Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo RS (98 kW): Nejdostupnější Renault Sport bude stát 15.600 Euro

Diskuze (31)
Renault Twingo RS doplní řadu sportovních modelů divize Renault Sport. Ve Francii se začne prodávat 11. září a bude stát 15.600 Euro. Za symbolické 1 Euro bude Renault nabízet kurz sportovní jízdy.

Twingo Renault Sport se postaví po bok ostrých verzí modelů Clio a Mégane. Proti běžnému modelu má nabroušené provedení přepracovaný vzhled karoserie s rozšířenými blatníky, výraznými nástavci prahů, střešním spoilerem a radikálně přepracovanými nárazníky. Vnější zpětná zrcátka a rámečky předních mlhovek mají tmavě šedý lak. V nabídce jsou dva druhy podvozku – Sport a Cup, který je o 4 mm nižší a odlišuje se například i sedmnáctipalcovými antracitovými litými koly namísto šestnáctipalcových.

Pod kapotou má Twingo RS atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 l, poskytující výkon 98 kW (133 k) při 6750 ot./min. a točivý moment 160 Nm při 4400 ot./min. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky.

Vzhledem k výkonu motoru se dočkal přepracování podvozek. Vpředu je použita náprava typu McPherson s hliníkovými rameny a integrovaným stabilizátorem a vzadu jsou vlečená ramena s vinutými pružinami. Oproti běžným verzím Twinga se rozšířil rozchod vpředu o 60 mm a vzadu stejně jako u verze GT o 59 mm.

Standardní provedení Twinga RS se bude pohybovat na šestnáctipalcových litých kolech obutých do pneumatik o rozměru 195/45 R16, zatímco verze Cup dostane sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 195/40 R17. O bezpečné zastavení nejvýkonnějšího Twinga se postarají kotoučové brzdy o průměru vpředu 280 mm a vzadu 240 mm.

Standardní výbava vychází z verze Twingo GT, která zahrnuje například rádio s CD, MP3 a ovládáním na volantu, zatmavená zadní skla, kožený volant nebo dešťový senzor. Twingo RS k tomu kromě bodykitu přidává tmavě čalouněná sportovní sedadla s oranžovými bezpečnostními pásy, sportovní volant a plně odpojitelné ESP. Základní cena ve Francii je stanovena na 15.600 Euro, tedy asi 390 tisíc Kč.

Renault u ostrého Twinga sází na široké možnosti individualizace vzhledu. Obě provedení lze objednat s jednou z čtyř metalických barev nebo v nemetalické červené. Na výběr jsou dále tři sady polepů karoserie ve sportovním stylu. Nabídka doplňků interiéru obsahuje například hliníkové sportovní pedály, koženou sportovní hlavici řadicí páky nebo koberečky s logy Renault Sport na hliníkových destičkách. Z nabízených možností lze vytvořit také konfiguraci, která přiblíží vzhled i barevné zpracování původnímu konceptu z roku 2006.

Na seznamu příplatkové výbavy je klimatizace, okenní airbagy, tempomat s omezovačem rychlosti, panoramatická střecha, Bluetooth hands-free, navigace Siemens VDO nebo konektor pro připojení MP3 přehrávače a iPodu.

Za symbolické 1 Euro nabízí Renault k Twingu RS kurz sportovní jízdy, majitelé dalších modelů Renault Sport za něj zaplatí 500 Euro. Kurz se skládá z teoretických hodin a praktických tréninků na závodní dráze. Vede ho Romain Grossjean, který závodí ve Formuli Renault a je testovacím jezdcem týmu ING Renault F1.

Diskuze (31)
Avatar - T613
27. 8. 2008 13:55
Re: Zbesilej prcek
tady zase někdo dostane BAN >:-[]
Avatar - da_b0mb
26. 8. 2008 23:29
Re: Etalon
>:D
Avatar - da_b0mb
26. 8. 2008 23:01
Re: Etalon
zvyklej? Tak mi to neda se nezeptat...V cem se vozis? :-)
26. 8. 2008 22:56
Re: Trochu ostré rizoto
No mal som možnosť vyskúšať len na kúsku a na 195/40 R17 malo Twingo príjemne tvrdý podvozok. Žiadny kostitras. To svedčí o šikovnosti pánov z oddelenia Renault Sport. Chuťovečka je motor. Variabilné časovanie, zvody 4 do 1 s rovnakou dĺžkou. Za takú pleteničku by sa nemuselo hanbiť žiadne superšportové auto. Zvuk je kategória sama o sebe. Airbox je priam pripravený na transplantáciu studeného sania a s trošku priepustnejším potrubím by sa mohol výkon raálne vyšplhať na 140k. Teším sa potrobnejšie zoznámenie.
Avatar - THE KLF ™
26. 8. 2008 22:50
Re: Jedovatá lienka
Najleopsie by bolo asi vidiet graf, lebo ja ho mam pri 3800RPM a to je tiez uz dost.