Renault chce nabízet stejně kvalitní auta jako Toyota
Renault v minulých letech reagoval na kritiku odborníků i veřejnosti a začal pracovat na vylepšení kvality svých automobilů. Při této snaze se francouzská automobilka rozhodla poměřovat s těmi nejlepšími, jejím měřítkem v otázce kvality se staly vozy Toyota.
„S Toyotou jsme se začali poměřovat v devadesátých letech a proces se od té doby vyvíjí. Pokud najdete závadu nebo slabé místo, vylepšíte standard tak, aby ji implementoval celý výrobní proces napříč aliancí,“ říká Philippe Prevel, dnes již bývalý šéf kontroly kvality v Renaultu, v rozhovoru pro Automotive News Europe.
Prevel přiznává, že automobilka měla nějaké problémy v oblasti kvality na počátku tohoto milénia, zmiňuje především problémové turbodiesely (např. 2.2 dCi). I z toho důvodu tehdy začal velký několikaletý projekt, v rámci kterého byly pečlivě analyzovány jednotlivé vady a poruchy. „Dnes jsou naše standardy kvality mnohem přísnější, než bývaly,“ tvrdí Prevel, jehož ve funkci šéfa kontroly kvality v Renaultu od 1. ledna nahradil Christian Vandenhende.
Podle Prevela je na tom Renault v ohledu kvality techniky vcelku dobře, pokud se však vezme celková spokojenost zákazníků, spadá francouzská značka podle jeho názoru v mnoha ohledech pouze do průměru. Bývalý šéf kontroly kvality má na mysli barevné kombinace, konfiguraci sedadel nebo problémy, které nejsou skutečnými chybami, ale obtěžují zákazníky. Názory na tyto prvky se totiž v mnoha ohledech liší v závislosti na daném trhu. „Chceme lépe porozumět tomu, co chce indický, ruský, německý nebo francouzský zákazník a jak řešit tyto potřeby tak, aby vozy byly naprosto v souladu s očekáváním zákazníků, jakmile se začnou prodávat,“ říká Prevel.
Renault chce postupně zvyšovat kvalitu také u vozů značek Dacia a Lada. Třeba pomocí Lady Largus chce Renault naučit ruský tým jeho standardům způsobu práce.
Oddělení kontroly kvality nyní pracuje především na kontrole nové modulární platformy CMF, kterou Renault sdílí s aliančním partnerem Nissan. Podle Prevela je důležité, aby kontroloři objevili případné malé chyby dříve, než se stanou závažným problémem.