Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault chce nabízet stejně kvalitní auta jako Toyota

David Bureš
Diskuze (122)
Standardy kvality v automobilce Renault jsou mnohem přísnější než dříve. Výrobce se inspiroval především japonskou úrovní kvality.

Renault v minulých letech reagoval na kritiku odborníků i veřejnosti a začal pracovat na vylepšení kvality svých automobilů. Při této snaze se francouzská automobilka rozhodla poměřovat s těmi nejlepšími, jejím měřítkem v otázce kvality se staly vozy Toyota.

„S Toyotou jsme se začali poměřovat v devadesátých letech a proces se od té doby vyvíjí. Pokud najdete závadu nebo slabé místo, vylepšíte standard tak, aby ji implementoval celý výrobní proces napříč aliancí,“ říká Philippe Prevel, dnes již bývalý šéf kontroly kvality v Renaultu, v rozhovoru pro Automotive News Europe.

Prevel přiznává, že automobilka měla nějaké problémy v oblasti kvality na počátku tohoto milénia, zmiňuje především problémové turbodiesely (např. 2.2 dCi). I z toho důvodu tehdy začal velký několikaletý projekt, v rámci kterého byly pečlivě analyzovány jednotlivé vady a poruchy. „Dnes jsou naše standardy kvality mnohem přísnější, než bývaly,“ tvrdí Prevel, jehož ve funkci šéfa kontroly kvality v Renaultu od 1. ledna nahradil Christian Vandenhende.

Podle Prevela je na tom Renault v ohledu kvality techniky vcelku dobře, pokud se však vezme celková spokojenost zákazníků, spadá francouzská značka podle jeho názoru v mnoha ohledech pouze do průměru. Bývalý šéf kontroly kvality má na mysli barevné kombinace, konfiguraci sedadel nebo problémy, které nejsou skutečnými chybami, ale obtěžují zákazníky. Názory na tyto prvky se totiž v mnoha ohledech liší v závislosti na daném trhu. „Chceme lépe porozumět tomu, co chce indický, ruský, německý nebo francouzský zákazník a jak řešit tyto potřeby tak, aby vozy byly naprosto v souladu s očekáváním zákazníků, jakmile se začnou prodávat,“ říká Prevel.

Renault chce postupně zvyšovat kvalitu také u vozů značek Dacia a Lada. Třeba pomocí Lady Largus chce Renault naučit ruský tým jeho standardům způsobu práce.

Oddělení kontroly kvality nyní pracuje především na kontrole nové modulární platformy CMF, kterou Renault sdílí s aliančním partnerem Nissan. Podle Prevela je důležité, aby kontroloři objevili případné malé chyby dříve, než se stanou závažným problémem.

David Bureš
Diskuze (122)
9. 2. 2015 12:46
Re: Rendlíci kvalitu zlepšují už 20 let!
ako? Maju este povodne turbo, vstreky, dvojhmotu, EGR, DPF ? Ano, o tom moze 2lier pd snivat.
Ak neveris chod priamo na renault forum, mas tam vlakno, kde pisu skusenosti, kedy menili vstreky, turbo atd....prve problemy prichadzaju az po 200 000 a to tam nie je jediny, co by sa stazoval, ze musel komplet vymenit DPF(maximalne nejake cidla)
9. 2. 2015 12:44
Re: Mentalitu nezmenia
u mna ju zabilo to, ze je to malicke auto. Ale vtedy aj 407 ponukala malo vn. priestoru.
508 je uz na tom lepsie a vsadim boty, ze aj nova laguna bude ovela vacsia. Ak nie, tak to mozu rovno zabalit, kedze 8ckovy pasat sa dost vydaril, mondeo sice moc nie, ale ani to nepokaslali a renault s lagunou posledne husle hrat urcite nechce.
9. 2. 2015 11:18
Re: Ada
Nevim, jestli je novy retez lepsi, ale je jiny (co u napinaku potvrdit nemuzu, protoze vypada stejne), ma jine usporadani clanku a vypada robustneji.
8. 2. 2015 10:40
Bodovací systém -
Jen technická - z čisté zvědavosti - jak je možné, že se během cca 30 minut stane z 25 pozitivních jedenáct? Asi kvůli tomu nezhubnu - ale to se v neděli ráno takhle přihlásí během pár minut a odkliknou to do minusu? Jestli jsem nějak urazil redaktory, co mají diamanty, tak doufám, že nedostanu Baňku. ;-)
7. 2. 2015 22:00
Re: Spolehlivost
asi bych je nenazval psychopaty, to je trochu tvrdy vyraz, ale jinak plny souhlas... mne to pripada, ze jsou tu zejmena spartansti a banikovsti ultras, kteri cekaji na jakoukoliv zaminku toho druheho zcela zlikvidovat, jak v politickych debatach. osobne si myslim, ze o tom by to byt nemelo, sam se ale casto necham strhnout davem, protoze je to obcas celkem legrace ;-)