Diskuse

Renault 18 (1977-1994): Jak ve Francii postavili opravdové světové auto

26.1.2018

Na Renault 18 se trochu zapomnělo, přitom ve své době jezdily tyto solidní sedany a kombíky skoro po celé planetě. A dnes je jim čtyřicet.

 

  • 70 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 26.01.  21:51

    Opět krásný článek.

    Rád se podívám do minulosti i když, jako tuto, ji ještě pamatuji. Děkuji autorovi za podrobné shrnutí informací o modelu, který v akčních letech jezdil i v ČSSR poměrně dost na poměry západních aut. Myslím, že jeden čas byly dostupné v Tuzexu a hodně jich jezdilo tehdy v jediné pražské půjčovně - Pragokaru. Odtud se díky brzkým obměnám vozového parku dostávaly do soukromých rukou.

    Článek je snad lepší než auto samo :-) , v mých očích nedosáhlo kvalit šestnáctky, zejména co do jízdních vlastností. Podélně uložený motor daleko před nápravou - stejně jako R12 - znamenal výraznou nedotáčivost i při normální lehce svižné jízdě. Jelo to přád rovně, jako kdyby bylo na nárazníku přivázaný těžký kladivo. No, tenkrát to tak měly i Audi. (R16 měla motor za nápravou, s převodovkou dopředu).

    Proti indické formuli je tenhle článek jako nebe a dudy. >:D

    Na pana Dragouna se lze tradičně spolehnout. Ještě jednou díky. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 26.01.  22:10

      « Re: Opět krásný článek.

      Připojuji se. Kdysi za socialismu měl otec R12 a tahle R18 byla pro nás nedostupný a hodně obdivovaný sen. Nakonec jsme ji přeskočili a pokračovali v R11. Ale kdeže ty časy jsou. A vracet bych se asi nechtěl. ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 27.01.  09:38

        « Re: Re: Opět krásný článek.

        Mna tato 18 nejak minula. Skor sa mi vybavuju ine starsie modely a potom FUEGO. :-)
        • 10 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 27.01.  11:34

          « Re: Re: Re: Opět krásný článek.

          Tak určitě, z Fuega jsem kdysi hodně ucvrkával. >:D
  • 28 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 27.01.  01:31

    dnes těm vozům není čtyřicet

    protože už dávno shnily a prošly recyklační linkou. Žádná škoda.
    • 71 Reagovat !

      foto car

      car 27.01.  06:47

      « Re: dnes těm vozům není čtyřicet

      ZALEZ do boudy a ticho..!!!
  • 10 Reagovat !

    foto romeus

    romeus 27.01.  10:12

    I dnes se dají vidět stále v provozu

    Dnes jsou ještě k vidění např. v Íránu.
  • 10 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 27.01.  12:12

    Díky za super článek o pěkném autě!

    Pan Dragoun opět odvedl vynikající práci, jeho články jsou suverénně to nejlepší, co z těch opravdu hodnotných článku na tomto webu ještě zbylo.
    P.S. Je zajímavé, jak se toto opravdu hodně rozšířené auto (i u nás jich jezdilo relativně dost) rychle zapomnělo. Pamatuju se, že R18 docela důkladně představoval i SM a soudruzi tehdy dokonce dovolili dvojici těchto vozů umístit na obálku! >:D
  • 10 Reagovat !

    foto Visiteur

    Visiteur 28.01.  11:44

    skvělé téma, ale..

    Bohužel čím častější zabíhání do titěrných detailů, tím více nepřesností až nesmyslů v článku. Namátkou - R18 nenahrazovala R12 a R16, ale jen R12, protože R14 jako nástupce R12 se neujal - nástupcem R16 byl R30 a R20. V R18 nikdy nebyl sériově jiný přeplňovaný benzínový motor, než 1565 cm3 - přeplňování 2165 cm3 bylo výsledkem tuningové přestavbové sady. R18TX se vstřikováním Bosch L-Jetronic , lambdou a katem byl s motorem 2165 cm3 (ne 1995) a ve verzi sedan i kombi s manuální i automatickou převodovkou, pro Švýcarsko a Rakousko.
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 28.01.  21:25

      « Re: skvělé téma, ale..

      Je to těžký..pro laika je to super článek...odborník na značku najde dost nepřesností. Stejně tak tomu bylo i u článku o Trabantech. Nemám to za zlé...a můžeme být rádi za podobné články
  • 00 Reagovat !

    foto Dylan-McKay

    Dylan McKay 12.04.  20:14

    Renault 18 Turbo

    Přesně ten stříbrný jsme měli. Řidičák jsem dělal ve Favoritu a doma se učil s 18 Turbo. Bylo to skvělé auto! :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím uzavřel „dokonalý zločin“?

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím…

Dánská prokuratura žádá doživotí pro dánského konstruktéra Petera Madsena (47), který podel obžaloby loni v…

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí přijet Gudas a Zacha

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí…

Poslední čas na vyzbrojení, vypilování a jede se na ostro. Českou hokejovou reprezentaci čeká poslední akce před…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…