Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane 2012 na českém trhu: Generation za 259.900,- Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (68)
Mégane, klíčový model Renaultu v nabité nižší střední třídě, prošel nedávno modernizací. Nový model se začíná prodávat na českém trhu. Základní cena oproti předchůdci vzrostla o 5.000,-.

Připomeňme, že hlavním poznávacím znakem Méganu pro rok 2012 je přední nárazník, který dostal částečně leskle černou barvu a decentní chromování. Luxusnější varianty v něm navíc mají diody pro denní svícení. Jinak se žádné radikální změny designu neodehrály.

Pětidveřový Mégane nyní koupíte s motory řady Energy 1,2 TCe a 1,6 dCi 130. Zážehový turbomotor nahradil v nabídce větší a výkonnější 1,4 TCe, diesel pro změnu střídá agregát objemu 1,9 l. Výbava Advantage, která byla situována mezi stupně Expression a Dynamique, rovněž zmizela. Novinkou je naopak exkluzivní Bose s rádiem téže značky a tmavými sedmnáctipalcovými koly. Renault nabízí také příplatkový systém varování před opuštěním jízdního pruhu a spojený s automatickým přepínáním dálkových světel.

Nová cenovka nejlevnějšího Méganu Generation sice vzrostla o pět tisíc na 259.900,- Kč, ale i tak zde stále platí dvacetitisícová sleva, stejně jako v případě Generation Authentique. Vyšší výbavy srazí původní částku směrem dolů o 45.000 korun.

Na co se může těšit případný nový majitel, který zvolí základní model Generation s benzinovou šestnáctistovkou (74 kW) nebo turbodieselem 1,5 l/66 kW? Bezpečnost nebyla nijak ochuzena, kromě dnes již běžného ABS najdeme v těchto vozech také šestici airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti. Komfort a obsluhu zlepšují palubní počítač, manuální klimatizace, dálkové centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Volant je seřiditelný pouze ve svislém směru a auto jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech. Za metalízu se vždy připlácí 13.700 korun, za nejlevnější CD/MP3 rádio pak 8.100,- Kč. Vznětový motor je dražší o 60 tisíc.

ESP ovšem chybí, kontrolu stability hledejme až u Generation Authentique, ale tady ještě v extras (+10.100,- Kč). Ve standardu je až u Expression. Druhý stupeň již obsahuje zmíněné audio a také loketní opěrku. Expression s cenou 294.900,- Kč pro motor 1,6 16V (74 kW) přidává navíc kartu Renault Keyless Drive, podélně seřiditelný volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci a mlhovky. Zadní boční okna již postrádají mechanické kličky, řidič má k dispozici bederní opěrku a oba se spolujezdcem také schránky pod podlahou. Navigace Carminat TomTom stojí minimálně 13.700,-, rádio 3D Sound Arkanys 4.100,-, vyhřívaná přední sedadla 5.600,- a polosamočinná parkovací brzda s asistentem rozjezdu do kopce 6.500,-. Nejlevnější šestnáctipalcová litá kola jsou za 10.000,-.

Ty má Dynamique (od 334.900 Kč s výkonnějším motorem 1,6 16V/81 kW) už v základu, stejně jako kožený volant a řadicí páku. Lité sedmnáctky stojí v tomto případě 6.100,-, kožená sedadla 25.000,-, kontrola tlaku v pneumatikách 3.100,- a v úvodu zmíněné varování před opuštěním jízdního pruhu 10.000,-. Za natáčecí bixenony vám naúčtují dalších 25.200,- Kč, stejně utratíte za panoramatickou střechu. Parkovací senzory přijdou na 10.100,- Kč, zadní kamera pak stojí 15.200,-.

Špičkové provedení Bose (s novými pohonnými jednotkami 1,2 TCe a 1,6 dCi) dále obsahuje standardní hands-free kartu, sklopná elektrická zrcátka, již zmíněná kola Black Sari a také audiosystém s devíti reproduktory, díky kterému dostalo svůj název.

Ještě k novým motorům. Zážehový čtyřválec 1,2 TCe/85 kW je ke koupi minimálně za 344.900 korun s výbavou Expression, turbodiesel 1,6 dCi/96 kW přijde na 439.900,- Kč (Dynamique). S tímto komfortním stupněm a agregátem 1,5 dCi/81 kW se pojí nabídka šestistupňové převodovky EDC. Oproti manuálu je nutné v jejím případě vynaložit navíc 30 tisíc, konkrétně 424.900 korun.

Renault Mégane – ceny zážehových verzí na českém trhu (březen 2012)
Motor1,6 16V 100 Generation1,6 16V 1001,6 16V 1101,2 TCe 115
Převodovka5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1598159815981198
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/600074/550081/600085/4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250148/4250151/4250190/2000
Max. rychlost [km/h]181190190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,810,910,510,9
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,76,87,15,3
Cena Mégane Generation [Kč]259.900,----
Cena Generation Autentique [Kč]269.900,----
Cena Expression [Kč]-294.900,-314.900,-344.900,-
Cena Dynamique [Kč]--334.900,-364.900,-
Cena Bose [Kč]---389.900,-

Renault Mégane – ceny vznětových verzí na českém trhu (březen 2012)
Motor1,5 dCi 90 Generation1,5 dCi 901,5 dCi 1101,5 dCi 110 EDC1,6 dCi 130
Převodovka5M5M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]14611461146114611598
Válce/ventily4/24/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400066/400081/400081/400096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1750200/1750240/1750240/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]180180190190200
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,012,510,511,79,8
Průměrná spotřeba [l/100 km]4,44,44,44,44,0
Cena Mégane Generation [Kč]319.900,-----
Cena Generation Autentique [Kč]329.900,-----
Cena Expression [Kč]-354.900,-374.900,---
Cena Dynamique [Kč]--394.900,-424.900,-439.900,-
Cena Bose [Kč]----464.900,-

Aleš Dragoun
Diskuze (68)
13. 3. 2012 13:10
Re: Pourquoi?
Strop byl, u nás se 2,0 tce neprodává, aspon teda pokud se podívám do aktuálního ceníku. Je jen u kupé, což je úplná minorita prodejů. Ale nic není u HB a kombi, lepší by byl asi ten nový diesel 1.6. Lehké zpřevodování je, ale dynamika tam není. 10 sec se dá i nedá věřit, říkám, že to tam není, to by akcelerovalo jak 1.6 valvematic nebo 1.6 cvvt a proti těm je to mrtvý motor.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 23:06
Re: Pourquoi?
Ona totiž reálně Laguna není o tolik větší než Megane Grandtour:
[odkaz]

Jasně, kombíky 25 čísel, ale pokud chceš jen 400l a je ti jedno, jestli kombi, tak liftback je jen o 13 cm delší a to už není opravdu moc a variabilita tam pořád je dostatečná oproti sedanu. A po faceliftu auto hodně prokouklo, hlavně příď je pěkná, třeba v tmavě šedé metalíze nebo černé s pěknými koly to vůbec není k zahození
[odkaz] [odkaz]

A že diesel? Svez se s 2,0 dCi, nic jiného se nedá poradit. Já jel teda ve vrcholné 131 kW verzi [odkaz] (přímo ten kus :*) ) a musím říct, že na diesel... :yes: Dokonce i vytáčet se to dá k 5000 ot. a i trochu smyslu to má ;-)
12. 3. 2012 22:22
Re: Pourquoi?
S jiným spřevodováním můžeš mít samozřejmně pravdu. Sám jsem zvědav, uvidíme ;-)

Času dočkám, zatím panice nepropadám.

4C u Laguny super. Ale do dieselu opravdu jít nechci. To je trochu oříšek ;-) Dnešní Laguna má ještě jeden problém - neprojde přes přítelkyni. Je pro ní moc velká a nelíbí se jí. A druhé auto prostě zatím nepotřebujeme, takže to musí být na základě vzájemné shody.

A ten nápad s koupí jinde - super! Pro Renault nejlépe do Francie ;-)
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 18:37
Re: Pourquoi?
Podle mě se snižováním emisí i Renault příjde s delšími převody pro 1,2 TCe. Nechme se překvapit, ale vidím to takto. ;-)

A ten zbytek? Dočkej času, dočkej času, ani ve Fr. ještě nejsou ceny GT a jiných motorizací po fl. těžko budou u nás ;-)

A já bych osobně do Laguny šel, je o kus lepší, může mít 4C, tedy jen s dieselem, ale 2,0 dCi se osvědčil a právě to 4C je záruka pekelně dobrého svezení. A zaparkuješ, taky zaparkuju ;-)

Ale je pravda, že jednu skupinu naserou a tu, co si mají udržet, tu odradí, to je prostě Renault ČR.

Ještě je možnost prostě koupit jinde, to se dnes bez problémů dá. Jen asi ne za takové ceny, jak jsou u nás, ale pokud jsi natolik spokojen? ;-)
12. 3. 2012 09:43
Re: Pourquoi?
Strop je (byl) 2,0 TCe. 1,4 bych označil za optimální - 130 koní je na mainstreamovou nižší střední optimum. Jediná chyba této motoriza byla krátká 6ka - krouťáku měl ten motor dost na to, aby nevyšší převod byl spořivý.

1,6 nadhodnocená není. Ten motor mám, z 0-100 jsem to zkoušel (na letišti, žádné skopičiny v provozu) a to auto to dá za +/- 10s, tedy ještě o fous lépe než papírově. Může za to lehké zpřevodování.