no kdyz se podivas za jake penize se prodavaji Lotusi Elise a Exige, tak cena Alpiny A110-50 okolo 50k euro zhruba odpovidaji cene Exige, pokud bude i stejna platforma, tak proc by mela bejt cena nejak vyrazne jina
Me bavi, ze se nevi na cem to bude postavene, jake to bude mit parametry, ale vi se cena.
To je dost usmevne.
To se jako nejaky manager Renaultu zahledi do kristalove koule a rekne, postavime to s Mercedesem, Lotusem nebo Nissanem a cena bude takova a takova ?
me bavi jak si myslis ze v Renaultu jeste nevedi na cem to bude postavene, to ze to nevedi novinari a pisalci na netu neznamena, ze to davno nemuzou v Renaultu vedet
myslis si snad ze kdyz navrhnou nejake nove auto pro urcitej segment, tak predem neznaji +- naklady na vyrobu? zrovna koncept teto Alpiny nijak extra drahej jiste nebyl, trubkovej ram, motor, prevodovka a dily z jinych aut nebo monopostu ktere maji, jedine co bude pro ten koncept unikatni je kastle, a to je plast, karbon nebo nejaky laminat
no, u auta ktereho se proda par tisic kusu a nema to byt odvozene od Meganu teda kury zalezi, jestli to bude prekarosovany lotus anebo novy vyvoj od piky.
naklady na trubkove sasi a komponenty, ktere ty tak lehounce odmavnes jako male, mohou byt i se vsema homologacema ve stovkach milionu eur a rozpocti si to na pocet prodanych kusu a cena vyjde uplne nekde jinde, ze jo.
tak sory jsi pakun a jeste hadavy. Pokud srovnavas vyvoj Thalie a sportaku, kde IMHO ty naklady budou 10x vyssi.
Muze to jit klidne az k 1 miliarde euro, to dneska za vyvoj auta neni zadna prehnana suma. kdybys radsi uznal chybu, ze o tom nic nevis a jen placas, udelal bys lepe.
ono se staci podivat kolik stoji vyvoj firem ktere se rozhodli prave pro plarformu kterou pouziva Elise/Exige a postavili nani svoje auto ktere prodavaji maloseriove, a ze se takovejch aut po svete prohani docela dost ;-) na pouziti koncepce Lotusu ukazuje i posledni predstaveny Exige S a technika v nem pouzita ;-)
pokud ma jeden z reditelu Renaultu predstavu o cene, tak ma jiste v rukou i predbeznou cenu nakladu na vyvoj a vyrobu a take s jakym predbeznym prodejem pocitaji, a nikdo z nas to tady stejne neovlivni ;-)
od nuly to auto jiste delat nebudou, u sportaku teto kategorie je to zbytecnost vzhledem k tomu cemu bude konkurovat i z jejich vlastni "koalice"
a platforma na ktere je Elise/Exige umoznuje i vetsi a silnejsi motory, nema nahodou Exige S v soucasnosti 6 valec 3.5L s 350 konikama? v prepoctu by mel stat cca 1.6 mega
ten motor od Toyoty konci, respektive Toyota konci s jeho vyrobou, takze konci i klasicne Elise a Exige, posledni produkce 25 kousku ponese nazev Edition a maj mit 260 kobilek, nahrada pro Exige je toto [odkaz] [odkaz] [odkaz] a Elise snad bude vychazet z neho, ta koncepce ma moznost zastavby i velkych motoru jako V8-V10
a neni to 1.2M, ale 1.275M, takze spise 1.3M, navic nikde neni psano jesteli bez nebo s dani :-)
Poslední Exige má šestiválec. Elise zůstane u čtyřválců. Proto je Exige Roadster Exige, protože má šestiválec a tedy i trochu jinou šasi. Konec se týkal US specifikace a v Evropě se trochu změnila struktura nabídky, ale pořád tu máš 1,8 s kompresorem a 162 kW, jen pod jiným jménem. Příští Elise má být trochu jiného ražení, tedy pokud Lotus přežije a plány nezmění.
Tedy pokud nemáš nějaké lepší informace. S Lotusem je to teď jak na vodě.
Nikdy na ceny nekoukej do Nizozemska, pokud nemusíš - neskutečně to zkresluje. Exige S se šestiválcem s 350 metrickými koňmi stojí v Německu necelých 67 tisíc €.
Na původní Alpine bylo pěkný, že vypadala jako civilní - i když sportovní - auto. Tohle vypadá jako okruhový speciál pro LeMans, pro mě prostě málo auto. I když je mi jasné, že případná sériová podoba by asi prototypu byla hodně vzdálená.