Renault chystá dieselové Clio také s dvouspojkovou převodovkou
Čtvrtá generace Clia je u nás ke koupi aktuálně s dvouspojkovým ústrojím EDC jen v kombinaci s benzinovým turbomotorem 1.2 TCe/88 kW (120 k), který poskytuje točivý moment 190 N.m. Připomeňme ještě, že dle norem EU spálí v průměru 5,2 l benzinu na 100 km, což odpovídá vypouštěným emisím CO2 120 g/km. Pětidveřový hatchback GT je k mání minimálně za 384.900 Kč.
Kombi Grandtour se sportovnější výbavou GT se v České republice na rozdíl od západní Evropy zatím neprodává, ale chystá se. Pokud dovozce dodrží šestnáctitisícový rozdíl mezi oběma karosářskými variantami, přijde na 400.900 Kč. V domovské Francii stojí mnohem vyšších 22.160 eur (577.600 Kč).
Důležitou novinkou je také zmíněná dvouspojková převodovka, nově spojená i se čtyřválcem 1.5 dCi/66 kW (90 k). Takto motorizovaný vůz si žádá jen 3,7 l nafty na 100 km, respektive do ovzduší vypustí každý kilometr 95 g CO2. Ani zde nejsou k dispozici české ceny, zatím mlčí však i francouzský web Renaultu. Nizozemský Autoweek ovšem zveřejnil ty místní. Clio 1.5 dCi 90 EDC s výbavou Expression tak v zemi tulipánů koupí zákazníci za 20.490 eur (534.100 korun), za vyšší výbavu Dynamique zaplatí 21.990 eur (573.200 Kč). Kombi stojí v obou specifikacích o 1.500 eur (39.100 Kč) více. Je zřejmé, že u nás Renault nabízí podstatně vstřícnější cenovou politiku.
EDC, pochopitelně v poněkud vyladěné podobě, má i nejostřejší Clio R.S.. S přeplňovanou zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 147 kW (200 k) se dá v České republice pořídit za 564.900 Kč.