6.2. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Renault chce nabízet stejně kvalitní auta jako Toyota

Renault chce nabízet stejně kvalitní auta jako Toyota

Standardy kvality v automobilce Renault jsou mnohem přísnější než dříve. Výrobce se inspiroval především japonskou úrovní kvality.

Renault v minulých letech reagoval na kritiku odborníků i veřejnosti a začal pracovat na vylepšení kvality svých automobilů. Při této snaze se francouzská automobilka rozhodla poměřovat s těmi nejlepšími, jejím měřítkem v otázce kvality se staly vozy Toyota.

„S Toyotou jsme se začali poměřovat v devadesátých letech a proces se od té doby vyvíjí. Pokud najdete závadu nebo slabé místo, vylepšíte standard tak, aby ji implementoval celý výrobní proces napříč aliancí,“ říká Philippe Prevel, dnes již bývalý šéf kontroly kvality v Renaultu, v rozhovoru pro Automotive News Europe.

Prevel přiznává, že automobilka měla nějaké problémy v oblasti kvality na počátku tohoto milénia, zmiňuje především problémové turbodiesely (např. 2.2 dCi). I z toho důvodu tehdy začal velký několikaletý projekt, v rámci kterého byly pečlivě analyzovány jednotlivé vady a poruchy. „Dnes jsou naše standardy kvality mnohem přísnější, než bývaly,“ tvrdí Prevel, jehož ve funkci šéfa kontroly kvality v Renaultu od 1. ledna nahradil Christian Vandenhende.

Psali jsme: Ojetý Renault Mégane II – Soustřeďte se na benzin

Podle Prevela je na tom Renault v ohledu kvality techniky vcelku dobře, pokud se však vezme celková spokojenost zákazníků, spadá francouzská značka podle jeho názoru v mnoha ohledech pouze do průměru. Bývalý šéf kontroly kvality má na mysli barevné kombinace, konfiguraci sedadel nebo problémy, které nejsou skutečnými chybami, ale obtěžují zákazníky. Názory na tyto prvky se totiž v mnoha ohledech liší v závislosti na daném trhu. „Chceme lépe porozumět tomu, co chce indický, ruský, německý nebo francouzský zákazník a jak řešit tyto potřeby tak, aby vozy byly naprosto v souladu s očekáváním zákazníků, jakmile se začnou prodávat,“ říká Prevel.

Psali jsme: Ojetý Renault Scénic II – Hledejte vůz z posledních roků výroby

Renault chce postupně zvyšovat kvalitu také u vozů značek Dacia a Lada. Třeba pomocí Lady Largus chce Renault naučit ruský tým jeho standardům způsobu práce.

Oddělení kontroly kvality nyní pracuje především na kontrole nové modulární platformy CMF, kterou Renault sdílí s aliančním partnerem Nissan. Podle Prevela je důležité, aby kontroloři objevili případné malé chyby dříve, než se stanou závažným problémem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Renault Výroba

 

Přidat názorDiskuse: Renault chce nabízet stejně kvalitní auta…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…