Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rekordní slevy na Range Rovery!

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Český dovozce Land Roverů v současnoti nabízí vlajkovou loď značky s rekordní slevou. Za ušetřených 450 tisíc si mohou majetní zakoupit například druhý automobil nižší střední třídy. Nové provedení Range pro rok 2006 se k nám dostane na konci jara.

Automobilka Land Rover představila na autoshow v Detroitu novou podobu modelu Range Rover pro rok 2006. Kromě nové tváře a prvků výbavy dostal nejluxusnější Land Rover i nový motor – mechanicky přeplňovaný osmiválec 4,2 l s výkonem 291 kW. V té souvisloti připravil český importér slevu na současný model jejíž absolutní hodnota je ojedinělá. Deset Range Roverů je totiž nyní levnější o celých 450 tisíc korun.

Rekordní slevy na Range Rovery
modelbarva vozuinteriér vozucena v Kč původnícena v Kč akčnísleva v Kč
3,0 TD6 VogueJava BlackSand2 844 0002 394 000450 000
3,0 TD6 VogueZambezi SilverCharcoal2 859 4002 409 400450 000
3,0 TD6 VogueCairns BlueParchment2 881 4002 431 400450 000
3,0 TD6 VogueJava BlackCharcoal2 834 9002 384 900450 000
3,0 TD6 VogueBonatti GreySand2 844 0002 394 000450 000
4,4 V8 VogueZambezi SilverCharcoal3 164 9002 714 900450 000
4,4 V8 VogueCairns BlueParchment3 174 0002 724 000450 000
4,4 V8 VogueJava BlackSand3 174 0002 724 000450 000
4,4 V8 VogueTonga GreenSand3 174 0002 724 000450 000
4,4 V8 VogueAdriatic BlueNavy3 189 4002 739 400450 000

Range Rover je vlajkovou lodí koncernu a patří mezi nejluxusnější vozy 4x4 ve světové automobilové nabídce. Jeho modelový rok 2006 se k nám dostane až na přelomu května a června 2005. Range 2006 získal novou mřížku, nové nárazníky a světlomety vpředu i vzadu. Změn doznaly i charakteristické boční výdechy motoru. K dispozici jsou nové osmnáctipalcové a devatenáctipalcové ráfky z lehkých slitin, model Supercharged (mechanicky přeplňovaný agregát) dostává i mřížku chladiče s diamantovým vzorem či dvacetipalcové ráfky. Celkově zůstává design vozu věrný nadčasovým liniím předchůdce z roku 1970, kdy byl Range Rover poprvé představen.

Revoluce se odehrála pod kapotou. Vidlicový osmiválec 4,4 l o výkonu 210 kW nahradil zdokonalený nepřeplňovaný agregát s výkonem 225 kW. Land Rover nově vybavil noblesní automobil mechanicky přeplňovaným osmiválcem 4,2 l s výkonem 291 kW a nejvyšším kroutícím momentem 560 Nm. Oblíbený šestiválcový turbodiesel zůstal beze změn. Dojem z výkonů podtrhuje nová šestirychlostní automatická převodovka ZF s možností manuálního řazení.

Range Rover je zároveň nejtišší v historii, hluk v kabině je redukován o 50 % díky lepší zvukové izolaci či přednímu laminovanému sklu. Přeplňovaný motor dosahuje o 38 % většího výkonu a o čtvrtinu většího kroutícího momentu, než u obvyklého agregátu V8. Vůz zrychluje z 0 na 100 km/h o pětinu rychleji než obvyklý osmiválec.

Na špici zůstává Range Rover i technologicky. Pouze konečky prstů potřebuje řidič na svém velitelském místě k ovládání dotykové obrazovky. Jen hlas stačí k obsluze klíčových funkcí pro navigaci, poslech a telefonování. Velký displej zobrazuje v reálném čase všechny důležité systémy vozidla, polohu a prokluz jednotlivých kol při jízdě na silnici i v terénu. Speciální systém kontroluje tlak v pneumatikách, kamera hlídá prostor za vozem při couvání, adaptivní světlomety vrhají paprsky světla na silnici podle směru a rychlosti jízdy.

K superluxusnímu Range Roveru se připojuje rovněž nedávno představený Range Rover Sport, který poprvé rozšířil modelovou nabídku Land Roveru na pět modelů.

Ondřej Láník
Diskuze (10)