Mirku, ale to budou mít v tom autě asi 1,2 TSI, že, když na takové rovince nepřekročí rychlost 30 km/hod?
A je 1,2 TSI možné koupit s nejvyšší nvýbavou, nebo je to jen nějaká speciální verze pro reklamu?
Neřekl bych že je to nějaká spešl výbava. A neboj šicí stroj 1.2TSI umí i nad 30km/h. Jen pro reklamní účely to vypadá agresivněji než tomu ve skutečnosti je.
Páni motor 1,2 tsi sa vyrába v Čechách,tak si naň nekydajte :no:Každý,s kým som sa bavil a má tento motor či už v golfe,rapide je spokojný.Rozvodová reťaz je asi ten najmenší problém.Oproti HTP je to o dosť lepší motor.
>:D
Já vlastním auto s tímto motorem už víc než 3 roky a jsem s nim nadmíru spokojen. :-)
To rýpnutí od wolffa a má následná reakce má tak trochu svůj důvod.
To víš, to není Bravo od Fiatu, v Golfu lze mít i prvky, které konkurence nemá ani o třídu výš, natož ve stejné třídě. Mrkni do ceníku Golfu a kdybys o některých prvcích výbavy slyšel vůbec poprvé, můžu ti upřesnit o co se konkrétně jedná, protože u Brava by ses jich nemuslel ani dožít... :-O:*);-)
Pokud o tom víš, tak bych se rád zeptal, kolik Golfů nakonec s takovým systémem jezdí. Protože efekt logicky bude mít jen v tom autě, do kterého si to někdo opravdu koupí...
Např. v "západní" Evropě zřejmě relativně dost, třeba v Anglii dostaneš výraznou slevu na pojistku, pokud takové zařízení na voze máš, takže se ti může taková investice i (minimálně částečně) vrátit.
To, že na něco nemá (prostředky, chuť...) každý, není argument, jsou lidi co nemají na/nechtějí ani na základního Golfa a měl by se snad proto přestat nabízet? A jsou lidi co nemají ani na provoz vlastního auta a nemá snad proto (touto "logikou") smysl auta vůbec vyrábět?
Přemýšlím, proč mi to všechno píšeš, já jsem nic o tom, zdali se to má či nemá nabízet nepsal. Ve své otázce jsem se chtěl dobrat toho, jaký to má celkový vliv na bezpečnost provozu jako celku, když to bude mít třeba jen jeden Golf z tisíce.
Jinak můj osobní názor je takový, že bezpečnostní prvky by měly být buď ve výbavě každého vozu, když už to výrobce nabízí, nebo alespoň dostupné pro každý kus, nikoliv svázány s nějakou výbavou ve smyslu luxusu či komfortu. Za těchto okolností je třeba u nás otázkou, kolik lidí si to pořídí - a většina z nich asi stejně bude kupovat především ten adaptivní tempomat, který je s tím spojen.
Ovšem netuším, proč bych měl být proti nabízení jakéhokoliv prvku výbavy, zvlášť, když je to prvek právě na poli bezpečnosti. Jen tak se k nabídce odhodlají i ostatní výrobci a postupně se to stane standardem. :yes:
Ta tvoje první reakce mi vyzněla tak, že pokud to už dnes nemá "každý" Golf, nedává to příliš smyslm, takže proto..., a i kdyby to měl "dnes" pouze jeden z tisíce, bude to nesporný přínos i přesto.
Ano, vždycky musí být někdo první (myslím jak vůbec, tak i v konkrétní třídě) a zavádí se to postupně tak, že se časem stane z "luxusu" (někdo ten vývoj zaplatit musí) běžný doplněk, viz třeba 3b. bezp pásy, ABS, Airbag, ESP... atd.
Golf není v tomto ohledu třídním "předskokanem" poprvé (např. G3 jako první kompakt sériově s airbagem) a věřím, že ani naposledy.
A to jsem se snažil formulovat tak, aby to neznělo jako výpad. Smysl to má každopádně, jen ten celkový dopad na statistiky bude menší. ;-)
No jasně, jen si říkám, svou cenu to má, ale mohlo by se to nabízet i třeba pro základní Trendline samozřejmě s příplatkem. Když jsem si sám svého času hrál s konfigurátorem Golfu, tak by mi bohatě stačil Comfortline a tohle bych si ani vybrat nemohl... ;-\
Pěkný pokus o úhybný manévr, ale opět sis naběhl. Psal jsem o tom, co všechno dnes můžeš mít v Golfu (ve srovnání třeba s Fiatem Bravo), tedy včetně adaptivního tmepomatu (ale zdaleka nejen toho) zmiňovaného v článku. Adaptivní tempomat nelze objednat ani do Brava ani do Pandy.
Pokud jde o samotnou funkci city brake (bez adaptivního tempomatu), tak tu má takový UP! v nabídce už od počátku, kdežto do Pandy se obdobná funkce (LSCM) teprve chystá, viz aktuální stránky Fiatu: " Do budoucna nabídku doplní i systém LSCM, který zábrání drobným kolizím v hustém městském provozu."
Takže díky za tvé upozornění, že Fiat po této stránce nestíhá koncernu VW ani ve třídě mini, která je tradičně jeho doménou. :-O:*);-)
To, jak se jejich vozy dobře kradou, je evidentně problémem celého koncernu VW. I proto vznikla tahle vtipná reklama. Ale v praxi je to prozaičtější. Když jsem ještě jezdil Passatem, měl jsem ukradene tu radio, jindy měnič na CD, potom zase zrcatka, jindy gumy na náraznících, příště blinkry, či stěrače. Manželce ukradli z jejího vozu kdysi dokonce volant s airbagem...
No a tak jsem to jednou vyřešil koupí japonského vozu pro sebe a druhého pro manželku. Ten můj už sice nejezdí tak dobře jako Passat, víc žere a drncá, nemá nerezový výfuk a pozinkovanou karosérii a hlavně má horší využití obestavěného prostoru, ale nikdo mi z něj za 4 roky nic neukradl. VW tak ztratil jednoho zákazníka.
Je dobře, že si ve Wolfsburgu začínají uvědomovat, že je to opravdu problém a možná se i konečně dopracují k nějakému, byť třeba i jen částečnému řešení.
Takových nás bude drtivá většina. A co mají říkat majitele prémiových a luxusních vozů nebo Škodovek ? U VW se jedna nejvíc o Passata níže už je to v klidu a je to +- na stejné úrovni jako např. Ford nebo Renault.
Nevím, něco se mi na tom nezdá. Za prvé mám pocit, že tyhle systémy se plným prošlápnutím pedálu plynu vypnou. Pokud ne, tak z nich mám ještě blbější pocit, vždycky musí mít poslední slovo řidič, ten je odpovědný za vůz a za lidi v něm. Nedovedu si představit ten pocit, kdybych se nějak dostal mezi závory přejezdu a auto mi psalo, že se prostě nerozjede, protože před sebou má závoru. No, to jen k zamyšlení, reklamy nejsou o reálném životě, takže nelze brát doslova...
A pokud oceňuji nějakou reklamu na toto téma, tak tuhle:
[odkaz]
Krásná, vtipná, stručná a bez nějakých smíšených pocitů... ;-)
tak ta je opravdu dobrá ;-) jinak ta reklama na golfa je taky dobrá ale musíme ji brát jako reklamu. Taky mám radši úplnou kontrolu nad vozidlem já ale nějaký ten pomocník určitě není na škodu - jen se trošku bojím aby časem lidi nezapomněli řídit a nespoléhali jen na asistenty :-)
Nejde samozrejme o zlodejov, ale o kritickú situáciu, keď a napr. z boku na niekoho valí auto a on chce "uhnúť" i za cenu poškodenia vozidla .... že mu to Golf bude znamenať možno rozsudok smrti vodiča "inteligentného" auta ....
Kto sa chce spoliehať na elektoniku pri brzdení ... nech vráti vodičák ....
PS. Zlodeji budú samozrejme kradnúť Golfy tak ako doteraz ... a možno vplyvom "univerzálnej" platformy ešte viac ....
které se za mě budou snažit myslet. Jen řidič se může rozhodnout, třeba i k vědomému nárazu do překážky, pokud je to nutné k vyhnutí se ještě horší újmě. Elektronika nemá všechny informace, proto nesmí rozhodovat za řidiče.
Úplně mi stačila zkušenost s brzdovým asistentem. Chtěl jsem jen mírně a pomalu dobrzdit před přechodem, ale auto nějak dostalo nápad, že musí zapnout maximální sílu brzdění. Nedal jsem mu k tomu žádný důvod. Výsledkem bylo, že jsem málem proletěl oknem a zastavil jsem snad 10 metrů před přechodem. Za mnou náklaďák, nečekal to, ještě že měl rychlé reakce a nepodíval se mi do kufru. Chyběly milimetry. Přece když chci naplno zabrzdit, zašlápnu brzdy plnou silou. Když nezašlápnu, nechci brzdit naplno. Proč teda vůbec někdo takovou hovadinu, jako je brzdový asistent, vymyslel? Nechápu to.
dokud nebude fungovat zdravej rozum. Tento systém se dá vypnout kupodivu sešlápnutím brzdového pedálu. Takže auto začne brzdit, dotknu se brzdového pedálu a brzdím sám. Takže do budoucna před překážkou (chodcem) nebrzdit, auto brzdí samo. Kolik lidí si na to zvykne a pak sedne do jinýho auta a bude policajtovy vysvětlovat, že jeho auto umí brzdit samo. To bude mrtvejch....