, vyšší výkon kvůli častému využití dálnice. Předem děkuju ;-)
Avatar - Ozzman
4. 3. 2013 15:03
Re: kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
Plácáš blbosti opět:) Co když chci větší auto, ideálně v naftě? Auto, které bude mít určité prvky komfortu a výbavy? Tak místo, abych si koupil oholenou Dacii radši risknu tu ojetinu. Je vidět, že si nikdy takové auto nekupoval, neprovozoval, nejezdil. Předsudky, že do "vraku" nasypeš majlant taky neplatí vždy. Pokud ovšem nevemeš 8 let starou Oktávku f TDI ( popř BMW,Audi či Passata) co má zaručeně 120 tisíc najeto z AAA po důchodci.... >:D Tam už to i přes kvality Oktávky stejně nebude to pravé ořechové >:D Každý se nespokojí s malým hatchbackem, který ma kufr na dvě nákupní tašky... a né každý má tolik peněz na nové auto střední či vyšší třídy..
5. 3. 2013 07:59
Re: kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
Taky myslím, že takový auto nikdy nekupoval a nejezdil. Jinak by neplácal takový nesmysly. Tipnul bych si že jeho znalosti aut pramení z reklamních letáků prodejců aut, ale po technický stránce auto nikdy nestudoval. Pokud člověk trochu rozumí autům, ví na co se zaměřit a nejlíp si s sebou vezme ještě nějakýho zručnýho mechanika. Je minimální pravděpodobnost, že koupí past složenou ze dvou aut do který bude sypat kotle peněz. Vzhledem k tomu, že jsem jeden z těch blbců co si vždycky radši pořídil ježděnej kus auta než novou Dáčii, už s tím mám nějaký zkušenosti.

PS: Jinak moje auto skutečně byla 8 let stará Oktávka f TDI, ale můžu ti říct, že jsem jich viděl desítky než jsem našel jednu, která stála za koupi. Zbytek to byly vesměs při bližším ohledání šroty. ;-)
Avatar - twistedTSD
4. 3. 2013 17:48
Re: kupovat jazdene auto je pri dnesnych cenach novych aut
Jo, každému se válí 10 000 éček po kapsách a každý touží po Sanderu social edition...To jsou zase moudra...
4. 3. 2013 10:52
Pár komentářů
Nejvyšší soud ve svém judikátu 25 Cdo 1741/98 uvedl, že nelze stanovení "jak stojí a leží vztáhnout ve smlouvě na věc individuálně určenou. Ustanovení mělo původně za účel zahrnout do smlouvy obtížně definovatelné věci obtížně definovatelného stavu (např. když prodáváte statek s vybavením). Takové ustanovení, které se vztahuje na auto je tedy nezákonným omezením odpovědnosti za vady a mělo by být neplatné. Vím, že je o tom napsán zajímavý článek, ale teď ho nemůžu najít. Zkusím se pak ještě podívat.

Text se příliš nevěnuje odlišení smlouvy podle Obchodního zákoníku a Občanského zákoníku. U vad, škody a uplatnění práv z nich vyplývajících ve smlouvě podle Obchodního zákoníku je třeba zmínit §440. Majitel sice nemůže uplatnit právo z odpovědnosti za škodu tam, kde mu vzniklo právo z odpovědnosti za vady, ale může tak učinit tam, kde mu nevzniklo. Pokud tedy například selže nějaká součástka auta a ta poškodí i součástky jiné, tak ty jiné součástky opravit majitel může (a náhradu vymáhat po prodejci - tzv. další škoda) - ne však tu selhávající, protože na tu se vztahuje právo z odpovědnosti za vady. Výhodou smlouvy podle obchodního zákoníku je však možnost nabýt vlastnického práva i od nevlastníka. Nabytí vlastnického práva vydržením podle Občanského zákoníku vyžaduje po celou dobu vydržecí lhůty dobrou víru - stačí tedy mít pochybnosti o původu vozu a vaše dobrá víra a šance na nabytí vlastnického práva končí. Toto se změní s novým Občanským zákoníkem.

Další věc je komisní prodej. Mám pocit, že některé bazary takto nazývají prodej, kdy uzavřou s prodávajícím smlouvu o smlouvě budoucí (kupní), kterou podmíní odkládací podmínkou, že seženou za smluvenou cenu kupce. Poté od vás auto vykoupí a okamžitě přeprodají osobě nové. Tím pádem přebírají odpovědnost. Prodávat dnes vůz v bazaru standardním komisním prodejem je hloupost - to už si ho můžete prodat sám a nemuset se dělit s bazarem. Důvodem zisku bazaru by mělo být právě jeho převzetí odpovědnosti.

No, berte to s rezervou, ale myslím, že to říkám dobře.

Na závěr eseje bych dodal, že byste si v případě problémů rozhodně měli najmout někoho, jako je autor článku (nepobírám plat od auto.cz, nebojte >:D ). Můžete sice perfektně rozumět problému, který auto má, ale pokud nerozumíte právu, tak si ani neškrtnete...
Rozbalit vlákno
1
4. 3. 2013 13:52
Re: Pár komentářů
:yes: jednoznačně
4. 3. 2013 23:19
Nerozumím autům => nekupuju ojetinu
Já si prakticky cokoliv na autě opravím sám, takže koupě levné ojetiny mě neruinuje. Ale i tak vybírám jednoduchá auta kde je co nejmíň věcí k pokažení. Moje minulé auto ještě nemělo ani posilovač brzd - a to byl rok výroby 1991 :-)
Ale třeba teta kupovala ojetiny, neustále z ní někdo tahal peníze za opravy. Auto ji na opravách přišlo za rok klidně na 30 tisíc. Potom si koupila nový Clio a je naprosto spokojená. Jen dolívá benzín, nic dalšího neřeší. Já už bych asi taky vzal příště funglovku. Třeba Panda je za 170 tisíc včetně klimy, elektrických oken, centrálu a otáčkoměru - skvělá nabídka. Víc převážně do města nepotřebuju a už nejsem v letech, kdy jsem potřeboval starou vraždu se silným motorem "na machrování".
Rozbalit vlákno
0