Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Captur dCi je nově dostupný s dvouspojkovou převodovkou

David Bureš
Diskuze (7)
Dvouspojková převodovka EDC je v Capturu dostupná pro dva motory – 1.2 TCe a 1.5 dCi.

Renault postupně rozšiřuje nabídku své šestistupňové dvouspojkové převodovky EDC. Nedávno se jí dočkalo dieselové Clio, nyní je nově dostupná i pro malé SUV Captur s turbodieselem 1.5 dCi (66 kW).

Vedle vznětového motoru je převodovka z dílny firmy Getrag u Capturu dodávána také pro zážehový 1.2 TCe (88 kW). Pro přeplňovanou dvanáctistovku se jiná převodovka nedodává, u 1.5 dCi je základem manuál, příplatek za dvouspojkovou převodovku činí 35.000 korun.

Captur s 1.5 dCi a dvouspojkovou převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 13,5 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 170 km/h. Spotřeba v kombinovaném cyklu dle evropské normy činí 3,9 litru nafty na 100 kilometrů, což je 0,3 litru více než u 1,5 dCi s manuálem.

Na českém trhu je Captur s 1.2 TCe a převodovkou EDC dostupné od druhého výbavového stupně Expression. Jeho výbava zahrnuje 16palcová z lehkých slitin, asistent rozjezdu do kopce, čtyři airbagy, hands-free kartu Renault, tempomat, palubní počítač, rádio, mlhovky nebo manuální klimatizaci.

S turbodieselem je EDC možné pořídit až u nejvyššího stupně Dynamique. Ten proti Expression přidává 17palcová kola z lehkých slitin, dvoubarevnou karoserii, kožený volant, dešťový a světelný senzor, automatickou klimatizaci a navigaci. Takový Captur přijde na 454.900 korun.

Renault věří, že EDC bude mít úspěch. Zájem evropských zákazníků o převodovky s automatickým řazením totiž roste.

Renault Captur – ceny na českém trhu
Motor0.9 Tce1.2 Tce1.5 dCi1.5 dCi
Převodovka5M6DS5M6DS
Zdvihový objem [cm3]898119714611461
Válce/ventily3/44/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]66/525088/490066/400066/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]135/2500190/2000220/1750220/1750
Max. rychlost [km/h]171192171170
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,910,913,113,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,95,43,63,9
Cena Authentique [Kč]299.900,--359.900,--
Cena Expression [Kč]329.900,-379.900,-389.900,--
Cena Dynamique [Kč]359.900,-409.900,-419.900,-454.900

David Bureš
Diskuze (7)
12. 8. 2013 12:25
Re: tak s tymi motormi a prevodovkami
A nejen dvojspojku - viděl jsem tyhle dvě auta (Captur a 2008) vedle sebe a Captur je někde jinde. Povedl se, Hodně. A málokdo si uvědomuje, že to je fakticky nástupce Modusu a tedy MPV a ne žádné SUV pro ježdění pseudoterénem. A pokud Renault vyrobí a prodá cca 60 tisíc kusů pět let po sobě, tak je jedno jestli to bude z 50% ve Francii a ze 40% v Itálii, náš trh s pár desítkami kusů nehraje roli. Spíš bych řekl, že Captur je stejně povedenej, jako je 3008 divná a 500L ošklivá. To jsou konkurenti, rozhodně ne třeba Quasqai nebo Mokka.
12. 8. 2013 12:21
Re: Captur 1.2 TCE
Další zbytečný výkřik typu bychsem.
10. 8. 2013 07:22
Re: tak s tymi motormi a prevodovkami
Možná nebude bestseller, ale bude nejprodávanější ve své třídě. :-) a pokud někomu chybí převodovky, tak je to třeba P2008. Co ten by za alespŇn jednu dvouspojku dal.
Avatar - 3_diamanty
9. 8. 2013 21:54
tak s tymi motormi a prevodovkami
to captur moc nevyhral ... ze jo ;-\ .... neviem ci captur bude az taky megauspesny v nasich koncinach ale mam pocit ze mimo francuzska a talianska to asi nebude az taky bestseller... pritom stacilo tak malo a mohlo to byt fajn auticko.. pohon 4x4 mi tam tiez chyba ... skoda ;-\ auticko nevyzera zle... ale chyba mi manual v silnejsej vetzii TCe
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2013 15:27
Re: diesel vs benzin
Zbytečný výkřik typu bychsem.