Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault chystá dieselové Clio také s dvouspojkovou převodovkou

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Clio dostane dvouspojkovou převodovku EDC také k dieselu 1.5 dCi, zatím byla k dispozici jen se čtyřválci 1.2 TCe a 1.6 Turbo R.S.

Čtvrtá generace Clia je u nás ke koupi aktuálně s dvouspojkovým ústrojím EDC jen v kombinaci s benzinovým turbomotorem 1.2 TCe/88 kW (120 k), který poskytuje točivý moment 190 N.m. Připomeňme ještě, že dle norem EU spálí v průměru 5,2 l benzinu na 100 km, což odpovídá vypouštěným emisím CO2 120 g/km. Pětidveřový hatchback GT je k mání minimálně za 384.900 Kč.

Kombi Grandtour se sportovnější výbavou GT se v České republice na rozdíl od západní Evropy zatím neprodává, ale chystá se. Pokud dovozce dodrží šestnáctitisícový rozdíl mezi oběma karosářskými variantami, přijde na 400.900 Kč. V domovské Francii stojí mnohem vyšších 22.160 eur (577.600 Kč).

Důležitou novinkou je také zmíněná dvouspojková převodovka, nově spojená i se čtyřválcem 1.5 dCi/66 kW (90 k). Takto motorizovaný vůz si žádá jen 3,7 l nafty na 100 km, respektive do ovzduší vypustí každý kilometr 95 g CO2. Ani zde nejsou k dispozici české ceny, zatím mlčí však i francouzský web Renaultu. Nizozemský Autoweek ovšem zveřejnil ty místní. Clio 1.5 dCi 90 EDC s výbavou Expression tak v zemi tulipánů koupí zákazníci za 20.490 eur (534.100 korun), za vyšší výbavu Dynamique zaplatí 21.990 eur (573.200 Kč). Kombi stojí v obou specifikacích o 1.500 eur (39.100 Kč) více. Je zřejmé, že u nás Renault nabízí podstatně vstřícnější cenovou politiku.

EDC, pochopitelně v poněkud vyladěné podobě, má i nejostřejší Clio R.S.. S přeplňovanou zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 147 kW (200 k) se dá v České republice pořídit za 564.900 Kč.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Avatar - aproximus
22. 5. 2013 23:54
Re: Dvouspojková mánie...
nevím, co máte všichni s těmi manuály. jako je sice fajn řadit si, jak chcu, ale ten komfort automatu je k nezaplacení.
22. 5. 2013 18:32
Re: Keby radšej...
Tak se právě velice mýlíš, že malé hot koncernové hot hatche nemají na výběr taky klasickou manuální převodovku je velice na škodu (jejich prodejnosti) a je to ostuda jak vrata! Ještě že už je tady Fiesta ST! :yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 5. 2013 17:12
Re: Keby radšej...
ano ja viem.... male auta ... jazda v meste.... ale pre mnohych su male auta s automatom nerealne lebo su drahe a aj spotrebu maju vyssiu ako s manualom... takze z vyhody automatu je zrazu nevyhoda ...

napr u fabii je priplatok za DSG 1500 eur oproti 77KW TSI manualu..... a to je zhruba jedna sedmina z ceny celeho auta... to je trosku moc... to radsej kazdy asi bude kvedlat a hrat sa s pakou

samozrejme u auta za milion nejakych 40 tisic nehra rolu a kazdy pojde do automatu ale u auta za 260 tisic je 40 tisic dost velky priplatok....
22. 5. 2013 17:05
Re: Keby radšej...
v malich autech dava automat prave nejvetsi smysl, male auto je nejcasteji mestskym autem kde se radi nejvice a uplne zbytecne

globalne manual vpodstet jiz temer neni treba, zastarale kvedlani u ktereho jde spise o nostalgii
Avatar - 3_diamanty
22. 5. 2013 16:25
Re: Keby radšej...
ano... ponuka dobrych automatickych prevodoviek v malych autach urcite niekoho potesi, ale preco ukratit auto o manual?

Chcelo by to ponukat clio 1,2TCe aj s manualom aj s automatikou nech si kazdy vyberie.... navyse mi v malych autach automatika stale velky zmysel nedava a aj cena tychto aut je vyssia a stale su v mensine..... oproti manualom