Renault Twingo RS (98 kW): Nejdostupnější Renault Sport bude stát 15.600 Euro
Twingo Renault Sport se postaví po bok ostrých verzí modelů Clio a Mégane. Proti běžnému modelu má nabroušené provedení přepracovaný vzhled karoserie s rozšířenými blatníky, výraznými nástavci prahů, střešním spoilerem a radikálně přepracovanými nárazníky. Vnější zpětná zrcátka a rámečky předních mlhovek mají tmavě šedý lak. V nabídce jsou dva druhy podvozku – Sport a Cup, který je o 4 mm nižší a odlišuje se například i sedmnáctipalcovými antracitovými litými koly namísto šestnáctipalcových.
Pod kapotou má Twingo RS atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 l, poskytující výkon 98 kW (133 k) při 6750 ot./min. a točivý moment 160 Nm při 4400 ot./min. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky.
Vzhledem k výkonu motoru se dočkal přepracování podvozek. Vpředu je použita náprava typu McPherson s hliníkovými rameny a integrovaným stabilizátorem a vzadu jsou vlečená ramena s vinutými pružinami. Oproti běžným verzím Twinga se rozšířil rozchod vpředu o 60 mm a vzadu stejně jako u verze GT o 59 mm.
Standardní provedení Twinga RS se bude pohybovat na šestnáctipalcových litých kolech obutých do pneumatik o rozměru 195/45 R16, zatímco verze Cup dostane sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 195/40 R17. O bezpečné zastavení nejvýkonnějšího Twinga se postarají kotoučové brzdy o průměru vpředu 280 mm a vzadu 240 mm.
Standardní výbava vychází z verze Twingo GT, která zahrnuje například rádio s CD, MP3 a ovládáním na volantu, zatmavená zadní skla, kožený volant nebo dešťový senzor. Twingo RS k tomu kromě bodykitu přidává tmavě čalouněná sportovní sedadla s oranžovými bezpečnostními pásy, sportovní volant a plně odpojitelné ESP. Základní cena ve Francii je stanovena na 15.600 Euro, tedy asi 390 tisíc Kč.
Renault u ostrého Twinga sází na široké možnosti individualizace vzhledu. Obě provedení lze objednat s jednou z čtyř metalických barev nebo v nemetalické červené. Na výběr jsou dále tři sady polepů karoserie ve sportovním stylu. Nabídka doplňků interiéru obsahuje například hliníkové sportovní pedály, koženou sportovní hlavici řadicí páky nebo koberečky s logy Renault Sport na hliníkových destičkách. Z nabízených možností lze vytvořit také konfiguraci, která přiblíží vzhled i barevné zpracování původnímu konceptu z roku 2006.
Na seznamu příplatkové výbavy je klimatizace, okenní airbagy, tempomat s omezovačem rychlosti, panoramatická střecha, Bluetooth hands-free, navigace Siemens VDO nebo konektor pro připojení MP3 přehrávače a iPodu.
Za symbolické 1 Euro nabízí Renault k Twingu RS kurz sportovní jízdy, majitelé dalších modelů Renault Sport za něj zaplatí 500 Euro. Kurz se skládá z teoretických hodin a praktických tréninků na závodní dráze. Vede ho Romain Grossjean, který závodí ve Formuli Renault a je testovacím jezdcem týmu ING Renault F1.